globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pětitakt!!!!
 
30.5.2009 v 21:32
Omrzel vás čtyřtakt a nechcete dvoutakt???Tak si kupte pětitakt Pětitakt
Anketa: Má to budoucnost i v motocyklech?
Ano
88%
92
Ne
12%
13

(reakce na) Pětitakt!!!!

31.5.2009 v 00:08 | Nahoru | #61

GSX>taky ta bezpecnost a ovladatelnost vypadali

nojo, ale z toho důvodu se dalo na to koukat... dneska je to jenom o tom, kdo jakej má stroj... viz. Button a ta celá šaškáda co ted předváděj v posledních letech



njn, jenze bezpecnost je proste na prvnim miste, pamatujes motorky - to bejvali taky pekny vrazdy a ke vsemu hur zataceli

Pětitakt!!!!

31.5.2009 v 00:24 | Nahoru | #62
joooo proč ne?? nesmrtelny jara cimrman do ted děla 3takt

Pětitakt!!!!

31.5.2009 v 10:04 | Nahoru | #63
dobrej nářez

Pětitakt!!!!

31.5.2009 v 20:21 | Nahoru | #64
uf.........asi by mě stačila pětistovka

Pětitakt!!!!

31.5.2009 v 21:09 | Nahoru | #65
Jsem zvědav na první 5T motorky.

Pětitakt!!!!

31.5.2009 v 21:11 | Nahoru | #66
Inu zajímavé, ale ne překvapující - kdo je znalejší, ví i o motorech OSMITAKTNÍCH a popřídě ŠESTNÁCTITAKTNÍCH jejichž pracovní cykly zajímavě popisuje kniha o motorech dvoudobých již z roku 1948 od ing. Chocholy, jíž se také mohu pyšnit ve svém archivu

1 reakcí na tento příspěvek Pětitakt!!!!

31.5.2009 v 21:16 | Nahoru | #67
no hlavně aby to plnilo euro3 normu, jinak by to museli přestat vyrábět

130hp/166Nm na 0,7 litrů je ale krásný číslo. ještě tak jaký to má cca otáčky a průběh toho momentu/výkonu...

(reakce na) Pětitakt!!!!

31.5.2009 v 21:31 | Nahoru | #68
karf> jj, hlavne ten moment (na kterym se asi znatelne podepise ta dodatecna expanze v dalsim valsi). Taky by me zajimaly krivky, ale tipoval bych, ze budou dost podobny tomu, co je videt u 4T motoru (resp. preplnovanych), jenom s o neco vyssimi hodnotami diky zvysene ucinnosti kvuli vetsi expanzi...

Pětitakt!!!!

1.6.2009 v 17:31 | Nahoru | #69
ve skratce :zajímave jen se toho dožít v realu :\

Pětitakt!!!!

1.6.2009 v 19:05 | Nahoru | #70
Je to zajímavý to se musí nechat.

Pětitakt!!!!

1.6.2009 v 20:49 | Nahoru | #71
TURBOCOMPOUND

technologie



tisíckrát lepší

1 reakcí na tento příspěvek Pětitakt!!!!

1.6.2009 v 23:49 | Nahoru | #72
hezky, jenom nevim jestli tisickrat lepsi. Tohle vyuziva zbytkovou kinetickou energii spalin, tamto zbytkovou potencialni...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

1.6.2009 v 23:54 | Nahoru | #73

Skalda>Tohle vyuziva zbytkovou kinetickou energii spalin...


Hlavne tepelnou!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 00:11 | Nahoru | #74
Dawe02> nj, vzdyt taky u plynu je prece tepelna a kineticka energie (castic) skoro totez, ne? (u idealniho je Ek = teplota * konstanta, pokud me nesali pamet - termodynamika me nikdy zvlast nebavila )

Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 00:27 | Nahoru | #75
tisíckrát ne, ale více se přikláním k systému Turbocompoud, než nějaké hybridování s třetím obr pístem co má požírat jen samé čoudy

Wankel, škoda jen těch těsnících břitů ...

Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 00:47 | Nahoru | #76
hezkej clanek o Wankelu...

Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 01:18 | Nahoru | #77
budoucnost patří elektřine

Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 01:24 | Nahoru | #78
Pěkný článek o Wanklu Skaldo.

Pawka> Elektřině z černého čmoudícího uhlí a nebo jádru, které potřebuje po vyhoření speciální uložiště . Obávám se, že vzdušné proudy to nezachrání, větrnou elektrárnu vidím jako doplňkovou... Mám rád vodní, ale to asi u nás taky nebude největší sláva.

edit. jasně, pak tu máme solár... atd.



Naposledy editováno 02.06.2009 01:28:47

1 reakcí na tento příspěvek Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 10:11 | Nahoru | #79
V solárních panelech je podle mě budoucnost, japonci ve spolupráci s rusama vyvinuly novej typ panelu kde se využívá speciálně vyšlechtěných bakterií, který pracujou tak že při fotosyntéze mění tu energii na elektrickou a tu dodávají do sítě ( v normálních rostlinách se ta energie přemění taky na elektrickou ale vzápětí na chemickou a dělá z toho různy cukry a podobný věci )
Jejich životnost je tuším podobná nebo o něco větší ale hlavní výhodou je cena.
Teď se u solárních panelů pohybuje něco kolem 8000Kč/m2 , ale u toho novýho typu asi 30Kč/m2
Ta cena asi bude dražší než 30Kč protože to je výrobní cena ale stejně si myslím že to bude několikanásobně levnější.
A navíc vám ten novej typ panelu nikdo nerozbije šutrem protože je z plastu :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 10:17 | Nahoru | #80
Skalda> no prave

btw> ten turbocompound je hype, neprida to skoro nic a pochybuju ze pokud to pujde do serie, ze to bude mit jiny nez marketingovy ucel

Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 10:18 | Nahoru | #81

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 10:22 | Nahoru | #82

wenca92>V solárních panelech je podle mě budoucnost, japonci ve spolupráci s rusama vyvinuly novej typ panelu kde se využívá speciálně vyšlechtěných bakterií...



Nejvic rozpracovana technologie v tomto smeru jsou vodive polymery od prof. Heegera. A i ta je minimane 10 let pred masovou produkci

(reakce na) Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 10:28 | Nahoru | #83
Dawe02> pravda, hned tak to nebude, myslim ze se toho dockame

Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 11:32 | Nahoru | #84
CHtěl bych si ujasnit tedy jak pracuje ten prostřední válec, nějak jsem to z materiálů úplně nepochopil. Moje představa je taková: jeden z krajních válců je zapálen, je expanze, za expanzí následuje výfuková fáze, otevírají se výfukové ventily toho válce, zároveň jsou na té straně otevřeny ve stejnou dobu i sací ventily prostředního válce, do kterého přímo letí vyfukované spaliny, někdy v okamžiku dosažení horní úvratě krajního pístu se jeho výrukové ventily zavírají, u porstředního také a následně jde píst ve velkém nahoru a vytlačí ven splodiny jako u normál motoru?

Jde mi o to jak se bude překrývat/nepřekrývat otevření výfukových ventilů u malých válců a sacích u velkého, je to někomu jasné?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 15:38 | Nahoru | #85

Dawe02>Skalda> no prave

btw> ten turbocompound je hype, neprida to skoro nic a pochybuju ze pokud to pujde do serie, ze to bude mit jiny nez marketingovy ucel



Pokud mluvíš o tom Turbocompoud, ten využívájí nákladní vozidla Scania - přidají např. z cca 420koní dalších 50koníků navrch - takže marketingový tah to není...

(reakce na) Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 15:52 | Nahoru | #86

SiSpo>
Pokud mluvíš o tom Turbocompoud, ten využívájí nákladní vozidla Scania - přidají např. z cca 420koní dalších 50koníků navrch - takže marketingový tah to není...



Jo pisu presne o tom. Oproti standartnimu vyuziti spalin pomoci konvencniho turba to vychazelo o nejaka 2% lepe. Nepocitalo se s tim nakonec ani do produkce ale nevim jak to dopadlo. Pokud to nakonec pouzili, pak hlavne kvuli marketingu.

Naposledy editováno 02.06.2009 15:53:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 19:31 | Nahoru | #87
bikes> Kdyby to mělo spotřebu 1litr/100km tak by to nikdy nebylo vyráběno stejně tak jako spousta jiných vychytávek, které odkoupily ropné společnosti....

(reakce na) Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 21:19 | Nahoru | #88

Romeo.GSXR>bikes> Kdyby to mělo spotřebu 1litr/100km tak by to nikdy nebylo vyráběno stejně tak jako spousta jiných vychytávek, které odkoupily ropné společnosti....



Tomuhle nevěř. Vážně. Nikdo jiný než ropné a enrgetické společnosti nemá peníze a ani infrastrukturu, aby něco jiného rozjel ve velkém ... to je fakt. Přírodní zákony jsou zase jiný fakt.

(reakce na) Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 21:27 | Nahoru | #89

Dawe02>wenca92>V solárních panelech je podle mě budoucnost, japonci ve spolupráci s rusama vyvinuly novej typ panelu kde se využívá speciálně vyšlechtěných bakterií...

Nejvic rozpracovana technologie v tomto smeru jsou vodive polymery od prof. Heegera. A i ta je minimane 10 let pred masovou produkci



Doporučuji Chemical Abstracts a treba katalytický rozklad vody na vodík a kyslík. Vodík jde na rozdíl o od el. energie skladovat. Sice omezeni, že prostupuje i kovem, takze únik a následny problem v atmosfere (dalsi ozonova dira), tak spis predelat na methanol. Jsou teda projekty, kdy se ze stavajich fotovoltaickych udelaji velka pole treba v Africe a vodik, resp. methanol se bude vozit do celeho sveta. Problemu je hodne zapraseni panelu atd. Zajimavy j etake system Adam a Eva, kdy vedle jaderky stoji chemicka na zpracovani ropy a pokud neni odber elektriny, tak se stepi "ropa" na lehci produkty a treba az na vodik.

Tech energetickych projektu je asi tolik, kolik bylo konstrukci obehu motoru a konstrukci rozvodu a ruznych patentu v predvalecnem Ceskoslovensku.

1 reakcí na tento příspěvek Pětitakt!!!!

2.6.2009 v 21:53 | Nahoru | #90
kdyz uz jste se pustili to techto futuristickych uvah, jen doplnim, ze elektrina se da do jiste miry (do jiste proudove hustoty) skladovat v supravodici
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist