Téma: Gasgas 250 07
27.5.2008 v 15:33
Gasgas EC 250 model 2007 zakoupen v květnu 2008. Nefunguje zámek řízení, dle prodejce bude odstraněno, až dovezou nový zámek. Moto nejede pod plynem v nižších otáčkách, někdy se i úplně zastaví. Bylo odstraněno u prodejce výměnou volnoběžné trysky 35 za 42. Základní tryska je 40, tu však prodejce nemá. Nyní po několika hodinách provozu a téměř zajetém motoru jsem zkusil zvýšit otáčky motoru téměř k maximu. Motor se však nevytáčí a vynechává. Bude dále řešeno, možná hlavní tryskou. Proti předchozímu mému stroji Husqvarna WR 250 je motor překvapivě nevýkonný, ačkoliv udávaný výkon je dokonce vyšší než u Husky. Koně se asi ještě někde pasou, doufám, že prodejce je tam dodá. Jinak podvozek je pohodlný, nižší a lehčí, neunavující. Dalo by se jet i rychle, ale ne s takto nefungujícím motorem. Zejména delší výjezd na akceleraci je zatím ubohost. Tak čekám, co bude dál, při mé druhé reklamační návštěvě u prodejce. Další pokračování příště.

Gasgas 250 07

26.8.2008 v 16:08 | Nahoru | #61
Itall> tak to jsou v Elmotu vocasové, stejně jako u VŠECH jednokomorových vidlic s vyjímkou hybridů které kdysi byly na KTM a Husabergu se útlum při roztažení nastavuje nahoře a tvrdost komrese dole
Jinak nevím co jsi k tomu dostal za návod, já jsem překládal manuál na 2T GG pro Horu jenže jej nesmím šířit.

Gasgas 250 07

26.8.2008 v 16:21 | Nahoru | #62
Do návodů orig. i českého se znovu podívám a na motorce
v praxi to znovu zkusím,pak napíšu.I když na motorce,jak říkám,na roztažení se nepozná nic.

Gasgas 250 07

26.8.2008 v 16:59 | Nahoru | #63
Pravda je,že seriové marzocchi 45 na Gasu moc na šroubky nereagují..

Gasgas 250 07

26.8.2008 v 16:59 | Nahoru | #64
Itall> nahore budes mi u toho stelovani napsane pismeno "R" a dole pismeno "C" a nebo primo napis REBOUND a COMPRESION ..... podle toho poznas co se kde steluje.
PetrTM ma pravdu jednokomora ma nahore utlumy a dole stlaceni.... dvoukomorova vidlice to ma opacne

Naposledy editováno 26.08.2008 17:00:23

Gasgas 250 07

26.8.2008 v 17:25 | Nahoru | #65
David gas> když už je o tom řeč....jsou ty Sachsy na tvým novým GG výrazně lepší než mařeny? Mě celkem sere že jsem pořád žil v iluzi že se na tu mou seženou Öhlinsy a Mařeny tam jsou jen dočasně....bohužel to nedopadlo, Öhlinsy už nikde v Evropě údajně nejsou k sehnání, tak mi nezbejvalo než si na Marz. zvyknout...ale zas tak úplně špatný se mi nezdaj, celkem se na nich dá najít slušnej kompromis les - trať

Gasgas 250 07

26.8.2008 v 18:45 | Nahoru | #66
PetrTM> Jsou tvdší, do lesa až moc,nechal jsem si změkčit začátek tlumení,odskakovalo to na kořenech a při dobržďování do zatáček se mi zdálo,že to nechce držet stopu a skáče..Pak se to zlepšilo,teď jsem celkem spokojenej.Na trati fungujou slušně,při odskakování mezí a skoků kde se skáče na rovinu,tluměj jak do peřin,na doraz jsem je ještě nedostal.. a reagujou na útlumy ! Na trati hned po sobě jsem zkoušel ještě WP na EXC 450, ty šly na doraz dost rychle,na roletě to s nima kupodivu celkem šlo..Potom přišla na řadu EXC 300 E s dvoukomorama marz.50 a těm jsem neměl co vytknout,pobíraly vše úplně supr,sériový PDS vzadu poskakoval,ale předky byly famózní Taky cena za ně tady je cca.80 000,- kolega si je nechal poslat z USA, za mnohem lepší cenu. PS: Už jste odbržďovali G-G a KTM s Lennym?

Naposledy editováno 26.08.2008 19:07:53

Gasgas 250 07

26.8.2008 v 19:32 | Nahoru | #67
Díky za odpovědi,už jsem to taky zjistil.V českém návodu je psáno v souladu s informací z ELMOTO regulace komprese nahoře a útlumu dole.To je v rozporu s mojí dosavadní zkušeností i ze zkušeností jiných diskutujících.V orig. návodu je psáno
v angl. i německé verzi regulace komprese "at the top" nebo "oben",tedy nahoře, a útlumu opět totéž,tedy zase nahoře. To je v souladu s tím,co psal,myslím Carlos,ale v rozporu s tím,co je namontováno na motorce.Tak jsem horní šroubky znovu přezkoušel,moc to nereaguje,to je v souladu s tím,co jsem už napsal i s Davidem,ale malý rozdíl tam přece jen je-v útlumu. To R tam je,znamená Rebound-Odskok,jak píše Lenny55.Regulace tedy je jak jsme zvyklí,orig. návod,zdá se,je zmatečný,český návod pak chybný.Něco pozitivního-na regulaci komprese (dole)to docela reaguje,možná lépe,než SHIVER 50,ten zas dobře reguloval útlum,ale přitvrzení komprese nic moc.U téhle SHIVER 45,přestože je taková "malorážková" je přitvrzení komprese znát v rukou (takže jsem se nesplet)a omezí se případné dorazy.

Gasgas 250 07

26.8.2008 v 21:38 | Nahoru | #68
Ahoj všichni Gasáci, sleduji zde debatu o předních tlumičích a chtěl bych také reagovat a uvést věci na pravou míru s tlumiči Italla.
Tento motocykl nebyl prodán u nás, tak s určitostí nevím, jaké tlumiče tento stroj má, ale obecně vždy platí, že se tlumiče seřizují(jak již zde bylo správně řečeno) podle znaků compresion a rebound, pokud je vyznačeno, takže je jasné, co je co.Nebyl v tom žádný špatný úmysl, ale souhlasím s Itallem, že popis v návodu může být zavádějící (hlavně slovo TOP) a ujišťuji Vás, že se pokusím s výrobcem vykomunikovat drobnou změnu v elektronické podobě manuálu.
Jěště jednou se omlouvám a připomínám, že je u nás stále možnost vyzkoušet Racing s tlumiči Sachs 48, aby jste si udělali svůj obrázek o těchto tlumičích.

Gasgas 250 07

27.8.2008 v 11:32 | Nahoru | #69
David gas> Díky za info, v podstatě mám s Marzochama stejnej problém....i při menším stlačení (kameny, les) nebo na hrbolkách na trati rychle ztvrdnou, i když to pobíraj dost citlivě). Na větších hupech fungujou myslím dobře. Tak přemejšlím co s nima províst, zas se bojím jestli jde ovlivnit pouze chování v tý vrchní části zdvihu. Mimochodem kdo ti ty Sachsy ladil? Pořád mám choutky pustit se do planžet sám, ale nikdy jsem to nedělal :\
JInak GG a KTM se zatím na brzdě neporovnávaly, nějak jsme se časově s lennym nesešli...ale počítám že jsi na EXC 300 jezdil...jak se ti to jeví oproti ECR?

Gasgas 250 07

27.8.2008 v 12:24 | Nahoru | #70
Můžu pochválit ELMOTO za vstřícný přístup k zákazníkovi,i když stroj nebyl zakoupen tam.Kdo se někdy pokoušel získat informace u dovozce a ví,jak to vypadá,musí si už tohoto přístupu vážit.V tomto konkrétním případě řekněmež,že mohlo dojít k nedorozumění ohledně typu vidlice,bylo to jen po telefonu.Ovšem návody jsou černé na bílém a ať už jsou chybné nebo jen popisují jinou vidlici,zákazník má opět smůlu.Měl jsem už nové moto,kde se montovaly 2 typy vidlic a v českém návodu byly stručně popsány oba typy.Odbyly to dvě,tři věty a bylo po nedorozuměních.Nemyslím si také,že tam je R,tak je to jasné.I velmi dobrý angličtinář nebo němčinář se nad takovým orig.návodem bude potit se slovníkem,neboť odborné termíny, kterých je návod plný,nebude znát.Ještě jednou děkuji ELMOTU za vstřícný přístup,kdyby všichni fungovali alespoň takhle, těch špatných zkušeností by bylo méně.

Gasgas 250 07

27.8.2008 v 19:24 | Nahoru | #71
PetrTM> Trochu se mi v nich vrtal Zdeněk Hora,ještě to není úplně, jak bych si představoval,ale měl tyhle vidle otevřený poprvé,tak to je vždy spíš metoda pokus-omyl,ale zlepšilo se to.Sám má teď taky GG R,tak uvidím, co vymyslí na svým..Jinak jsem měl u něj vidle poprvé.Já je vozil k Balážovi do Šumburku a ten mi je vždycky udělal podle mých představ dobře..(můžu doporučit)Co jsem jezdil na trati na exc,tak gazik s krátkou koncovkou byl dost ostřejší,je fakt,že KTM měla asi 6 hod. a nevím,co má za pružinu na příveře..,ale na druhou stranu od spodu až po vrch jela furt plynule..Jezděj tady 2,zejtra se půjdem povozit,tak zkusím tu druhou zajetou na kamenitejch výjezdech..Kdybys měl zájem,můžem se někdy domluvit na nějakým ježdění a vyzkoušet místní terén a popř.i KTM 08 4T i 2T.

Gasgas 250 07

27.8.2008 v 20:02 | Nahoru | #72
David gas> 2T mu nenabizej to uz jsme domluveni spolu (porad slibuje ze mi puci gáje ale jeste se nedostavil) nak se nema a nechce prijet na trenink
kam chodite jezdit ? nekdy bych asi vyrazil s vama na nakej lesni pojezd

Naposledy editováno 27.08.2008 20:03:12

Gasgas 250 07

28.8.2008 v 08:01 | Nahoru | #73
Lenny55> Tak víš jak to je,já Gáje nerad pujčuju amatérům.-...aby tě to někde nezahodilo... . Mimochodem budeš dneska tak kolem dvou doma? stavěl bych se pro oil a zapomněl jsem telefon doma

Jinak pro Davida...klidně někdy vyrazíme, jezdíme každou neděli po okolí a docela je to občas vypečený...a rádi poznáme něco novýho

Gasgas 250 07

28.8.2008 v 10:30 | Nahoru | #74
David gas>Když to vezmem kolem a kolem,tak malý rozsah regulace útlumu u SHIVER 45 na Gasu je sice nezvyk,ale není na závadu.Krajní polohy u SHIVER 50 na Husce stejně v praxi nešly použít,buď to bylo jak jojo nebo se tlumič tzv. zatloukal.U Gasu se alespoň nemůže stát,že to někdo seřídí úplně blbě.I když využije krajní polohy,vždy to bude plus minus dobře.Tohle pérování je OK,doufám,že se potvrdí dobrá kvalita jako u Husky.Tzn. tlumiče fungovaly,netekly a nešpinily olej,takže uvnitř OK-téměř 4 roky,než jsem ji prodal.Taky zadek Sachs je dobrý,na to jsem snad vůdec nesahal ani na seřízení,totéž čekám u Gasu.Gas má ještě lépe sladěný předek a zadek-obojí měkčí,ale fajn.

Gasgas 250 07

28.8.2008 v 10:46 | Nahoru | #75
PetrTM> doma budu...ja myslel ze mi tam vratis do sani ten dekl jak tady nekdo laboroval proc mu to nejede pak se nebudu bat ze me to nekde vytresta

mrkni se do PM

Naposledy editováno 28.08.2008 10:49:55

Gasgas 250 07

28.8.2008 v 10:49 | Nahoru | #76
PetrTM>Jestli se jedná o SHIVER 45 (aby nedošlo k nedorozumění),tak jsou pěkně měkké a po přitvrzení šroubky dole zprogresivní,takže na těch hrbolech je to znát do rukou.Ale co mají jiného dělat,myslel jsem,že to je účel,když nemají jít na doraz.Aby byly stále komfortní a nechodily na doraz,musely by mít zvih asi půl metru.Podle mě fungují dobře,vždyt je to "konfekční" vidlice,asi jednoduchá,ale kvalitní.(Ale já tomu nerozumim)

Gasgas 250 07

28.8.2008 v 10:53 | Nahoru | #77
Itall> jak uz se tady psalo - doraz vidlice neovlivnis nastavenim sroubku jak komprese nebo utlumu ale na to ma vliv hladina oleje.
cca poslednich deset centimetru (tedy doraz vidlice) je ovlivnena predevsim vyskou hladiny oleje...
tim stelovanim sroubku akorat ovlivnujes prutok oleje,nikoli jak pujde nebo nepujde vidlice nadoraz....

Gasgas 250 07

28.8.2008 v 11:28 | Nahoru | #78
Itall> jj jsou to Shivery 45, jenže na modelu 300R jsou vevnitř úplně jinak nastavený než u standartní EC 300....jinými slovy výrazně tvrdší, především na trať,kde fungujou slušně. na sérii jsem se vozil a ty zas byly na mě až moc měkký. Ideální by byl asi kompromis mezi obojím

Gasgas 250 07

28.8.2008 v 11:38 | Nahoru | #79
Lenny55>Díky,to tak zřejmě je.Více oleje chci zkusit,až ho vypustim a změřim objem,tohle je i v orig. návodu,že vidle je pak progresivnější.Jak to popisuješ s tím šroubkem,to odpovídá i v praxi,to je důkaz,že to funguje,jak má.Vidle prostě ztvrdne a protože jde dolů pomaleji,přece jen se dorazy omezí.Při velkém rázu to jde na doraz stejně.Takže asi ladit množstvím oleje a šroubky a komu to ani pak nesedí,tak asi spíš potřebuje jiný typ vidle nebo jiné pružiny,jestli jsou (nebo zhubnout :\ ). Předpokládám,že viskóznější olej je taková berlička,kterou se jen zruší komfort při malém propérování a jinak je efekt,jako když se ještě víc přitáhne ten šroubek.Stále si myslím,že ta vidle je dobrá,rychlé skoky s dopadem na rovinu,to by asi nešlo,ale to se ani moc nepředpokládá.Je to komfortní hobbistka a enduristka.

Gasgas 250 07

28.8.2008 v 11:47 | Nahoru | #80
Itall> ja mam upravovane krosove dvoukomorove tlumice WP ....
jsou tam mekci pera,jiny olej a poprehazene planzety - je to takovy kompromis mezi krosovejma a endurovejma.puvodne byli moc tvrde tak jsem nechal sahnout do planzet a je to uplna parada - nemuzu si stezovat (pokud nekdy budu kupovat novou moto a nebudou uz na ni dvoukomory tak si tyhle urcite necham)
na kros pritahnu , do lesa na enduro povolim a vidle fungujou bezvadne.jeste jsem musel doladit zadni tlumic aby motorka fungovala celkove jak ma.protoze kdyz ti funguji predky a zadek je nekde jinde nikdy nebude celkove motorka perovat. se zadnim dlumicem jsem nic nedelal jen jsem dal tvrdsi progresivni pruzinu.
dulezita vec je casto menit olej ! u tech jednokomor to plati dvojnasob a hlavne to tam je znat jak se olej prepali a pak zacne penit.
dvoukomora ma vyhodu ze ma oddeleny kartuse takze olej ve kterym chodej gufera a futra (pak i bordel co se tam dostane) neni spojen s olejem ktery tlumi... to povazuju za jednu z vyhod dvoukomor.olej menim v ty vnejsi komore cca po 40 hodinach.
olej co muzu doporucit do jednokomry co mam vyzkousene - tak asi jedine Ohlins (delaji i baleni 1400ml takze ti to vyda krasne na obe vidle)

s tlumicema je vecnej boj a nikdy to asi nebude dokonaly :\

Gasgas 250 07

28.8.2008 v 12:00 | Nahoru | #81
PetrTM>Aha,tak tam patrně ty tvrdší pružiny jsou?Nevim,ještě jsem neměl moto s nějakou ideální přední vidlí,vždycky je buď komfortní a občas jde na doraz nebo nechodí na doraz a je tvrdší i zkraje.Uvidím,co vykoumám s touhle tím množstvím oleje.Ale pérování u Gasu nevidím jako problém,naopak to je zatím dost dobré.Taky vážím ve zbroji asi 95 kg,to je třeba brát v úvahu.Asi je lepší hledat možnosti přitvrzení měkké vidle,než naopak.Leda,že by tam byly nějaké bazumeky,které se vyndají a vidle je měkčí.To mě mrzí spíš třeba ráfky DID,které jsou patrně dost měkké.U Husky jsem za 4 roky utahoval asi 3 dráty v kole,u Gasu už vepředu neurekom a ráfek je maličko ťuklý.Ráfky Takasago EXCEL na Husce schytaly spoustu ran a nikdy se ani nehly.Naopak na Pragovce byly jakési italské a ty napraskly oba.

Gasgas 250 07

29.8.2008 v 07:33 | Nahoru | #82
Lenny55> KRNAP

Gasgas 250 07

29.8.2008 v 15:59 | Nahoru | #83
Himlhergotson>Tak tos měl pravdu,i když ani teď se mi nepodařilo s jehlou N1EF vyladit přechod bez "zatarokování"-to je bohaté.Ale asi to jen neumím.Tak jsem vrátil jehlu CHN (je silnější),zcela nahoru,5.drážka,trysky 45-175,s touhle musí být volnoběžná větší,a jede to plynule v celém rozsahu,jen výkon ve špičce poklesl.S N1EF tam mohlo být těch 50 koní,teď trochu méně.Citlivé to je,při ochlazení to jede jinak.Teď je asi spodek spíš chudší,střed dobrý a vršek spíš chudší.

Gasgas 250 07

29.8.2008 v 16:07 | Nahoru | #84
romanek>No,nevím.Moto jsem u něj nekoupil,jak tu zaznělo - z přeloženého manuálu se nesmí nic prozradit,takže mi to přijde jako naivní myšlenka.Bez urážky-dneska je to normální,že informace jsou za prachy.

Gasgas 250 07

29.8.2008 v 16:16 | Nahoru | #85
Itall> netvrdím že se z toho manuálu nesmí nic prozradit....akorát jsem ho dělal pro Horu kterej ho dává k nový motorce, a jinak ho nešířím.

Mimochodem 45 volnoběžka je dost velká, mám N1EF, hl. tryska 175, volnoběžka 35, jehla na prostředku a točí se jak víno....zkus tam dát tohle a uvidíš...

Gasgas 250 07

29.8.2008 v 16:48 | Nahoru | #86
PetrTM>Jo,slyšel jsem,že si to každý prodejce překládá sám, i spolupracující s ofic. dovozcem.Vlastně se ani se nedivím, protože ten od Císaře mám doma.Tyhle jehly jsou každá úplně jiná,CHN dává málo benzinu,musí být nahoře,jinak to i s volnoběžnou 45 odspoda nejede,a to je air šroub na půl otáčky.A čím povolenější,tím hůř.N1EF dává zas hodně, přechod z malých ot. do středních tarokuje i při 40-175,jehla střed,air 1,5ot.Menší volnoběžnou stejně nemám,Císař si ji při výměně nechal,tak jsem spouštěl jehlu dolů,tarokování se lepšilo,ale spodek jde do kytek.Tak menší volnoběžnou asi ne.Air šroub,zdá se, ovlivňuje malé ot. a přechod do středních,tak někdy zkusím tu volnob.nechat 45,to bude s N1EF spodek bohatý a přechod do středních taky bohatý a pustit hodně vzduchu air šroubem.

Gasgas 250 07

29.8.2008 v 16:52 | Nahoru | #87
Itall> zde koupis vse,co potebujes www.sudco.com

apropo pokud ti to tarokouje pri malem otevreni soupatka,tak to jehlou moc nepoleces,lepsi by bulo koupit jiny kominek a polaborovat s volnobenzou smesi

Gasgas 250 07

29.8.2008 v 16:58 | Nahoru | #88
nebo spis mrkni sem http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf

tam jest presne popsano cim mas hybat,aby jsi se blizil k tizenemu konci

Gasgas 250 07

29.8.2008 v 17:14 | Nahoru | #89
spalovac>Hm,mam tam KEIHIN.Už jsem tu psal,že kdyby tam byl Mikuni,možná by bylo míň problémů.Mikuni jsem měl na 2 motorkách,možná na třech a nikdy jsem na něj nemusel sahat. Taky Bing byl dobrý.Keihin jsem na měl a mám na druhé a vždy jsem s nim něco řešil.Ale třeba za to může motor nebo moje hlava.

Gasgas 250 07

29.8.2008 v 17:32 | Nahoru | #90
Itall> to je sice pravda,ale principy jsou stejne jak u MIKUNI tak u KEIHIN.

Proste jsem ti jen chtel naznacit,ze soupanim a menenim jehly k tizenemu konci nedospejes.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se v dnešní době kupovat ga... Husqvarna WR 250, Gas Gas EC 300, Husqvarna TE 250, ... Olihňos 7 27.7.2023 v 08:12 wagusss
EXC 300 - Jaké pneu na enduro KTM EXC 250, Gas Gas EC 300, KTM EXC 300, Gas Gas EC... TomíkMénoMé 6 6.1.2021 v 18:59 krokoš
GasGas bude Rieju Gas Gas EC 300, Gas Gas EC 250, Gas Gas ECRanger 300 Kohlstein 1 5.3.2020 v 08:36 Kohlstein
Sedlo gas gas ec 250 - 2013 Gas Gas EC 250 Kudrnacz 1 1.2.2020 v 21:51 ja1
Výkon ostrého endura podle TP Gas Gas EC 300, Gas Gas EC 250 Vojta322 1 9.11.2018 v 11:09 SojkinXR6R


TOPlist