Naposledy editováno 23.01.2019 22:18:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Jasně. Vím cos myslel. V případě kotvy nakrátko tam není dlouhý tenký drát jako v alternátoru, ale hliníková klec o relativně velkém průřezu. Výkon, který se tam naindukuje a který slouží k buzení, nikoli pohonu, takže je podstatně menší nez výkon motoru je tvořen velkým proudem a malým napětím.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Ale já jsem to nevymyslel. Já se vám to jenom snažím vysvětlit.
Ale bude to asi hodně úsilí. Tak by to možná stálo za nějakou sázku
Naposledy editováno 04.02.2019 09:34:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Borntobewild píše: assassin>
Jasně. Vím cos myslel. V případě kotvy nakrátko tam není dlouhý tenký drát jako v alternátoru, ale hliníková klec o relativně velkém průřezu. Výkon, který se tam naindukuje a který slouží k buzení, nikoli pohonu, takže je podstatně menší nez výkon motoru je tvořen velkým proudem a malým napětím.
no spis jde o to, ze ses tu pred chvili ohmovym zakonem snazil dokazat ze na vinuti do zkratu se neindukuje temer nic.. takze podle stejneho ohmova zakona by se nemelo indukovat nic ani tady ne? a maly napeti a velky proud? vzdyt velkej proud jsi v predchozim pripade zavrhl, diky neexistenci napeti ne? nejak se v tom zacinam ztracet
Borntobewild píše: gugo>
Ale já jsem to nevymyslel. Já se vám to jenom snažím vysvětlit.
Ale bude to asi hodně úsilí. Tak by to možná stálo za nějakou sázku
vem si klestak a jdi si zmerit kolik v tech jednotlivejch fazich tece. at uz svitis nebo nesvitis . Jestli se chces vsadit ze tam v pripade bez svetel tece diametralne min a se svetlem vic. klidne se muzeme vsadit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Chvilku jsem pátral, až jsem u pana Suzukiho vypátral pár charakteristik - http://www.noguchi-...17/peds-kurebari.pdf
Volty a ampéry u třífázového generátoru s ohmickou zátěží vypadají např. takto, pro 3000rpm:
Pro 15V je potřeba odebírat asi 19A, tedy 285W. Ale už při 21A klesá napětí k nule. To samozřejmě neznamená, že by ten, kdo otáčí permanentními magnety, mohl výrazně polevit ve svém úsilí. Pořád je potřeba nějakých 200W na pokrytí ztrát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Z prvního grafu vyplívá, že pokud vyzkratuješ svorky, proud stoupne na 21A Pak výkon závisí čistě na odporu vinutí a tyristoru v sepnutém stavu, což může být třeba 0,5. Takže výkon 10W. Jaxi přišel na těch 200W?
Když jseš v tom hledání grafů, zkus najít závislost výkonu alternátoru na otáčkách. Páč ta vaše teorie propálení veškerého výkonu v teplo naráží na další argument. Ta motorka musí dostat veškerou energii na své spotřebiče už při volnoběžných otáčkách. Takže alternátor musí při 1000ot dát třeba 200W Při vytočení motoru na 12tis už dává alternátor 2500W . Tzn, že ten motor musí vyrobit o tenhle výkon víc, což třeba u dváci už hraje roli a celou tuhle energii musíš spálit ve vinutí alternátoru a na tyristoru.
1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
To právě půjde. Protože ten tyristor vyzkratuje vinutí před usměrňovačem. Tzn. před diodama. Na baterce je nadále 14V a na vinutí je 00nic.
Podívej se na to schema od Viraga. Tam to teda reguluje jen jednu půlvlnu, ale pro pochopení principu to stačí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
3 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Já tvrdím, že zkratový regulátor v okamžiku zaregulování sníží výkon alternátoru téměř na nulu. Výkon, který tam zbude a tudíš ztráta souvisí pouze s odporem vinutí a vnitřním odporem spínacího polovodiče. V případě snížení odběru proudu se také sníží zatížení motoru alternátorem. Ztráta v regulátoru závisí na kvalitě vinutí a spínacího prvku (triaku, tyristoru) a může být teoreticky třeba 5-15%.
Vy (všichni) tvrdíte, že zkratový regulátor funguje tak, že alternátor běží trvale na jeho maximální výkon při daných otáčkách. Motor zatěžuje konstantím výkonem, který souvisí pouze s otáčkama. V případě přebytku el. energie se celý přebytek promění v teplo na vinutí alternátoru a na spínacích polovodičích.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Borntobewild píše: Takže formulace sázky:
Já tvrdím, že zkratový regulátor v okamžiku zaregulování sníží výkon alternátoru téměř na nulu. Výkon, který tam zbude a tudíš ztráta souvisí pouze s odporem vinutí a vnitřním odporem spínacího polovodiče. V případě snížení odběru proudu se také sníží zatížení motoru alternátorem. Ztráta v regulátoru závisí na kvalitě vinutí a spínacího prvku (triaku, tyristoru) a může být teoreticky třeba 5-15%.
Vy (všichni) tvrdíte, že zkratový regulátor funguje tak, že alternátor běží trvale na jeho maximální výkon při daných otáčkách. Motor zatěžuje konstantím výkonem, který souvisí pouze s otáčkama. V případě přebytku el. energie se celý přebytek promění v teplo na vinutí alternátoru a na spínacích polovodičích.
kdyz je ten vykon alternatoru snizen na 0, pak tedy svetla z motorky ,zapalovani atd jede z akumulatoru ? Ze se ta motorka tedy po 50 km nezastavi ?
edit: ano tvrdim tedy to co vsichni a klidne se s tebou vsadim. O co se chces vsazet ?
Naposledy editováno 04.02.2019 11:23:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Pionýr měl na volnoběh 1500ot a na maximum 5000. Napětí tam kolísalo jaxviň. a žárovky praskaly. Když jsem potřeboval vidět, musel jsem vymáčknout spojku a vytočit motor. Navíc tam regulační roli hrálo rozžhavení vláken žárovek a odpor vedení při těch 6ti voltech.
Tohle s moderníma mašinama nemá nic společného.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
gugo píše: kdyz je ten vykon alternatoru snizen na 0, pak tedy svetla z motorky ,zapalovani atd jede z akumulatoru ? Ze se ta motorka tedy po 50 km nezastavi ?
edit: ano tvrdim tedy to co vsichni a klidne se s tebou vsadim. O co se chces vsazet ?
To vyzkratování proběhne na dobu jedné půlvny =1/2xotáčky.
Co se týče sázky, tak jaký určíme důkaz? Bude stačit dát vám přečíst základy elektrotechniky pro první ročník SOŠ, nebo uděláme praktický pokus?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Borntobewild píše: To vyzkratování proběhne na dobu jedné půlvny =1/2xotáčky.
Co se týče sázky, tak jaký určíme důkaz? Bude stačit dát vám přečíst základy elektrotechniky pro první ročník SOŠ, nebo uděláme praktický pokus?
tak mereni by bylo asi prukaznejsi, odpojime altik a dame faze do zkratu a budem merit proud
Borntobewild píše: Takže formulace sázky:
Já tvrdím, že zkratový regulátor v okamžiku zaregulování sníží výkon alternátoru téměř na nulu. Výkon, který tam zbude a tudíš ztráta souvisí pouze s odporem vinutí a vnitřním odporem spínacího polovodiče. V případě snížení odběru proudu se také sníží zatížení motoru alternátorem. Ztráta v regulátoru závisí na kvalitě vinutí a spínacího prvku (triaku, tyristoru) a může být teoreticky třeba 5-15%.
Vy (všichni) tvrdíte, že zkratový regulátor funguje tak, že alternátor běží trvale na jeho maximální výkon při daných otáčkách. Motor zatěžuje konstantím výkonem, který souvisí pouze s otáčkama. V případě přebytku el. energie se celý přebytek promění v teplo na vinutí alternátoru a na spínacích polovodičích.
Pokud jsi to takto naformuloval, tak děláš chybu a měl bys začít ty Základy elektrotechniky hledat..
Navenek, při měření proudu do zátěže to samozřejmě bude vypadat, že výkon generátoru je nula. To ale neznamená, že není potřeba dodávat mechanický příkon pro pokrytí ztrát v železe a ztrát nakrátko (výše zmíněné copper loss). Zkratované vinutí znamená navenek to, že za usměrňovačem je napětí baterky a neteče žádný proud přes diody do baterky.
assassin píše: tak mereni by bylo asi prukaznejsi, odpojime altik a dame faze do zkratu a budem merit proud
Pokud to chceš měřit takhle. tak mezi fáze zapoj 3 ampérmetry. Mezi jednu fázi a prostředek hvězdy vinutí zapoj voltmetr.
Všechny naměřené proudy vynásob napetím a sečti. Výsledek bude výkon, který se při regulaci ztrácí na alternátoru, Bude ovlivněn vnitřním odporem ampérmetrů a bude honě malý
Borntobewild píše: Takže formulace sázky:
Já tvrdím, že zkratový regulátor v okamžiku zaregulování sníží výkon alternátoru téměř na nulu. Výkon, který tam zbude a tudíš ztráta souvisí pouze s odporem vinutí a vnitřním odporem spínacího polovodiče. V případě snížení odběru proudu se také sníží zatížení motoru alternátorem. Ztráta v regulátoru závisí na kvalitě vinutí a spínacího prvku (triaku, tyristoru) a může být teoreticky třeba 5-15%.
Takhle to taky chápu, jen to doložit.
1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
např. ten motorek při roztočení dá naprázdno 6V, tím vyzkratováním bude mezi nejvzálenějšími částmi vinutí napětí třeba 4V a při nich dokáže dát téměř maximální proud.
Altík u mašiny má naprázdno při třeba 40V, při zatížení usměrňovačem třeba 16V a 20A a při úplném vyzkratování třeba 0,5V a 25A.
To napětí na samotném vinutí alternátoru při vyzkratovaných třech fázích změříš mezi fází a prostředkem hvězdy. Ale nevím, jestli ty regulátory to nezkratujou právě do středu hvězdy, páč pak by to bylo účinnější.
2 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Naposledy editováno 04.02.2019 14:38:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... | Danda01 | 4 | 13.9.2023 v 12:39 Romansan |
Suzuki Intruder 125 alebo Marauder 125 Suzuki VL 125 Intruder | Bella111 | 1 | 19.10.2021 v 14:27 callowsick |
Rozmazlená motorka Suzuki VL 125 Intruder | Ludo444 | 3 | 30.7.2021 v 20:12 kerut |
Suzuki Intruder 125 nechce nastartovat Suzuki VL 125 Intruder | Ludo444 | 3 | 9.5.2021 v 21:25 FKoudelka |