Za domkem mi zacina teren az do aleluja. Moje blbnuti obnaselo hodinku dve v lese. Naprosto nejvic mi sedla EXC 250 pro svoji uzasnou lehkost a obratnost, tak uvazuju o nastupci.
Elektro enduro me laka jednak pro temer naproste ticho, druhak pro ovladani ala horske kolo (blbnul jsem kdysi s downhillem).
Jako nevyhodu vidim nizsi dojezd, nevim kolik vydrzi baterka, nevim jestli se to da opravit kdyz se neco vysype na elektromotoru.
EXC 300 (zvazoval bych i 250) bude mit mnohem delsi akcni radius, ale furt to bude delat v lese neplechu. Freeride ma trochu jinej ram, ale asi bych si taky zvyknul.
Nemate nekdo pls primou zkusenost s E-XC? Ma smysl nad tim uvazovat? Pocitam ze bych ji koupil jako zanovni, malo jety kus (pripadne uplne nejetou, pokud bych se fakt rozhoupal).
Naposledy editováno 08.12.2019 12:30:14
Podle videi to fici celkem pekne. Jen by me zajimalo jak to pobere nejaky seskok z cca 1,5 metru na ,,placaka", pripadne jak to zehli roletu z korenu a kameni ve vyssi rychlosti s 85kg zatezi ve stupackach. Libi se mi teda hlavne cenovka 100 tisic Kc.
Co jsem pochopil z videi, tak pri divocejsi jizde by to mohlo tu hodinu vydrzet. Pri normalni jizde udavaji snad pres 2 hodiny vydrz.
Na takove to domaci divočení by to mohlo byt fajn.
Jezdil jsem prave zavodni enduro a trial (hobby), ale ted stavim barak a nemam cas ani penize abych si doma tyto stroje drzel.
Tak bych rad vyzkousel tohle.
Kolem baraku mam vyjetou drazku na vyblbnuti, a je to prave klikata pesina lesem, nekolik preskoku pres potok, cca 1 metr z jednoho brehu na druhy, pripadne nejake seskoky dolu, ten 1-1,5 m vysky. Tak me zajimalo jestli to tohle kolo ustoji.
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
skakat z metru na placku je zatez i pro slusny kolo, tahle vec by mohla skoncit ve 2klusech. neni to kroska a nema to 300 zdvihy...
obecne se na kole na placku neskace, max kdyz clovek umi trial a polozit to pres zadni kolo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
Mě zatím masakrálně oslovuje jejich X série s USD vidlicemi a 6kW motorem. Trochu mínus je jednotná velikost rámu, který je spíš pro prcky ale asi by to šlo řešit risery řídítek. Verze pro 2019 byla dost vylepšení proti 2018, jsem hodně zvědavý s čím za pár měsíců přijdou jako 2020.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
ja cekam dale na neco ala Alta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
No ten Sur Ron plánuje něco podobného, ale určitě ne na WP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
jinak treba dojezd 90-100 km u sur ronu - s tim bych nepocital. ja mel na par dni pujcenyho toho posledniho e-freeride kterej je technikou a parametrama o kus dal a je to daleko za tim co slibuji a to nejsem zadnej pilot. Ti co jezdit umi to vymlatili za chvilku...
mit ty prachy navic, asi bych bral i toho freeride. ted jsem vikend stravil na trailech ve VU Jince a tam bych ho uzil. ikdyz jen tak se jet na pul hod, nebo 1hod, kdyz se zadari projet...
A taky si říkám, že když to bude vypadat jak kolo, nebudu s tím lidi v chráněné oblasti tolik srát než s něčím, co pořád vypadá jako kroska. To e-xc jsem už vlastně úplně pustil z hledáčku.
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
S kamosem jsme domluveni, ze si to na jare pujcime na vikend a uvidime.
Stavba baraku se mi blizi ke konci, tak je treba si zacit zase uzivat
Co tak přes fcb kdákám s amíkama, kteří tomu Surronu dávají solidní čoud, tak je tam slabina v zadní vidličku, která u kloubu ráda praská a doporučují to vyztužit. Taky přední vidlice není úplně ideál, je tam pružina - prý hodně dělá to po koupi rozebrat, očistit a složit, že je znát když je zamarasená vazelínou ještě z výroby.
Takže trochu dodo.
2 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
Skor by ma zaujimalo, ako je to s moznostami jazdenia v terene v nasich CZ/SK koncinach, kedze zrovna legalne to (min. v lesoch na Slovensku) nie je. Ake s tym mate skusenosti? Riesia to lesaci/fizli/ochranari?
Tak trochu dufam, ze ked je to tiche/diskretne a clovek nebude jazdit jak debil a vo frekventovano navstevovanych lokalitach, tak by to snad mohlo byt v tichosti tolerovane, narozdiel od krosiek.
Inak jazdi to tu aktivnejsie niekto? Nejak sa mi nepodarilo najst CZ/SK komunitu okolo tychto strojov (ani neviem, kam to zaradit, kazdopadne mam na mysli Kuberg/Sur Ron/CZEM a pod.).
Naposledy editováno 01.11.2020 22:03:02
Mal si nahodene homologizovane komponenty? Tam sa prave bojim, ze dlhsie ako tyzden by na tom u mna neprezili :/
Nad homologizovanou verziou tiez uvazujem, cisto kvoli moznosti dat to na znacky a nasledne custom uprava na nieco, co prezije zaobchadzanie v terene.
Kedze L1e nevyzaduje STK, tak najhorsie, co sa moze stat, je, ze mi policajti pri kontrole zoberu technicak, bez SPZ na ceste uz je to na vodicak a to nechcem riskovat, takze hladam nejaky rozumny kompromis. Nechcem vyslovene provokovat s chybajucimi smerovkami/svetlami, takze to skor vidim na nejaku nehomologizovanu upravu, ktora ale bude plnit ucel a pokial policajt bude normalny, tak nebude riesit taketo prkotiny.
Namiesto toho zadneho blatnika by som tam dal taketo nieco a zadne svetlo by sluzilo aj ako blinker (na styl VW IQ.light).
Len som este nevymyslel, co so zrkadielkami. V lese to hodit spolu s SPZ do batohu?
Jinak na Sur-Ronu lítá přítelkyně a zatím bez problému. Pořád si pohrávám s myšlenkou, že si ho pořídím i pro sebe.
Jinak na tom lítám i v Praze za barákem v lese a nikdy žádný problém. Jak to nehlučí, tak to lidi vůbec neřeší. Takže se dá shredit úplně všude a hlavně v klidu a bez stresu Občas jsem na tom jezdil i do práce do centra a úplně v pohodě. To jsem ale jezdil po cyklostezce, na silnici ho beru jen když musím
Naposledy editováno 02.11.2020 15:31:50
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
Ako ho zamykas pri praci? Predsa len, 50kg stroj uz je pomerne lahke nalozit do dodavky.
A inak palec hore za priatelku! :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
Nevadí, i když nemáš fb, mělo by to být přístupné, abys viděl starší příspěvky Kdyby tě o sur-ronech něco zajímalo, klidně se ptej
Naposledy editováno 02.11.2020 20:04:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
Kazdopadne je super, ze u vas vznika takato komunita, dokonca aj moderov! To tu presne treba .
Len by to chcelo nejake forum dedikovane prave na takyto modding/tuning elektrickych motoriek, na tom FB je to hrozne neprehladne .
Tak snad sa coskoro pripojim aj ja . Prvy projekt asi bude poriadna baterka, nech je cim nakrmit vykonnejsi kontroler (Nucular 24F), lebo ked minula skusenost o niecom vypoveda, tak je to fakt, ze cokolvek pod 10kW ma velmi rychlo omrzi . A nejde ani tak o top speed ako o zrychlenie v kopci. I ked zatial mam skusenosti len s hub motormi (ak nepocitam eMTB), takze mozno middrive milo prekvapi, ale co som aj videa pozeral a diskusie cital, tych 6kW nie je uplne vyhra, ked s tym chce clovekat obcas aj skakat, nejake skusenosti z tvojej strany?
Najlepsie by bolo mat moznost to ist este vyskusat, ale hold korona, a beztak nic lepsie v tej kategorii som nenasiel - Kuberg ma pre mna nepouzitelne malu baterku a tazko tam nieco menit (hlavne na homologizovanej verzii), pri CZEM nedokazem pochopit logiku za tym ramom (exponovana baterka a motor bez skidplatu... uz vidim, ako by som pri prvom padnutom strome/nepodarenom drope mal po motore ). No a potom je tu Sur Ron, co (subjektivne) vyzera dobre a je tam fura potencialu na tom rame spravit nieco peckove, takze mi to viac menej predali zahranicne diskusne fora a YouTube, asi ako kazde ine moje hobby.
Uz len dufam, ze sa mi eventuelne podari najst nejakych partakov na jazdenie aj tu na zapadnom Slovensku.
Ked som pred 5 rokmi zacal stavat prvy elektricky longboard, tak to tu tiez nikto nejazdil.
Preto som sem vlastne pisal, patral som skor po CZ/SK Sur-Ron komunite a info o moznostiach jazdenia/tolerancii takychto masin v nasich koncinach, o SurRone mam nastudovane viac menej vsetko do poslednej skrutky za tu dobu, co to sledujem + som ten typ cloveka, co zabije par dni intenzivnym researchom predtym, ako nieco kupi .
Diky este raz! Buduci rok snad spravime nejaky meetup
Naposledy editováno 03.11.2020 11:19:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
Aftermarket baterka a kontroler jsou fajn věci a koukám, že už to máš pěkně nastudovaný, protože Nucular 24F chci pořizovat taky mám totiž obdobnou úchylku a taky v tom furt ležim Celkově Dan Orlov krom těhle kontrolerů dělá pěkný věci a ještě má narozdíl třeba od některých výrobců dílů v USA taky funkční zákaznickou podporu.
Co se týče 6kw výkonu, tak mi to vlasně ani moc nevadí. Jasně, top speed nic moc v původním setupu. Ale na to, aby to někdo bezhlavě držel pod krkem ten stroj stejně moc neni. Nemluvě o tom, že jakmile se na tom letí neustále kláda, dost rychle mizí baterka. Je prostě potřeba to přizpůsobit tomu, na co to je - na nějakou srandu po lesech, singletrailech atd., je to neskutečnej parťák. Občas jsem si to půjčil když jsme byli v lomu, dal si s tim 3-4 kolečka a musel sem to zas odložit, protože sem byl úplně mrtvej Jak je to lehký a hravý, tak je to výbornej trénink třeba na ostrý enduro.Na druhou stranu je u toho ještě víc potřeba pracovat tělem, protože tam není přebytek výkonu, který jinde vyřeší spoustu problémů. Tady se to musí fakt odmakat, aby na tom člověk něco zajel Nebudu ale kecat, že výkon budeme taky zvyšovat, jako je zase příjemný ho tam prostě mít, co si budem
Jinak za mě taky nic lepšího v týhle kategorii asi není. Kubergy jsou za mě zpracovaný úplně prazvláštně, nelíbí se mi moc ani geometrie a zpracování rámu. Na druhou stranu věřím tomu, že CZEM a jejich Drill asi pojede strašně dobře, ale jsou tam ty mínusy, co jsi zmínil a hlavně - de-facto nulová komunita lidí okolo toho.
Za mě je sur-ron fajn základ a i v tom základu se na tom dá skvěle vyřádit. Zároveň máš třeba do ceny Drillu ještě relativně slušnej polštář na nějaký úpravy. V případě přítelkyně jsme nepotřebovali rovnou zvyšovat výkon, tak jsme první udělali podvozek. Na konkurenčním fóru jsem o tom psal, tak to sem zkopíruju
Tady:
Co se týče podvozku konkrétně:
Drill za 190 tisíc má na předku docela dobrý upsidy Manitou Dorado a na zadku Elku. To je poměrně fajn kombinace, používali ji několik let na RevX, takže to mají asi ozkoušený.
Naproti tomu Sur-ron za skoro poloviční cenu má v základu taky upsidy, ale lowcost DNM a na zadku lowcost DNM tlumák. Dá se na tom jezdit a užít spoustu zábavy, ale určitě to neni dobrej podvozek a člověk od toho rozhodně nemůže čekat zázraky. Za ušetřených řekněmě 90 tisíc oproti pořizovací ceně Drillu ale máš hodně prostoru pro modifikace. Na našem Sur-ronu máme na předku Marzocchi Bomber 58 2021 a na zadku Fox DHX2 2021 a troufnu si říct, že podvozkově je to ku*va dál, než podvozek Drillu. Tenhle podvozkovej upgrade vyšel na 38 tisíc. Takže jsi třeba na 138 tisících. To je pořád ještě slušnej polštář na další úpravy, třeba výkonu.
Pokud budu mluvit jenom o našem sur-ronovi, tak jsem v něm za cca 150 tisíc celkem (krom podvozku: jiný řidla, představec, rozeta, řetěz, elektrický plyn, komplet brzdy Sram Code R, jiný kotouč na předku, zadní brzda předělaná na nohu atd atd....). Do ceny základního Drillu tedy zbývá 40 tisíc, za který můžu koupit novou 72V baterku namísto původní 60V. To výkonu pomůže znatelně. Pokud ještě něco přidám, tak jiný kontroler - osvědčené z USA nebo Ruska, kde jsou hodně velké komunity sur-ronistů (mj. kontrolery už začali vyvíjet i někteří čeští nadšenci) a najednou z toho ten výkon 11-15 kw jako má Drill dostanete v pohodě taky. Dá se tam nakroutit relativně jednoduše i přes 20, ale to už musí být fakt mazec na tom pak jezdit.
Naposledy editováno 03.11.2020 10:20:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
Na FB je o tom, narozdíl od jiných stránek, strašně moc.
Jo, hele, to vobec nepopieram, ale ked clovek riesi technicke veci, na FB je to tak neprehladne, ze to pre mna straca zmysel,
Na endless-sphere je obrovska komunita moderov (a vendorov) a ked uz nic ine, aspon su tie prispevky radene do tem a garantovane chronologicky, nie podla nejakeho algoritmu FB, ktory vyhodnocuje, co by ma zrovna mohlo zaujimat, aby mi tam pomedzi to naservirovali furu reklam.
Ale ako na nahodenie prispevku v style "niekto v okoli XXX, nepojdeme dnes zajazdit?" si to viem predstavit.
To by mi ale nesmeli zabanovat ucet okamzite po registracii s hlaskou "You can't use Facebook because your account, or activity on it, doesn't follow our Community Standards." . No neviem, ako som mohol porusit komunitne standardy, ked som prave klikol na vytvorit ucet... Mozno sa im nepaci, ze mam nainstalovane rozsirenia, co blokuju ich trackovanie, ale tak co cakat od spolocnosti, ktoru zaujimaju len ludia, ktorych osobne data mozu predavat...
Co se týče 6kw výkonu, tak mi to vlasně ani moc nevadí. Jasně, top speed nic moc v původním setupu. Ale na to, aby to někdo bezhlavě držel pod krkem ten stroj stejně moc neni. Nemluvě o tom, že jakmile se na tom letí neustále kláda, dost rychle mizí baterka.
O top speed mi vobec nejde, v terene malo kedy pojdem max. rychlostou, ktoru SurRon vie dosiahnut, ale zrychlenie do kopca uz je dolezity faktor a tam fyzika nepusti, na nabratie dostatocnej kinetickej a hlavne potencialnej energie v pozadovanom case to chce radovo viac ako 6kW .
Občas jsem si to půjčil když jsme byli v lomu, dal si s tim 3-4 kolečka a musel sem to zas odložit, protože sem byl úplně mrtvej. Jak je to lehký a hravý, tak je to výbornej trénink třeba na ostrý enduro. Na druhou stranu je u toho ještě víc potřeba pracovat tělem, protože tam není přebytek výkonu, který jinde vyřeší spoustu problémů. Tady se to musí fakt odmakat, aby na tom člověk něco zajel.
Pozadie mam v MTB, takze presme viem, o com hovoris, v bikeparku sa jeden vie tiez pekne znicit, az citi kazdy sval v tele este dalsi tyzden . A to hore taha vlek .
Sur-ron ... má v základu taky upsidy, ale lowcost DNM a na zadku lowcost DNM tlumák. Dá se na tom jezdit a užít spoustu zábavy, ale určitě to neni dobrej podvozek a člověk od toho rozhodně nemůže čekat zázraky.
DNM pruzenie (amici si z toho robia srandu, ze to znamena "Does Not Move" ) mam tiez v plane menit.
Na pruzenie som hrozne citlivy a velky puntickar, este uvazujem, ci dopredu dat FOX40 alebo Marzocchi.
Inak tie stock brzdy su vraj fajn, ked clovek vymeni platnicky/kotuce a odvzdusni ich, tak vyskusam a uvidim, prinajhorsom tam pojdu Shimana. SRAM brzdy fakt nemam rad, niekto hovori, ze maju uzasnu "modulaciu", no neviem, ja som mal vzdy pocit, ze len chcu neprimeranu silu na packu, aby zacali kusat, tak si uplne neviem predstavit, ako moc velku silu na packu by to chcelo, aby zastavili 50kg bike s 85kg jazdcom. Zapastia ma bolia uz len pri pomysleni na to . Ale kotuce maju lepsie ako Shimano, tie Ice-Tech sa mi vzdy do par mesiacov pokrutili, centerline od SRAM-u mam na endure (MTB) uz 2 roky a nic im nie je.
Naposledy editováno 03.11.2020 12:46:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
Jinak sram je to az asi posledni dve generace, driv to byly Avid a ani s tema jsem nemel problemy, juicy jsem mel fakt rad.
Naposledy editováno 03.11.2020 13:10:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro enduro / kolo
Mys na PC mam nastavenu tak, ze 3cm pohyb v reale presunie kurzor cez celu 27" obrazovku. Niekto by povedal, ze sa to neda "modulovat", ze bud je mys na jednej strane obrazovky alebo druhej (analogia k on/off pocitu zo Shimano brzd), ale mne to vyhovuje a vobec s tym nemam problem presne trafit kurzor, kde ho potrebujem. Je to cisto osobna preferencia.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024 KTM Freeride E-XC | xpetrv | 4 | Včera v 21:04 Kohlstein |
KTM Freeride e-xc KTM Freeride E-XC | JetsurfX | 28 | 3.9.2024 v 19:28 Milagros |
Dovoz mopedu - dph Sur-Ron Light Bee | DonR | 12 | 27.5.2019 v 14:40 CRF1000 |
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... | svahilec | 1 | 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer |
KTM freeride E-XC KTM Freeride E-XC | Fuska | 4 | 30.7.2018 v 23:02 Matouch-pitbike |