globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: max.otáčky
 
17.11.2015 v 21:56
Zdravím, dnes jsem byl projet mito po otevření. Ve výfuku ač laděném Gianelli byl škrtící trychtýřek o průměru 19 mm, ten jsem odbrousil a celý výfukový kanálek slícoval na průměr 35 mm. Sání jsem též slícoval, osadil Airbox "paroháč", ze kerého jsem odstranil tlumící plech, který tam ale opět vrátím (hluk sání je nesnesitelný), výfuk je krásně tichý. Zjistil jsem, že je chudý volnoběh. Musel jsem uplně zašroubovat šroub vzduchu aby se to udrželo na volnoběh a ještě je to málo. Budu muset dát větší volnoběžnou trysku. Teď je tam 65 vyzkouším 70. Hlavní mám 130 to se mi zdá dobré, uvidím časem podle svíčky. Podržel jsem to na čtyřku a zrychlovalo to dobře, hlavně nahoře, ale když už to jelo 140 a otáčky byly 12500, tak jsem už přeřadil. Na 5 to dál zrychlovalo na 150, dál jsem to nezkoušel. Nevím jak vysoko je to možné točit. Je to 6 kvalt, ale sekundární převod mám 14/39 zubů, takže dost těžký. Je možno dát 13-zubové kolečko? Válec je tam A0401, hlava 200C, výfuk je Gianelli s původní repasovanou originální koncovkou Cagiva. Karburátor dellorto PHBH28BD. Máte někdo zkušenosti s laděním Mita?
Předchozí
1 2 3
Následující

max.otáčky

5.1.2017 v 07:12 | Nahoru | #61
Tak vybroušen i prostředek, vypadá to dobře. Ale vznikl ještě jeden problém. To že nahoře musím posunout doraz šoupátka aby šlo teď plně otevřít je banalita, ale dole samozřejmě i po dosednutí šoupátka na původní dno karburátoru zůstává uprostřed dost velká mezera a nevím jestli tím pádem nebudou vysoké otáčky volnoběhu. Asi budu muset přibrousit spodek šoupátka tak, aby se dostalo níž až do nově zvětšené díry. (přizpůsobit tvar).

max.otáčky

6.1.2017 v 00:22 | Nahoru | #62
jo , volnoběh bude vysokej , bude to chtít přizpusobit tvar

max.otáčky

16.1.2017 v 09:25 | Nahoru | #63
Tak po definitivním vybroušení a vyleštění mám průměr 29,4 mm a po dosednutí šoupátka na dno je uprostřed na výšku mezera 0,7 mm. To by asi mohlo i odpovídat, zatím nebudu upravovat šoupátko a vyzkouším jaký volnoběh to bude mít na tento doraz. Vše jsem přizpůsobil na nový rozměr a slícoval a vyleštil. Dorazy jazýčkového ventilu jsem nastavil na výrobcem předepsanou vzdálenost 23 mm.
Ještě budu měnit těsnění pod válcem za slabší pro seřízení správné antidetonační štěrbiny. Zároveň prohlédnu všechny kanálky a doladím.
Jedna otázka: Jak funguje okénko v pístu u sacího kanálku, za membránovým ventilem jsou 2 kanálky, které jsou otvírány spodní hranou pístu a do nich též vyúsťuje při dolní úvrati toto okénko. Dále je dolu uprostřed kanálek do kliky, nahoru 2 kanálky-zadní přepouštěcí a další 2 jsou na stranách dolů do kliky - je to jako cedník. Všude hrubý povrch a otřepy po odlití.

max.otáčky

30.1.2017 v 16:04 | Nahoru | #64
Tak po demontáži válce jsem se konečně dostal k vybrušování leštění kanálků - vše je neopracovaný odlitek, který má k dokonalému povrchu daleko, tak že jsem se mohl vyřádit. Vybrousit všechny otřepy a pak vyhladit všechny plochy ke kterým se dá dostat a vyleštit do hladka. Je to o vylámání prstů, ale po asi 12 hodinách snažení jsem dospěl k výsledku, kdy jsem byl spokojen. Po dokonalém očištění jsem objevil vlasovou trhlinku v nikasilu mezi hlavním a pomocným výfukovým kanálkem, a protože nikasil nebyl udělán moc kvalitně a bylo znát již i opotřebení, tak jsem se rozhodl dát jej obnovit. Můj známý opravuje motokrosové motory a posílá válce na nikasil do Holandska, protože tam má nejlepší zkušenosti s kvalitou. Takže válec putuje do ciziny. Bude hotový asi za měsíc, tak mohu ladit zbytek motorky.

Naposledy editováno 31.01.2017 10:56:41

max.otáčky

30.1.2017 v 19:28 | Nahoru | #65
Pěkně si hraješ by mně zajímal výkon na brzdě s takto vyladěným strojem.

max.otáčky

7.2.2017 v 09:43 | Nahoru | #66
Po kontrole snímače otáček - je jiný než v servisních manuálech, je to rok 2007 a manuály mám jen k staršímu provedení. Snímač je napevno přišroubovaný ke karterům a na rotoru alternátoru je navařen pásek, který ho ovládá. Začátek je asi maximální předstih a konec je horní úvrať. Mezi tím je předstih dopočítáván řídící jednotkou podle otáček. Pro změnu dle podtlaku bych musel vyřezat obdélník v karteru, abych mohl hýbat se snímačem. Letos to asi nezrealizuju, protože snímač podtlaku ze staré škodovky, který jsem mýval pro takové ladění asi 20 let v garáži jsem nenašel . Tak asi příští rok, až nějaký seženu - taky abych měl co dělat
Tak jsem jen vyčistil a vyleštil výfukový přechod a svod a vyčistil koncovku a řetěz. Ještě jsem zkrátil držák bovdenu spojky, aby měl lepší úhel na páku u motoru a spojka šla lehčeji zmáčknout. Teď už jen aby přišel ten válec s novým pístem, kroužkama a čepem a může se dávat dohromady a pak znovu správně vše odladit

max.otáčky

22.3.2017 v 11:35 | Nahoru | #67
Tak vše poskládáno, teď už jen vyzkoušet a doladit. Zajímavé, že nový píst má kroužky silné jen 1 mm oproti starému, který měl 1,2 mm. Trochu mě mrzí, že nový píst i čep jsou těžší než staré. Odlehčení čepu na koncích jsem provedl, na pístu nebylo kde. Po novém Nikasilu bylo potřeba kanálky opět lehce přebrousit - asi po lázni vznikl matný povrch.
Abych si mohl dál "hrát", tak jsem koupil pro syna Mito SP 525 (2009). Takže zábava pokračuje v novějším stylu

Naposledy editováno 22.03.2017 11:38:25

max.otáčky

23.3.2017 v 19:26 | Nahoru | #68
Dnes zkouška, na první cvrnknutí a neuvěřitelné - chová se to rozumně na to nastavení, které jsem odhadl. Dokonce jsou rozumné i volnoběžné otáčky při šoupátku na dorazu na původním dně. Jen pokud po záběhu budou vyšší, tak je nemám kam stáhnout. Musel bych upravit tvar šoupátka. Ujeto asi 20 km a paráda I dcera se svezla, a hned zítra jede do školy.

max.otáčky

25.3.2017 v 11:30 | Nahoru | #69
Do školy a zpět - 81 km. Moc bohatá směs při nízkém zatížení - dcera zkritizovala tarok při nízkém zatížení, ale pro záběh to byl záměr - postupně začnu ochuzovat. Dnes pustím o zářez jehlu a zmenším volnoběžnou trysku z 65 na 63 a uvidím jak se to bude chovat dále při postupném zvyšování zatížení.

max.otáčky

5.4.2017 v 09:21 | Nahoru | #70
Najeto přes 200 km. Dole stále moc bohatá směs,volnoběžná tryska - přes 63, 62 se dostávám opět až k 61. Hlavní tryska ještě stále 135 - nemohu ji vyzkoušet - zajíždění. Ale asi též půjde zmenšit.

Naposledy editováno 05.04.2017 09:22:41

max.otáčky

11.9.2017 v 09:55 | Nahoru | #71
Zapíšu si další údaje. Volnoběžná tryska 61, jehla druhý zářez shora, hlavní tryska 138 (záměrně jsem obohatil), kompresní tlak 9,5 baru - vlažný motor, svíčka cihlová. Zajel jsem si (motorku jsem si tajně "vypůjčil") do Katusic na Socialistikdragstar, ujeto dle tachometru 215 km, ale navigace ukázala jen 199,8 Km, takže počítadlo přidává 7,5%. Rychloměr přidává ještě víc - při 100 GPS ukazuje asi 114 km/hod. Odtud pocházejí ty extra rychlosti, ale myslím, že i ostatní stroje ukazují více. Hezky jsem se projel, spotřeba vyšla na 4,3 l/100 Km. Dceři vyšlo minule při výletu do Německa 3,6 l/100 km (váží 50 kg a měří 159 cm ) V pohodě se rozjíždí do 6000 všechny rychlosti až na 6-tku se potom točí víc, aby se jelo rychleji při 100 GPS to točí asi 7200.

max.otáčky

26.9.2017 v 11:14 | Nahoru | #72
Tak se mi v létě v Rakousku podařilo koupit fungl nový originální válec A0401. A včera ještě jeden (A0401) též nepoužitý originální válec včetně kompletní přívěry i nepoužitou hlavu 200C. A k tomu ještě kompletně celý, nikdy neběžící motor (A0401+200C). K tomu mám ještě 2 ks obnovených válců - nový Holandský Nikasil vč. Wösner pístů. Oba jsou A0401. Tak mám již dost náhradních dílů na udržení obou motorek v provozu na další roky.

Naposledy editováno 03.10.2017 10:57:03

max.otáčky

4.10.2017 v 11:40 | Nahoru | #73
Tak jsem bádal na 525 funkci řídicí jednotky a našel jsem elektromagnetický ventil, který otevírá hadičku vedoucí do karburátoru za vzdušník volnoběžného systému. Na druhém konci této hadičky je jen malý filtr. to znamená, že jednotka může přidat do volnoběžného systému další vzduch. Jinak jednotka má k dispozici polohu šoupátka karburátoru, teplotu motoru, teplotu nasávaného vzduchu, otáčky motoru, polohu klikovky. Na výstupu řídi - zapalování, přívěru výfuku, zmiňovaný ventil vzduchu do karburátoru a kontrolku MIL. Tak jsem zvědavej jak to bude fungovat po otevření a vyladění. Ještě sháním emulzní trysku do karburátoru - označení HN 274. Hlavní trysku mám, ale tu emulzku ne. Kdybych alespoň věděl jak se liší od původní s označením HN 272. Neví někdo?

max.otáčky

15.12.2017 v 11:19 | Nahoru | #74
Zase doplním. U staršího Mita se mi povedlo dále snížit váhu: - řídítka z tenkostěnné trubky, - odvrtané všechny držáky co na motorce jsou (kde byl plný plech-dostal díry), - tlumící plech v airboxu - nahrazen hliníkem s optimalizovaným tvarem, - všechny čepy, šroubky kde se dalo odebrat, tak jsem odebral. Použil jsem odlehčené hliníkové podložky-kde to šlo. Dále už jen pár šroubků půjde vyměnit za Al. Každý gram se počítá Hledám, kde ještě najít další možnosti. Namontoval jsem LED zadní světlo a musím řici, že přes můj odpor k těmto světlům svítí slušně a příkon změřený je opravdu 1W při koncovém a 2 W při brzdovém světle, přičemž původně byl příkon koncového světla 10 W a brzdového 42 W, a to ještě při brzdění svítily obě, takže to bylo celkem 52 W oproti dnešním 2W. Pravda, musel jsem dodělat osvětlení SPZ (LED), které žere 0,5 W.

U 525 jsem bezradný - dle manuálu nesedí hodnoty snímačů teploty motoru a polohy šoupátka karburátoru (ani u nových originálních dílů hodnoty nesedí), tak budu muset nějak zkontrolovat funkci zařízení jako celku i s těmi odlišnými hodnotami. Kdyby byl někdo s tímto typem, aby mi změřil jeho hodnoty a funkci, ale zatím se mi ani jeden majitel neozval - ono jich taky moc není Jinak emulzku HN 274 už mám - liší se asi jen v úhlu vyústění - nic jiného jsem nenašel.

Naposledy editováno 22.12.2017 06:57:35
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist