globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: První motorka - cenduro pro začátečníka
Zdravím všechny motorkáře!

Asi jsem už dospěl a rozhodl jsem se koupit si svoji první motorku.
Je mi 37 let, mám cca 100 kilo, 190cm a dlouhý nohy.

Důvod proč motorku chci, je cestování po Evropě. Offroad naprosto minimálně, max nějaká polňačka či šotolina ( alespoň pár prvních sezon ).
Vybírám mezi Varanem ( 99-02 ), 1100GS a Tigerem 955i. Ty motorky jsem vybral vlastně jen podle velikosti a cenového stropu - 90.000Kč.

To podstatné taky je, že jsem nikdy na žádné ( jakékoli ) motorce nejel. A navíc hodlám vlastně hned ( cca 3 měsíce ) po získání řidičáku vyrazit na cca 4000km trip...

Je vůbec taková cesta pro naprostého začátečníka reálná?
Jsem celkem klidný a "vyblbnutý" typ...

Teď k motorkám:
- co byste tedy doporučili z uvedených moto naprostému začátečníkovi?
- pokud jsem něco vynechal, sem s tím ( na TA jsem velkej, Stroma nechci )

díky všem zkušenějším za rady a názory

Johny
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 23:09 | Nahoru | #61

Kyubi píše: FishX3> Ano zde píšu, že jsem si prošel tím samým, jen jsem měl FZ6.

To je rozumné přirovnání, určitě bych se toho držel.



OK, drz se! ...hledam smajlika co by měl oči v sloup

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

26.11.2014 v 23:43 | Nahoru | #62
FishX3> Mohl bych ti poslat svou fotku, oči obracím od té doby, co jsi reagoval na mé příspěvky.

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

27.11.2014 v 00:00 | Nahoru | #63

Kyubi píše: FishX3> Mohl bych ti poslat svou fotku, oči obracím od té doby, co jsi reagoval na mé příspěvky.

Super, tak si po precteni skoc pred zrcadlo. Dik

Naposledy editováno 27.11.2014 00:00:52

První motorka - cenduro pro začátečníka

27.11.2014 v 09:58 | Nahoru | #64
Pokud nejsi zvyklý sedět na moto, tak si na těch 4tis.km připrav dost času, bude te bolet prdel
Osobne bych si zkusil vikend v čechách, dat si 600 v sobotu, 600 v nedeli a uvidíš jak jsi na tom.
Je to hodně o zvyku, na jaře dam 200km za den a mam dost, na podzim 1000 a jsem v pohodě..

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

27.11.2014 v 17:07 | Nahoru | #65
Každý jednou začínal, my starší na Jawě 20, nebo 21. Ty movitější na Mustangu a Simsonu. V 15 cti letech škola k nezaplacení. Potom následoval přestup na 125, nebo 250 a ti odvážnější na 350. Jízda na motorce, na kole se nezapomene, návyky zůstanou. Sám jsem se o tom přesvědčil, když jsem si dal pauzu 25 let a potom rovnou na TA XL 600V. Přivezl jsem ho domů a chtěl se pochlubit. Při otáčení na cestě jsem jako nezkušenej začátečník s těžkým strojem samozřejmě lehnul. Říkám, že to není na škodu, protože dostaneš respekt k té váze a to TA 600V je minimálně o 80 Kg lehčí. Pomazlily jsme se 3 roky, jestli jsem najel tak 8 000 Km, možná ani to ne. Nejde o počet najetých km, ale o zkušenosti s tou tvou motorkou. Jde o zkušenosti s manipulací a pomalou jízdou, otáčením, nasedáním na nerovném povrchu. Tak se naučíš motorku ovládat. Když jede, tak zase získáváš jiné zkušenosti, jako odhad, brzdné body a doporučuji začínat hodně turisticky a hlavně si nemyslet, že už něco umíš a nesmíš ztratit respekt k motorce. Pamatuj si jednu věc, kterou neovlivníš, ale musíš předvídat víc. Nemysli si. že máš na hlavní silnici přednost. Hlavně bacha na auta. Když vidíš blondýnu v SUV, tak raději zastav u krajnice . Jinak máš fyzické předpoklady zvládnout jakoukoliv motorku, ale musíš to mít v hlavě srovnaný a nestačí být jen vyblbnutý, protože saze v tobě chytnou vždycky. Nelez na motorku , pokud si vystresovanej a nejezdi se vyblbnout, ale projet. Přeji hodně štěstí a ohleduplných řidičů kolem Tebe. Jo, ještě jednu poznámku. Dlouhej trip v kuse nedáš. Na začátek stačí dvěstě tam a ta samá vzdálenost nazpět. Druhej den si nesedneš ani na židli.

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

27.11.2014 v 17:48 | Nahoru | #66
Igelkaktus> :) hezkej text ... jen doplnim že TA je vcelku mazel a že tě zabít chtějí naprosto všichni. jinak 400km za den pro nováčka je dost, zvlášť pokud to nebude valit nějakou rovinou. takže souhlas

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka

27.11.2014 v 19:36 | Nahoru | #67
Tak několik lidí z diskuze bych mohl citovat,např.Fische(mimochodem,jednou jsme se viděli na vašem novoročním srazu pod Řípem,měl jsem tenkrát nejšpinavější motorku)
Já jsem ostatně od té doby taky vyměnil stroj,měl jsem Dominátora(Honda NX650 Dominátor)Předtím jsem na něčem,,tak silném" nejel.Když jsem ho koupil,jel jsem na něm poprvé od prodejce domů,35 km.Už jsem taky,,vyblbnutý,starší pán(domika jsem koupil ve 40ti)"takže jsem nespěchal,nechal jsem se vézt.Po nějakém čase jsem si s ním troufnul i na trochu driftu,dá-li se to tak nazvat.No a po čase,přesně po 6ti letech se mi už zdálo,že mě nemá čím překvapit,tak jsem pokukoval po jiném,silnějším stroji na cestování a delší přesuny.Teda ne že bych se na domikovi nepřesouval daleko,ale bylo to utrpení.No a tak přišel Varan.Taky jsem z něj měl respekt,těžká kráva,výkonný,prostě vyšší level.Mám ho 3/4 roku a nemám s ním problém.Takže pokud to máš v hlavě srovnaný,jak píšeš,klidně jdi do větší motorky a neboj se toho.Hlavně jak říká Fisch-všichni jsou potencionální vrazi a na rychlejší a silnější motorce je lepší předvídat dřív.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

27.11.2014 v 22:32 | Nahoru | #68

alfik68 píše: Tak několik lidí z diskuze bych mohl citovat,např.Fische(mimochodem,jednou jsme se viděli na vašem novoročním srazu pod Řípem,měl jsem tenkrát nejšpinavější motorku)
Já jsem ostatně od té doby taky vyměnil stroj,měl jsem Dominátora(Honda NX650 Dominátor)Předtím jsem na něčem,,tak silném" nejel.Když jsem ho koupil,jel jsem na něm poprvé od prodejce domů,35 km.Už jsem taky,,vyblbnutý,starší pán(domika jsem koupil ve 40ti)"takže jsem nespěchal,nechal jsem se vézt.Po nějakém čase jsem si s ním troufnul i na trochu driftu,dá-li se to tak nazvat.No a po čase,přesně po 6ti letech se mi už zdálo,že mě nemá čím překvapit,tak jsem pokukoval po jiném,silnějším stroji na cestování a delší přesuny.Teda ne že bych se na domikovi nepřesouval daleko,ale bylo to utrpení.No a tak přišel Varan.Taky jsem z něj měl respekt,těžká kráva,výkonný,prostě vyšší level.Mám ho 3/4 roku a nemám s ním problém.Takže pokud to máš v hlavě srovnaný,jak píšeš,klidně jdi do větší motorky a neboj se toho.Hlavně jak říká Fisch-všichni jsou potencionální vrazi a na rychlejší a silnější motorce je lepší předvídat dřív.



Jsi strašný prase...obvykle mam nejšpinavější já

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

29.11.2014 v 00:10 | Nahoru | #69

FishX3 píše: Jsi strašný prase...obvykle mam nejšpinavější já


Trochu off-topic-ani na tom Varanovi se to nějak nelepší.Ale jezdím každý den a světe div se,ty silnice jsou taky strašně špinavý.A teď už to souvisí s původním vláknem.Nedávám Varanovi moc luxusu,čistím akorát řetěz,kontroluji olej.Zatím nejzávažnější chyba byla porouchaný regulátor nabíjení.

(reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka

30.11.2014 v 21:47 | Nahoru | #70

alfik68 píše: Trochu off-topic-ani na tom Varanovi se to nějak nelepší.Ale jezdím každý den a světe div se,ty silnice jsou taky strašně špinavý.A teď už to souvisí s původním vláknem.Nedávám Varanovi moc luxusu,čistím akorát řetěz,kontroluji olej.Zatím nejzávažnější chyba byla porouchaný regulátor nabíjení.


mas hondu ikdyz me zatim drzi

První motorka - cenduro pro začátečníka

1.12.2014 v 21:02 | Nahoru | #71
já jezdil peugeot spitfair 50 pak piagio 125 po papirech jsem si pucoval afryku 750 byla skvela ale pujčena po zvažování pořizovacích cen mam triumph 955 i a dej se vůle boží na 4000 km si netroufám

První motorka - cenduro pro začátečníka

1.12.2014 v 21:05 | Nahoru | #72
a ještě jedna věc švára skočil cpa 50 na ninja litr nebo co to je má to 4 rok a je celej

První motorka - cenduro pro začátečníka

5.1.2015 v 22:54 | Nahoru | #73
Koukám, že tu žilo zajímavé téma, ale narazil jsem na něj trochu pozdě...
Mám ve svém blízkém i nejbližším okolí několik příkladů toho, že je to především v hlavě. Když tam je vše v pořádku, pak se dá skočit z nuly rovnou do vyšší, ba i nejvyšší třídy.
Příklad první - můj kamarád Karel: po čtyřicítce se rozhodl, že si splní sen a pořídí si svůj úplně první motocykl v životě. Průběh jeho rozhodování a kritéria výběru stroje neznám, tehdy jsme se ještě neznali. Jisté je, že K. nemá hluboko do kapsy a tak si zřejmě řekl, že když už, tak pořádně, a zamířil opravdu hodně vysoko. Pořídil si tehdy fungl nové BMW K 1300 GT. To opravdu není nic pro začátečníka, výkon 160k, váha, manipulace na místě, sám bych se toho na jeho místě bál... Ale postupně to zvládl. Podařilo se mu sice v malé rychlosti jednou BMW položit, ale jinak v podstatě žádný zásadní problém. Po cca 3 letech šlo K 1300 GT do světa a K. si pořídil další funglovku - novinku BMW K 1600 GTL, které má dodnes, a se spolujezdkyní-manželkou a dalšími kamarády pilně a v pohodě brázdí Evropu.
Příklad druhý - má drahá polovička: když jsme se předloni v květnu poznali, po motocyklu jen toužila. Měla za sebou autoškolu na moto (resp. už o 3 roky dříve) a tam pár jízd na jakési pětistovce. Naše seznámení odstartovalo proměnu jejího snu v realitu, i když od toho snu kapánek odlišnou. Celá dlouhá léta byla totiž přesvědčena, že bude hrdou majitelkou H-D Dyna Street Bob, nebo jak se to jmenuje. Nic proti H-D, ale má moto-orientace je vcelku jasná a tak se to nějak automaticky zvrtlo... Snažil jsem se mou drahou přesvědčit, že by to pro začátek chtělo něco lehčího a pak, když to půjde, jít výš, jenže s tím jsem moc nepochodil. Žádné F 650 GS/CS ani nic jiného v podobné kubatuře na trhu ji moc vzhledově neuchvátilo a dáma přece jen chtěla, aby ten její úplně první (motocykl) byl výjimečný. Ve finále si ho po docela dlouhém hledání za mého stálého (a bezúčelného) kibicování a doporučování našla sama - černého exota BMW R 1200 ST. Po pravdě ovšem musím říct, že mně její volba překvapila a zároveň potěšila. A po počátečním trápení, vyžadujícím od jezdkyně vytrvalost, statečnost a velkou míru odhodlání (a ode mne nekonečnou trpělivost ) se to podařilo. Dnes má partnerka za sebou cca 15 tis km a v pohodě. Proběhl jeden pád v minimální rychlosti, ale to se dříve nebo později stane každému, i mně .
Závěr: mnohokrát jsme to probírali s kamarády a známými a mám postřeh, že je to názorově rovnoměrně rozděleno na dva tábory. Polovina lidí stojí za postupem od slabšího stroje k silnějšímu, polovina je přesvědčena, že pokud používá dotyčný jedinec svou hlavu správným způsobem, může směle vykročit přímo k metám nejvyšším. Já si myslím, že jsou pravdivé oba názory a jejich rozložení plně koresponduje s tím, že je to opravdu dejme tomu tak půl na půl - polovina lidí na to má, aby začala rovnou velkým strojem, druhá polovina lidí prostě ten postupný vývoj potřebuje (ne že by těm prvním neprospěl...). Inu, nejsme všichni stejní...

Naposledy editováno 05.01.2015 23:23:20
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
GPS Triumph Tiger 955i Triumph Tiger 955i Ondra666 6 31.3.2024 v 19:35 Ondra666
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx


TOPlist