Asi jsem už dospěl a rozhodl jsem se koupit si svoji první motorku.
Je mi 37 let, mám cca 100 kilo, 190cm a dlouhý nohy.
Důvod proč motorku chci, je cestování po Evropě. Offroad naprosto minimálně, max nějaká polňačka či šotolina ( alespoň pár prvních sezon ).
Vybírám mezi Varanem ( 99-02 ), 1100GS a Tigerem 955i. Ty motorky jsem vybral vlastně jen podle velikosti a cenového stropu - 90.000Kč.
To podstatné taky je, že jsem nikdy na žádné ( jakékoli ) motorce nejel. A navíc hodlám vlastně hned ( cca 3 měsíce ) po získání řidičáku vyrazit na cca 4000km trip...
Je vůbec taková cesta pro naprostého začátečníka reálná?
Jsem celkem klidný a "vyblbnutý" typ...
Teď k motorkám:
- co byste tedy doporučili z uvedených moto naprostému začátečníkovi?
- pokud jsem něco vynechal, sem s tím ( na TA jsem velkej, Stroma nechci )
díky všem zkušenějším za rady a názory
Johny
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
Osobne bych si zkusil vikend v čechách, dat si 600 v sobotu, 600 v nedeli a uvidíš jak jsi na tom.
Je to hodně o zvyku, na jaře dam 200km za den a mam dost, na podzim 1000 a jsem v pohodě..
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek První motorka - cenduro pro začátečníka
Já jsem ostatně od té doby taky vyměnil stroj,měl jsem Dominátora(Honda NX650 Dominátor)Předtím jsem na něčem,,tak silném" nejel.Když jsem ho koupil,jel jsem na něm poprvé od prodejce domů,35 km.Už jsem taky,,vyblbnutý,starší pán(domika jsem koupil ve 40ti)"takže jsem nespěchal,nechal jsem se vézt.Po nějakém čase jsem si s ním troufnul i na trochu driftu,dá-li se to tak nazvat.No a po čase,přesně po 6ti letech se mi už zdálo,že mě nemá čím překvapit,tak jsem pokukoval po jiném,silnějším stroji na cestování a delší přesuny.Teda ne že bych se na domikovi nepřesouval daleko,ale bylo to utrpení.No a tak přišel Varan.Taky jsem z něj měl respekt,těžká kráva,výkonný,prostě vyšší level.Mám ho 3/4 roku a nemám s ním problém.Takže pokud to máš v hlavě srovnaný,jak píšeš,klidně jdi do větší motorky a neboj se toho.Hlavně jak říká Fisch-všichni jsou potencionální vrazi a na rychlejší a silnější motorce je lepší předvídat dřív.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka
alfik68 píše: Tak několik lidí z diskuze bych mohl citovat,např.Fische(mimochodem,jednou jsme se viděli na vašem novoročním srazu pod Řípem,měl jsem tenkrát nejšpinavější motorku)
Já jsem ostatně od té doby taky vyměnil stroj,měl jsem Dominátora(Honda NX650 Dominátor)Předtím jsem na něčem,,tak silném" nejel.Když jsem ho koupil,jel jsem na něm poprvé od prodejce domů,35 km.Už jsem taky,,vyblbnutý,starší pán(domika jsem koupil ve 40ti)"takže jsem nespěchal,nechal jsem se vézt.Po nějakém čase jsem si s ním troufnul i na trochu driftu,dá-li se to tak nazvat.No a po čase,přesně po 6ti letech se mi už zdálo,že mě nemá čím překvapit,tak jsem pokukoval po jiném,silnějším stroji na cestování a delší přesuny.Teda ne že bych se na domikovi nepřesouval daleko,ale bylo to utrpení.No a tak přišel Varan.Taky jsem z něj měl respekt,těžká kráva,výkonný,prostě vyšší level.Mám ho 3/4 roku a nemám s ním problém.Takže pokud to máš v hlavě srovnaný,jak píšeš,klidně jdi do větší motorky a neboj se toho.Hlavně jak říká Fisch-všichni jsou potencionální vrazi a na rychlejší a silnější motorce je lepší předvídat dřív.
Jsi strašný prase...obvykle mam nejšpinavější já
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - cenduro pro začátečníka
FishX3 píše: Jsi strašný prase...obvykle mam nejšpinavější já
Trochu off-topic-ani na tom Varanovi se to nějak nelepší.Ale jezdím každý den a světe div se,ty silnice jsou taky strašně špinavý.A teď už to souvisí s původním vláknem.Nedávám Varanovi moc luxusu,čistím akorát řetěz,kontroluji olej.Zatím nejzávažnější chyba byla porouchaný regulátor nabíjení.
alfik68 píše: Trochu off-topic-ani na tom Varanovi se to nějak nelepší.Ale jezdím každý den a světe div se,ty silnice jsou taky strašně špinavý.A teď už to souvisí s původním vláknem.Nedávám Varanovi moc luxusu,čistím akorát řetěz,kontroluji olej.Zatím nejzávažnější chyba byla porouchaný regulátor nabíjení.
mas hondu ikdyz me zatim drzi
Mám ve svém blízkém i nejbližším okolí několik příkladů toho, že je to především v hlavě. Když tam je vše v pořádku, pak se dá skočit z nuly rovnou do vyšší, ba i nejvyšší třídy.
Příklad první - můj kamarád Karel: po čtyřicítce se rozhodl, že si splní sen a pořídí si svůj úplně první motocykl v životě. Průběh jeho rozhodování a kritéria výběru stroje neznám, tehdy jsme se ještě neznali. Jisté je, že K. nemá hluboko do kapsy a tak si zřejmě řekl, že když už, tak pořádně, a zamířil opravdu hodně vysoko. Pořídil si tehdy fungl nové BMW K 1300 GT. To opravdu není nic pro začátečníka, výkon 160k, váha, manipulace na místě, sám bych se toho na jeho místě bál... Ale postupně to zvládl. Podařilo se mu sice v malé rychlosti jednou BMW položit, ale jinak v podstatě žádný zásadní problém. Po cca 3 letech šlo K 1300 GT do světa a K. si pořídil další funglovku - novinku BMW K 1600 GTL, které má dodnes, a se spolujezdkyní-manželkou a dalšími kamarády pilně a v pohodě brázdí Evropu.
Příklad druhý - má drahá polovička: když jsme se předloni v květnu poznali, po motocyklu jen toužila. Měla za sebou autoškolu na moto (resp. už o 3 roky dříve) a tam pár jízd na jakési pětistovce. Naše seznámení odstartovalo proměnu jejího snu v realitu, i když od toho snu kapánek odlišnou. Celá dlouhá léta byla totiž přesvědčena, že bude hrdou majitelkou H-D Dyna Street Bob, nebo jak se to jmenuje. Nic proti H-D, ale má moto-orientace je vcelku jasná a tak se to nějak automaticky zvrtlo... Snažil jsem se mou drahou přesvědčit, že by to pro začátek chtělo něco lehčího a pak, když to půjde, jít výš, jenže s tím jsem moc nepochodil. Žádné F 650 GS/CS ani nic jiného v podobné kubatuře na trhu ji moc vzhledově neuchvátilo a dáma přece jen chtěla, aby ten její úplně první (motocykl) byl výjimečný. Ve finále si ho po docela dlouhém hledání za mého stálého (a bezúčelného) kibicování a doporučování našla sama - černého exota BMW R 1200 ST. Po pravdě ovšem musím říct, že mně její volba překvapila a zároveň potěšila. A po počátečním trápení, vyžadujícím od jezdkyně vytrvalost, statečnost a velkou míru odhodlání (a ode mne nekonečnou trpělivost ) se to podařilo. Dnes má partnerka za sebou cca 15 tis km a v pohodě. Proběhl jeden pád v minimální rychlosti, ale to se dříve nebo později stane každému, i mně .
Závěr: mnohokrát jsme to probírali s kamarády a známými a mám postřeh, že je to názorově rovnoměrně rozděleno na dva tábory. Polovina lidí stojí za postupem od slabšího stroje k silnějšímu, polovina je přesvědčena, že pokud používá dotyčný jedinec svou hlavu správným způsobem, může směle vykročit přímo k metám nejvyšším. Já si myslím, že jsou pravdivé oba názory a jejich rozložení plně koresponduje s tím, že je to opravdu dejme tomu tak půl na půl - polovina lidí na to má, aby začala rovnou velkým strojem, druhá polovina lidí prostě ten postupný vývoj potřebuje (ne že by těm prvním neprospěl...). Inu, nejsme všichni stejní...
Naposledy editováno 05.01.2015 23:23:20
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... | kokoška. | 4 | 8.4.2024 v 15:18 pepe100 |
GPS Triumph Tiger 955i Triumph Tiger 955i | Ondra666 | 6 | 31.3.2024 v 19:35 Ondra666 |
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing | Rocco10000 | 38 | 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp |
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 6 | 15.3.2024 v 23:48 Fiko |
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero | kanar1970 | 8 | 7.3.2024 v 06:04 vilemx |