ptam se jenom na endura a cross cestaky a podobne baznehty me nezajimaj ;)
2 reakcí na tento příspěvek Jak řadíte
Jinak ja verim, ze nam tam tu packu nedali pro paradu a tak to mackam. Zavody nejezdim jde mi o to aby ta motorka vydrzela co nejdyl..
Twister píše: Zajimavy je pozorovat reakce lidi co radi se spojkou a lidi co radi bez spojky. Zatimco lidi co radi se spojkou se nejak neprojevujou. Ty co radi bez spojky, se snazi vsemozne dokazat ze maji pravdu a udelat z druhejch pitomce :D
Jinak ja verim, ze nam tam tu packu nedali pro paradu a tak to mackam. Zavody nejezdim jde mi o to aby ta motorka vydrzela co nejdyl..
*yes* :thmubup:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadíte
karf píše: PetrTM>tím maličko menším úhlem myslíš, že ty kola nejsou s přímým ale šikmým ozubením?
http://mujweb.cz/www...25_ozubena_kola.html
asi v půlce jsou dvojice ozubených kol - přímý - úhel 90° a šikmý - úhel B (beta) je menší
http://mujweb.cz/ww...imir/21_26/ozbk9.gif
takže podle tebe třeba 85° nebo nějaký takový číslo?
all>
v CB500 jsou všecky oz. kola v převodovce s přímýma zubama (beta=90°). mám ale trochu tucha, že si pletete způsob řazení. co jsem viděl převodovky, tak se používá řazení převodů spojkama takže kola jsou pořád v záběru a přiřazují se přesuvnou spojkou a právě ta spojka se poškozuje při nešetrném řazení.
já si ale pod pojmem nešetrné řazení nepředstavuju řazení bez spojky ale třeba takový, kde si majitelé yamah, hond vtr atd stěžují, že jim dvojka řadí s děsnou ránou. ano i na cb padne pěkná rána, když dam dvojku v 60ti a motor je na 1000ot/min. ale když při řazení dvojky z jedničky plyn nezavřu tak tam dvojka spadne jak po másle. a vo tom to je.
mimochodem, zkuste si zařadit v autě se studeným motorem jedničku na místě a pak totéž, když auto jede asi tak 10km/h což odpovídá té rychlosti jedničky na volnoběh (u motorky to platí v podstatě taky) spadne tam úplně sama.
V autě je úplně jiný systém řazení. Synchrony!!!
1 reakcí na tento příspěvek Jak řadíte
na silnicaku mackam spojku nahoru dolu
vseobecne......vzhledem k tomu,ze pulka lidi zde nema vubec predstavu o tom,jak motocyklova prevodovka funguje (cpou tam sikme ozubeni.....to somozrejme na motocyklu pouzito bylo,ale davno se od toho upustilo...Praga DB 500,nejakej bavorak a urcite mnoho dalsich)) , tak asi nema smysl vysvetlovat ,jak rozdilna je prevodvka v motokrosu oproti nejake klasickemu silnicaku (jine podbrouseni zubu zubove spojky...ja mam treba 2°,kolik je na silnicaku nevim,ale bude to vic; jemnejsi odstupnovani kvaltu, jiny pocet zubu zubove spojky,zesileny hnaci a hnany hridel,kola na jehlovych loziscich, sirsi zuby na kolech,zilena loziska + mnoho jinejch rozdilu,o kterych nevim )
proto na motorce,ktera je na to DELANA, tak razeni bez spojky je naprosto vpohode...
razeni ze spojkou jiste zivotnost prodlouzi,ale u zavodnich specialu jsou namahane dily bohate predimenzovany,aby toto tvrde zachazeni prezily po mnoho let bez ujmy
Někdy, v prudkém výjezdu, jsem musel řadit z 2 na 1 při plném plynu bez spojky...někdy je zase dobré při snaze o co nejlepší čas neubírat plyn a nahoru řadit ne se zcela vypnutou spojkou...atd. Je dost způsobů řazení a na zkušenosti jezdce je použít v dané situaci optimální variantu.
Motokrosové a soutěžní speciály jsou prioritně určeny pro špičkový sport a tam pro jakoukoliv ztrátu času není místo. Ale řazením se spojkou nic nepokazíte.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadíte
1 reakcí na tento příspěvek Jak řadíte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadíte
já jsem nikde nenapsal, že řadím v autě bez spojky. jen jsem napsal, že zařadit jedničku jde snáz, když se auto pohybuje než když stojí. :rolleyes:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadíte
prevodovka je bez synchronu ...
2 reakcí na tento příspěvek Jak řadíte
1 reakcí na tento příspěvek Jak řadíte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadíte
Joraell-TE píše: v nakladaku radim prvni 3 kvalty bezne bez spojky jde to jednoduseji jak se spojkou ...
prevodovka je bez synchronu ...
To jezdíš s V3S? :lol: