paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024

Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

(reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 05:41 | Nahoru | #80521
Jirka_S> Chápu, ale to je jen slovíčkaření. vadnej kus to byl, akorát se závada projevila později, to už je jedno, jak se tomu říká. Když ti odejde ložisko v kole po 100.000 km, tak to byl taky zmetek. Nebo když na mojí dvojkové octě po tátovi (o které uznávám, že je to opravdu povedené auto na tu dobu) odešla dvouhmota ve 25 tisících, tak byla taky vadná. Ale určitě je fajn, že to opravili.

Na druhou stranu, když si lidi stěžovali, že musí dolívat při každém tankování půl litru dost drahého oleje, tak je taky poslala škodovka do prdele. já bych si teda raději sám zaplatil náhon, než muset mít křáp, do kterýho musím lejt olej současně s tankováním. Tomu říkám skutečnej zmetek a "uživatelský komfort"s tím ti nikdo nepomůže! Tak jakýpak "nechce si zkazit renomé"?

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.12.2019 v 05:43 | Nahoru | #80522
Nazdar jawablázni . mám takoví problém s jawou 250-353 . když zařadím neutrál tak mi otáčky po chvilce vylítnou do maxima a motor nejde vypnout i když vytáhnu bošák tak jde pořád ,při nízkých otáčkách jde vypnout normálně . díky všem kdo poradí .

(reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 05:50 | Nahoru | #80523
MILOS61> Tam bych začal kontrolou plynovýho lanka a pak bych teprve řešil komplexněji. Dekarbonovat a přetěsnit, nastavit bohatost, zkontrolovat hladinu plováku (teda hladinu komory) protože to vypadá, že ti rozžhavené naprčeniny zapalujou směs, ale to je až ve chvíli, kdy už je motor vlivem vysokých otáček na volnoběh rozpálenej. Taky to může bejt jen shoda okolností (kombinace zasekávajícího se plynu a špatné elektroinstalace).

Naposledy editováno 06.12.2019 05:51:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 05:58 | Nahoru | #80524

bimbo750 píše: Pánové serte na politiku....je to k h.......
Z jiného sodku...zajímá mě Váš názor....
Dnes s kamarádem a jeho Toyotou CH-R na třetí garačce u Toyoty v Praze.
Ch-r ...2 roky stará.....najeto 28 000km. Model benzín.....1,2 ......110 koní.....turbo......mám to samé pouze o půl roku mladší.......najeto 11500km....zatím jedna garančka.
Pred třemi dny...motor spadl do nouzového rezimu....stráta výkonu...dvakrát po vypnutí motoru, oznámení na displeji zhaslo a motor šel opět do plného výkonu....
Motor je provozován na palivo BA 95 ,dle příručky.....nepodtáčen...
Dnes na diagnostice zjištěno.......ZADECHTOVANÝ MOTOR......prej , už se to párkrát stalo....
Vše začíná být v řešení....buď rozebrání a vyčištění motoru a nebo celá výměna.......tedy celý nový motor---
Napadá Vás ,proč se to stalo?? Kde je příčina? Turek to při montáži ochcal...nebo špatné palivo???? Či co?? Prodejce nám nebyl schopen odpovědět
Nicméně prodejce se k tomu zatím stavý čelem...zatím...přidělen bezplatně po dobu opravy ...jenom za benzín...náhradní auto Toyota AYGO.....
Zajímá mě Váš názor.....protože mám to samé auto......jestli ho nemám poslat do světa.....

SORRY za román.......BIMBO.



To není až tak o podtáčení, jako o ježtění na krátký pošusty a bez využívání plného výkonu.

V motoru musí být průvan, potom se tam karbon nedělá. Při ustálené jízdě mají povrchy součáástí pístové jednotky teplotu pod 300 st. Když to řádně, ale opravdu řádně proženeš, tak se teplota povrchů zvýší nad 300st. a karbon (dehet) se vypálí. Tyhle problémy mají především kloboučníci. "Závodníkům" se to nestane. Já jsem svoje wergly provozoval v režimu plného výkonu vždy pravidelně... Je třeba aby se to pohlo? no tak tu máš plnej a jedeeeem.. A karbon je pro mně neznámý pojem. Neměl jsem karbon na dvoutaktech, neměl jsem karbon ani na motoru na konci sil co už bral olej, neměl jsem karbon ani na Favoritu, který většinu života jezdil na plynné palivo a to nic nesmeje. Vše bylo čisté. A to především proto, že když jsem najel na dálnici, tak jsem ho hnal jak nadmutou kozu, jen ať to odsejpá. Když jsem jel jinde a potřeboval předjet, nebo jet rychle, tak taky žádné sraní s mladou paní, koně máš, tak dávej všechny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 07:40 | Nahoru | #80525
MILOS61> Dělá to předpokládám teplý. Jak stará jsou gufera (hlavně to u zapalování)? Přisáváním vzduchu to může blbnout. Při zanešení karbonem viz Petr to taky blbne, nebo to máš po GO? Co máš za svíčku? N15C?

Edit: Někdo dává pod hlavu klingerit, ten snižuje odvod tepla a hlava je díky vysoké teplotě na samozápaly také náchylnější.

Naposledy editováno 06.12.2019 08:48:42

(reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 07:59 | Nahoru | #80526

skodovak píše: Verdom: S Jindrou jsme byli na jaře na projížďce s "grupou katastrofalnou" a co si vybavuji, tříkvalt si chválil. Na cesty jaké on s Luciferem jezdí bych to viděl jako velké plus


Tam jsem byl taky, krásná akce, skvěle navrhnutej cíl i trasa, úžasnej oběd a skvělá parta lidí a dokonce i úmrtnost strojů v rozumné míře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 09:00 | Nahoru | #80527
Verdom> dělá to i za studena nebo lépe řečeno i když udrzim ruku na hlavě aniž bych se spálil, gufero je nové, svíčka nová,

Jawablázni

6.12.2019 v 09:18 | Nahoru | #80528
Miloš - drhnoucí plynový lanko v bowdenu nebo zasekávající se šoupátko v karburaci bych tipoval. Kdyby to bylo gufero, dělalo by to asi pořád a špatně by to startovalo. Asi bych šel od lanka k šoupátku, potom na výšku hladiny případně na jehlu plováku a smetíčka někde tam v komínku. Pak bohatost směsi a až poté když by nic nemohlo být pachatelem bych šel po guferu pod zapalováním - může být špatně nasazené nebo odrbané i když je nové. Jaké barvy tam máš gufero?

(reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 09:54 | Nahoru | #80529
MILOS61> Pokud to je všechno nový, tak jak píše Bimbam, koukni, jestli se vrací šoupě. Pokud máš rychlopal a pustíš plyn bez běhu motoru a neslyšíš takové cvaknutí šoupěte o doraz v karburátoru nebo je volné lanko na bowdenu, chce to buď nějak uvolnit a nebo je vytahaná pružina na šoupěti a tak jí vyměnit nebo opatrně "natáhnout" aby měla větší předpružení. Co se týče bohatosti, tak tady nějaké doporučené hodnoty trysek: http://jawarmaniak....ika/karburatory.html a co se týče štelování, tak Zdenálovy rady najdeš tady: http://jawablazni.cz/serizeni-karburatoru/

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.12.2019 v 10:21 | Nahoru | #80530
Chlapi díky za příspěvky. teď sem se v tom trochu vrtal a je chudá směs, tak sem zvednu jehlu na maximum a bohatost dal na plno, trochu se to zlepšilo, ještě zkusím dát větší tisku, jde mi spíš o to proč to nejde vipnout když to na volnoběhu vilitne do max otáček, nemůže to dělat že by se chudou směsi špatně chladila svíčka a proto to běží popřát, dělá to i když je motor jenom vláhy. Mám ji týden a chtěl sem ji zprovoznit, za mlada jsme se vtom pořád vrtali tak nejsem úplný nováček,

(reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 11:34 | Nahoru | #80531
MILOS61> Zjisti, co tam máš za trysky viz karby v té tabulce od maniaka. Je to opruz, karb musí dolů, ale bez toho se nehneš. Holá jehla a její poloha má na starost pouze část směšování. To samé poloha (zašroubování) volnoběžné trysky. A co se týče tvého dotazu, tak ano, chudá směs nejen že hůře chladí prostor, ale také ho logicky méně maže. Takže teplota jde nahoru a hrozí zadření.

Jawablázni

6.12.2019 v 11:57 | Nahoru | #80532
Jestli ti to letí do otáček a šoupě je dole, tak si to bere vzduch jinudy - gufero pod zapalkem, křivá příruba karbu, prasklá izolační vložka atd

Jawablázni

6.12.2019 v 12:01 | Nahoru | #80533
Teď sem mluvil s původním majitelem, prý na tom asi před půl rokem jel a nezlobilo to, tryska nevím jaká tam je nemůžu na ni najít hodnotu, mám doma ještě jednu tak zkusím karbec přehodit co to udělá, spíš mě zaráží proč to nejde vipnout i když sem vyndal fajfku tak to furt řvalojak kráva přitom motor nebyl nijak moc ohřáty, kurnik za mlada sem měl motor rozděleny několikrát i kámošů jsme doma dělali generálka ale stim to sem se nikdy nesetkal.

Naposledy editováno 06.12.2019 12:06:06

Jawablázni

6.12.2019 v 12:19 | Nahoru | #80534
Tryska je to poslední čim by to mohlo bejt... Ikdyby tam žádná nebyla tak to nastartuješ a studený to pojede

(reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 14:46 | Nahoru | #80535
pech.> Tak to jsem klidnej. Feldě šlapu co se dá. Jenom to někteří nemůžou nějak skousnout když je předjede Felicie. Na dálnici se musí feldy které jedou ke stopade předjet a následně ubrat na 120.
Dneska kamarád přebíral Fabie 1.0 jedna s turbem jedna bez. Ta turbína na ten obsah jede docela fest.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.12.2019 v 16:58 | Nahoru | #80536
Miloš61 - no a dosedá šoupátko karburátoru až dolů? Není moc zašroubovanej šroubek co ho zvedá? Není moc vyšroubovanej šroubek bohatosti směsi - chudá směs? Mně se jednou zaseklo takhle šoupátko na třiapůli a dělalo to podobný bordel. Že si sundal fajfku a furt to běželo - to je jak kdyby to bylo chudý anebo tam byla nafta - ta taky nejde chcípnout. Nebo petrák to dělá podobný blbosti. .

(reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 18:38 | Nahoru | #80537
Bimbam> Jednou mě to dělala 476 po zahřátí na chudou směs. Ne a ne zdechnout.

(reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 19:04 | Nahoru | #80538

Verdom píše: bimbo750> Nejčastější pády do nouze krom zmíněných klapek může být i zkrat na zapalovací liště nebo cívce.Další věc je hodnocení závady. Třebas smrt lambdy u spousty aut byla detekována jako závada, která rozsvítila na palubce ikonu motoru a jelo se dál, ale u modernějších motorů to může pád do nouzáku způsobit. A protože lambdy neumírají naráz, ale většinou postupně. Může se to "uzdravit" nicméně pokaždé v protokolu z diagnostiky je info, co se stalo a z toho se dá vyčíst, co zhynulo. Mám malou diagnostiku OBD II s připojením na Bluetooth v telefonu. Po připojení k autu to většinou práskne, kde je problém.
Pokud ty malé motory mají malý objem oleje, dochází někdy k jeho přepalování a dělá to zlo taky, ale to si myslím nebude tento případ. Osobně nevěřím na zázraky, ale proti zakarbonování chválí VIF, nestojí svět, může taky pomoct.
http://www.vif.cz/no...u-cisti.html [/quote]

Ono jde o to která lambda... Když skápne sekundární lambda, tak se rozsvítí grilovaný kuře, ale motor jede dál (zhruba) normálně. Pokud se posere primární sonda, začne se to bát o katalyzátor a padne to do nouze... To platí pro všechno od E4 dál...

(reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 19:28 | Nahoru | #80539

Bimbam píše: Miloš61 - no a dosedá šoupátko karburátoru až dolů? Není moc zašroubovanej šroubek co ho zvedá? Není moc vyšroubovanej šroubek bohatosti směsi - chudá směs? Mně se jednou zaseklo takhle šoupátko na třiapůli a dělalo to podobný bordel. Že si sundal fajfku a furt to běželo - to je jak kdyby to bylo chudý anebo tam byla nafta - ta taky nejde chcípnout. Nebo petrák to dělá podobný blbosti. .

odpoledne už sem se vyprd na zkoumání musel sem taky něco podělat v dílně jinak šoupě dosedá ,lanko nedrhne ,trysky sem kontroloval několikrát ,celí karbec sem dvakrát profukoval ,s bohatost směsi sem taky zkoušel ,dával sem nové gufero pod zapalování ,prostě je to chudy a blbne to ,zítra zkusím dát ještě jiný karbec ,jinak by to muselo sát někde mezi kartrama ,přes labirynt se mě to nezdá majitel stím
ještě najaře jezdil a nic,spíš sem se chtěl ujistit jestli to dělá chudá směs ,kompresi to má docela dobrou ,ložiska nemaj žádnou vůli tak se mě to nechce půlit .na motorkách sem začal jezdit před 45 lety ale símto sem se nikdy nesetkal .

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.12.2019 v 21:59 | Nahoru | #80540
Jen zajímavost:

(reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 22:58 | Nahoru | #80541
PetrL3> tak to je paráda!

Jawablázni

6.12.2019 v 23:07 | Nahoru | #80542
Pěkný, ale po ujetí pár kilometrů je tohle neprůhledný

Jawablázni

6.12.2019 v 23:11 | Nahoru | #80543
Miloš61 -zkus šroubek bohatosti ( ten s pružinkou, vodorovnej )zašroubovat úplně na doraz Tím omezíš vzduch. Ještě mě napadl kanálek od volnoběžný trysky co ústí mezi šoupátkem a přírubou k motoru. Ten by mohl dělat taky chudou směs kdyby byl přicpanej. No a vzpomínám si na kamaráda Čmouda, tomu to jednou udělala dvěpade panelárna - leta s ní jezdil a naráz v Kamenným Přívozu to ne a ne a ne nakopnout - pak doma v dílně zjistil že se mu ježděním uvolnila nějaká nečistota mezi karterama pod karbecem snad a tama to sálo hodně falešnej luft.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.12.2019 v 08:17 | Nahoru | #80544
PetrL3> Pokud je gufero novy, priruba sedi, tak by to mezi karterama sat mohlo, protoze uz moc neni kudy. Jednou mi donesli motor, ktery taky behal a prestal, nekdo ho rozebiral sekerou a nadelal tam hluboke vrypy. No a kdyz to daval dohromady, pouzil nejaky sanitarni silikon. Benzin ho proleptal hlavne v tech mistech vrypu a bylo hotovo. Ale nejde mi do hlavy ten beh s vlaznou hlavou na ktery udrzis ruku a odpojenou fajfkou. Na samozapal benzin potrebuje veelky teplo. Urcite ne na udrzeni ruky, teda pokud nemas drevenou.

(reakce na) Jawablázni

7.12.2019 v 13:09 | Nahoru | #80545
Verdom> To ne já, to Miloš.

Jawablázni

7.12.2019 v 15:23 | Nahoru | #80546
Verdom - pak jedině jak jsem psal vejš, že je v nádrži nějaká nafta nebo petrák. To pak nezastavíš vypnutím klíčku ani sundáním fajfky, to jede jako dýzl prostě furt.

Jawablázni

7.12.2019 v 15:56 | Nahoru | #80547
všem javabláznum dík za rady ,už to frčí ještě to trochu doladím a můžu vyrazit na cesty byla to asi souhra více náhod nedotejkal pořádně benál ,soupě v karbu bylo už skoro prodřené ,a ta tepelná podložka pod karbem taky nebyla v kondici ,dal sem karbec z druhé kterou mám na nahradní díly , tak ať vám ty jawičky jezdí mě snad taky ,

Naposledy editováno 07.12.2019 15:58:02

Jawablázni

7.12.2019 v 21:55 | Nahoru | #80548
Ještě jedna všeobecná rada (už aj použitá u Bimbama a neprotestuje) - těsnění mezi karbec a válec (pod přírubu) vystřihnůt z kožky.
Tá těsní aj nezmáčklá - nemusí se šrouby příruby dotahovat jak kráva a tím se příruba a všichni ve spoji zůčastnění nedeformují. No a při demontáži hned tak neprdne jak papír...

Jawablázni

9.12.2019 v 08:20 | Nahoru | #80549
Tak už víte co si přát pod stromeček?
Pokud jste leštiči, tak ač neplacen tou firmou o víkendu jsem měl čest s Ultra NANO
Protože roztálo to bílé hnusné a protože mám vapku a vytápěnou garáž,
dorazil kamarád s moto na zazimování.
Byla to koule bláta a tak po opatrným odmočení a ostříknutí se to nechalo lehce oschnout
a ještě na mokrý fouknul tuhle hovadinu. Sice píšou, že lze i nasucho, ale bez omytí to fakt nešlo...
Dělají i s nápisem MOTO, ale prý to je stejný.
Nic neleštil, jen to stříknul a rozfidlal jednou tou utěrkou co u toho měli,
lehce to pak po pár minutách přetáhnul tou druhou suchou a bylo to jak psí koule.
Já co mám v paměti různá tempa, autobalzámy atd,
co po nanesení zbělají a pak se musí rozlešťovat za úbytku lidského sádla a náběhu na tenisový loket
jsem zůstal celkem v úžasu, jak to funguje v poměru efekt/práce.
Prodávají i po jednom, ale ty tři se vyplatí prý nejvíc, bo kdo má rád naleštěný moto fidlá tím i auto.

Jawablázni

9.12.2019 v 09:04 | Nahoru | #80550
Něco pro Bimba ze Slonova a Rančera to jsou leštiči až za hrob
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka Drsnak007 4 24.10.2024 v 09:42 PetrL3
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 Lithwick 2 18.10.2024 v 08:56 cmiral
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 4 15.10.2024 v 15:58 cmiral
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka koutnasjede 4 14.10.2024 v 09:25 Dolin
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka Mario1504 2 29.9.2024 v 22:26 Drak1


TOPlist