AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Taky sem čuměl, jak kamoši mladýho dojeli a všecky motorky měli pérování jak kameň.
Sem jim řekl, že by to mělo fungovat tak, že o zhruba třetinu zdvihu kola by se měla motorka propérovat při zatížení jezdcem.
Na to mě unisono odpověděli, že silniční motorka néni terénní, že to má byt tvrdé...no, znalci jak sviňa.
Jak říkal brácha:"...co presviedčáš, majorko, keď těbe vojna páčiš".
No a potom mladej jel nekam se svojů kočků - na tu Ducnu ji ukecal - a vrátil se s tým, že ta motorka, když péruje, že se s ňů líp jede .
Tak sme třeba na zadku ubrali na předpětí pružiny asi centimetr...na předku taky tak nejak...k tomu náleží na začátek základní seřízení útlumů (když máš vysoké předpětí a základní seřízení útlumů, tak máš kozidlo, páč ty relativně nízké útlumy neudrží ty větší síly v pružině)..s tím, že doladit to je dobré na hrbaté zatáčkovité silnici a že to musí jet jak dráha. Kam to pošleš, tam to de.
Jo, Ducna je velice obratný stroj, páč je o dvacet - třicet kilo lehčí, než jiné motorky (supersporty) stejného objemu.
A záběr je ukrutný díky vidlicovému motoru - a ona lehká ovladatelnost je dána aj tým, že klika je zalomená jen jednou...tím je klika lehčí a gyroefekt je nižší...takže z jedné zatáčky do druhé to de krááásně...
No a že se motorka kupuje podle výkonu, ale že na krouťák se jezdí - to je poznat právě při tom předjíždění.
Tam enom otočíš plynem a si v...pryč . Nemusíš jít nutně s kvaltem-dvěma níž. A jak to pěkně vytáhne aj z dlůhé zatáčky...na nekeré motorce to nejde, páč má ty kvalty krátké...a chce to v oblouku buď přeřadit a nebo mět nájezd v nižších otáčkách - a potom to nechce jet dopředu...a tohle? Tý voe .
Tož tak.
Naposledy editováno 27.08.2019 10:50:52
Nechci aby mi voda zatekla zbytečně úplně všude kde to není potřeba. To pak je vidět u ostaních jak mají vyrezlé 6 hrany v hlavách imbusů atd.
Já si vezmu jen vlhký hodně vyždímaný hadr a celou motorku s tím utírám. Potom jakmile zaschne, tak vše vezmu hadrem z mikrovlákna. Ale takhle to mám jen u leštěnek. Freewinda kterého proženu někde v lese bahnem pak vapkou vezmu. Ale to je spotřební motorka.
Sranda je, že máme s kamarádem úplně stejné Octavie. Dvojkové. On má novější a o 100 tis méně najeto. Já mám mytí celkem na salámu,ale on myje auto snad každý týden. Někdy i 2x. A co se děje touhle přehnanou péčí? No že má akorát víc orezlích míst než já. Pod lampičkama u zadní SPZ. Kolem těsnících gum dveří.
Takže má sice auto na pohled hezčí, ale ve finále mu spíš škodí.
5 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Kire640> ... dovozce prý každý kus co doveze ihned repasuje, aby motorka sloužila jak má.
Tak pokud dovozce repasuje nové motorky aby fungovaly, to bych byl taky hned klidnější...
RA je motorka, které člověk (asi stejně jako tomu starýmu šerblu z Týnce) je schopen hodně odpustit, protože jak píše Erik.
Má to ten "karakter" a řadím to mezi ty staré.
Tak Eriku ať slouží, hezký kousek.
Himalájec už je nová a v podstatě moderní motorka (alespoň je tak prezentována). Lezl jsem po něm a pod ním v Liberci na motosalonu .
Tam bych osobně asi byl kritičtější k problémům s regulátory, dobíjením, uníku oleje a strašení v drátech .
Těch problémů je tam dost a už by cenově bylo na zvážení, zda nejít do číňana.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K Himalayanovi - vím, že z počátku výroby s nimi byli problémy, praskaly rámy, rozplétala se kola atd. Indové na cca rok přerušili výrobu a motorku přepracovali. Nové kusy už by snad měly být v pohodě. Šíma na tom dojel do Afriky...
Milane a Vedrome - díky moc.
Vedrom a Láďa: Na Himalayanovi jsem se kousek svezl a s mýmy téměř 195 cm jsem se na tu motorku vlezl v pohodě. A jelo se na ní moc pěkně, veliký rejd a moc dobře ovladatelná. Je slabší, to ano, třeba oproti Alpovi.
Wenca: Až budu mít na Bulletovi více najeto, určitě nějaké srovnání napíšu. Zatím je to spíše o pocitech. Něco už jsem sepsal, ale vzhledem k málo najetým km to není moc objektivní
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Velmi se té informaci divili a prý takovou ....... o RE už dlouho neslyšeli
Takže vše je v kvalitě, jak to udělali v Indii. Uvidíme...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Před nějakým časem RE představovali na MR SK.
Moje zkušenost s nima je ta, že na začátku se snaží, pak začnou vojeb.. kvalitu i materiál až do té doby,
než se jim to pošle zpátky. Pak zase chvíli fungují se stejným cyklem.
Proto jsou někdy kusy super (bereme speciální kontaktový sestavy do průmyslových vidlic, nějaký polosestavy k rozvaděčům atd.)
a někdy je kvalita běs a nefunguje to. Díky tomu, že to nedostanou zaplacený a podle smlouvy začali platit penále, to je ale lepší a cyklus delší.
Vem si replikové díly na Jawu z Indie, co prodává třeba Moto Ústí.
Ty nejsou stejný s originálem ani jeden, leda tak podobný. A vůbec to nikoho netankuje, že to nesedí a nefunguje.
Ono RE vyrábí v Chennai a pokud tam jezdíš do práce na střeše autobusu, asi se hned tak něčeho nelekneš .
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Hmm. Tak na pseudovetroše vlítli. Šance pro ty s origo.
https://www.autosalo...ToJpP0D4OKr6WnbnrIEI
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |