Naposledy editováno 18.10.2008 15:08:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg 450 FE rady
ale porad mi nesedi to nabijeni, tyhle baterky urcite nebudou mit radi trvaly dobijeni jako je u oloveny, balancovani clanku je nutnost, to by se s nakou chytrou elektronikou dalo, ale to jak pised tam asi nemas, nebo LiFe... ale i tam je to dost podobny, tohle by me po technicke strance zajimalo, ale utajeni knowhow chapu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg 450 FE rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg 450 FE rady
Mám jednu prosbičku, nenapsal by mě tady někdo jak změřit dobíjení na Husabergu 450/04?
Originál baterka je totiž mrtvá a tak jsem si jako náhradu koupil tu kosmickou Mikibergovu. Jenže ta je háklivá na vybití, a proto než začnu jezdit, chci ověřit jestli mě to správně dobíjí.
Mikiberg mě poradil změřit cívky na statoru, to jsem udělal, v manuálu jsem vyčetl že mám naměřit hodnoty u dobíjecí cívky 0,65 +-0,15 Ohmu a 0,16 +-0,03 Ohmu. Naměřil jsem ale odpor vyšší, a sice 6,6 a 0,7 (0,7 je nejmenší možný odpor co můj měřák změří)
Nevím ale jak je to směrodatný.. přijde mě že při porušené izolaci by měl odpor spíš klesat, a ne stoupat, ne?
Nejradši bych změřil přímo vlastní dobíjení, ale nejsem si jistej jak to mám udělat.. byl by někdo ochotnej popsat to jak pro blbce? :)
Díky moc
1 reakcí na tento příspěvek Husaberg 450 FE rady
Podle mne je nejjednoduší vzít nějakej jednoduchej osciloskop a změřit na baterce kolik ti to dobíjí ampér, jak je to závislé na otáčkách a na odběru spotřebičů ne? Takovej malej jednoduchej test...
2 reakcí na tento příspěvek Husaberg 450 FE rady
Na tohle by to fakt chtělo osciloskop, tam uvidíš průběh dobíjení...
Zkus si ho někde půjčit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg 450 FE rady
martin.hsb>Vespa> no, multimetrem změříš akorát buď střídavé nebo stejnosměrné napětí, proud (což by možná stačilo) a odpor...
Na tohle by to fakt chtělo osciloskop, tam uvidíš průběh dobíjení...
Zkus si ho někde půjčit...
hele tohle mi fakt neni jasny k cemu potrebujes na tohle osciloskop? ze uvidis ze ten nabijeci proud neni uplne idealne stabilizovanej a ze ma naky vlnky? pokud je tam OK napeti tak je to v poho, vic bych neresil.
proud te ani tak nemusi zajimat, na nabijeni se pouziva napetova regulace, regulator tam drzi 14V a kdyz je baterka vybita tak tam muze tect i par amper(podle vykonu altiku) kdyz je skoro plna, tece tam pri tech 14V par miliamper... olovena baterka se takhle nabiji normalne.
motor v klidu - 13,5V
nastartovaný motor se zvýšeným volnoběhem (3000 ot možná) - 13,5V
motor v klidu, připojena nabíječka - 13,5V
Tak buď je ta metoda špatná, a nebo je to vlastnost Mikibergovy baterky.
Zkusím to teda ještě s klasickou olověnou..
Naposledy editováno 06.09.2010 19:38:49
samotná baterka před startem 12,8V
baterka na nabíječce 13,8V
s běžícím motorem (zvýšenej volnoběh, zlaslý světla) 14,8V (!)
Takže to dobíjí až až. Možná i moc???
Naposledy editováno 06.09.2010 20:40:24
1 reakcí na tento příspěvek Husaberg 450 FE rady
Kdyby byl špatný regulátor tak by jsi naměřil přes 18V!
Proč to vlastně řešíš,když to dobíjí? Ti to nestartuje?
Řeším to proto že motorku jsem koupil s mrtvou baterkou a jako její náhradu jsem si pořídil tuningovou malou od Mikiberga, která se ale nesmí vybít. Bohužel její charakteristika je taková že její proud neslábne, tj nedá vědět že se málo nabíjí až do konce, a pak už je pozdě. No a já sem se jen chtěl ujistit že to dobíjí, než ji tam zamontuju.
assassin>hele tohle mi fakt neni jasny k cemu potrebujes na tohle osciloskop? ze uvidis ze ten nabijeci proud neni uplne idealne stabilizovanej a ze ma naky vlnky? pokud je tam OK napeti tak je to v poho, vic bych neresil.
Ne, o nějaké vlnky vůbec nejde, navíc zvolením vhodné časové osy a rozsahu to jde poměrně dobře eliminovat...
Jde o to, že uvidíš průběh v závislosti na otáčkách a zapnutí spotřebičů, jak reguluje regulátor napětí, jak se zvyšuje či zmenšuje dobíjecí napětí v závislosti na stavu baterie atd...
Ono se to nezdá, ale z osciloskopu jde vyčíst poměrně dost, např. komprese, stav vstřiků u stříkačky, dosedání či nedosedání ventilů atd.
Existuje toh poměrně dost, co se dá osciloskopem změřit a zjistit...
ja mam problem se spojkou ze by ctela jako by trosku pritahnout...predevcirem jsem ji i prehral a neska skoro vubec.sepla hned co se odplepila packa od riditka.nic moc v blate a vyjezdech no...dnes doobry ale stejne mi jde blbe neutral na miste
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Husaberg fe 450 2012 dílenská příru... Husaberg FE 450 | Maty_99 | 3 | 4.4.2024 v 21:50 Kohlstein |
Husaberg fe 450e Husaberg FE 450 | Simon456 | 2 | 12.7.2023 v 15:41 ja1 |
EXC 450 vs FE 450 vs Beta 390 Husaberg FE 450, KTM EXC 450 F, Beta RR Enduro 390 | Stody100 | 13 | 1.11.2020 v 08:54 Stody100 |
Husaberg FE 450 Husaberg FE 450 | Kopčenko | 2 | 11.2.2020 v 07:51 K660S |
Náhradní dily Husaberg fe 450 rv 2007 Husaberg FE 450 | posera1 | 4 | 29.6.2018 v 20:58 Katroš |