Téma: Husaberg 450 FE rady
18.10.2008 v 15:07
Čágo chlapi tahle motorka je pro mě vysněná...tedka mám 125cku a začínám dělat papíry na 25 a plánuju jí koupit.Jelikož sem panelákovej můžíček tak bych rád po silnici i do crosuu jezdil bych jen tak hobby ale závod bych si chtěl určitě vyzkoušet,ale chtěl ybch k tomu dvoje kola..Takže se Vás tu chci zeptatt jestlis te někdo předělával HUSÁKA na Motarda??Popřípadě kde koupit a za kolik?jak předělat?Prostě bych byl rád za jakoukoliv radu.A taky jaký máte z husákama zkušenosti co sme se tu dočetl tak od 2003 a vejš není problém to samí bylo i u KTM(prej)Takže díky za odpovědi


Naposledy editováno 18.10.2008 15:08:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg 450 FE rady

27.8.2010 v 09:34 | Nahoru | #601
Joraell> JJ jenže úbytek napětí je malej - prakticky si dlouho drží hladinu výstupního U a tím i potenciální dostupný výkon .. o takovým citlivým relé nebo obvodu nevím....

Husaberg 450 FE rady

27.8.2010 v 09:53 | Nahoru | #602
mikiberg: to tam mas nakou modelarskou 3G lipolku ne? toho vybiti pod kriticky napeti bych se celkem bal, ale sezenes kupu testeru na konktor pro balancer co daj vedet kdyz je to KO...
ale porad mi nesedi to nabijeni, tyhle baterky urcite nebudou mit radi trvaly dobijeni jako je u oloveny, balancovani clanku je nutnost, to by se s nakou chytrou elektronikou dalo, ale to jak pised tam asi nemas, nebo LiFe... ale i tam je to dost podobny, tohle by me po technicke strance zajimalo, ale utajeni knowhow chapu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg 450 FE rady

27.8.2010 v 09:59 | Nahoru | #603
MikiberG> já sem se loni s někým bavil ohledně Husara, prodával kvůli zranění myslím kotníku a byl to někdo z fora nebo známý z EV (ne teda můj, podle nicku)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg 450 FE rady

27.8.2010 v 12:26 | Nahoru | #604
Lubin9> možná Čízák....

(reakce na) Husaberg 450 FE rady

27.8.2010 v 14:09 | Nahoru | #605
MikiberG> aha, t je možný

Husaberg 450 FE rady

3.9.2010 v 09:10 | Nahoru | #606
MikiberG> viděl sem tvuj výrobek, baterku u Vespika, moc krásná práce, na Husqvarnu ideální, protože tam překáží baterka při výměně filtru. Mužu ostatním vážně doporučit

Husaberg 450 FE rady

3.9.2010 v 10:16 | Nahoru | #607
Díky...

(reakce na) Husaberg 450 FE rady

3.9.2010 v 10:51 | Nahoru | #608

Joraell>jakmile ta baterka se blizi k minimalni mezi tak prece musi dat znat pokles proudu ne ? Potom by do ni stacilo pridat rele ktere by pri poklesu napeti uz nesepnulo ke startu.

tohle startovaci rele je tam seriove

Husaberg 450 FE rady

5.9.2010 v 19:58 | Nahoru | #609
Zdravím všechny žlutomodrý hlavy.

Mám jednu prosbičku, nenapsal by mě tady někdo jak změřit dobíjení na Husabergu 450/04?
Originál baterka je totiž mrtvá a tak jsem si jako náhradu koupil tu kosmickou Mikibergovu. Jenže ta je háklivá na vybití, a proto než začnu jezdit, chci ověřit jestli mě to správně dobíjí.

Mikiberg mě poradil změřit cívky na statoru, to jsem udělal, v manuálu jsem vyčetl že mám naměřit hodnoty u dobíjecí cívky 0,65 +-0,15 Ohmu a 0,16 +-0,03 Ohmu. Naměřil jsem ale odpor vyšší, a sice 6,6 a 0,7 (0,7 je nejmenší možný odpor co můj měřák změří)
Nevím ale jak je to směrodatný.. přijde mě že při porušené izolaci by měl odpor spíš klesat, a ne stoupat, ne?

Nejradši bych změřil přímo vlastní dobíjení, ale nejsem si jistej jak to mám udělat.. byl by někdo ochotnej popsat to jak pro blbce? :)

Díky moc

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg 450 FE rady

5.9.2010 v 20:43 | Nahoru | #610
Vespa> tož vitaj do klubu...
Podle mne je nejjednoduší vzít nějakej jednoduchej osciloskop a změřit na baterce kolik ti to dobíjí ampér, jak je to závislé na otáčkách a na odběru spotřebičů ne? Takovej malej jednoduchej test...

(reakce na) Husaberg 450 FE rady

5.9.2010 v 20:45 | Nahoru | #611
martin.hsb> ahoj, nevím sice co toje osciloskop, ale mám takovej ten klasickej multimetr.
Kam mám teda přiložit elektrody a co si na něm mám naklikat?

2 reakcí na tento příspěvek Husaberg 450 FE rady

5.9.2010 v 20:59 | Nahoru | #612
Vespa> no, multimetrem změříš akorát buď střídavé nebo stejnosměrné napětí, proud (což by možná stačilo) a odpor...
Na tohle by to fakt chtělo osciloskop, tam uvidíš průběh dobíjení...
Zkus si ho někde půjčit...

(reakce na) Husaberg 450 FE rady

6.9.2010 v 10:46 | Nahoru | #613
martin.hsb> jj, už jsem byl poučen.. osciloskop teda k dispozici mít nebudu :/

Vpodstatě teda potřebuju vědět kam konkrétně na Bergovi vrazit ty měřící elektrody a jaký hodnoty bych měl dostat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husaberg 450 FE rady

6.9.2010 v 10:51 | Nahoru | #614

martin.hsb>Vespa> no, multimetrem změříš akorát buď střídavé nebo stejnosměrné napětí, proud (což by možná stačilo) a odpor...
Na tohle by to fakt chtělo osciloskop, tam uvidíš průběh dobíjení...
Zkus si ho někde půjčit...



hele tohle mi fakt neni jasny k cemu potrebujes na tohle osciloskop? ze uvidis ze ten nabijeci proud neni uplne idealne stabilizovanej a ze ma naky vlnky? pokud je tam OK napeti tak je to v poho, vic bych neresil.

Husaberg 450 FE rady

6.9.2010 v 10:55 | Nahoru | #615
vespa: kdyz tam das OK nabitou baterku nastartujes tak by na baterce melo byt idealne 14V, ono tohle asi nebude nijak xtra presne nabijet, takze ti asi staci aby tam bylo vic nez 13V...

proud te ani tak nemusi zajimat, na nabijeni se pouziva napetova regulace, regulator tam drzi 14V a kdyz je baterka vybita tak tam muze tect i par amper(podle vykonu altiku) kdyz je skoro plna, tece tam pri tech 14V par miliamper... olovena baterka se takhle nabiji normalne.

Husaberg 450 FE rady

6.9.2010 v 19:37 | Nahoru | #616
Tak jsem byl právě měřit - elektrody měřáku jsem dal na + a - baterky, a měřil jsem teda jen napětí.

motor v klidu - 13,5V
nastartovaný motor se zvýšeným volnoběhem (3000 ot možná) - 13,5V
motor v klidu, připojena nabíječka - 13,5V

Tak buď je ta metoda špatná, a nebo je to vlastnost Mikibergovy baterky.
Zkusím to teda ještě s klasickou olověnou..

Naposledy editováno 06.09.2010 19:38:49

Husaberg 450 FE rady

6.9.2010 v 20:25 | Nahoru | #617
Pokud při běhu dobíjí 13,5V tak ti to podle mě dobíjí v pořádku zkus to změřit ještě se zapnutými světly.

Husaberg 450 FE rady

6.9.2010 v 20:39 | Nahoru | #618
Tak jsem udělal ještě jedno kolo se zánovní motorkovou olověnou baterkou a naměřil jsem:

samotná baterka před startem 12,8V
baterka na nabíječce 13,8V
s běžícím motorem (zvýšenej volnoběh, zlaslý světla) 14,8V (!)

Takže to dobíjí až až. Možná i moc???

Naposledy editováno 06.09.2010 20:40:24

1 reakcí na tento příspěvek Husaberg 450 FE rady

6.9.2010 v 20:46 | Nahoru | #619
Ne to je v pořádku!
Kdyby byl špatný regulátor tak by jsi naměřil přes 18V!
Proč to vlastně řešíš,když to dobíjí? Ti to nestartuje?

(reakce na) Husaberg 450 FE rady

6.9.2010 v 20:57 | Nahoru | #620
Kovi> super

Řeším to proto že motorku jsem koupil s mrtvou baterkou a jako její náhradu jsem si pořídil tuningovou malou od Mikiberga, která se ale nesmí vybít. Bohužel její charakteristika je taková že její proud neslábne, tj nedá vědět že se málo nabíjí až do konce, a pak už je pozdě. No a já sem se jen chtěl ujistit že to dobíjí, než ji tam zamontuju.

(reakce na) Husaberg 450 FE rady

8.9.2010 v 22:17 | Nahoru | #621

assassin>hele tohle mi fakt neni jasny k cemu potrebujes na tohle osciloskop? ze uvidis ze ten nabijeci proud neni uplne idealne stabilizovanej a ze ma naky vlnky? pokud je tam OK napeti tak je to v poho, vic bych neresil.


Ne, o nějaké vlnky vůbec nejde, navíc zvolením vhodné časové osy a rozsahu to jde poměrně dobře eliminovat...
Jde o to, že uvidíš průběh v závislosti na otáčkách a zapnutí spotřebičů, jak reguluje regulátor napětí, jak se zvyšuje či zmenšuje dobíjecí napětí v závislosti na stavu baterie atd...
Ono se to nezdá, ale z osciloskopu jde vyčíst poměrně dost, např. komprese, stav vstřiků u stříkačky, dosedání či nedosedání ventilů atd.
Existuje toh poměrně dost, co se dá osciloskopem změřit a zjistit...

Husaberg 450 FE rady

9.9.2010 v 08:33 | Nahoru | #622
WTF? Jak zmerim osciliskopem ventily ????

Husaberg 450 FE rady

19.9.2010 v 18:16 | Nahoru | #623
par dotazu.
chci vymenit olej v hydraulice na spojku.jaky tam lejete?je jedno jaky mineral nebo nejaky konkretne?
potom vynema olej v prednich vidlich.pry jsou to dvoukomoraky?je tam nejaky extra rozdil oproti klasickym tlumicum?

Husaberg 450 FE rady

19.9.2010 v 18:41 | Nahoru | #624
ja mam v hydraulice normalni tlumicovej olej a nepoznal jsme oproti tomu mineralu od putoline do magury zadnej rozdil krome ceny :D

Husaberg 450 FE rady

19.9.2010 v 18:42 | Nahoru | #625
jakou viskozitu?

Husaberg 450 FE rady

19.9.2010 v 19:04 | Nahoru | #626
klasika 5w "nulka"

Husaberg 450 FE rady

19.9.2010 v 19:18 | Nahoru | #627
a v pohode jo?
ja mam problem se spojkou ze by ctela jako by trosku pritahnout...predevcirem jsem ji i prehral a neska skoro vubec.sepla hned co se odplepila packa od riditka.nic moc v blate a vyjezdech no...dnes doobry ale stejne mi jde blbe neutral na miste

Husaberg 450 FE rady

19.9.2010 v 19:24 | Nahoru | #628
neutral na miste jde vzdy blbe protoze houser ma kos na valeccich, aby se neohlodaval.

Husaberg 450 FE rady

19.9.2010 v 19:31 | Nahoru | #629
pockej pockej.na valeccich a proto jde blbe neutral?jAKTO?VYSVETLIT PROSIM :)

Husaberg 450 FE rady

19.9.2010 v 20:00 | Nahoru | #630
koukni do manualu a pochopis :) proste ta spojka je resena trosku jinak nez normalne. A za nasledek to ma asi to spatne razeni neutralu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husaberg fe 450 2012 dílenská příru... Husaberg FE 450 Maty_99 3 4.4.2024 v 21:50 Kohlstein
Husaberg fe 450e Husaberg FE 450 Simon456 2 12.7.2023 v 15:41 ja1
EXC 450 vs FE 450 vs Beta 390 Husaberg FE 450, KTM EXC 450 F, Beta RR Enduro 390 Stody100 13 1.11.2020 v 08:54 Stody100
Husaberg FE 450 Husaberg FE 450 Kopčenko 2 11.2.2020 v 07:51 K660S
Náhradní dily Husaberg fe 450 rv 2007 Husaberg FE 450 posera1 4 29.6.2018 v 20:58 Katroš


TOPlist