globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

8.5.2017 v 18:01 | Nahoru | #62341
PetrL3> Plast tam moc nepasuje, ale jinak motorka opravdu
Já dnes pozval kamarády škodováky. Přijeli jen dva, ale s nimi další dva vyznavači dvoutaktů z NDR. Měli jsme pěkný piknik. Jeden má i Zetora 25 K v krásném stavu, testovali jsme ho, ale jet s ním 23 km nechtěl, přijel Wartburgem. Doma má asi i 18 Jaw a ČZ, vše v pěkném stavu. Jo, milovník dvoutaktů, místo krve má v žilách asi benzín s olejem...




naše škodovky 120





Trabant 601 a W 353 z roku 1985

(reakce na) Jawablázni

8.5.2017 v 18:22 | Nahoru | #62342
pech.> teď na jaře zapřahne lis a bude melouchařit. Nic velkýho, ale pár balíků nabouchá.

Jawablázni

8.5.2017 v 18:39 | Nahoru | #62343
Ten warťas měl soused ještě nedavno. To je podle masky ten pozdější. A soused odvedle má zetor 25 bez střechy. Když byl já kluk, svezl sem se pětadvacítkou, co měla normálně střechu. Mělo to strašně nízkej volnoběh. Jako by to mělo každou chvíli chcípnout, když se nepřidá plyn. Ale nechcíplo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.5.2017 v 22:11 | Nahoru | #62344
My máme doma 7011 od novoty,Táta ho dostal v roce 82 v JZD a po revoluci nám zůstal místo koní co měli vracet v restituci,takže to je rodinej mazel,ikdyž po revoluci musel něco odmakat na našem ,teď už je tak nějak pro parádu sem tam něco přiveze nebo převeze a na zimu jezdí táta po vesnici a hrabe pro obec sníh.
Jestli jednou na Crystala bude tak na tom bude stejně defacto bude u mne v důchodu.

Tak mne napadá nepotřebuje někdo senomet čili fukar za 5tisíc je k mání pořádnej macík,žádný ořezávátko. https://www.sbazar....538992-senomet-fukar

Naposledy editováno 08.05.2017 22:12:17

(reakce na) Jawablázni

8.5.2017 v 22:39 | Nahoru | #62345
Vlasťák1973>




120 s turbem, 35km/hod. To je dělník.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.5.2017 v 23:03 | Nahoru | #62346
Milan56-- kurňa dříč maká v lese nebo na pile?

Tyhle se starou kabinou jsou nej a ouplne nej je první typ co má dveře obráceně a světla v masce

Já už mám doma tři,ale to už jsem sem asi dával.
















Naposledy editováno 08.05.2017 23:17:19

(reakce na) Jawablázni

8.5.2017 v 23:37 | Nahoru | #62347
Miraz250>
To já na chmelu nafasoval v Žaboklikách nějakou 55 Zetora, který stál v kopřivách jako jiné ostatní a čekal na oživení v rámci sklizně.
Nu a pak se nezastavil a klapal celou sklizeň (3-4 neděle) ve dne v noci. A my nakonec také = 16 hodin směna / pak 8 hodin vyspat a opět 16 hodin směna. Docela masakr. Hlavně stříhat dráty namotané na náboje = jinak ráda upadávala přední kola. Prašule za to byly na tu dobu pěkné. Co pamatuji tak v 88 jsme zvládli sklizeň za 3 neděle non-stop a já inkasoval 5 700,-Kčs (po 5% dani jako student). Zaměstnaní JZD-áci měli daň 15%, takže inkasovali o cca šestikilo méně. To bylo nevraživosti.
Dodnes mám dobrý pocit také ze zajištění - JZD-ácká kantýna jela též non-stop. Kdykoli po směně byl výběr ze tří jídel, včetně polévky.
I ta práce dávala smysl - tehdy snad odebírali většinu produkce Japonci.
Jednu odpočinkovou 8 hodinovku jsem jel na Číze za kočkou na rande a ve finále nespal 40 hodin - těch posledních 8 hodin noční směny do 40-ti bylo pěkně drsných.

Naposledy editováno 08.05.2017 23:41:38

(reakce na) Jawablázni

9.5.2017 v 05:34 | Nahoru | #62348
Vlasťák1973> modely s otevíráním dveří proti směru jízdy byly z Polska. Vždycky jsem si myslel, že střecha byla z laminátu a vono ne, je z plechu a pěkně těžká.

(reakce na) Jawablázni

9.5.2017 v 06:34 | Nahoru | #62349
Vlasťák1973> Vozí z lesa 12m3 a řezivo.

Jawablázni

9.5.2017 v 06:47 | Nahoru | #62350
Mé vzpomínky na traktor v letních vedrech nejsou uplně ideální, když jsem v tom u kámoše stahoval dřevo co s Lakatošem vytáhli z lesa
Vyklepanej jsem byl jak startka, uvařenej i s otevřenejma dveřma a bolel mě celej člověk.
Co to bylo za typ nevím, nějaký vysloužilec z poloviny osmdesátých let bez předního náhonu.
Ale bojoval celkem statečně i ve velmi náročným terénu. Až neskutečný, kolik to za pár litrů nafty zvládne práce.

Edit: Na Svatováclavské jízdě v Boleslavi mají sraz i Svoboďáci . To řídit v terénu asi taky nebylo úplně jednoduchý, ale určitě lepší, jak se plahočit s párem volů.

Naposledy editováno 09.05.2017 06:53:53

(reakce na) Jawablázni

9.5.2017 v 07:19 | Nahoru | #62351
Vlasťák1973>



Jawablázni

9.5.2017 v 09:33 | Nahoru | #62352





Když jsme u těch traktůrků, tak tohle si postavil kamarád na chalupě

Jawablázni

9.5.2017 v 09:52 | Nahoru | #62353
samej trachtorista...tady
tak jeden papírovej a nějaký plechový....













Jawablázni

9.5.2017 v 16:20 | Nahoru | #62354
Zdravím.Tak se také pochlubím s mým nedávným přírustkem.Zetor 25A.Tak kdyby náhodou někdo věděl o dílech nebo vraku,tak třeba uděláme obchod.

https://www.email.c...jJDHWno/DSCN0406.JPG

Omlouvám se,jinak mi to nejde vložit.

Naposledy editováno 09.05.2017 16:21:32

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.5.2017 v 16:22 | Nahoru | #62355
Čučím na Mistry zastavárny a okukujou motorku na první pohled ČZ 477 ale je to Honda CB 160,kurňa jak se Ty kurvy šikmovoký dozvěděli co tu vyrábíme

Originál






Japonská kopie







Naposledy editováno 09.05.2017 16:28:48

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.5.2017 v 18:40 | Nahoru | #62356
Vlasťák1973> Jak ? Nejspíš přijeli, jednu 175 koupili, okopírovali - a bylo to.
Já byl v Týnci, Adenium jezdí. Mimo jiné jsem se dověděl, že motor Jawy 1000 je složenina toho nejlepšího z MZ 1000, asi Versyse a něčeho dalšího. Není tedy pravdou, že je to kopie MZ 1000 , jak někdo tvrdí. Takže Jawa taky koupila, a částečně okopírovala. V dnešním motosvětě to ale nebývá jinak. Pochybuju, že by v Týnci měli prostředky na vývoj úplně nového, vlastního motoru.
Jinak u 660 odstraněny vady elektriky ( zaoxydovaný konektor pod spínačkou , nový brzdový spínač vzadu, pojistková skříňka ...) , nový stojan, olej, docentrované a vyvážené př. kolo, drobnosti. Jsem spokojen. A za tři týdny pojedeme do Beneluxu na dovolenou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.5.2017 v 19:38 | Nahoru | #62357
Milane za ty prachy na dotacích co Jawa vybrala je to zkrátka jen motor z MZ s pár upravama takže promrdané dotace navíc co jsem čet diskuze tak byly vždy o tom,že koupili motor z MZ a okopčili co se dalo,takže ano je to jen kopie motoru MZ.

A otázka pro znalce pujde na 180tku tachometr z Jawy 125 Sport(viz foto),jde o to jestli bude ukazovat skutečné km a zda ten čtyřhran z lanka co do něj jde bude pasovat.









(reakce na) Jawablázni

9.5.2017 v 21:15 | Nahoru | #62358

milan1963 píše: Mimo jiné jsem se dověděl, že motor Jawy 1000 je složenina toho nejlepšího z MZ 1000, asi Versyse a něčeho dalšího. Není tedy pravdou, že je to kopie MZ 1000 , jak někdo tvrdí. Takže Jawa taky koupila, a částečně okopírovala. V dnešním motosvětě to ale nebývá jinak. Pochybuju, že by v Týnci měli prostředky na vývoj úplně nového, vlastního motoru.

Takže dotační podvod jak vyšitej a ještě se tím v Týnci chlubí na potkání, jo? Ty desítky miliónů teda zmizely kam? Kdyby je aspoň investovali do zvýšení kvality výroby, ale to se jim evidentně taky nepovedlo.

Naposledy editováno 09.05.2017 21:15:45

(reakce na) Jawablázni

9.5.2017 v 21:30 | Nahoru | #62359
Vlasťák1973> z vlasní zkušenosti to nemám, ale slyšel jsem, že prý všechny tachometry zemí RVHP jsou zpřevodovaný stejně (1 m/ot ), a tedy by to mělo fungovat.

Jawablázni

9.5.2017 v 21:39 | Nahoru | #62360
Co je svět světem nakupovaly firmy konkurenční produkty, zkoušely / rozebíraly a nápady konkurence vylepšovaly.
To už koncem 19. století přivezl Laurin z Paříže motorové kolo - s motorkem na řídítkách.
Po předělání se narodil první motocykl Laurin a Klement, který už měl s původním společnou pouze hrubou koncepci motoru a pohonu (plochým řemenem).
Akorát se to tehdy nepraktikovalo k vylákání dotací.
Také ve Felgrově FGR použity údajně některé díly z Hondy (nevím jestli jen na testování, a nebo se s tím již kalkulovalo). Chtěl jsem ho na výstavě trochu vyzpovídat, ale byl jsme tam s rodinou (a to je pak za čtyřnásobné peníze 4x méně zábavy ).
Ale bylo vidět, že i Felgr měl zájem komunikovat. Každopádně Felgr je jiná liga. Stavěné závodní strojky jsou špičkové (údajně také vyrábí kusové repliky starých závoďáků). Midalu je také na světě a motor vypadá na původní konstrukci. Škoda jen divně stanovené ceny = a skrytého důvodu proč zabránit masovějšímu rozšíření.

Naposledy editováno 09.05.2017 21:49:21

(reakce na) Jawablázni

9.5.2017 v 23:16 | Nahoru | #62361
Vlasťák1973> Ze 100metrů podoba, ale 4takt, startér, páteřový rám. Už tenkrát nám dávaly na prdel

Jawablázni

10.5.2017 v 00:58 | Nahoru | #62362
MIlan> To nejlepší z těhlech značek? Tomu snad nemůžeš věřit? Kdo by to tam dělal? Vždyť pomalu pokazí na co sáhnou....podívej se na tvůj motocykl nebo můj motor.... Jinak za ty prachy, co si dal za Adenium a tolik chyb po tak málo km?

Jawablázni

10.5.2017 v 10:31 | Nahoru | #62363
V ostravě se "začoudilo" z jedné Limitky 650.. Bude veselo :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 11:34 | Nahoru | #62364
milan1963> Tak vem do toho Beneluxu doprovodné vozidlo s vlekem.

Naposledy editováno 10.05.2017 11:35:16

(reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 11:57 | Nahoru | #62365
Geodet> Nemusí, já si tam za ním klidně výlet udělám a dám to dokupy :)

Jawablázni

10.5.2017 v 12:08 | Nahoru | #62366
Vlasťák - no, ať na to koukám z kterékoli strany, ta číza je prostě hezčí i když má zastaralej cvajtaktní motor. Je prostě elegantní No a k tomu tachecu, pasovat konec lanka bude, toho bych se nebál a trochu ti budou kecat ujetý kilometry, páč jawí sportky měly 19 kola a Tvoje číza má 18-ky. Rychlost plus mínus 5km/h nemá cenu stejně řešit. Mně na 477 tachec neukazuje i když už jsem měnil i ten vehement na spodku převodovky, tak jezdím podle odhadu.

Geodet - proč? Přinejhorším zavolá Hrnousovi.

edit - Hrnous byl rychlejší

Naposledy editováno 10.05.2017 12:09:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 13:16 | Nahoru | #62367
milan1963> Na Jawě 660 se vada elektřiny dá odstranit pouze za předpokladu, že se elektrika takřka celá přetahá. Provedení konektorů, průřezy drátů a vůbec celkově je to velmi šlendriánsky zfušované. Měl jsem tu čest s jedním kouskem. Předělalo se toho hodně a funguje. Prořezal se i kastl na jinou baterku a přidělal se i rychlokonektor na udržovací nabíječku. Ale lepší je to snad vysápat celý a udělat znovu, než to látat. Měřili jsme úbytky mezi spínačkou a pojistkama a pak dál. Nejdříve jsem podezříval měřák, pak nám to po demontáži bylo jasný. Konektory volný, zoxidovaný a některý při holení dokonce přišli i o pár drátků, který tam určitě nebyly navíc. Nakonec byly nahrazený konektorama novýma (správnýma) s krytkama od keystonu a některý dráty vyměněný za průřezově navýšený. Co vím tak to funguje, ale doma bych to asi nechtěl i když musím uznat, že se mi na tom jelo celkem fajn.

(reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 16:09 | Nahoru | #62368
Verdom> Hrnous mi vloni elektriku motorky měřil a jako jedna z mála Jaw 660 byla bez problémů. Přesto se stalo, že na podzim už nenastartovala. Podle mně ( i servisáka v Jawě ) byl problém v zaoxydovaném konektoru, který tvořil odpor. Taky zkratující spínač vzadu tomu nepřispěl. Navíc ta špatná pojistkovka. Ted' věřím tomu, že motorka je v naprostém pořádku, do Holandska na ní s klidem pojedu. A za týden na sraz Jawy 650/660, tam si elektriku dám zase přeměřit. Jel jsem na ní včera, dneska, v sobotu plánuju cca 300 kilometrů. Startuje napoprvé a dobíjí jak má. Věřím, že kompletní výměna kabeláže a konektorů by byla úplně ideální, ale ted' v létě chci jezdit , ne mít motorku u servisáka a myslím, že už mám vyhráno. Ty kabely a konektory se v případě nouze dají vyměnit vždycky.
Jen se divím, že píšeš o špatném průměru kabelů...to bylo u 650, proto elektrika hořela, ale 660 má kabely OK. Upřesnit to ale může jedině Hrnous.
Za mně momentálně Jawě 660

Jawablázni

10.5.2017 v 16:25 | Nahoru | #62369
je to marný, je to marný, je to marný.... No nicméně ti Milane přeji, aby to opravdu bylo tak jak sníš a najezdil si spousty spokojených kilometrů. Hlavně se vždy vrátil po ose domů :)
Měli bychom do Jawy poslat dopis, aby z těch prošustrovaných dotací trochu odlili na Milanovu sochu před fabriku

Jawablázni

10.5.2017 v 16:26 | Nahoru | #62370
Vlasťák> Záleží odkud u té nové Jawy Sport berou náhon. Pokud od kola, taky kolik má palců? Jinak ti to sedět bude...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist