globalmoto_kveten





Téma: "Kolínko" - proč vlastně???
 
13.4.2010 v 13:56
Pojem KOLÍNKO

K čemu to vlastně je?
Zvyšuje to jezdci sebevědomí, či jeho ego, když si v provozu škrtne sliderem o zem a přitom motorka jede téměř rovně?

-----------------------------------------------------------------

Váš názor k této problematice?
Nemyslíte si, že může ono pověstné kolínko být důvodem toho, že ho někdo někde chce prostě v provozu "dát", a ve finále to pošle do kopru?


Naposledy editováno 13.04.2010 16:52:03

"Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 15:49 | Nahoru | #31
Kolínko jsem si dal poprvý a naposled, když jsem chodil na základku a učil se jezdit. Na Pinckovi. Kurňa, to byl drškopád ... Od tý doby už nikdy víc.

3 reakcí na tento příspěvek "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 15:49 | Nahoru | #32
to je to stejný jak jezdit pneu až na hranu,taky je to pitchovina a většina to dělá nedávno mě na to upozornil jeden motorkář,řekl mě: "uvědom si že když jedeš s pneu až na hranu ,tak už vlastně nemáš kam jít a potom následuje pád" a tak je to vlastně i s tím vysednutím,má to být jen pár cm. a radši povolit ruku a naklonit hlavu,než aby si člověk sedl až na stupačku a motorka jela skoro rovně ono je to ale zbytečný ,páč to jsou limity který si chce každej vyzkoušet a ani si neuvědomí co riskuje

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 15:54 | Nahoru | #33

mirďa-1>to je to stejný jak jezdit pneu až na hranu,taky je to pitchovina a většina to dělá nedávno mě na to upozornil jeden motorkář,řekl mě: "uvědom si že když jedeš s pneu až na hranu ,tak už vlastně nemáš kam jít a potom následuje pád" a tak je to vlastně i s tím vysednutím,má to být jen pár cm. a radši povolit ruku a naklonit hlavu,než aby si člověk sedl až na stupačku a motorka jela skoro rovně ono je to ale zbytečný ,páč to jsou limity který si chce každej vyzkoušet a ani si neuvědomí co riskuje



vysvětli mi prosím, jak při normální jízdě nesjet pneu na hranu...minimálně zadek je tam teda hned...jak to jako děláš abys tu hranu "netrefil"?

"Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 15:54 | Nahoru | #34
aby asi nespadl,kdyz jede pomalu jak na kole

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 15:54 | Nahoru | #35
rraol> spíš by sis na ně měl navařit slidery

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 15:59 | Nahoru | #36
peetr>
né tys mě nepochopil,pokud dáváš moto až na hranu už asi neprojíždíš zatáčku tou správnou rychlostí že já taky jezdím až skoro (ještě cca púl cm.) na hranu ale jepravda že třeba s B12 tu zatáčku neprojedu v 80ti jak bych měl ale musím si trošku přidat,no a tím pádem už riskuju že mě to jednou nevyjde a podklouznu,mě je to jedno já nejezdím bezpečně a dle předpisú,jen jsem reagoval na otázku tématu a poskytl jednu z mnoha odpovědí které stejně nikoho neuspokojí

"Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:02 | Nahoru | #37
Záleží na tom jestli chceš jezdit efektně(kolínko), nebo efektivně.
Musím se vždycky smát, když potkám bikera který visí z motky a snaží se koleno rvát na zem a přitom láme zatáčku natřikrát.

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:07 | Nahoru | #38
mirďa-1> já tě pochopil, asi spíš slovíčkařím,...co je správná rychlost projetí? Taková že pneu nejde do hrany? Nesmysl přece...ta guma se jen tak neutrhne(samo jsou věci jako štěrk, olej a jinej hnus tam už je to jiná) pokud máš "ideální podmínky" tak na tý pneu máš poměrně "velkou" styčnou plochu a i když jsi na hraně tý pneu tak jsou rezervy

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:13 | Nahoru | #39

mirďa-1>to je to stejný jak jezdit pneu až na hranu,taky je to pitchovina a většina to dělá nedávno mě na to upozornil jeden motorkář,řekl mě: "uvědom si že když jedeš s pneu až na hranu ,tak už vlastně nemáš kam jít a potom následuje pád" a tak je to vlastně i s tím vysednutím,má to být jen pár cm. a radši povolit ruku a naklonit hlavu,než aby si člověk sedl až na stupačku a motorka jela skoro rovně ono je to ale zbytečný ,páč to jsou limity který si chce každej vyzkoušet a ani si neuvědomí co riskuje


No a tady jsi vysvětlil, proč je dobré si tím kolenem škrtnout. Ve chvíli, kdy si škrtnu vím, že jsem přesně na hraně gumy a je všechno v pohodě. Když si to kolenem neohlídáš, nemáš kontrolu o náklonu a může se ti stát, jak píšeš, že už nemáš kam jít a jdeš na tlamu.

"Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:20 | Nahoru | #40
a nesnižuje náhodou vysedání náklon motorky? tzn. když si vysednu nemusím tak klopit? Do kolínka mám daleko, ale když si třeba v utaženějších pomalejších zatáčkách trošku vysednu, mám pocit, že to mám víc pod kontrolou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:22 | Nahoru | #41

Vitouš16>No a tady jsi vysvětlil, proč je dobré si tím kolenem škrtnout. Ve chvíli, kdy si škrtnu vím, že jsem přesně na hraně gumy a je všechno v pohodě. Když si to kolenem neohlídáš, nemáš kontrolu o náklonu a může se ti stát, jak píšeš, že už nemáš kam jít a jdeš na tlamu.



na hraně je jak kdo, podle toho jak moc si vysedne, žejo...ale tim, že si vysedne, tak je motorka nakloněná míň než kdyby jel tu zatáčku stejnou rychlostí normálně v sedle, takže relativně bezpečnější

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:22 | Nahoru | #42

Vitouš16>No a tady jsi vysvětlil, proč je dobré si tím kolenem škrtnout. Ve chvíli, kdy si škrtnu vím, že jsem přesně na hraně gumy a je všechno v pohodě. Když si to kolenem neohlídáš, nemáš kontrolu o náklonu a může se ti stát, jak píšeš, že už nemáš kam jít a jdeš na tlamu.



na to maji fungovat hlasice naklonu (srouby zespoda stupacek), ale kazda motka to ma taky jinak, sportakum se davaj stupacky vejs uz z vyroby a kdyz uz vysednes, tak o to pak potrebujes mensi naklon ve stejny rychlosti

takze s vysednutim muzes jet rychleji ve stejnem naklonu a zaroven si to pohlidas tim kolenem

navic se da (za dobre souhry okolnosti) pri padu tu motorku zvednout kolenem zpet na kola, ale to spis jen na okruhu, kde je siroka draha (mam znamyho, kterej mi presne tohle vymlouval a smal se mi a pak se mu presne tohle v Brne prihodilo a otocil)

jinak guma jeta ke kraji ma stejnou stycnou plochu jako kdekoliv jinde, az po teto hranici se zacina zuzovat, tudiz se da pokladat az za hranu gumy (kdyby tam dal guma pokracovala , tak by to bylo taky sjete)

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:24 | Nahoru | #43

peetr>na hraně je jak kdo, podle toho jak moc si vysedne, žejo...ale tim, že si vysedne, tak je motorka nakloněná míň než kdyby jel tu zatáčku stejnou rychlostí normálně v sedle, takže relativně bezpečnější



Jo ted sem to psal, a i s tim co si psal predtim do puntiku souhlasim. Ted sem zrovna vezl motku do servisu a sem proste zvyklej vysedat (ac me spousta lidi pojezdi i bez vysedavani), na ty motorce se hejbat, protoze me to bavi.

1 reakcí na tento příspěvek "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:26 | Nahoru | #44
Díky za příspěvky, nicméně slučování "hrany pneumatiky a kolínka" bych omezil určitými podmínkami:
Kde je napsáno, že když je koleno na zemi, tak 100%tně jedu i na hraně pneumatiky?
Naopak ano. Většinou, když někdo jede hranu pneumatiky, tak už má důvod to koleno na zem složit.

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:31 | Nahoru | #45
Bubrak ZX10R> Čeče, já jezdím gumu od kraje ke kraji, naučil jsem si na to vysednutí s kolenem, abych si to ohlídal(dobrá pomůcka je udělat si křídou čáru přes gumu od kraje na kraj)a hlásičema jsem si neškrtnul. Ale tohle je jen ve známém terénu, kde se jde nadoraz. Jinak samozřejmě platí, že vysednutím vychýlíš těžiště do středu zatáčky, tudíš motka nemusí mít takový náklon. A jak píšeš, jde hlavně o tu zábavu z pohybu.

2 reakcí na tento příspěvek "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:36 | Nahoru | #46
Ještě bych dodal, že když už je někdo vysedlej v tý začátce s těžištěm úplně někde jinde, než by mělo být, tak v ten moment v tom rádiusu s tím už nic neudělá, když mu tam nedej bože něco vběhne/vjede ...

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:39 | Nahoru | #47
Rider-Ozzi> Tady už, si myslím, že je to situace od situace. To se dá těžko napasovat na nějakou modelovou situaci.
Ale motorka nemá takový náklon, jako když držíš těžiště bez vysednutí, tudíž jde rychleji srovnat a naopak máš rezervu v náklonu a tudíš můžeš zatáčku více zavřít větším náklonem v případě potřeby.

Naposledy editováno 13.04.2010 16:44:43

1 reakcí na tento příspěvek "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:43 | Nahoru | #48
Jooo tak na tohle jsou ty kraviny z umele hmoty na kombineze. Kurna neumru hloupy
Nechcete je nekdo uplne nove neskrabnute , vymenim za predni gumu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:43 | Nahoru | #49

Rider-Ozzi>Ještě bych dodal, že když už je někdo vysedlej v tý začátce s těžištěm úplně někde jinde, než by mělo být, tak v ten moment v tom rádiusu s tím už nic neudělá, když mu tam nedej bože něco vběhne/vjede ...



A kde by melo byt jako teziste?

"Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:47 | Nahoru | #50
Tak snad se zase nebudem bavit o tom zda vysedávat nebo ne? To už neni možné...

"Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:49 | Nahoru | #51
Pro ty, co dávaj kolínka: Které máte ošoupané víc? To levé, či snad to pravé?

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:50 | Nahoru | #52

Creck>Jooo tak na tohle jsou ty kraviny z umele hmoty na kombineze. Kurna neumru hloupy
Nechcete je nekdo uplne nove neskrabnute , vymenim za predni gumu



Nechci, já mám taky jedny ve skříni.

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:51 | Nahoru | #53

Bubrak ZX10R>A kde by melo byt jako teziste?



Měl jsem na mysli extrémní případ vysednutí, pro běžný provoz až přehnaný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 16:57 | Nahoru | #54

Rider-Ozzi>Díky za příspěvky, nicméně slučování "hrany pneumatiky a kolínka" bych omezil určitými podmínkami:
Kde je napsáno, že když je koleno na zemi, tak 100%tně jedu i na hraně pneumatiky?
Naopak ano. Většinou, když někdo jede hranu pneumatiky, tak už má důvod to koleno na zem složit.



Hrana pneumatiky a kolinko spolu vubec nemusi souviset. Nekdo ma taky dlouhy nohy a koleno da i kdyz jede motorka rovne.

A hrana gumy nijak nedava duvod davat koleno. Je to jen podle situace. Jak sem psal, kolenem ma clovek zpetnou vazbu od silnice kdyz uz je vysedlej a nema motku diky tomu tak naklonenou aby zahlasily stupacky (ktery uz ma beztak jiny). Ale da se motka poklopit mnohem niz a koleno neni potreba, ale obecne musi clovek verit povrchu, gumam a svym schopnostem (pac se da padnout i jen ubranim plynu v takovym naklonu).

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 17:07 | Nahoru | #55
mirďa-1>

"uvědom si že když jedeš s pneu až na hranu ,tak už vlastně nemáš kam jít a potom následuje pád"

- to není až tak úplně pravda; moje zkušenosti - první fáze: zadní pneu na hraně, přední pneu 1.5 cm od kraje; po nějaké době druhá fáze: zadní pneu na hraně, přední pneu 0.5 cm od kraje => tedy větší náklon a bez problému, ta pneumatika se ještě zmáčkne, když je na hraně..horší je to pak při dalším zvětšování náklonu, pak jde guma až moc jakoby přes hranu a začne se ta hrana odrbávat a [url= to zhruba nějak takto[/url] (výsledek z ježdění, žádnej pád); no a pak jsem radši začal kupovat sportovní gumy s lepším profilem, guma na fotce je sport-touring..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 17:19 | Nahoru | #56
Bubrak ZX10R> Toto se mi moc líbí a dovolil bych to zvýraznit:

Clovek musi verit povrchu, gumam a svym schopnostem (pac se da padnout i jen ubranim plynu v takovym naklonu) ... obzvlatsne tem schopnostem. Mnoho lidi se dnes velmi precenuje a dalaji to, na co nemaji ...

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 17:32 | Nahoru | #57

Rider-Ozzi>Bubrak ZX10R> Toto se mi moc líbí a dovolil bych to zvýraznit:

Clovek musi verit povrchu, gumam a svym schopnostem (pac se da padnout i jen ubranim plynu v takovym naklonu) ... obzvlatsne tem schopnostem. Mnoho lidi se dnes velmi precenuje a dalaji to, na co nemaji ...



Tak, proto radsi pokladam motorku min a vic vysednu a obcas skrtnu kolenem, kdyz uz to teda musi bejt.

1 reakcí na tento příspěvek "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 18:17 | Nahoru | #58
já kolínko nedávám, jen nepatrně vysedávám a i tak dokážu bejt pekelně rychlej

"Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 18:23 | Nahoru | #59
.....ovarové kolínko........s křenem,hořčicí!!.......jednoznačně důležitá věc pro motocyklistu!.......a 2kg to už "ego" zvyšuje!.....to hraničí i s erotikou!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 18:35 | Nahoru | #60

mára929r>já kolínko nedávám, jen nepatrně vysedávám a i tak dokážu bejt pekelně rychlej


Zdááár,jen jestli nepatrně nevysedáváš v putyce ty pekelníku !
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist