paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Klepání v motoru jawa 350/638
 
10.12.2007 v 08:45
Při prohřátí motoru je slyšet klepání pravděpodobně od levého válce,ve studeném stavu jde bezproblémově.Má někdo nějakou zkušenost, jsem začátečník ,může mi někdo poradit.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání v motoru jawa 350/638

15.12.2007 v 21:38 | Nahoru | #31
oleek>
Pišu z vlastní skušenosti:
Jawa má danou životnost výrobcem mezi generálkama 40 000km. Jsou lidé co najeli i přes 80 000Km mezi generálkama, ale to byli cestovní jízdy na kvalitním oleji. Životnost se samozřejmě snižuje čím víc ju honíš tím míň vydrží.

Klepání:
Moje skušenost ( mích 30 000km: Klepali písty už byli vyběhlé válce a byla tam vůle. A taky klepaly ložiska na klice.) Moje mašina co jsem zjistil při Go nezažila moc hodného majitele.

Já jsem ji koupil a taky začala po čase klepat. Ze začátku jen při přechodnejch otáčkách, později klepala hlavně v otáčkách kde jsem se pohyboval nejčastěji (cestovních 80Km/h). Dělal sem kde co stavěl sem se na hlavu a pořád to nebylo vono. Vyměnil sem písty dal sem pod hlavy vyžší těsnění. A pořad prd. Jo a taky sem měl kladivka no jak sem tak jednou zase dělal předstih no tak mě napadlo dat ten budík na kliku a skusit vůlu kliky byla malá ale byla. Moje rozhodnutí bylo kompletní GO. Po kompletní generálce byl klid ted má najeto 8 000po GO a neklepe a jak krásně táhne od spodu. (nyní liju sintetiku Kuttenkeuler 1:80) Ale při záběhu je nutné lít 1:33 i horší olej nesmíš míň.

Jo a moje vyjádření k tomu kusu co jsou v něm ložiska uprostřed. Když to spravíš plíškem tak to začne znova. Jo ale pokud budeš pulit motor tak to poznáš protože by tam byli přece odřený kártry od toho jak by sebou pořád mlel ten hliník o hliník.
Jo a pokud tam tedy už budeš vlezlej tak kup ten plnej kus co tam vo něm kdosi psal, já jsem ho neviměnil a neklepeto zatím, a zatím se ani nic nestalo ale nevim. Protože sem po několika měsících mluvil s chlapem co dělá 638 několik let a říkal že je nejlepší tam dat ten plnej kus protože ten sedí na celé své šířce. Jo a já sem to nalepil na hermetik nic moc ale snad to stačí pokud máš něco lepšího tak to na něco dej ale nesmíš to přehnat ať to neviteče ke klice pak se to může přidřít.

No ale stejně pokud máš najetejch 50 000km tak bych udělal Go protože ten motor už bude po smrti.

Jak se dá zjistit vůle pístů no jsou hodně černé z boků po celé své dýlce to jak splodiny prohořívaj skujinou dolu. Ji stotu máš pokud koupíš pístní kroužek novej vystříhneš papír tak abys zacpal díru co je uvnitř pístního kroužku na jednu stranu válce dáš žárovku no a pokud prosvitá hodně světla kolem kroužku tak je zle. Taky se dá koupit kroužek a skusit mezera mezi zámkama měrkou nevim kolik to má být ale je to v příručce.

Klepání v motoru jawa 350/638

16.12.2007 v 07:13 | Nahoru | #32
OK je to do 0,8 mm mezery, měřeno 15 mm pod hranou válce.
Bacha na to, že můžeš koupit nový kroužek a bude mít stejnou mezeru jako starý - třeba 10 tisíc km po záběhu na kvalitní olej.

(reakce na) Klepání v motoru jawa 350/638

16.12.2007 v 07:35 | Nahoru | #33
mironov.p>Díky za poměrně obsáhlou radu.Teť jsem v situaci ,že jsem motor již vyndal na stůl,sundal hlavy a válce.Písty jsou poměrně opálený skoro po celý dýlce.Až motor rozpůlím,tak mám vyjednáno v Kolíně (zastoupení JAWA)odborné posouzení stavu.Přivezu to v bedně a oni se na to podívají a navrhnou co je třeba.Ten mezikus co oněm byla řeč mají.Stojí ale 1800kc.Docela dost ,ale když by to bylo vyklepaný tak ho koupím.Nejdražší je samozřejmě vše co se týče opravy kliky.Oni to posílají do motorárny JAWA ,nedoporučují mi abych se do toho pouštěl sám.Mají tam přecejenom zkušenosti.
Jsem takzvaně sváteční jezdec ,ale mám rád když motor má zdravej zvuk jak to má být.
ahoj

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru jawa 350/638

16.12.2007 v 09:11 | Nahoru | #34
na kliku musíš mím citlivej (nejlíp ruční) hydraulickej lis, stojan s hroty a 3x úchylkoměr/pupitast (lidově "hodinky") s mag. držákem... a přesný, rovnací páky, který použiješ i při lisování. slisovat se to musí na zástavnobý rozměry podle díl. příručky, všechno se musí volně točit a labyrint nesmí škrtat.. pak vyklepat do házení 0,1mm na čepech, do 0,8 na setrvákách, čepy jsou důležitý kvůli životnosti ložisek, vibracím a seřízení, ze setrváků už se tam nestříllí, když uděláš 0,1 na čepech, tak se vejdeš do tolerance.

klika se podle vingle orýsule a vylisujou se krajní setrváky, přes ojniční čepy, středvý se nechávají, pokud se při montáži nepohnuly (někdy se stane, že čep ze strany zapálka se při vytahování skříně přípravkem zatlačí a pak brání ojnici v otáčení), pak se stáhnou ojnice s klecema (pokud je budeš dávat zpět, tak poznačit která ojnice ke který kleci a oj. čpu patří) a potom se rozlisuje středovej čep od vnitřních setrváků, vylisujoiu se ložiska (638) nebo 1 ložisko(634) nalisuje/jou se tam opatrně nový, a nalisuje se jeden vnitřní setrvák, podotýkám že všechno se musí poznačit a dát tam, odkud se to vzalo, byť vnitřní by měly bejt záměnný, sichr je sichr. druhej setrvák se zachytí za kraj čepu a natočí podle rysky, udělaný před demontáží, pak se do krajních nalisujou ojniční čepy a podle rysky do vnitřních, ojniční čepy nemůžou zůstat po demonátži ve vnitřních setr. páč při lisovnání krajního by čuměly dovnitř a škrtaly o labyrint.. tím že se vylisujou a pak nalisujou do krajních, si čelem pístu jejich polohu ohlídáš... pak to srovnaáš na měřící desce na oko, a světlo, potom šup do hrotů a vyrovnat. to tady ale vysvětlovat nebudu, strojaři to umí, nestrojaři těžko pochopí..... vysvětlím kdyžtak na požádání, ovšem naučit se to dá jen tím že to člověk vidí, nebo se to naučí sám (jako já, byť přesto že jsem strojař, jsem svou první kliku rovnal několik hodin)..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání v motoru jawa 350/638

16.12.2007 v 09:19 | Nahoru | #35
jinak určitý pazvuky, jsou do určitý míry u vzducháčů zcela normální....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání v motoru jawa 350/638

16.12.2007 v 15:57 | Nahoru | #36
Jo hele ale nechtěl jsem dělat nějak moc chytrýho. Protože toho příliš nevím, ale můj motor byl slušně zhuntovanej.

Jo ještě jedna věc jak se to dá poznat jak na tom je motor. Vyběhlej motor s těma jawa výfukama to jsou klasa ty chromovaný se mě v době kdy byl vyběhlej vzbudil někde u konce zelenjch votáček jo a po generálce někde na začátku zelenejch.

Ale divej prostě používej zdravej rozum a jedna rada nepoužívej kladivo, 638 je na to mooc háklivej. Hlavně zrepasovanou kliku zničíš lehce jedním nešikovným ůderem.
Jo a nevim kolik stojí takový posouzení ale já to neměl nikde já jsem řek že to chcu co nejlíp a chlap řek, že mě tam daj teda všechno nový, až na setrváky a já že jo. No potom mě poslali starý čepy a všechno s tou zrepasovanou klikou no a bylo to nasračky (to znamená že výměna byla třeba).

Jo a mě to stálo 7500Kč generálka. Klikovka tuším 4000Kč zůstali jen setrváky. Jo a jak sem psal ten mezikus sem nechal protože sem nevěděl že je dobré tam dát ten plnej no a vono to zatim jede, ale čert nikdy nespí ( tím chci říct že se mi to může posrat uvidim časem). Další díly 2 kolečka do převodovky bylo fuč tvrzení jedno 350Kč. Potom sem měnil řadící vydličky jen preventivně, ale poučen z předchozích nezdarů kdy se udělal motor na 250 a po 2000km nám vodešli vidličky a mohli sme ho rozdělat tak sem zvolil výměnu. No ložiska a gufera samozřejmě všechna. Jo a taky v řadícím systému všechny drobné prkotiny a pružinky stejně je to unavený a nejspíš to jednou vyflusne. Jo a pokud máš spojku 638 tak taky v ní vyměň takovej velkej gumovej kroužek stojí 20Kč a zachrání ti nejspíš spojku protže mě jednou vodešel ještě před generálkou no a já s ním musel dojet 500km a spojka se rozštípala. Jo a taky primární řetěz.

Hele já motor dával dohromady, že sem tam všechno nějak vlisoval ale potíž bylo jak tam dostat kliku no tak sem nato taky udělal přípravek (no pásovina šrouby a tak byla to prasečina) na jedno použití a nějak to tam narval, ale neměl sem z toho dobrej pocit šlo to špatně a srala se tam převodovka ta musí taky sednout tam je to humus.

No a tak sem to prodiskutoval s tím co dělá ty motory a von mě řek že příště takhle:
Že motor je prej nejlepší dávat do hromady takhle nejlepší je ohřát blok zmrazit kliku a vono to do sebe pěkně sedne. Ale jak se sekneš de to špatně ven. Jo blok vohřívej celej třeba v troubě protže když ohřeješ jen část tak se skřivý, už tak dostane dost pohulit jak do něj dáš ten zmrzlej kus něčeho. Hele ber to s rezervou nevim já to tak nedělal.

Pokud chceš dej mail můžu ti poslat příručku jawa někde sem ju stahl, ale myslim že je pořád někde ke stažení. To jak chceš jsou tam vůle a tak, ale jinak některý věci neposlouchej je tam, že pístní čepi máš natlouct kladivem to nedělej. Ójnicu si zvohneš nejlepší je tam ty čepi nalisovat já nemám stahovák tak sem to dělal takovéma téma stolařskéma svěrkama. Jo příručku sem si nikdy nečet myslím že je to zbytečný zdravej rozum je lepší.

Přeju hodně štěstí protože nikdy nevíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání v motoru jawa 350/638

16.12.2007 v 16:57 | Nahoru | #37
ohřít blok a zmrazit kliku je standart, to pak uděláš ric pic klap hup a je to tam... hlavně na nic nezapomenout.... jen je třeba nedávat hned válce, protože mi to od toho jednou zavhlo, měl jsem pak problémy to natočit. tj, smontovat bloky, kliku převodovku a s válcem apočkat, až se to srovná a vysrážená vlhkost vyprchá... jednoválec mi to nikdy neudělal, ale 471 mne vypekla jak prase, někam jsem to sem i psal.

(reakce na) Klepání v motoru jawa 350/638

16.12.2007 v 17:53 | Nahoru | #38
výborně že někdo kdo s tim má skušenost.
Na dalším stroji to aplikuji a pokusím se to naučit. Jen mám strach z toho že to tam nestihnu všechno sesadit protože když sem dělal tuhle generálku tak nesedla převodovka na poprve a musel sem to zase vydělávat a pokus opakovat.

Jen bych se chtěl zeptat většinou se to peče v troubě a co na to říkaj ložiska v převodovce? protože ty tam už musej bejt.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru jawa 350/638

16.12.2007 v 19:14 | Nahoru | #39
:) Jenom bych dodal, že přečíst příručku předem je dobrá věc..
Druhá dobrá věc je používat slušný nářadí, minimálně stahovák - na řetěz kolo (nejlepší je stahovák na kulový čepy nebo já si půjčuju údajně na volanty z avie), přípravek na rozpulení a na vytlačení kliky, jde to bez kladiva... Že by si někdo dělal kliku sám - doma, když o tom nikdy neslyšel... tak o tom ať nikdo neuvažuje.
Oni to posílají do motorárny JAWA ,nedoporučují mi abych se do toho pouštěl sám.Mají tam přecejenom zkušenosti. *yes* tož to fakt ne, ale občas se hodí díly z nějakýho rozebranýho motoru... :)
Jsem takzvaně sváteční jezdec ,ale mám rád když motor má zdravej zvuk jak to má být.

Výměna vidliček, pokud jsou OK, není nutná - naopak, co se osvědčilo, patří zpět, pokud nejsou oprtř otvoty pro vodicí tyčku nebo odřený boky. Důležité zkontrlovat právě vodicí tyčku vidliček, občas se při necitl zacház mírně prohne.. pak se právě ničí vidličky, když dáš nový na ohnutou tyčku, dopadne to stejně.. nebo zničením bočních koliků přesuvných kol.
Jo a na pečení je nejlepčí Hera - Hera je pečení, takže ložiska pořádně natřít - a nepřipálit. :)

(reakce na) Klepání v motoru jawa 350/638

16.12.2007 v 19:52 | Nahoru | #40
No mě tenkrát klekli no ale tak že praskli opotřebením a potom sem tam dal noví a je pokoj. Už kolik let.
Jo ale co se týče 350 tak sem tam koupil jakýsi lepší a ještě ty pružinky a tak a řadí to mnohem líp.
Jo a na to kolečko primáru je potřeba stahovák. Ale když neni tak jde udělat z 4 pásovin a 3 šroubů. No a jinak tu kliku jak sem psal sem taky poslal do JAWY. Já k tomu doma rozhodně nemám prostředky. Ale zatím jsem s generálkou spokojenej 8000 a ještě se nic nepokazilo. A ten krásnej zvuk je k nezaplacení.

(reakce na) Klepání v motoru jawa 350/638

17.12.2007 v 18:15 | Nahoru | #41
mironov.p>Příručku jsem si stáhnul z internetu,nastudoval jsem to a myslím že jsem na to teoreticky připravenej.Uvidíme jak to dopadne ve skutečnosti.Dělal jsem už dvakrát JAWU 250 592 ,docela ůspěšně ,chodila jak hodinky,tak doufám v ůspěch taky.Rozhodně to nechce žádný násilí.Dám potom vědět ,jak jsem uspěl.
pěkný svátky čau

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání v motoru jawa 350/638

25.12.2007 v 12:44 | Nahoru | #42
skus sundat oba dva válce, co tam je volný bývají často v háji písní čepy a písty já to měl u mojí to samí, měnil sem písty a pítní čepy a je to v poho :)

(reakce na) Klepání v motoru jawa 350/638

26.12.2007 v 06:22 | Nahoru | #43
Flaska>díky za radu.Už na opravě pracuju ,motor je rodělanej, čekám na výbrusy.Písty byly opálený,to znamená že měly něco za sebou ,ale nějaká vůle na čepech nebyla.Snad to potom bude dobrý.
ahoj
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist