Letos jsem se chystal s přítelkyní do Norska na jiné (novější) motorce, ale nakonec jsme se pár dní před odjezdem rozhodli, že pojedeme na starém dobrém Stromkovi
Je to tedy Strom 650 ročník 2008, mám jej od r.2011 (tehdy měl 70 tis.km) a před odjezdem jsem na něm měl najeto necelých 223 tis.km. Přesto jsem této motorce věřil a stále věřím
Co se týče vlastního výletu, tak jsem chtěl přítelkyní ukázat krásy jižního Norska, tam se mi v minulosti nejvíc líbilo. Prostě ty hory, mezi nimi fjordy, hodně vodopádů, fakt je to tam krásné
Vadou na kráse bylo jen to, že jsme neměli dost času, z těch 2 týdnů volna (16 dní) co jsme měli, jsme nemohli využít všechny dny, z důvodu počasí, jaké tam předpovídali a jaké tam i bylo. Pršelo tam dost jak na začátku, tak i na konci naší dovolené, takže jsme přímo do toho Norska dojeli tak o 2-3 dny později a stejně tak i odjeli (abychom tam nebyli v dešti, to by bylo na nic). Celý výlet se sice zkrátil na 12 dní, ale hlavní bylo, že nám přímo v tom Norsku to počasí nakonec neskutečné vyšlo Často to bylo i tak, že jsme se těsně vyhli dalšímu dešti
Ujeli jsme něco přes 5 tis.km a celou trasu zvládl Strom opět a jako pokaždé bez jediné poruchy
Tož tak
Na ukázku jedna fotka, jak jsme měli nabaleného Stromka.
Papírova mapa pod slídou tankbagu musí být, cestování podle papírové mapy je prostě to nejlepší
Více fotek jsem přidal do 1.příspěvku
ještě tachometr po návratu
Ještě přidám jeden postřech:
v Norsku jakoby se zastavil čas ohledně cen. Resp. je tam pro nás levněji, než bylo. Byl jsem tam předtím v roce 2013 (tehdy celým Norskem na sever a Ruskem zpět) a přišlo mi, že ceny jsou stejné, jako tehdy (jen u nás v ČR se zdražilo....), prostě benzín asi 50Kč tehdy i dnes, chleba asi 60-80Kč tehdy i dnes. Překvapením byly v některých supermarketech párky v rohlíku za 5 norských korun (NOK) = cca 11,-Kč! Tam i místní si jich kupovali hned několik. Nebo jinde větší a parádně chutná šťavnatá klobása se slaninou v housce za pouhých 15 NOK = 33,-Kč, to už byl luxus Ani jedno za tu cenu u nás myslím nikde nekoupíte.
Před 12 lety jsem tam na tohle nenarazil. I na fóru tady byly tehdy rady, co kde kupovat, aby člověk ušetřil. Ale to jen tak bokem, kdyby tam chtěl někdo jet. Hlavní je tam ta příroda. Jestli si někdo bude dopřávat ubytování a restaurace, je už na možnostech a chtění každého. Zdarma tam ale nocuje hodně lidí, ať již v karavanech, nebo ve stanech vedle aut mimo kempy, na místech klidně viditelných z cesty. Ne tedy všude, ale často.
Každopádně, pokud tam někdo pojedete, tak si vyberte lepší měsíc, my tam jeli v půlce prádznin a to prý není ideální. Někdo říkal, že září je lepší, že tam tolik neprší.
Naposledy editováno 10.09.2023 09:04:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norsko na Stromu s 223 tisíci km
Už ale nechci motorku pro všechno, už mám raději specializované motorky. Na TET a také jízdu do práce nebo pro rohlíky mám CRF300L, na zimu Urala se sajdou, na cestování chci už něco pohodlnějšího. Když motorku na cestování za pár korun, tak Deauville 650. Je to pohodlnější a má to kardan, takže odpadá jediná starost s údržbou motorky po cestě. Že je to líné jako starý Transalp, je při cestování jedno. Výhoda japonců konce tisíciletí je, že narozdíl od nové motorky, na nich můžeš bez jediného náhradního dílu vyrazit na cestu kolem světa.
A pak jsou tu nové moderní motorky, které mají jízdní vlastnosti, výkon, elektroniku, některé jsou pohodlné. Spolehlivost je ale zhruba stejná jako v případě Uralu, tedy zdaleka ne absolutní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norsko na Stromu s 223 tisíci km
No a u těch nových motorek, ta spolehlivost, to asi ukáže jen čas. Ale doufám, že to nějak moc špatné nebude. Aspoň doufááám
Deadman - že by žena?
Bozo - už jsem si říkal, jestli to sepsat nebo ne... jak jsem to BMW prodal, tak to nějak ze mě opadlo, že mi to začalo být jedno Ale je zase pravdou, že přes zimu, jak bude více času, bych mohl něco sepsat. Aspoň něco kratšího. Ale nečekej nějaký zázrak, jako že jsem objevil ameriku a že je to špatná motorka a že budu radit ať si ji nikdo nekupuje, to ne. Jen že nemusí sednou každému.
zahadnytajemny - tak 19 tis.km, to je teprve jen zajetá motorka, vše před sebou
miki-švára - přesně tak, ta příroda Těch zkušeností tady v diskusích a nebo v cestopisech je spousta, jen poradím, kdo chce ubytování, tak hledejte dopředu. Nevím jestli je tam všude moc draho, ale v jednom místě, pod Trollstigen, jak jsem hledal ubytko, tak první možnost byla chatka za cca 1500 Kč (ta co jsem ji vyfotil, pěkná útulná), poslední místo a pak všechny další ubytovací možnosti v okolí +/- 50 nebo víc km stály od 5-6 tisíc dráž a také přes 10 tisíc, myslím 1 noc pro 2 lidi. Tak to je asi jediné upozornění, jinak vše ostatní mi přišlo v pohodě.
StB - jo jo, s tím počasím souhlasím. Viděl jsem fotky od více lidí, co tam jeli a pořád jim tam pršelo. Bylo to na nic, nic z té přírody neměli, ani neviděli tu krásu.
Proto doporučuji tam jet, jen když většinu dní v předpovědích na týden nebo na dva nemá pršet. My se tam chystali už 3.rok po sobě, ty předchozí 2 roky jsem to raději zrušil. A i těch to bylo trošku riziko, před námi a po nás tam dost pršelo. Prý ten prostředek prázdnin není ideální, jeden místní nám říkal, že je ideální září.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... | MCMedium | 103 | Včera v 23:36 jandaxx |
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom | Fazerrli | 12 | 1.6.2024 v 09:46 rogyze |
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | Honzik125 | 9 | 23.5.2024 v 03:36 2stroke |
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |