Jak velký vliv na životnost centrálu, příp. riziko destrukce rámu(prasknutí podsedláku), má občasné přetížení motorky.
Vyjma Suzuki, a některých echt cestovních modelů, mají všechny japonské motorky nosnost do 200kg(třeba Transalp 170kg )..
Coby dobře živený středoevropan mám při cestě s velitelkou a jejími "důležitostmi" problém vlézt se do užit.zatížení motorky 195kg ...
Je pravda, že najedu celkem prd a ve dvou s bagáží asi jeden víkend v roce, ale i tak by mě zajímalo, jaké s tím máte zkušenosti, příp. jak moc se mám bát, že něco odrovnám...
Při jízdě se motorka chová vzorně a přetížení necítím ( asi 10kg nad limit ).
Pošli im v ich originále tento dobový popis k modelom Sprint 955 RS/ST :
Alle Varianten besitzen sehr gute Bremsen, extrem üppige Zuladekapazitäten (je nach Modell 269 bis 272 kg )
1 reakcí na tento příspěvek Užitečná hmotnost-občasné přetížení
TAKŽE ZA MNĚ KLIDNĚ S ROZUMEM PŘETĚŽUJ(pokud není vyhnutí), ALE MYSLI NA VHODNÉ ROZLOŽENÍ HMOTNOSTI A VE ZVÝŠENÉ MÍŘE SI DEJ POZOR NA NEROVNOSTI VOZOVKY!!!!
jj, jsou dva druhy pastí. Běžnej výtluk, co se dá i včas zmerčit. A pak tyhle propadliny, který jsou prakticky neviditelný, ale při "správný" rychlosti jdeš totálně na doraz pružení a trneš, co praskne. Pro ten nejhorší efekt je třeba, aby auto nebo mašina skočila až na druhou stranu jámy, kde se ten lavor už zvedá. Takže záleží na rychlosti a naložení jaká to je nakonec rána.
Pokiaľ preťažíš a netrafíš poriadnu dieru, je to OK. najskôr si to odnesú ložiská v kolesách, výplet atp.
Napr na starú Jawu som bežne naložil 220kg. Poznáš jej chabé náboje, ložiská, rám...
A stará čiperka jazdí ďalej!
Není to ale vždy jen o výkonu motorky. Můj V-Strom 650 má už. hmotnost 202 kg, přitom V-Strom 1050 XT jen 193 kg,
Tracer 9 taky 193, populární Tenere 700 jen 190, CF Moto 650MT směšných 150 kg, novinka CF Moto 800MT 182 kg, Moto Morini X-Cape 650 172 kg, JAWA RVM 500 160 kg...ani cestovní legenda bavorák nic moc BMW R 1200 GS 206 kg, BMW R 1250 GS 216 kg. Jedním z rekordmanů je Multistrada s 229 kg.
Já mám třeba obavu, zda se nouzově a na pár kilometrů můžeme přepravit dva dospělí (bez zavazadel) na CBR 500R s užitečnou hmotností 184 kg, když ho zatížíme cca +-200kg?
https://www.bennetts...transalp-2023-review
2 reakcí na tento příspěvek Užitečná hmotnost-občasné přetížení
Po několika letech a desítkách tisíc km tak zvažuji výběr jiné motorky a jedním z kriterií je právě užitečná hmotnost (dosavadních 190 kg Aprilie prostě nestačí). Přes 200 kg ale moc velkých silných a dostupných strojů nenabízí, favoritem ve výběru mám zatím Versyse 1000 (užitečná snad 220 kg) a následováno s velkým odstupem R1200GS. O ničem jíném z této cestovní katergorie pro větší lidi bohužel zatím nevím. Nedaří se mě nikde vyhledat srovnání dle tohoto parametru - nevíte kde a jak hledat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Užitečná hmotnost-občasné přetížení
A jinak ti tu hodně lidí vypsalo cestovní motorky a ty hmotnosti. Zbytek asi motokatalog nebo google. A jak bylo řečeno, asi litrové motorky s dobrým rámem snesou víc.
U Bandita 1200 mám užitečnou 211kg.
Naposledy editováno 25.10.2023 09:57:08
Brůča. píše: PavelGT> Mám BMW K 1200 GT/RS a užitečnou 250kg. Potom R 1150 GS s užitečnou 210kg a Triumph Sprint 955RS s užitečnou 270kg. Všechno samozřejmě staré vrány, ale uvezou mě (přescenta), bábu a plnou cestovní výbavu. Takže asi tak. Na ostrém enduru jsem v podstatě nesměl jezdit. To jsem přetížil i po ranní observatoři a oblečen jen v plavkách
Díky za tip, už jsem pokukoval po GTR1400, čtyřválec s kardanem určený na dálkové cestování, ale budu si to muset někde osahat. Třeba takové R1200RT (stejně tak ST) je mě bohužel překvapivě malé (na mých 188 cm tam mám problém s koleny i zády, nesedí mě ergonomie). GS beru jako poslední volbu z nouze, protože se mě prostě nelíbí. To už to Káčko GT od 2006 je docela hezká motorka, pokud mě sedne do rukou a zvládnu hmotnost na místě, budu o tom uvažovat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 17 | 10.4.2024 v 14:31 Luba007 |
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 | CBF1000ABS | 2 | 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 23.3.2024 v 23:00 kalous72 |