Téma: Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh
3.2.2016 v 15:56
Zdravim všchny okruhový nadšence. Původně jsem chtěl svoje poznatky dát tady vedle do Perňovo vlákna, ale kvůli přehlednosti jsem založil nové, které se bude týkat pouze tohoto motocyklu.
Mám už nějaké zkušenosti s přestavbou 1098s, ale tady je toho tolik jinak a dost obtížně se shání jakékoliv informace, proto se chci o ně podělit, aby s tím případní další stavitelé nemuseli tak bojovat A pokud bude někdo vědět víc, budu rád za všechny info
Při přestavbě se nechci pouštět do nějakého velkého tuningu. Motorka v základu je dost nasypaná, takže není důvod.

Jako základ pro stavbu jsem použil Panigale 1299 rv.2015 zakoupenou v DE po lehkém pádu najeto 4tis.
Výkon 205HP
krouťák 144Nm/8750ot.

elektronika :Kontrola trakce DTC 8stupňů,
Quickschifter DQS up/down pro řazení bez spojky nahoru,dolu
Motorová brzda EBC nastavitelná vr třech stupních
Wheelie kontrola DWC nastavitelná v 5ti stupních.

Začal jsem demontáží všech plastů a nepotřebných věcí





Dolů šel i nevzhledný hrnec , který kryje vejfukový svod vertikálního válce a nahradil jsem ho titanovou omotávkou






U předního kola je kabel, který vede k čidlu ABS.Je veden vnitřkem blatníku. To, že to není ideální stav vám dojde ve chvíli, kdy chcete navléct nahřejvák. Buď ho tam vůbec nedostanete nebo Vám úchytky tohoto kabelu nahřejvák rozpářou. Proto jsem kabel táhnul venkem






Na levém řídítku jsem sundal sériový ovladač blinkrů a nastavování v menu a je tam tenhle hezkej Rácing .Kabely bylo nutno přeletovat






Tady schéma






Teď čekám na kapoty a pak musím vyřešit uchycení IMU /Inerciální měřící jednotky/






Ještě jsem narazil na problém s čidlem stojánku. U 1098 byl klasický kontakt, který stačilo proklemovat a vše OK.
Tady vedou do čidla 3 dráty a není z něho ohmický výstup. Při jakékoliv poloze na něm nelze nic naměřit.Při odpojení konektoru to hlásí chybu IMU
Teď mám odpojenou elektriku tak až to dám na baterku zkusím změřit, co z toho leze. Na zahraničních fórech jsem se dočetl,že se přes to ta IMU nějak kalibruje, ale nemám to ověřené
Toť zatím vše, až se trochu posunu, tak to sem hodím

Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

23.2.2016 v 19:37 | Nahoru | #31
Po odpojení zadního světla to křičí na displeji chybu, ale dělá to jen brzdový světlo. Vyřešila to 1W LED žárovka








1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

24.2.2016 v 00:05 | Nahoru | #32
Ještě jestli ti můžu poradit kup si podsedlák od DBholders.... vzjde asi cca na 5000 bez daně. Viz zde: http://www.dafitmot...-1199-panigale-2012/

1. Je levnější než origo když to nedejbože lehne.
2. Je tam -1.2 kg (já vím asi už zbytečný už teď je ta motorka kurevsky lehká)
3. Jak je z trubkové konstrukce získáš výborný kotevní body na převoz motorky na vozejku, mě origo podsedlák přeřízl 2 kurty díky tomu, že má ostrý hrany.

Naposledy editováno 24.02.2016 00:12:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

24.2.2016 v 15:16 | Nahoru | #33
Chuďas899> Jo to vypadá dobře
Už se ti to podařilo zahodit ? Mě se moc nelíbí, že ta motorka nemá rám. Přece jen když to padne, tak ten rám toho dost vydejchá.Tohle je všechno moc natvrdo. Když vidim to přepáčko uchycený přímo do bloku motoru, mám strach, že i při menším pádu to může kus motoru vylomit a při větším pádu.... to vidim na tři kusy + louže ropy

(reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

24.2.2016 v 23:41 | Nahoru | #34
doucha> Zaplať ďábel jsem to ještě nezahodil..... mám stejný obavy jako ty, ALE četl jsem na zahraničních serverech od pár lidí co už tu zkušenost mají.... že to není automaticky totální průser apod.... že to nijak zvlášť nevybočuje. Tzn totálku co nerozdejchá ani rám to je logický, ale jinak PREJ nic extrémního.... samozřejmě jsem videl tu rozházenou pani asi na 60 kusů někde co kolovalo na netu.... zase na základě té konstrukce tam ta obava je oprávněná. Holt kamenná 1198 to není žejo, je to něco za něco...

Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

8.3.2016 v 14:03 | Nahoru | #35
Po delší době jsem se zase o kousek posunul. Zjistil jsem, že i když je na Panigalce gyroskopický snímač, není využitý pro případ pádu a tak přetrvává problém ,který jsem už řešil na desítce. Pokud přijde pád, motorka vrčí dál na boku a stačí pár vteřín, olejová pumpa vezme vzduch a první kde se to přidře jsou šály. Na desítce jsem měl mechanické čidlo z aprilky, které fungovalo bez problémů, tak jsem ho namontoval i sem. Je třeba k němu připojit rozpínací relé, protože při překlopení čidla se kontakty spojí a my potřebujeme, aby se rozpojily.





Napájení pro čidlo jsem vzal z konektoru, ze kterého bylo napojeno LED denní svícení. Je tam napětí hned po klíčku, takže ideál.






Od pravého ovladače na řídítkách jdou ve svazku 4 dráty : bílomodrej a bíločernej jsou pro startovací tlačítko a červenočernej a červenobílej pro stop.






Jeden z těch červenejch je třeba štípnout a vložit mezi konce kontakty rozpínacího relé






Potom to funguje tak, že po zapnutí kíčku jde napětí na čidlo, ale z něho dál na relé nejde nic, relé je bez napětí a rozpínací kontakt je sepnutý. Pří pádu sepne čidlo, pošle napětí na relé, to rozpojí obvod, motorka zdechne.





Naposledy editováno 08.03.2016 17:50:47

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

8.3.2016 v 19:09 | Nahoru | #36
Pavle, jsi fakt koumak.... ....ty asi budes elektrikar,co? .....fakt dobry vlakno,asi se zajedu podivat osobne.

(reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

8.3.2016 v 20:04 | Nahoru | #37
MacNamara> Dík Tak trochu si hraju

Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

8.3.2016 v 20:23 | Nahoru | #38
dobrej hračička

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

15.3.2016 v 17:19 | Nahoru | #39
Tak konečně dorazily nějaký lehký kousky





Oproti origilálu odlehčení o 1,2kg to je slušný . U součástek, které se otáčí je to opravdu hooodně
Lehký věci mě baví







Řetěz DID ERV3 520, změna převodu z 15/38 na 14/39 s tím že mám možnost ještě 37z.
Rozety a kolečko PBR

Hned jsem to tam musel nadělit










Po demontáži stojánku bylo nutno vyrobit distanční podložky pod uchycení řazení a stupačky















Musím ještě nějak vyřešit zajištění šroubu, který drží řetězové kolečko. Na desítce byla matice zajištěná takovou zaklepávací plechovou podložkou a tady není vůbec nic a protože se tyhle italský stroje dost klepou, mám z toho trochu strach, aby to nevyskákalo







Naposledy editováno 15.03.2016 17:38:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

15.3.2016 v 19:43 | Nahoru | #40
doucha> Provrtej šroubek a drát prostrč nějakou dírkou na kolečku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

15.3.2016 v 19:51 | Nahoru | #41
Taz-007> Jo, to bylo první, co mne taky napadlo, asi to tak udělám...

(reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

15.3.2016 v 20:01 | Nahoru | #42

doucha píše: Taz-007> Jo, to bylo první, co mne taky napadlo, asi to tak udělám...



jednoduchý dostačující

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

16.3.2016 v 23:14 | Nahoru | #43
Tak ty si dobře odvážnej dát tam 14/39.... to si neumím představit.... to bude tahat jako blázen to bude furt na zádech :D A s převodama bacha.... je nutno kalkulovat s tím, že to zkracuje/prodlužuje rozvor. A zkracovat rozvor u Panigale je docela ošemetná věc. Já šel cestou Rka tzn 15/41 a DID 520 + AFAM kolečko + duralová rozeta s unašečem... též cca 1200g dole.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

17.3.2016 v 06:46 | Nahoru | #44
... jestli dal z 15:38 na 14:39 tak s rozvorem skoro nehnul (na rozdil od tebe).

(reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

17.3.2016 v 09:24 | Nahoru | #45
Ozzy_> Já vím šéfe, v mém případě to dělá +8mm což = vyssi high speed stabilita a malinko neznatelně horší ochota zatáčet což kompenzuju 200/60 zadni pneu tzn cca 2-3mm vyssi zadek abych nemusel resit 24 stupnovou hlavu z eRka. Navic ocenim "mensi" ochotu jit na zada pri vyjezdech....ale ono vubec na to moje mrdani ))). Kazdopadne posledni vec 14 kolecko dopredu se dost nedoporucuje, protoze nadmerne odchazi retez.

(reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

17.3.2016 v 14:55 | Nahoru | #46

Chuďas899 píše: Tak ty si dobře odvážnej dát tam 14/39.... to si neumím představit.... to bude tahat jako blázen to bude furt na zádech :D A s převodama bacha.... je nutno kalkulovat s tím, že to zkracuje/prodlužuje rozvor. A zkracovat rozvor u Panigale je docela ošemetná věc. Já šel cestou Rka tzn 15/41 a DID 520 + AFAM kolečko + duralová rozeta s unašečem... též cca 1200g dole.



Čau, no ono když si to spočítáš, tak tvůj převodovej poměr 15/41 je stejnej jako mých 14/39. S tím, že rozvor je ve standardním rozměru na 104článkovým řetězu. A na záda to půkde jen tolik kolik dovolí nastavení DWC . Ale to se vše uvidí až to odzkouším, zatím je to jen teorie, že ten kratší převod by měl vyjít na Brno Most Lausitz a delší na SK.
Díky za příspěvky

2 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

18.3.2016 v 23:12 | Nahoru | #47
Nevyplati se ti na okruh dvoudilna rozeta?

(reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

19.3.2016 v 07:53 | Nahoru | #48
afro-r1> Čau, tady je přehození rozety tak jednoduchý, že jsem to nějak neřešil

(reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

19.3.2016 v 08:51 | Nahoru | #49

afro-r1 píše: Nevyplati se ti na okruh dvoudilna rozeta?



Dvoudilna rozeta ?

Ja mam na R6ku dva unasece s namontovanou 46 + 48 rozetou, a na slovac tam dam tu 46ku .... Takze prehozeni je stejne jednoduchy jako prehodit zadni rafek. Jen povolim / dotahnu retez.

2 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

30.3.2016 v 10:35 | Nahoru | #50
Zdar závodníci! Konečně se dostávám do finále. Sezona už pomalu začíná
Řetězový kolečko jsem nakonec jednoduše zadrátoval





Taky dorazily klenoty z Itálie Reverzní řazení, přepáčko moc hezký kousky
















No a teď už zbývaly jen drobnosti : karbonový kryty spojky a altrernátoru, výměna všech kapalin, polepení kapot, nový pryže a takhle to teď vypadá....



















Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

30.3.2016 v 10:39 | Nahoru | #51
Paradni

Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

30.3.2016 v 13:23 | Nahoru | #52
Jak píše Ozzy prostě paráda

Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

30.3.2016 v 15:05 | Nahoru | #53
Díky chlapi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

31.3.2016 v 09:23 | Nahoru | #54
doucha> pěkná hotová stavba okruhového speciálu :) líbí se mě jak jsi hezky zapletl ten drátek na zajištění pastorku

ps.: hodně osobáků přeji ,na tomhle stroji to musí jít samo :)

(reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

31.3.2016 v 12:48 | Nahoru | #55

Kamikadze-Ace píše: doucha> pěkná hotová stavba okruhového speciálu :) líbí se mě jak jsi hezky zapletl ten drátek na zajištění pastorku

ps.: hodně osobáků přeji ,na tomhle stroji to musí jít samo :)



Jo s drátkem a lepící páskou se dá pořešit strašně věcí
Dík

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

31.3.2016 v 13:06 | Nahoru | #56
Ahoj, fakt paráda, jen se zeptám, proč jsi na Ducnu nedal řetězovku Reginu co se tam dává z výroby, je DID lepší? Mě naopak byla Regina tak vehementně doporučována, že ji dávám na Yamahu
Kolik otáček točí to malý zadrátovaný kolečko? Nebojíš se nevyváženosti, já bych radši ten drátek vzal i skrz druhou stranu kolečka
Nebo bych to zalepil modrým Loctite, to by mělo vydržet bez problémů.

Naposledy editováno 31.03.2016 13:46:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

31.3.2016 v 18:58 | Nahoru | #57
psenap> Čau, já jsem už dřív používal řetěz DID 520 a bylo to v pohodě, tak jsem ho pořídil znovu, jinej důvod v tom nebyl. Měnil jsem ho po dvou sezonách preventivně. Řetězový kola jsem dříve kupoval Supersprox a taky nebyl problém, teď mi byly doporučený PBR, tak jsem to zkusil. Toho nevyvážení se nebojím, neváží to skoro nic a je to hodně blízko středu. Ty články řetězu při přechodu z brždění do akcelerace tam budou dělat větší brajgl.
Já nejsem moc nakloněnej těm lepidlům, pokud to jde, tak to radši zajistím mechanicky, protože na první pohled vidím zda je to OK a kolem okruhovky stejně pořád lezu často rozebírám a všechno kontroluju a dotahuju

(reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

31.3.2016 v 19:11 | Nahoru | #58
doucha> s tím jištěním máš na prostou pravdu, dělá se to i u letadel, na první pohlet to vidíš a máš klid

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

31.3.2016 v 21:29 | Nahoru | #59
doucha> krasa!!

(reakce na) Ducati Panigale 1299 přestavba na okruh

2.4.2016 v 19:02 | Nahoru | #60
aaron-uk> Dík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Barvy Ducati 1199 Panigale, Ducati 1299 Panigale suzu750 1 22.2.2020 v 15:35 Lam.
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET
Svolávačka pumpy Brembo PR16 Aprilia RSV4, KTM Duke 690 R, KTM 1290 Super Duke R,... Beranidlo 14 28.2.2018 v 15:46 PetrS
Dynojet AutoTune AT-200 & AT-300 (k... Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ni... Hasha 1 28.2.2017 v 14:58 Hasha
Nová vs. ojetá? [1, 2] Ducati 1299 Panigale TheRovy 34 26.8.2016 v 10:08 MichalR66


TOPlist