Téma: řidičák BE nebo CE
 
4.3.2013 v 21:33
kama chodím, tama se ptám a každý říká něco jiného...

jde mi o osobní auto, co váží +- 2,5 tuny, na kule to má 2,5 tuny nebo víc a táhnu vozík, který má celkovou váhu stejnou, jako maximu toho tažného.

a kdybych se chtěl živit jako autodoprava (su vlastník auta i vozíku), stačí mi řidičák BE nebo CE a profesák?
Anketa: BE nebo CE + profesák
BE
60%
6
CE + profesák
40%
4
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 15:44 | Nahoru | #31
Jesi se chces živit jako autodopravce do 3500kg.Stačí ř.p. skupiny B.Auto musí být do 3500kg.Takže tam nesmíš mít ani tažné protože jako souprava jsi s tažným nad 3500kg,pokud je auto napsané na IČO,a nemusíš ani nic tahnout,koncese do 3500kg.....Koncese nad 3500kg auto,tachograf,ř.p.skupiny CE,profesák,tažné na kolik chseš.Jde o to co je v papírach napsany.Toto vyžaduje odbor co vydává koncesní listiny na autodopravu.(papírová buzerace)

Naposledy editováno 05.03.2013 16:25:32

(reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 17:44 | Nahoru | #32
Mildabike> Při BE může být hmotnost soupravy nad 3500kg. Může být až 8750kg.

Naposledy editováno 05.03.2013 17:44:17

řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 17:59 | Nahoru | #33
To muže,ale jak se tím chce živit,jak píše,tak musí mít koncesní listinu(autodoprava nad 3500kg)Musí splňovat ty předpise odboru autodopravy,které vydává koncesi na podnikání v autodopravě.A tam jsou dost rozdíly do 3500 a nad 3500kg.

řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 18:04 | Nahoru | #34
To je pravda,ale myslím,že on to nechce na živeníé,ale na příležitostné melouchy..

řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 18:33 | Nahoru | #35
Tam piše kdybych se chtěl živit jako autodoprava!Jesi chce jezdit dodávkou 3500kg a vozíkem nad 750kg jen tak pro radost tak stačí ř.p.BE a po dálnici stačí dálniční známka do 3500kg to je za 1500kč.Ale jen v ČR.

1 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 19:02 | Nahoru | #36
.

Naposledy editováno 05.03.2013 19:46:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 19:08 | Nahoru | #37

Deryck píše: Z hlediska řidičského oprávnění je vysvětlení tady: http://www.adamek.c...cak/opravneni_be.pdf
za předpokladu, že máš řidičák sk. B udělen před 19.1.2013.


Ale to už tu vše bylo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 19:11 | Nahoru | #38
.

Naposledy editováno 05.03.2013 19:46:49

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 19:16 | Nahoru | #39

Mildabike píše: Jesi se chces živit jako autodopravce do 3500kg.Stačí ř.p. skupiny B.Auto musí být do 3500kg.Takže tam nesmíš mít ani tažné protože jako souprava jsi s tažným nad 3500kg,pokud je auto napsané na IČO,a nemusíš ani nic tahnout,koncese do 3500kg.....Koncese nad 3500kg auto,tachograf,ř.p.skupiny CE,profesák,tažné na kolik chseš.Jde o to co je v papírach napsany.Toto vyžaduje odbor co vydává koncesní listiny na autodopravu.(papírová buzerace)



Co to píšeš za hloupost? Jaké tažné? Jako, že když za sebou vleču tažné zařízení, tak se jedná o soupravu? U osobního vozu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 19:21 | Nahoru | #40

Deryck píše: prackarr> Já neříkám že ne,ale řekl bych, že ten odkaz zní víc důvěryhodně.


Aha,i když se shoduje s tím,co píšu?

(reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 19:33 | Nahoru | #41
hugozhor> teoreticky je možný,že například na multivan s koulí bys měl mít tachograf ale jen při provozování NÁKLADNÍ autodopravy,bere se nejvyšší přípustná hmotnost soupravy proto se z různých aviií a liazek sundavá tažné,když tam je,musíš mít ce,je to kokotina ale je to tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 19:37 | Nahoru | #42
prackarr> Sorry, nevšiml jsem toho odkazu na předchozí stránce.

Naposledy editováno 05.03.2013 19:46:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 19:54 | Nahoru | #43

Deryck píše: prackarr> Sorry, nevšiml jsem toho odkazu na předchozí stránce.


Vpoho,o nic nejde. Já ale neměl na mysli odkaz,ale to,že jsem to psal a vzhledem k tomu,že jsem dělal autoškolu před 4mi měsíci,tak si to prostě pamatuju...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 19:58 | Nahoru | #44
hugozhor> Váhově psané v tp!!!!!!!! jak to spočítáš a celkově to je více jak 3500kg.Auto 3300kg,nebo 2900kg,nebo2500kg a máš v TP psány tažny třeba na 2000kg,1200kg,1100kg.Tak 3300kg plus 1200kg je 4500kg tím pádem tam musí být tachograf,(bavím se o autě pro podnikání ne na ježdění pro pivo),tak toto auto nemůžeš provozovat jako autodoprava do 3500kg,je li přihlášeny na IČO.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 20:05 | Nahoru | #45
prackarr> Mimo téma: Proč sis dělal E? Jen pro svou potřebu? Já jsem taky před 3 měsícama dělal C a chcu dělat E hlavně kvůli traktoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 20:09 | Nahoru | #46

Deryck píše: prackarr> Mimo téma: Proč sis dělal E? Jen pro svou potřebu? Já jsem taky před 3 měsícama dělal C a chcu dělat E hlavně kvůli traktoru.


Na traktor ti stačí T,proč jsi to nedělal s Céčkem?
E jsem dělal proto,že jezdíme do Rumunska s vlekem,co má 1600kg a čímdál méně z nás na to má papíry,tak jsem se obětoval. Céčko mám už 20 let,tak proč ne E?
Mám to můžu jet prakticky s čím chci.

řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 20:16 | Nahoru | #47
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.

Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.

Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).

Naposledy editováno 05.03.2013 20:18:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 20:16 | Nahoru | #48
prackarr> Společně jsem to nedělal.. nevím jak to jde.. v té autoškole nemá traktor tak mně to ani nenabídl.. to nevadí.. když udělám ještě E,tak by mně měli napsat podle nového i skupinu T. A pak už možu v podstatě jet s čímkoliv jak říkáš.
Dřív dávali E k C za dva roky praxe, když se za tebe někdo zaručil. Mohls ušetřit.

(reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 20:17 | Nahoru | #49

Deryck píše: prackarr> Společně jsem to nedělal.. nevím jak to jde.. v té autoškole nemá traktor tak mně to ani nenabídl.. to nevadí.. když udělám ještě E,tak by mně měli napsat podle nového i skupinu T. A pak už možu v podstatě jet s čímkoliv jak říkáš.
Dřív dávali E k C za dva roky praxe, když se za tebe někdo zaručil. Mohls ušetřit.


Já vím,ale nebyl nikdo,kdo by se zaručil,jak jsi psal,protože se dopravou neživím.

(reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 20:26 | Nahoru | #50

Mildabike píše: hugozhor> Váhově psané v tp!!!!!!!! jak to spočítáš a celkově to je více jak 3500kg.Auto 3300kg,nebo 2900kg,nebo2500kg a máš v TP psány tažny třeba na 2000kg,1200kg,1100kg.Tak 3300kg plus 1200kg je 4500kg tím pádem tam musí být tachograf,(bavím se o autě pro podnikání ne na ježdění pro pivo),tak toto auto nemůžeš provozovat jako autodoprava do 3500kg,je li přihlášeny na IČO.

nákladní autodoprava. pokud v tom povezeš děti na hory a na vozejku jim povezeš sáně,tak můžeš. mám tu před sebou novou koncesi,už není vnitrostátní a mezinárodní autodoprava,tak vydávali nové papíry a mám to tu i s podmínkama.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist