Téma: Plechovka- Okta I RS
6.12.2012 v 13:08
Ahoj, je to OT, ale řeší se tu i větší kraviny... Vím, že sem chodí dost lidí, kteří mají zkušenosti a dokázali by i poradit
Můj dotaz spočívá v tom, že bych měl možnost dostat se k Octavii RS 1.8 turbo (132kw) první generace, ale nějak vůbec netuším, jak na tom tenhle motor je se spolehlivostí a tak podobně Neměl/nemá jí někdo, kdo by mi byl ochotný napsat nějaké zkušenosti s touto motorizací? Auto bych měl pouze na přesuny cca 100km dvakrát-třikrát týdně, sem tam něco málo po městě. Prostě normální používání.
Doteď jsem měl Fiat Brava (1.6 16V- 76kw), docela i spokojenost, ale přeci jen ta Kokta mě láká
Spotřeba mě nezajímá, tu neřeším- platí mi zaměstnavatel..a diesel taky nechci. Díky moc za případné rady
Anketa: Jít do ní?
Ano
73%
16
Ne
27%
6

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

Skvělá odpověď, děkuji! 6.12.2012 v 17:02 | Nahoru | #31

Lazzarik píše: Eagle5> a co je podle tebe auto?



folcwágn, ford a fšecko francouský

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

6.12.2012 v 17:05 | Nahoru | #32
Eagle5> aha, tak to potom jo

1 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS

Skvělá odpověď, děkuji! 6.12.2012 v 17:24 | Nahoru | #33
Mám 1.8T v Leonovi ( 132 kW, AUQ), aktuálně najeto ke 170 000km a jezdí to furt jak čert, co vím ze seat-fora apod., snad nikdo tam neřeší žádně extra vady krom občasného cukání ( špatné svíčky, zapal. kabely, zapal. cívka, váha vzduchu, zanesená škrtící klapka). Mám sice 6q, ale s kratšími převody, spotřeba je tak kolem 9.5l ( sem mladý a neklidný), dá se jezdit v pohodě za sedm, palba je neměřitelná... Motoru snad krom toho cukání není co vytkntout

Plechovka- Okta I RS

Skvělá odpověď, děkuji! 6.12.2012 v 17:56 | Nahoru | #34
mám to v seatu a minulej tejden se mi to poprvý vysralo. najeto 197tis, diagnostika 500kč, čidlo otáček klikový hřídele 1800kč, hodina práce a zase jezdím.
edit: Jezdím za 12L LPG

Naposledy editováno 06.12.2012 17:58:08

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

6.12.2012 v 17:57 | Nahoru | #35
maras, novej> díky, díky ..tak jak to tak vidím, není nad čím váhat

Naposledy editováno 06.12.2012 17:57:33

2 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS

Skvělá odpověď, děkuji! 6.12.2012 v 18:02 | Nahoru | #36
O spolehlivost se bát nemusíš. Pokud to auto je udržovaný. V celku stačí dodržovat intervaly na výměny, dávat pravidelně olej a svíčky. Zásadní slabiny tenhle motor nemá. Co bylo zmíněno výše. Cukání může nastat, ale je to buď starýma svíčkama/špinavou klapkou nebo málokdy cívkou/kabelama, ale zcela minimálně a navíc na tohle je náchylný každý benzín bez rozdílu. Vím jen o jednou tomhle motoru s prasklou hlavou, ale to auto bylo celkově nějaký divní. Dovoz a celkově vypadalo nevábně, s mračítkama apod.
Cena dílu je trochu vyšší, ale to u každé sportovní verze. Navíc oproti standardní Octavii je jiný podvozek, brzdy a motor. Takže dealer zas nebude mít skladem tolik dílů co na normální. A taky neexistují originální Economy díly.

Naposledy editováno 06.12.2012 18:10:52

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

6.12.2012 v 18:07 | Nahoru | #37
Poggy> děkuju, další z názorů, co mě utvrzují v tom, že to bude dobrý

Plechovka- Okta I RS

Skvělá odpověď, děkuji! 6.12.2012 v 18:13 | Nahoru | #38
Olej ( 4.5l tuším) i s filtrem co 10 000km, rozvody co 80 000km, teď sem dělal ve 160 000km, tak mám na pár let vystaráno ( kolem 8mi tisíc i s prací a vodní pumpou, dá se sehnat levnější, ale nelajzl bych si to). Jinak jen leju benzín. Ty 1.8t jsou celkem rozšířené, až se sám celkem divím, kolik jich kolem mě jezdí. Krom spotřeby tomu motoru není co vytknout, ale holt těch 180 koníků se potřebuje nažrat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

6.12.2012 v 19:17 | Nahoru | #39
Poggy> A jaká je 2.0 (85kw)?? dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

Skvělá odpověď, děkuji! 6.12.2012 v 19:32 | Nahoru | #40
PajaZR> ¨Jestli myslíš MPI tak nebrat to je zastaralej 8 ventilovej motor žere jako tank a extra nejede.

Jinak jestli ti to šéf nabízí zadara jako služebák tak to ber, jestli to nevemeš si vůl. To že to nebude jezdit a budeš muset vlakem bych se spíš bál u toho fiata.

Naposledy editováno 06.12.2012 19:35:04

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

6.12.2012 v 19:40 | Nahoru | #41

PajaZR píše: Poggy> A jaká je 2.0 (85kw)?? dík


Těch jezdí tam strašně málo, že nemám dostatečný vzorek. Jede se s tím slušně. Moc výkon to nemá, ale je to hodě klidný a plynulí.

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

6.12.2012 v 20:21 | Nahoru | #42
Majklos> A co není u koncernu tou dobou zastaralý?? řekl bych že bohužel vše,kromě 1.8T.Jde o spolehlivost a ta u 2.0 nejspíš bude.přemýšlím jaký silnější motor na LPG.

Jinak samozřejmě 1.8T

1 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS

Skvělá odpověď, děkuji! 7.12.2012 v 11:04 | Nahoru | #43
Zhruba před rokem jsem se rozhodoval mezi Octavii RS a Fabii RS. Studoval jsem snad každou diskusi tak půl roku, různě se vyptával a tak. Ty Octy hodně trpí na zapalovaci civky a na různý čidla. Pak maj taky občas problémy s tlakem, ale to se hodně děje, když tam je jiný BOV. Jinak dbej na výměny oleje a správný olej(často se celej motor zakarbonuje a ucpava vedení oleje, pokud se nepoužívá správná specifikace). Díly jsou dražší, ale v servisu s dostupností nemají problém. Ten motor je jinak povedenej a pokud se dobře šéf staral o turbo, tak bych se ani toho nebál. Já si ale po půl roce vybral Fabii RS :D

Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 11:20 | Nahoru | #44
jestliže ti ji na nějaký čas svěří, jako služebák, tak bych ji rozhodně vzal! a následně podle toho, jak se bude chovat, při používání třeba 1/2 ročním ji odkoupil, co víc si přát, takovýho šéfa bych taky bral

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 11:20 | Nahoru | #45
MiGeL249> .....co to znamená "starat se o turbo"...jak se to dělá!?

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 11:32 | Nahoru | #46

2LEKO píše: MiGeL249> .....co to znamená "starat se o turbo"...jak se to dělá!?



No cas od casu ho vymenit.

Naposledy editováno 07.12.2012 11:32:53

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 11:46 | Nahoru | #47

2LEKO píše: MiGeL249> .....co to znamená "starat se o turbo"...jak se to dělá!?



Treba neject cihlu, kdyz je to studeny, neject po dalnici 200 a pak hned nevypnout motor..

1 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 12:22 | Nahoru | #48
monty to přesně vystihl-ohřát motor, než mu naložim a po tý kládě ho zase nechat dochladit při volnoběhu... ;) o moc víc se nepostaras...

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 12:32 | Nahoru | #49

MiGeL249 píše: monty to přesně vystihl-ohřát motor, než mu naložim a po tý kládě ho zase nechat dochladit při volnoběhu... ;) o moc víc se nepostaras...



..mě by zajímalo, kde u nás se jede "kláda" v normálním provozu,a vlastně pořád,aby to poškodilo turbo!!..a jen dotaz k věci:"co máš za "závoďáka"?

Naposledy editováno 07.12.2012 12:33:32

1 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 12:44 | Nahoru | #50
tady zase někdo slovickari, ach jo... tak zaprvé-nikde jsem nepsal, že mám nějakýho závoďáka, mám jen okouřenou, obyčejnou Fabii... zadruhé-ještě mi řekni, že hned jak nastartuju, tak na to můžu v klidu šlapat a točit do cervenyho a jakmile přijedu do cíle, tak hned s klidným svědomím vypnu motor a motoru ani turbu to nijak neublíží... a zatřetí-když jedeš "kladu" nemusíš jet 200 ve vesnici...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 12:51 | Nahoru | #51

MiGeL249 píše: tady zase někdo slovickari, ach jo... tak zaprvé-nikde jsem nepsal, že mám nějakýho závoďáka, mám jen okouřenou, obyčejnou Fabii... zadruhé-ještě mi řekni, že hned jak nastartuju, tak na to můžu v klidu šlapat a točit do cervenyho a jakmile přijedu do cíle, tak hned s klidným svědomím vypnu motor a motoru ani turbu to nijak neublíží... a zatřetí-když jedeš "kladu" nemusíš jet 200 ve vesnici...



..já neslovíčkařím..jenom nikoho neznám ,kdo "odvařil" stylem jízdy turbo a kdo nastartuje a hned jede "kládu" a takovým stylem,aby to auto "uhnal",to samé, jako když někam dojedu,že čekám na něco a nevypnu motor..jak dlouho mám čekat a na co!? ..když tedy zrovna nejedu RZ při závodech nebo kolo na okruhu,o čem asi tady není diskuse!

Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 13:01 | Nahoru | #52
nebudu tu zakládat flame, svoje poznatky jsem řekl, nic víc nechci...nikdo se tím řídit nemusí... jestli tě to opravdu zajímá, něco si o tom najdeš... každý jezdí se svým autem jak uzná za vhodné avšak většinou to není správně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 13:07 | Nahoru | #53

2LEKO píše: ..já neslovíčkařím..jenom nikoho neznám ,kdo "odvařil" stylem jízdy turbo a kdo nastartuje a hned jede "kládu" a takovým stylem,aby to auto "uhnal",to samé, jako když někam dojedu,že čekám na něco a nevypnu motor..jak dlouho mám čekat a na co!? ..když tedy zrovna nejedu RZ při závodech nebo kolo na okruhu,o čem asi tady není diskuse!



Prave ze ty slovickaris..jasny, ze turbo neodejde hned, ale nadmerne se opotrebovava a odejde driv..podle tebe tomu dela dobre, kdyz jedes po dalnici treba pul hodiny kolem 200, pak prijedes na benzinu a tam to hned chcipnes?

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 13:16 | Nahoru | #54

_monty píše: Prave ze ty slovickaris..jasny, ze turbo neodejde hned, ale nadmerne se opotrebovava a odejde driv..podle tebe tomu dela dobre, kdyz jedes po dalnici treba pul hodiny kolem 200, pak prijedes na benzinu a tam to hned chcipnes?



...půl hodiny u nás se po dálníci stálou rychlostí 200 km/h prakticky jet nedá,díky kvalitě povrchu a provozu ..ale i kdyby, když tak většina "normálních" aut, co na to rychlostně a výkonově má,to jede v režimu středních otáček za optimální provozní teploty,tedy i to zmiňované RS..takže po dojezdu nemůže nic hrozit!..ale chápu,asi jak to myslíš !

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 13:17 | Nahoru | #55
_monty> odejde dřív... kdy dřív??

ano, normálně zahřeju motor, za 30-40 km sem na dálnici a pak cca 300 km 150-170 kmh... dojedu v praze kam potřebuju, i na benzínku a chcípnu... mám stát 10 minut na volnoběh?? některý auta dochlazování turba mají... ale i tak si myslím že u běžného auta, běžným užíváním 200+ tisíc bez problémů... nevím o někom kdo by dochlazoval a byl v klidu a druhý měnil turbo každý rok/ 50 tis. km například

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 13:31 | Nahoru | #56
Lion> ..tak oni to kluci berou v porovnání s auty o malých objemech a nebo starší vozy..ale dnes těch 180-200 km/h jede skoro každé auto v pohodě v motor objemech kolem 2l a výkonu cca 170 - 200Ps..což v těchto jízdních režimech nemůže to turbo poškodit ani unavit!
..a pak je otázka,jaké malé a nevýkonné auta to turbo mají,aby se poškodilo,za normální jízdy!!
..a auto je po cca 5 min.jízdy ohřáté,a málokdo parkuje na dálnici ,když vyjíždí na první jízdu za den!

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 13:40 | Nahoru | #57

Lion píše: _monty> odejde dřív... kdy dřív??

ano, normálně zahřeju motor, za 30-40 km sem na dálnici a pak cca 300 km 150-170 kmh... dojedu v praze kam potřebuju, i na benzínku a chcípnu... mám stát 10 minut na volnoběh?? některý auta dochlazování turba mají... ale i tak si myslím že u běžného auta, běžným užíváním 200+ tisíc bez problémů... nevím o někom kdo by dochlazoval a byl v klidu a druhý měnil turbo každý rok/ 50 tis. km například



To po me chces napsat presne v kolika kilometrech nebo co?

Dam priklad..nekdo chvata do prace, tak si ve meste se studenym autem zahraje na semaforovyho zavodnika, pak si da treba 50 km na dalnici, zjisti ze mu dochazi benzin, takze priklitne na prvni benzinu na dalnici a tam to chcipne..proti tomu, jak to provozujes ty, nic nemam..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 13:54 | Nahoru | #58
2LEKO> Neberu ani starší vozy a ani s malým objemem. Beru to jako celek. V tom turbu je běžně ve větší zátěži(když tlačí naplno) třeba 70stupňů horký vzduch a to ikdyž je motor(olej) studenej. Nemyslis, ze to asi nebude nejlíp, když tam proudí tak horkej vzduch a ten studenej olej to rapidně schlazuje(a maže)? Myslíš, ze je to pro ložiska a gufera ideální? Nikde jsem nepsal, že všechno odejde, když tohle udeláš 3krát, ale každopádně tím rapidně snizis životnost. Pak to dochlazovani- jedeš po dálnici těch 180km/h turbo se hřeje od oleje i od vzduchu. Sjedes na benzínu a chcipnes to? je lepší to turbo nechat plný toho horkyho vzduchu a oleje? Nebo bude lepší to 2 minutky nechat běžet na volnobech, at se od teploty nasavaneho vzduchu a bez zátěže ochladí? Odpovězte si po svém...

1 reakcí na tento příspěvek Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 13:58 | Nahoru | #59
imho motor po 5ti minutách v běžnym provozu není ohřátej,možná je ručička teploty vody v normální poloze,ale olej ještě provozní teplotu nemá.Ale nechci se dohadovat,třeba někdo máte i čidlo na teplotu oleje a jiný poznatky

(reakce na) Plechovka- Okta I RS

7.12.2012 v 14:05 | Nahoru | #60
MiGeL249> mě by zajímalo kolik najezdíš, že musíš řešit rapidně sníženou životnost turba??

znova píšu že uživatel s autem co dá 200 +- nemusí se bát že by turbo utavil... pokud tedy není blbec resp. jezdí jako běžný smrtelník

Kubák> v momentě kdy mám ohřátý motor, tak olej cca 60°... po cca 5ti km jízdy... ale samo závisí na motoru, palivu atd.

Naposledy editováno 07.12.2012 14:08:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist