paolo_novy Přidat reklamu

Téma: jakého transalpa
Zdar
Po několikaletém ježdění na Jawě 350/640 jsem se rozhodl přesedlat na něco silnějšího. Nakonec jsem se rohodl, že další stroj bude transalp. Boužel vůbec nevím na co si dát při výběru pozor. Přecejenom je technicky trošku jinde než jawka a nerad bych udělal při výběru chybu. Chtěl bych se vejít cca do 40 000,- aby mi zbylo na případné opravy.

Z inzerátů jsem koukal na

http://www.motorkari...transalp-430127.html

http://www.motorkari...transalp-431449.html

co vy na to?

Díky za rady.

Uzavřeno 02.12.2012 v 17:33 uživatelem Duchod

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

29.10.2012 v 10:52 | Nahoru | #31
Ta odpovědˇ o tom sedle a stupačkách je moc dobrá informace. Já jsem o tomto vůbec nevěděl, myslel jsem si, že mezi 600 a 650 není žádný rozdíl . Osobně ve stoje vůbec nejezdím, ale i na polní cesty a takové poloniny na Ukrajině je tedy lepší Transalp 600. Už pomalu prohlížím inzerci, takový ročník 1988 nebo 89 v původním a pěkném stavu za rozumnou cenu cca 30 tisíc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

29.10.2012 v 10:57 | Nahoru | #32

milan1963 píše: Ta odpovědˇ o tom sedle a stupačkách je moc dobrá informace. Já jsem o tomto vůbec nevěděl, myslel jsem si, že mezi 600 a 650 není žádný rozdíl . Osobně ve stoje vůbec nejezdím, ale i na polní cesty a takové poloniny na Ukrajině je tedy lepší Transalp 600. Už pomalu prohlížím inzerci, takový ročník 1988 nebo 89 v původním a pěkném stavu za rozumnou cenu cca 30 tisíc...


Nechci ti do toho kecat, ale sel bych spis do 96-98 rocniku. Ono precijenom ty leta se dost pedpisou, ikdyz TA je drzak a tech 10 tis navic neni tak moc. Si to vem jenom vymenis brzdovy hadice a 2,5 litru v trapu.

(reakce na) jakého transalpa

29.10.2012 v 11:42 | Nahoru | #33
milan1963> Gugo má pravdu.Oni ty starý pekáče měli svý mouchy.Já mam třetím rokem r.v.99 a pohoda vyšel mě na padesát litrů aj s papírama(Anglie)

(reakce na) jakého transalpa

29.10.2012 v 18:54 | Nahoru | #34

milan1963 píše: Ta odpovědˇ o tom sedle a stupačkách je moc dobrá informace. Já jsem o tomto vůbec nevěděl, myslel jsem si, že mezi 600 a 650 není žádný rozdíl . Osobně ve stoje vůbec nejezdím, ale i na polní cesty a takové poloniny na Ukrajině je tedy lepší Transalp 600. Už pomalu prohlížím inzerci, takový ročník 1988 nebo 89 v původním a pěkném stavu za rozumnou cenu cca 30 tisíc...


Hodně pomůže když pořešíš tlumiče
Přední progresivní pružiny a repas zadního nejlépe také s výměnou pružiny
Pancéřové hadičky zase vylepší brždění

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

29.10.2012 v 18:57 | Nahoru | #35

klondajk píše: martyzostravska> Děkuju ti přesně tohle jsem chtěl slyšet tak nějak jsem si to myslel a ty jsi mi to potvrdil až se nějakej transalp 600 objeví v okolí tak ho budu muset jít hned zkusit aspon tu výšku ještě jednou díky


Pokud nemáš méně než 165cm, tak nebudeš mít problém
Moje žena měří 165cm, tak jsme raději koupili to nižší sedlo a je to ok
Ale i origo sedlo jezdila a zvládla to bez ztráty květinky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

29.10.2012 v 19:31 | Nahoru | #36

PetrAT píše: Pokud nemáš méně než 165cm, tak nebudeš mít problém
Moje žena měří 165cm, tak jsme raději koupili to nižší sedlo a je to ok
Ale i origo sedlo jezdila a zvládla to bez ztráty květinky



Tak to bych chtel videt, jak se 165 cm nekam odcouva, ja mam 180 a kdyz je to do kopecka a nebo teren trochu klouze tak mam co delat.

(reakce na) jakého transalpa

29.10.2012 v 20:28 | Nahoru | #37
gugo> Ty máš aj zpátečku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

29.10.2012 v 21:00 | Nahoru | #38

gugo píše: Tak to bych chtel videt, jak se 165 cm nekam odcouva, ja mam 180 a kdyz je to do kopecka a nebo teren trochu klouze tak mam co delat.


Zvládla Albánii, Rumunsko ....
Možná to je tím, že jezdí jen dopředu
A na couvání má négra, mě

(reakce na) jakého transalpa

29.10.2012 v 21:27 | Nahoru | #39

PetrAT píše: Zvládla Albánii, Rumunsko ....
Možná to je tím, že jezdí jen dopředu
A na couvání má négra, mě



dpbrá odpověď

jakého transalpa

29.10.2012 v 21:53 | Nahoru | #40
doporučuju se dostat k mannálu od haynesse je na všechny alpy a na afru 750. + popis jednotlivých evolučních skoků.
a tuny dalších informací.

ještě co se týče stupaček, tak origo na alpy 600 u 650 jsou s gumou, tzn pokud na ně nalezu s mokrýma botama a jdu do stupaček, je nebezpečí, že mi sklouzne noha se všemi nepříjemnými důsledky, proto ty zubaté.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

30.10.2012 v 10:45 | Nahoru | #41

gugo píše: Nechci ti do toho kecat, ale sel bych spis do 96-98 rocniku. Ono precijenom ty leta se dost pedpisou, ikdyz TA je drzak a tech 10 tis navic neni tak moc. Si to vem jenom vymenis brzdovy hadice a 2,5 litru v trapu.


Ano, to je mi jasné. Jenže já chci model se zadní BUBNOVOU brzdou. Proto konec 80. let. U této brzdy vyměním maximálně obložení za 100.- kč a o víc (destičky, kapalina, brzdič...) se nemusím starat. Mám se zadní kotoučovou brzdou špatné zkušenosti, nejlépe se mi osvědčil buben. A když navíc zadní brzda nemá lanko, ale táhlo, není se čeho bát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

30.10.2012 v 10:54 | Nahoru | #42

milan1963 píše: Ano, to je mi jasné. Jenže já chci model se zadní BUBNOVOU brzdou. Proto konec 80. let. U této brzdy vyměním maximálně obložení za 100.- kč a o víc (destičky, kapalina, brzdič...) se nemusím starat. Mám se zadní kotoučovou brzdou špatné zkušenosti, nejlépe se mi osvědčil buben. A když navíc zadní brzda nemá lanko, ale táhlo, není se čeho bát.



Tak nemyslim ze by oblozeni do bubnovky stalo 100 kc, desticky stojej asi 400 kc a menis je jednou za uherak. Ale tvuj boj, podle me to za to nestoji. Ikdyz znam jednoho manika co ma 89' TA nalitano pres 100 tkm, motor bez problemu, puvodni rozvodaky.
Ale proste cim je ta masina starsi a volitanejsi, tim se da ocekavat vicero problemu, tuhle lozisko, tuhle tamhleto a hur se nato shanej dily. Pro me vic minusu nez plusu, krom toho me neprijde ze by kotoucovka byla nejakej prinos.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

30.10.2012 v 10:59 | Nahoru | #43

gugo píše: Tak nemyslim ze by oblozeni do bubnovky stalo 100 kc, desticky stojej asi 400 kc a menis je jednou za uherak. Ale tvuj boj, podle me to za to nestoji. Ikdyz znam jednoho manika co ma 89' TA nalitano pres 100 tkm, motor bez problemu, puvodni rozvodaky.
Ale proste cim je ta masina starsi a volitanejsi, tim se da ocekavat vicero problemu, tuhle lozisko, tuhle tamhleto a hur se nato shanej dily. Pro me vic minusu nez plusu, krom toho me neprijde ze by kotoucovka byla nejakej prinos.



rozvodaky mam na vymenu, takze cca 100tkm? nemam motorku od novoty, na budiku ma 82xxx km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

30.10.2012 v 11:01 | Nahoru | #44
martyzostravska> A myslis ze to co je na tachaku je to co to ma opravdu nalitano ? On ma tachac pretocenej a rozvodaky porad puvodni, ale je fakt ze je to slyset

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

30.10.2012 v 12:41 | Nahoru | #45
milan1963>Jaký špatný zkušenosti s kotoučovkou?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

30.10.2012 v 14:56 | Nahoru | #46
karlos-transalp> Jawa má vzadu nějaký neznačkový, snad čínský brzdič..Motorka pomalu přestala brzdit. Laboroval jsem s tím dost dlouho, i kamarádi radili, nic platno. Nakonec jsem motorku odvezl do Týnce do Jawy. Tam zjistili, že brzdič, ač 3 roky starý, vyrezl a pístky netěsní. Dali mi nový brzdič. Tak jsem si řekl, že lepší je buben. Mám péráka, kývačku, měl jsem i jiné motorky s bubnem a vždy bez problémů. Proto chci ten návrat zpět k 80. létům.

jakého transalpa

30.10.2012 v 15:00 | Nahoru | #47
To je logika Mesanyi
Protoze se me po.ral cinkej brzdic, chci radsi buben.
TO je skoro tak dobra logina jako: natankoval jsme u noname cerpacky blbej benzin tak chci radeji naftu .

(reakce na) jakého transalpa

30.10.2012 v 15:05 | Nahoru | #48
milan1963> Milane, těm problémům předejdeš údržbou
Je fakt, že hodně lidí neví, že se dá brzdič rozebrat a že je dobré ho promazat
Když je nejhůř a čep je zaoxidovaný, tak nezbyde než koupit nový. Cena je kolem 300,- u Hondy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

30.10.2012 v 16:10 | Nahoru | #49
milan1963> To jsem věděl,jak můžeš srovnávat brzdy na Jawě Styl(děsnej paskvil)s brzdama na Hondě Transalp co už mají jen kotoučovky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

31.10.2012 v 02:23 | Nahoru | #50
karlos-transalp> Předem jsem věděl, že někdo se určitě bude divit, proč chci co nejstaršího TA. Prostě chci, možná je to těžké pochopit, ale mám svůj názor.
K té Jawě 650: rozhodně to není paskvil, nedám na ní dopustit, sjezdil jsem na ní kus Evropy , jen prostě sem tam se něco porouchá a je nutný servis. Pravda, z továrny se příliš nepovedla, ale doma jsem ji rozebral, podle sebe poupravil, předělal a jezdím. Spolehlivě. TA chci ne jako náhradu Jawy, jsou si podle mě rovni, ale když chci jet např. do Karpat, tak tam v kopcích je třeba cestovní enduro. Chci proto levnou, jednoduchou, spolehlivou motorku. Transalp z toho vychází asi nejlépe. Ukrajinské Karpaty jsem projel na Jawě 350 , chlapi s KTM se divili, že do těch kopců vůbec 350ka vyjela, ale se 650 už by to nešlo. Totˇ vše.

2 reakcí na tento příspěvek jakého transalpa

31.10.2012 v 16:36 | Nahoru | #51
Zdravím, viz http://www.motorkar...transalp-437165.html

jsem ochoten prodat za 39.000,- Kč taxe případně ozvěte. díky. RS

(reakce na) jakého transalpa

31.10.2012 v 19:56 | Nahoru | #52

donMamba píše: Zdravím, viz http://www.motorkar...transalp-437165.html

jsem ochoten prodat za 39.000,- Kč taxe případně ozvěte. díky. RS



Proc to ma novou spojku ? Nalitano hodne v terenu ? nebo to bylo stoceny.

(reakce na) jakého transalpa

31.10.2012 v 20:19 | Nahoru | #53

gugo píše: martyzostravska> A myslis ze to co je na tachaku je to co to ma opravdu nalitano ? On ma tachac pretocenej a rozvodaky porad puvodni, ale je fakt ze je to slyset



nemyslim :) myslim si ze ma tak + 20tkm asi

(reakce na) jakého transalpa

31.10.2012 v 21:00 | Nahoru | #54

milan1963 píše: karlos-transalp> Předem jsem věděl, že někdo se určitě bude divit, proč chci co nejstaršího TA. Prostě chci, možná je to těžké pochopit, ale mám svůj názor.
K té Jawě 650: rozhodně to není paskvil, nedám na ní dopustit, sjezdil jsem na ní kus Evropy , jen prostě sem tam se něco porouchá a je nutný servis. Pravda, z továrny se příliš nepovedla, ale doma jsem ji rozebral, podle sebe poupravil, předělal a jezdím. Spolehlivě. TA chci ne jako náhradu Jawy, jsou si podle mě rovni, ale když chci jet např. do Karpat, tak tam v kopcích je třeba cestovní enduro. Chci proto levnou, jednoduchou, spolehlivou motorku. Transalp z toho vychází asi nejlépe. Ukrajinské Karpaty jsem projel na Jawě 350 , chlapi s KTM se divili, že do těch kopců vůbec 350ka vyjela, ale se 650 už by to nešlo. Totˇ vše.



my ti tvůj názor neberem :). Nicméně TA od roku tuším 90 už má povedenější palubku a ten kotouč vzadu? Za 40tkm jsem jednou vzadu měnil desky a teď asi vyměnim jeden unavený plechový díl v ceně 206kč :)

Přední brzdič jsem už měl rozebraný, vyměněné prachovky a těsněníčka na pístkách a v dalším roce vyměněné osky, po kterých chodí desky. + 2x desky a před rokem kotouč, už byl pod min tloušťku, a to hodně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

31.10.2012 v 21:04 | Nahoru | #55

donMamba píše: Zdravím, viz http://www.motorkar...transalp-437165.html

jsem ochoten prodat za 39.000,- Kč taxe případně ozvěte. díky. RS



to záleží, co myslí pán novou spojkou. jestli lamely, nebo spolu s pružinama, nebo se spojkovým košem. Každopádně opravy je mít dobré podložené účty a fakturami nebo aspoň účty z nákupu dílů.

lamely i pružiny mají svůj servisní limit, u koše nevím, třeba byla nějaká vůle v uložení?

na 650 kámošce začala občas klouzat spojka při 50tkm.

(reakce na) jakého transalpa

1.11.2012 v 09:39 | Nahoru | #56

martyzostravska píše:
na 650 kámošce začala občas klouzat spojka při 50tkm.


to je otázka spálené spojky
náš TA má 80tkm a spojka stále ok
co je zajímavé, že ani TA600 netrpí problémy se spojkovým košem jak jsou známé z afriky

2 reakcí na tento příspěvek jakého transalpa

1.11.2012 v 16:59 | Nahoru | #57
Tak jsem si papíry nestihl dodělat Nicméně moto stále sháním. Z uvedených inzerátů je mi líbí. Sice to je mimo mou cenovou relaci, ale za podívání nic nedám a člověk nikdy neví.

http://www.motorkari...transalp-441720.html

nedojel by se na ní někdo se mnou podívat. Bylo by to, ale až tak v polovině měsíce.

Potom mě zaujala ještě

http://www.motorkari...ransalp-428608.html,

ale je to pro mě krapek z ruky, tak ještě uvidím.

(reakce na) jakého transalpa

1.11.2012 v 17:28 | Nahoru | #58
Duchod> Jo na toho jsem už koukal,být Tebou tak ho omrknu!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

1.11.2012 v 19:15 | Nahoru | #59

Duchod píše: Tak jsem si papíry nestihl dodělat Nicméně moto stále sháním. Z uvedených inzerátů je mi líbí. Sice to je mimo mou cenovou relaci, ale za podívání nic nedám a člověk nikdy neví.

http://www.motorkari...transalp-441720.html

nedojel by se na ní někdo se mnou podívat. Bylo by to, ale až tak v polovině měsíce.

Potom mě zaujala ještě

http://www.motorkari...ransalp-428608.html,

ale je to pro mě krapek z ruky, tak ještě uvidím.



Toho druhyho me to neukazuje ten link je nejakej zkracenej.
U toho prvniho, z fotek neni moc videt, ale: ja mam alpa rv 98 a kdyz jsem ho kupoval nemel pravda ani skrabanecek, protoze puvodni majitel byl hodne peclivej, ale tohle je desna lestenka, coz je podezrely. Samozrejme nechci rikat ze to je sra...ka, pokud je jeho stav takovej jako vzhled na fotkach tak super, ale treba ty riditka cernej lesk .. to je fakt skoro nemozne. Pak je taky trosku zavadejici ze jsou na motorce nove padakym vsechny naplne novy atd. Rozhodne bych kouknul do technicaku, a jeslti to soucasny prodavajici koupil pred mene jak pul rokem a ted se toho zbavuje tak bych zacal davat pozor a nebo ruce pryc

Jestli je to v CHrastanech u Prahy a nebudes mit nekoho na okouknuti, klidne se prijedu podivat, jsem rad kdyz mam pravdu

EDIT: jeste takova mala naokraj ze me ta lestenka nevonela tak jsem juknul na barvy rocniku. 98 se delal black,red,purple. Zelena se delala v roce 1999. Tzn podle me to je slozenina s vicero motorek.

Naposledy editováno 01.11.2012 19:20:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakého transalpa

1.11.2012 v 20:03 | Nahoru | #60
gugo> To o barvě jsem nechtěl slyšet ,ale díky. Byl bych rad, kdyby jste jel se mnou. Pracuji v Praze, tak bych pro vás zajel. Během zítřka zkusím zavolat prodávajícímu a zjistit ještě něco o motorce a kdyžtak domluvit okouknutí motorky. Čas ale budu mít tak v polovině měsíce.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist