Téma: Zil, Kamaz, Ural - ruské železo
 
11.1.2012 v 11:52
Už se ani nedivím, že v Dakaru zatápějí Tatře



Do toho bych asi nešel
Předchozí
1 2
Následující

Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

11.1.2012 v 16:19 | Nahoru | #31
První vsky z roku 52 a 53 měly ještě částečně dřevěnou konstrukci. Pak už přešli na plechový výlisky a kovový konstrukce. Motor jede prakticky na všechno, jednou jsem dokonce z nádrže vypustil 40 litrů fermeže... Nicméně řešení třeba držáku ručního plynu nebo takovej brutální paskvil jako pneumatickej motorek stěračů je fakt na pováženou...

Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

11.1.2012 v 16:34 | Nahoru | #32
Na tu dobu to bylo moderní řešení, nic lepšího nebylo. Podle mě je konstrukčně povedená a musíme si uvědomit, že od prvního náčrtu na papíře po zahájení sériové výroby neuběhly ani 2 roky, veškerá dokumentace se zpracovala za necelý půlrok, takže klobouk dolů před pány inženýry a konstruktéry tehdejší Pragovky.

Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

11.1.2012 v 16:45 | Nahoru | #33
a co teprve "vétřaska" na proudový pohon

Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

11.1.2012 v 16:46 | Nahoru | #34
žádnej klobouk nikam dávat nebudu...je teda fakt,že to bylo tak jednoduchý,že se to dalo opravit i s minimální výbavou(až na vyjímky)a s dostatkem hrubé síly...ale některý věci byly naopak řešený zbytečně složitě a místo funkčnosti to přineslo spíš komplikace

Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

11.1.2012 v 17:52 | Nahoru | #35
Tak odvážně a pokrokově vyřešit stěrače pneumatikou jen proto, že nebyli schopní sehnat ideální elektromotor je pěkná kravina, uložení baterek pod sedačkou mi přišlo taky jako pěkná kravina, resp. moc mne nebavilo je tahat tam a zpět (měl jsem pod sebou víc VéeSek). Min. tohle jsou dvě věci, které prostě bylo možno vyřešit jinak-lépe. Jinak na Vejdu nedám dopustit.

A Zil fakt žere moc, hlavně teda čertovské klobásy, tam je ta spotřeba strašná...

1 reakcí na tento příspěvek Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

11.1.2012 v 17:58 | Nahoru | #36
Dva 12V/125A aku tam byly jen kvůli 24V startéru, jinak byla instalace komplet na 12V. Kvůli tomu tam byl ten debilní bateriák s 25A pojistkama,který hořely a přístup k nim byl jak k penězům. Německej bateriák byl konstrukčně jinej a lepší než českej. Později u modifikace PV3S M1 a M2 už byla instalace na 24V, ale zase tam byly problémy s elektropneumatickýma ventilama a posilovačem spojky...

jinak co se týká zilů tak 131 umí jezdit iza 15L na 100km...slabá stránka byla elektroinstalace a silná stránka jednoznačně brzdy...

Naposledy editováno 11.01.2012 18:07:27

(reakce na) Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

11.1.2012 v 18:18 | Nahoru | #37
Zil> Silná stránka Zilu je jednoznačně zvuk motoru....

Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

11.1.2012 v 18:20 | Nahoru | #38
restekP

1 reakcí na tento příspěvek Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

11.1.2012 v 19:12 | Nahoru | #39
Slyšel jsem názor že V3S si nechal vyrobit ještě Áda ale už to nestihnul dodělat, když pak přišel od armády požadavek na tohle auto tak v podstatě jen vzali základ a poupraviliho a vejda byla na světě

Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

11.1.2012 v 19:20 | Nahoru | #40
Máme doma 4 V3Sky

Každej rok s ní vozím kukuřici na siláž
Nesmrtelný stroje celej rok to stojí a pak pár dní jezdí a stačí jen občas dolít olej

Naposledy editováno 11.01.2012 19:22:58

Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

11.1.2012 v 19:21 | Nahoru | #41
Já mám akorát UAZe

(reakce na) Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

11.1.2012 v 19:22 | Nahoru | #42
.zelenac.jk.rx> je možný že to měl Hitler v plánu jako náhradu za Opel Blitz kvůli zlepšení zásobování fronty....

jinak můj favorit mezi rusy je MAZ 7917

Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

12.1.2012 v 11:52 | Nahoru | #43
Todle je taky boží stroj. Hlavně v zimě-když to startovali. Pod motorem byla vana -tam se nalil benzín ,zapumpovalo a zapálilo. Když sme to vyděli poprvně jak Malaďci startují Kraze při mínus 20 tak sme utíkali- báli sme se ,že to vybouchne nebo schoří celé auto. Co tam ,ale měli lepší- to byl naviják,při natahování pontonu. Na co koukali jako z jara ,že máme na Tatře 813 -dva startéry(na startování v zimě- které se daly sepnout do serie) a bufík.Jinak to taky jelo -holt Sibiř a ruská zima to prověřila.
Kraz 255.

Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

12.1.2012 v 14:49 | Nahoru | #44
...ta 131 proti V3S jako "Mercedes"!...na silnici jasně lepší a v terénu srovnatelné a za určitých podmínek taky lepší!

(reakce na) Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

12.1.2012 v 15:20 | Nahoru | #45
VlastíkPlamínek> hele k tomu monstru musel být natáhnutej rovnou ropovod jak to muselo žrát

Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

12.1.2012 v 15:22 | Nahoru | #46
Pokud vím,tak vejtřaska vycházela z amerického GMC CCKW 353 A2 z druhé světové.

1 reakcí na tento příspěvek Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

12.1.2012 v 15:41 | Nahoru | #47
Veferák, DE210 majú nitrianski cestári. Krásny žltý, vyzerá ako nikdy použitý - a takyže jo.

(reakce na) Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

13.1.2012 v 13:16 | Nahoru | #48
jean192>No, my ho máme na letišti, spolu s "proudovejma" V3S (OZ-88). To DE se používalo, než ho doplnily zametací Mercedesy.

(reakce na) Zil, Kamaz, Ural - ruské železo

14.1.2012 v 15:52 | Nahoru | #49

VeFeRák píše: Nelouskej a čti ...



Zajímavý stroje .
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist