paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100
30.12.2010 v 18:35
Zdravím, mám motorku Jawa Robby 100 ccm, ale zdá se mi, že rychlost 80 km/h je na tuhle motorku málo, nemá nějaký omezovač ? Zdá se mi jako by pri tech 80 km/h jeste mohla dál ale uz to nepustí, tak se chci zeptat jestli s tím má někdo nějaké zkušenosti. Díky

(reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 21:12 | Nahoru | #31

Coax píše: Matess727x> Trysku tam mám velikosti 80


...ty si ťulda. To ale mě neříkej,...já netuším, jakou tam máš mít trysku.To bys měl vědět ty,...když jsi se pustil do výměny motoru.Těžko ti ale v tomto tématu nějak dál radit, když nevíš, na jaký CDI jezdíš atd.To fakt nejde. Zjisti si, jestli je to CDI co tam máš identické na 100 i 50-tkový motor,...to určitě nebude.Pak si zjisti, jakej typ motoru tam vlastně byl,...jestli vyměnil k tomu 100-tovkovému motoru i větší karbec,...či minimálně trysky atd. a pak můžeš řešit něco dál.Takto bez základních informací to řešit nelze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 21:22 | Nahoru | #32

Coax píše: Ona ta motorka byla puvodne 50 ccm ale daval sem do toho motor 100 ccm protoze ta 50 to je hruza. Kolečko tam mám 16 zubu a trysku 80. Mě právě zajímá jestli to treba nemá nejakej omezovac na rychlost.


a pročs tam rovnou nevrazil 160 když už jsi to měnil???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 21:23 | Nahoru | #33
Raptík> 160 me pripada do tohohle ramu az moc :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 21:27 | Nahoru | #34

Coax píše: Raptík> 160 me pripada do tohohle ramu az moc :D


no jo ale stovka je málo... já ted chci narvat 140 do new pionýr, když pánbůh dá... to pak bude mazec

(reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 21:29 | Nahoru | #35

Raptík píše: no jo ale stovka je málo... já ted chci narvat 140 do new pionýr, když pánbůh dá... to pak bude mazec



:D zatáhneš za plyn a budeš sedět na silnici :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 21:30 | Nahoru | #36
Coax> jen tak pro zajímavost, u koho jsi v kolíně koupil ten motůrek a koliko stál???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 21:37 | Nahoru | #37
Raptík> No on to kupoval kamarád a stál myslim 6500 nebo tak nejak uz si to nepamatuju je to tak 3 roky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 21:41 | Nahoru | #38

Coax píše: Raptík> No on to kupoval kamarád a stál myslim 6500 nebo tak nejak uz si to nepamatuju je to tak 3 roky


hm tak to už ta 140 není takovej rozdíl, stojí nějakejch 8000

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 21:51 | Nahoru | #39

Raptík píše: hm tak to už ta 140 není takovej rozdíl, stojí nějakejch 8000


...tam to chce ale pak pořešit i koleno, výfuk, karbec atd.Z 50-ti na 140 to už je rozdíl.

(reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 22:26 | Nahoru | #40

Matess727x píše: ...tam to chce ale pak pořešit i koleno, výfuk, karbec atd.Z 50-ti na 140 to už je rozdíl.


kolena se vcelku bojim, karbec tam budu muset vrazit větší s tím počítám. jsem zvedav jak to bude chodit. Taky ještě budu muset nějak dořešit brzdy protože už ted to z těch padesát blbě brzdí...

2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 22:29 | Nahoru | #41
Máte štěstí, že jdu zrovna kolem .. Motor jsem měnil z 50 na 125ccm. "čínský" zapalování z dvácky sem vyhodil, dal tam padesátkové, a zbytek též padesátkové. Karbec Jing, průměr nevim, ale byl na tom dvackovom motoru (a určitě věčí než padesátkovej). Ale je pravda že sem neměl 45km/h verzi. Jinak dvacka co sem dostal od původního majitele byla vylítaná, ale i v kopcích si držela 80. Pak sem koupil novej motor, a ten měl víc šťávi od spoda, ale vršek línej (patrně nastavení karburátoru z původního motoru nebylo to pravý) Jinak teda cestovně 70 kopec nekopec, po rovině s větrem v zádech i přes 90. Z kopce i 105Km/h

K problému zakladatele vlákna: Snad poznáš sám, jestli tě zastaví výkon, max. otáčky, nebo vyší síla ne?

Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 22:32 | Nahoru | #42
Apropo, Betky a tydle podobný "srágory" se taky otvíraj z těch 45Km/h. Zagoogloval bych, a mrknul na to. Pochybuju že by to zavíraly jinak na Robbiku. Navíc zakladatel stejně psal pokud se nepletu, že to byla 50ccm, takže to asi zavřený nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 22:33 | Nahoru | #43

frantas píše: Máte štěstí, že jdu zrovna kolem .. Motor jsem měnil z 50 na 125ccm. "čínský" zapalování z dvácky sem vyhodil, dal tam padesátkové, a zbytek též padesátkové. Karbec Jing, průměr nevim, ale byl na tom dvackovom motoru (a určitě věčí než padesátkovej). Ale je pravda že sem neměl 45km/h verzi. Jinak dvacka co sem dostal od původního majitele byla vylítaná, ale i v kopcích si držela 80. Pak sem koupil novej motor, a ten měl víc šťávi od spoda, ale vršek línej (patrně nastavení karburátoru z původního motoru nebylo to pravý) Jinak teda cestovně 70 kopec nekopec, po rovině s větrem v zádech i přes 90. Z kopce i 105Km/h

K problému zakladatele vlákna: Snad poznáš sám, jestli tě zastaví výkon, max. otáčky, nebo vyší síla ne?



hele to kolen výfuku jsi tam dostal v pohodě, nebo jsi musel upravovat??

(reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 22:38 | Nahoru | #44

Raptík píše: hele to kolen výfuku jsi tam dostal v pohodě, nebo jsi musel upravovat??



Hele, s vejfukem sem to měl složitější. Už sem to koupil s navařenym kolenem na výfuk (délkově na 125ccm motor), takže když sem tam měl tejden 50ccm, tak sem měl výfuk v úchytu jenom skříplej do karosářskejch podložek A pak na 125motoru už sem to neřešil, i s tim 50kovim vejfukem (+ kolenem) to jezdilo hezky. Pak sem si nechal svařit věči koleno (vyhodit KAT, zbytek výfuku origo), ale moc znát to nebylo. Patrně to bylo teda tim karbcem jak sem psal výš, asi chtěl doladit na brzdě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 23:21 | Nahoru | #45

frantas píše: Máte štěstí, že jdu zrovna kolem .. Motor jsem měnil z 50 na 125ccm. "čínský" zapalování z dvácky sem vyhodil, dal tam padesátkové, a zbytek též padesátkové. Karbec Jing, průměr nevim, ale byl na tom dvackovom motoru (a určitě věčí než padesátkovej). Ale je pravda že sem neměl 45km/h verzi. Jinak dvacka co sem dostal od původního majitele byla vylítaná, ale i v kopcích si držela 80. Pak sem koupil novej motor, a ten měl víc šťávi od spoda, ale vršek línej (patrně nastavení karburátoru z původního motoru nebylo to pravý) Jinak teda cestovně 70 kopec nekopec, po rovině s větrem v zádech i přes 90. Z kopce i 105Km/h

K problému zakladatele vlákna: Snad poznáš sám, jestli tě zastaví výkon, max. otáčky, nebo vyší síla ne?



Neni možný že by to mělo nějakej omezovač na rychlost nebo neco takovyho ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 23:24 | Nahoru | #46
Coax> To netušim. Mám pocit, že pity nemaj ani omezovač otáček, a rychlosti se mi nezdá eště víc, ale nejsem odborník

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 23:33 | Nahoru | #47
frantas> Ještě sem tady dostal odpověd že by to mohlo byt CDIčkem nebo karbecem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 23:36 | Nahoru | #48
Coax> Tak omezovač rychlosti, nebo CDI, to je bahno jako bahno. A karbec, podívej se na barvu svíčky, a předtim mi řekni jak to jede (krom tý malý maximálky ) De to normálně vytáčet? Od spodních otáček až do vysokejch?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

30.12.2010 v 23:46 | Nahoru | #49

frantas píše: Coax> Tak omezovač rychlosti, nebo CDI, to je bahno jako bahno. A karbec, podívej se na barvu svíčky, a předtim mi řekni jak to jede (krom tý malý maximálky ) De to normálně vytáčet? Od spodních otáček až do vysokejch?



No vytáčet to de dobře. A jaká je barva svíčky tak to nevim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

2.1.2011 v 00:03 | Nahoru | #50
Ohledně ty řidící jednotky .....pasovalo by tam tohle ? http://www.epitbike...ka-typ-02-5pinu.html

(reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

2.1.2011 v 16:40 | Nahoru | #51

Coax píše: Ohledně ty řidící jednotky .....pasovalo by tam tohle ? http://www.epitbike...2-5pinu.html [/quote]

Proč mám pocit, že bys to měl vědět nejlíp ty? Koukni na konektor, a uvidíš

Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

2.1.2011 v 19:26 | Nahoru | #52
V CDI jednotce to určitě není, ta je jak známo pro všechny tyhle ležatý jednoválce stejná od 50ccm do 125ccm určitě. Pak existuje taky racing-CDI, ale to ti jenom přidá tak půl koně ve vysokejch otáčkách.
Problém hledej v převodech, je jasný, že když ti to dobře akceleruje, tak tam máš lehkej převod. Stačí dát těžkej (větší kolečko dopředu nebo menší rozetu dozadu) a za cenu toho, že se ti to bude línějš rozjíždět získáš větší maximálku. Tyhle motory se moc nevytáčí, takže jedeš 85 a motor už prostě víc otáček dát nemůže. Když mu dáš těžkej převod, dosáhne tý rychlosti při mnohem nižších otáčkách a vytočením na ty nejvyšší otáčky se dostaneš s maximálkou vejš. Ale moment nebude takovej, jako byl,..
Karburátor si nech naladit někde, kde tomu rozumí, doma to sám akorát rozprasíš,..

Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

2.1.2011 v 19:31 | Nahoru | #53
FiffiQ: A kde jsi přišel na to, že je u všech těhle ležatých motorů od 50-125 ti kubíků stejné CDI?Já o tom silně pochybuju.Už proto, že tyhle motory v různých těch čínskej vozítkách jsou z ruzných fabrik,....že by na všechny fungovalo jedno CDI je podle mě blbost.Jestli máš nějaké ověřené informace, tak dej link,...jinak to jsou bláhové doměnky.

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

2.1.2011 v 21:45 | Nahoru | #54
Nepotřebuji žádné ověřené informace, protože všechny tyhle motory mají elektriku uplně stejnou. Stejných 6 drátů (2 světelné, 1 snímač CDI, jeden nabíjí indukčku a jeden je zem (+ většinou je přidruženej drát kontrolky neutrálu)), stejná elektronika, jediné čím se liší je konektor a ty jsou jenom 2 druhy, jednoduchý a dvojitý.
Mám doma tři tyto motory. Hondu - předobraz všech dnešních pitbike motorů atd,.. ale ten je mimo hru protože má kladívkové zapalování. Pak 110 Zonsheng a 125 lifan a když jsem se prodejce ptal (mnohaletý servisman čínských motorek a pořadatel china-cupů), co mám změnit, bylo mi právě řečeno, že CDI je stejné. Jediný rozdíl je jestli je na 6 nebo na 12V.
Že jsou motory z jiných fabrik je sice možné, ale všechny běží pod licencí Hondy - Honda Nice (případně Wave). A jsou skutečně až na drobné niance uplně stejné,..
Nemohu ti to nijak dokázat, ale je to tak. Můžeš se zeptat zde na fóru ve velmi obsáhlém vláknu pro pitbike/dirbikery a určitě ti to chlapci potvrdí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

2.1.2011 v 23:46 | Nahoru | #55

FiffiQ píše: Nepotřebuji žádné ověřené informace, protože všechny tyhle motory mají elektriku uplně stejnou. Stejných 6 drátů (2 světelné, 1 snímač CDI, jeden nabíjí indukčku a jeden je zem (+ většinou je přidruženej drát kontrolky neutrálu)), stejná elektronika, jediné čím se liší je konektor a ty jsou jenom 2 druhy, jednoduchý a dvojitý.
Mám doma tři tyto motory. Hondu - předobraz všech dnešních pitbike motorů atd,.. ale ten je mimo hru protože má kladívkové zapalování. Pak 110 Zonsheng a 125 lifan a když jsem se prodejce ptal (mnohaletý servisman čínských motorek a pořadatel china-cupů), co mám změnit, bylo mi právě řečeno, že CDI je stejné. Jediný rozdíl je jestli je na 6 nebo na 12V.
Že jsou motory z jiných fabrik je sice možné, ale všechny běží pod licencí Hondy - Honda Nice (případně Wave). A jsou skutečně až na drobné niance uplně stejné,..
Nemohu ti to nijak dokázat, ale je to tak. Můžeš se zeptat zde na fóru ve velmi obsáhlém vláknu pro pitbike/dirbikery a určitě ti to chlapci potvrdí.



Tak koupit dopředu jiny kolečko není problém ale zaleži o kolik zubů (mám 16 zubů)....a to pak musím upravit řetěz ne?

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

2.1.2011 v 23:59 | Nahoru | #56
FiffiQ: No moc tomu nevěřím,...abych řekl pravdu. Těch motorů je na trhu spousta a když jsem přemýšlel, jestli do tátového skůtra Yuki Smile 100 (Lifan) koupím novej motor a kde bych ho sehnal až mu doslouží (má nejeto už nějakých 35 tisíc), tak přímo tento motor se koupit samotnej nedá.Už je to jedno,...páč on chce Sachs MadAss 125.
Ikdyž ale v tom Smile 100 (Lifan) vypadá motor hodně podobně, jako z různých "pitbajků", mechanik v Yuki mi říkal, že není jisté, jestli by fungoval jinej motor na CDI co je v tom stovkovém Lifanu.Tak proto si myslím, že nestačí jen stejný počet drátků na CDI,....ale fakt nevím.Nejsem v těch pitbajkách nijak kovanej.

(reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

3.1.2011 v 00:41 | Nahoru | #57
Matess727x> Nevěřící Matyáš, já to zkoušel a viděl. Takhle to fakt funguje,.. Věř když ne mě, tak alespoň lidem co se okolo toho pohybují,.. zeptej se místních pitbajkářů.
Mechanik to tvrdil, protože to nezkusil,.. tak nevěděl no.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

3.1.2011 v 00:45 | Nahoru | #58
Coax> Já mám 125ccm Lifan, vpředu 16z, vzadu 28 a 70 kilová motorka (+ 90já) mi jede max 90. Ještě je myslím i 17z kolečko dopředu, ale já mám nejmenší zadní rozetu a chci mít i tah i rychlost, což mám a jsem spokojenej,..
Ostatně ono jezdit na těchhle lehkejch malejch strojích víc jak těch 80 je i tak nebezpečný.

Když měníš o jeden zub, většinou ani řetěz měnit nemusíš. Když by to moc plandalo, musí se o dva články zkrátit (to se dá udělat i v dílně).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

3.1.2011 v 17:19 | Nahoru | #59

FiffiQ píše: Coax> Já mám 125ccm Lifan, vpředu 16z, vzadu 28 a 70 kilová motorka (+ 90já) mi jede max 90. Ještě je myslím i 17z kolečko dopředu, ale já mám nejmenší zadní rozetu a chci mít i tah i rychlost, což mám a jsem spokojenej,..
Ostatně ono jezdit na těchhle lehkejch malejch strojích víc jak těch 80 je i tak nebezpečný.

Když měníš o jeden zub, většinou ani řetěz měnit nemusíš. Když by to moc plandalo, musí se o dva články zkrátit (to se dá udělat i v dílně).



Takže co mám změnit, aby mi to tak o tech 5-10 km/h vic jelo? Vim ze to budeasi tezky, protoze je to jen ta 100vka :D ale tak kdyz uz tu motorku mam, tak si s ni chcu pohrat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu na Jawa Robby 100

3.1.2011 v 17:32 | Nahoru | #60

Coax píše: Takže co mám změnit, aby mi to tak o tech 5-10 km/h vic jelo? Vim ze to budeasi tezky, protoze je to jen ta 100vka :D ale tak kdyz uz tu motorku mam, tak si s ni chcu pohrat.


...já bych zkusil každopádně o zub větší kolečko-pastorek. To je nejméně práce. Třebas u mého SLR to udělalo o nějakých 8-10 km/h na maximálce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spatna kostra na Robby Jawa 50/588 Robby sokrates85 3 4.7.2023 v 22:10 ja1
směrovky Jawa robby Jawa 50/588 Robby ghostmane88 1 24.11.2022 v 22:33 pech.
Robby 588, motor 139FMB - olej Jawa 50/588 Robby Ondra11 14 30.10.2022 v 23:37 Ondra11
Jawa Robby Jawa 50/588 Robby Jomardo 9 4.8.2022 v 20:08 keto
Lze na AL kola motorky Jawa Robby 5... Jawa 50/588 Robby sokrates85 6 22.9.2021 v 18:11 callowsick

TOPlist