AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kafi píše: máte někdo zkušenosti s napájením kamery nebo telefonu během jízdy ze zásvuky na moto, která je přes pojistku napojená na baterku? Díky
http://www.lidl.cz/c...wDetail&id=29453
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: Ti co hlasovali v mastné anketě pro jiný,tak můžou už teď zahlasovat na konkrétní olej.Pokud se najde ještě jiná možnost,tak mi to pošlete jako PM a dopíšu ho tam.
Nojo Čmoude, ale jak mám hlasovat, když mě to tam už podruhé nepustí
http://www.mapy.cz/z...rce=muni&id=1568
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
maabo píše: MartinED250> s tím olejem je to trošku jinak
moderní diesly s longlife oleji jsou přímo navržený, aby ten olej "žraly"
Podle mně je to právě kvůli těm prodlouženým intervalům. Tím, že dolejváš, tak ten olej částěčně regeneruješ a nezůstane tam po těch 30.tisicích jenom černý mazut ale i snad ještě trochu toho oleje.
Proto taky mají tyhle motory hlídání hladiny oleje v několika stupních a hlásí dopředu, že např během 400 km musíš olej dolejt.
Dolejvá se většinou po půllitru tohodle příšerně předraženýho oleje (1l na pumpě v bratru 500 Kč) a vystačí to třeba na 3000 km (tady ten údaj berte s rezervou, je různý pro různý motory a asi i oleje).
Takže během interval doleješ 9x po půl litru a pak musíš stejně olej komplet vyměnit.
Tedy během těch 30 ti tisíc prodlouženýho intervalu stejně protočíš dvě kompletní náplně, což je v průměru běžných 15.000 na jednu výměnu. a ten olej je přitom 2x dražší a to se vyplatí.
(ano, ušetříš dva papírový filtry a hodinu práce)
Tohle u vozů VW koncernu tedy rozhodně neplatí. Ne že by některé motory měly nulovou spotřebu oleje, ale takhle to není. Bližší údaje (ze zkouškových vozů) udávat nemůžu, máme to zakázaný , ale na své octě (1,6CR/77) měním olej 1x ročně, nájezd cca 12 - 15000km a během toho dolévám max. cca do 0,5l. Olej si kupuji mimo značkový servis (kde je 1l/cca 600kč) já mám 5l za cca 1200 - 1300kč.
Teď z jiného soudku:
dneska když jsme se vraceli z polygonu do MB, tak proti nám pelášil Trabík kombi ve stavu 1AAAA a za sebou ten laminátový karavan NDR produkce směrem na Jíčín. Přesně takhle si to pamatuji jak ti z té hodné půlky země krále Miroslava jezdili s těmito soupravami do Bulharska apod.
bohužel vzhledem ke zkušenostem se služebními longlife tdi c-r (koncernovými i jinými) jsem stále přesvědčen, že spotřeba oleje při dlouhých intervalech je určitě výrazně vyšší než u aut s normálními intervaly. Tyhle auta si samy o dolévání říkají, a to často, takže se musí vozit balení oleje s sebou v kufru.
Ale přitom např. fordi tdci 2008 se nemusí dolévat vůbec, mění se po 20.000, nemaj longlife , a hlavně teda nemaj DPF
suma sumárum = příště už jedině benzín
e: tyhle zkušenosti platí pro r.v. 2005-2010, kupovali se nové, dnes maj najeto kolem 200.000.
U dnešních funglovek to už to může být lepší, nevím.
Naposledy editováno 07.05.2015 23:40:31
Naposledy editováno 07.05.2015 23:42:47
Dost podstatné je i jak se k tomu člověk chová - jestli přijde ke studenému autu , nastartuje a plnej kouř, tak to tomu taky "pomůže" .
Než se např. ohřeje mot. olej v zimě v dieslu na 90st. tak je to tak min. 10-15km, když je ručička teploty chladící kap už na 90, tak olej má teprve cca 50-60st.
K oleji, radši pravidelně měnit než kupovat drahé. Měním po 10 000km a motor krásně čistý a jede jak hodiny. A není to o ceně oleje Vždy se v každém oleji tvoří sračky, a jinak než výměnou je z motoru nikdo nedostane. Ať to je olej za 80kč litr nebo 800kč litr (často jsou z jedné rafinérky a rozdíl je jen ve značce a par aditivech). Jediné kde bych se striktně držel předepsaného oleje jsou automat převodovky.
Naposledy editováno 08.05.2015 01:36:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 08.05.2015 09:39:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: falco4 3r> nepustí jo i když jsem smazal pro co si hlasoval jo,tak je to málo sofistikovaný Mohl bych to ještě anulovat a začít znova.
Jdi do toho!1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MASTNOU ANKETU JSEM ANULOVAL PRO NEDOSTATEK POUŽÍVANÝCH OLEJŮ A PRO NEPŘESNOST ANKETY.TAKŽE SI TO MŮŽETE ZOPAKOVAT
Naposledy editováno 08.05.2015 10:39:16
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
V příručce píší, že je jehla pro záběh na 2. zářezu odshora a po záběhu na 1. zářezu odshora. Na internetu se v diskusích objevuje, že je tomu naopak.
No a teď proč mě to zajímá? Na té novotě, co jsem dovezl z Týnce, mám najeto asi 2 200 km a pozoruji, že už to nejede zrovna nic moc, usuzuji na to, že je záběh ukončen a chci přenastavit karburátor. No a teď zjištění - byl z fabriky nastaven na běžný provoz, nikoliv záběh! Jehla na 1. zářezu odshora, vzduch 1 otáčka od konce. Jestli je to tedy tak, že mi předali motorku se surovým motorem a karburátorem neseřízeným pro záběh, tak jim to omlátím o hlavu!
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |