stanley1400 píše: A co vy ostatni Raidristi, aky olej s akou viskozitou a s akymi skusenostami pouzivate???
zdravím vospolok.
moja skúsenosť:
motorka prišla z USA s AMSOIL 20W-50, ful syntetik. Ten išiel po chvýlke von, rozhodol som sa pre SHELL ADVANCE ULTRA 4T 15W-50, ful synt. Všetko bolo OK, až , keď som motor zohrial na prevádzkovú teplotu cestou do Albanska ( 9 dní - 9 štatov- cca 3400 km ) začal mi olej presakovať na každom spoji. Fotky som sem už dával, hladaj na fóre. Chod motora bol ok.
Ďalší olej čo som skúsil dat je Yamalube 20W- 50, semi synt.( polosyntetika ) Chod motora je rovnaký, akurát mi olej nepresakuje.
Na jar dám pravdepodobne, asi, možno, určite znovu yamalube, človek nikdy nevie čo ho do jari osvieti
neviete prosím, kedy už bude JAR
držte si
Do Marouše jsem dával 10W40 Racing a před tím jsem dával Liqui Moly a taky dobrý.
Měnil jsem olej každou sezonu nehledě na ujeté km.
Do Marouše stačily 2 lt takže to stálo 260kč sem se vejde 5 lt tak to bude asi dražší
Ale to se nedá nic dělat, zase je to hezká mašina tak si zaslouží pořádnou péči.
Kdo si myslí že by do té rozvodovky stačil olej PP90 ať zvedne ruku mám ho plný sud
Hezký večer
1 reakcí na tento příspěvek Technické záležitosti, poradna, tipy
Drístať treba íst do pokec o vsem mozném
Je tu toho potom vela a ťažko sa tu dá niečo podstatné techniské nájsť.
Dik
Naposledy editováno 16.11.2016 14:49:47
1 reakcí na tento příspěvek Technické záležitosti, poradna, tipy
Prodávali ho dřív v origo prodejnách Yamaha a potom přišla Yamaha ze svým převratným olejem Yamalube
Tak asi tak ,uf.... a to jsem se to této debaty nechtěl vůbec zapojovat
Nechápu proč si někdo myslí že naleje "lepší" olej ,určitě v dobré výře,než vymyslí výrobce,tak super stroje Myslím hlavně specifikaci ani ne tak výrobce oleje.....
Raiderům zdar
Pavol píše: Drakosaurus> myslim si ze kazdy z nas dava iny olej ako predpisal vyrobca, ono totiz 20w 40 sa v EU moc nepredava
Pavol jenže doba de dopředu a oleje mohou ( podotýkám ) mohou být kvalitnější než předepsaný olej pro dannou motku
1 reakcí na tento příspěvek Technické záležitosti, poradna, tipy
Co sa oleja tyka tak ja som do Yamalube 20w50 isiel prave preto ze mna cakala dovolenka v Toskansku kde bolo bezne cez den i 45 stupnu v tieni, Holly je toho svedkom. Nasledne som vedel ze o mesiac pojedem s Raidrom do Chorvatska, kde teploty v sezone tiez lezu pekne nahor. Preto som sa rozhodol ist do voskozity 20w50, kedy prave 50 vyadruje to ze olej je i vo vyssich prevadzkovich teplotach schopny dostatocne udrzat mazaci film. V lete za tepla vsetko OK, ale prisiel podzim a chlad a motor sa za studena stal "chrastivim", pripisujem to prave 20 s oznacenia oleju, lebo ta vyadruje opak 50. Mozno su to len moje dedukcie ale po navrate k viskozite 10w40 ci 15w50 sa onen problem uz nezopakoval.
1 reakcí na tento příspěvek Technické záležitosti, poradna, tipy
Marty predne blinkre resp. ich plastova obimka na savli tak niak opticky rozdelovala tu krasnu dlhu prednu vidlu , tak som sa rozhodol ich dat do prcic. Nahradil som ich led veckom pod spodnymi brilami, myslim ze je to produkt od firmy customled vyslovene pre Raidra
stanley1400 píše: Drakosaurus>
Ahoj. No, pre mňa bolo najtažšie odkrútiť ten imbusový šróbik zo spodu tlmiču. Matica je z vnútra, treba ju držať takým cca 60-70 cm dlhým klúčikom. Ja som to urobil z 12-ky gulatiny, ktorú som na konci karboškou zabrúsil do 4-hranu. Menil som len guferá, je to prvá výmena tak som to nesilil. Pri ďalšej výmene dám nové aj prachovky, aj tie mosadzné ložiská ( 2 ks ) a aj o-krúžky na vrchnej matici.
Ešte ma zarazilo, ako bolo gufero zasunuté do tlmiču. Podla mńa bolo opačne, lebo na vonkajšom priemere má gufero z jednej strany zrazenú hranu. Preto by som dal gufero touto zrazenou hranou napred. No bolo to opačne na obydvoch tlmičoch, tak som ho dal tak ako bolo.
Pri doliati nového oleja treba poriadne postláčať piest tlmiču hore-dole, je tam dost vzduchu. Skontrolovat, doliat do tých predpísaných 11,7 cm a vložit strunu podložku a rúrku. Zatočiť maticu len rukou. Vložit do okulárov a dotiahnut na predpísaný moment.
Narychlo asi tolko, drž si
1 reakcí na tento příspěvek Technické záležitosti, poradna, tipy
Mar_ty píše: Pepka> baterka by mela mit pokojovou teplotu pres zimu pokud ne musi byt na nabijecce a pokud klesne napeti pod urcitou hranici tak baterku muzes vyhodit..mas odeme tu nabijecku optimate 6 nech to na.ni celou zimu a pohoda..ale uz sem ti to vse davno rikal
Mar_ty já vím ale rád si přečtu názor i jiných dneska jsem zrovna četl od nějakého mechanika že baterka může být v mistnosti i do 0 stupňů a pokud máš mínus stupňů tak ti nepomůže ani kvalitní nabiječka .
Naposledy editováno 21.11.2016 12:05:36