1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
Naposledy editováno 15.05.2011 12:28:37
2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
prochi20 píše: Jawa si těžko může vzít příklad ze třicátých let, kdy dělali místo 500OHC např malé lehké a levné 175. V té době totiž svět nebyl zaplaven čínskou produkcí, de facto nebyla pořádná konkurence. Takže ano, Jawa se musí lišit (ať už v dobrém nebo ve zlém). Dělat malé levné 250 dneska umí kdekdo. A krom toho, jak už tu někdo psal, je samozřejmě dělá, ale žádný prodejní trhák to není. POkud se jim podaří udělat ten litr, najmou aspoň trochu schopnýho designéra, potvrdí se kvalita aspoň trochu srovnatelná s evropskými výrobci a cenu daj kolem 220 tis.... mohlo by to mít úspěch.
kdyz bude vyroba stat 40% prodeje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
prochi20 píše: Jawa si těžko může vzít příklad ze třicátých let, kdy dělali místo 500OHC ...
Už druhej. Kde ste na tuhle hovadinu přišli? Rumpál byl OHV-éčko!
A jen tak mimochodem: 175-ka byl licenční Viliers. V té době šéfoval konstrukci G.W. Patchett, kterej tak dal JAWě směr k malejm objemům a de fact udělal prívě Jawu Jawou. Když si k tomu připočtete, že Rumpál byl licenční Wanderer, tak ten kdo touží po ryze český JAWě by se rozhodně neměl příliš zahledět do éry let třicátých...
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
Jinak úspěch jsem myslel prodejní. Ne že by to fabriku nějak významně postavilo na nohy. V případě prodejního fiaska by to mohlo být právě naopak.
prochi20 píše: jo sorry. Jasně že OHV - královskej hřídel ....
....
Další blbost: OHV-éčko žádnou královskou hřídel nemělo, na co?
Tu měla až právě 500 OHC z padesátejch let. Přitom první prototypy snad měly pohon vačky řetězem mezi válci. Na prvních sériovkách pak byl královskej hřídel se šnekem a na dalších pak s ozubenými koly.
jean192 píše: Tak si pokrytec, ty by si mal jazdiť akurát na jawe, alebo na dnepri. A po správnosti, by si mal čegevarovsky na bicykli aby si bol triedne rovnako ako kubánci a bolivijci .
Proč na Jawě? Proč na kole? Che Guevara si Jiřní ameriku procoural hezky na imperialistickém Nortonu.
Vono to s tou skromností těchhle revolucionářů nebylo zas tak horký, nebo to spíš bylo poněkud jednostranný: hlavně když se uskromní ti druzí, že....
----
Tak, jak to teda je? Je jawa opravdu tak rozkradená či zadlužená či já nevímco ještě, že už není možné její vzříšení bez celkové obměny vedoucích atp.. a injekci xxx miliard do zařízení továrny ?
To už člověk neví co si má myslet...Mám někdo osobní zkušenosti(věrohodné) kterým se dá věřit? Nebo tu budeme polemizovat a vymýšlet xxx průběhů a konců Jawy ?
Ptám se protože jsem si právě dočetl tuhle patnácti stránokovou diskuzi a výsledek je takový jako bych si ji nepřečetl...
Edit: Dobrá s tou finanční situací Jawy sem se zmýlil, tak oprava:
K jawě 250... No, dobrý ten motor bych nějak překousl, ale stejně, ten vzhled, je to překopírovaná 640, a osobně kvůli výkonu bych přece jen šel do 350, kterou seženu za pár šlupů.. výhodou je ten 5. kvalt to jo ale.. Myslím, že by bylo lepší jít cestou rekonvalescence 350-tky, to byli a ty co jezděj jsou unikáty... hlavně ten design, když porovnávám jen vzhled, tak YBR 250 a J250 je nesrovnatelný mohutnost toho rámu a celkově motorka působí daleko dospělejším dojmem...pro mladý který budou chtít trošku okouzlit si myslím, že u té mohutnosti zrovna mohli trošku zapracovat..
Co se týče motoru se asi nemusím rozepisovat...
Uznávám, že ale v kategorii 500 by Jawa v současné situaci moc nevynikla.. vzhledem k troje er5,cb5,gs5e ... který se daj ojetý sehnat za velmi dobrej peníz...
Co se ale týče k těm 650,660; tak si myslím, že ten čopr nebude mít příliš velkou prodávanost.. jelikož jak už tu bylo zmíněno, když někdo chce čopra tak koupí pořádnýho..
Co se týče 6.5 style... no, je to takovej trochu extravagant, a myslím, že se docela povedl, krom těch výfuků ... ty výfuky na naháče se podle mě opravdu nehoděj... to je bič na oči...
a no co se týče 650 dakaru, to ten vzhled beru jako snahu odlišit se , o motoru nediskutuji, dvouvál by jistě ocenilo mnohem víc lidí, ale chápu, že to třeba není v možnostech Jawy...
mě osobně by se na cestovní enduro hodilo víc zvýšit přední vidlici;motor dát víc nahoru, zdá se mi že je poměrně dole; to je ale můj osobní vkus, a na cestovní enduro mi to sedí...
Jawa má těžkou cestu před sebou, pokuď se chce udržet; kdybych měl peníze, a bylo by cenově dostupný, ten dakar; s tím že bych věděl že to jawě pomůže, šel bych do toho.
Ale tohle si v Jawě musej vyřešit sami.
Každopádně každá Jawa navíc, která brázdí silnice, je tou nejlepší reklamou..!!
Tím patří taky dík, každýmu kdo na ní jezdí, a ukazuje že Jawa ještě nevydechla svůj poslední výdech, i když tu asi nekteří budou říkat, že Jawa skončila před 20 lety.. já vidím naději vždy, ale je k tomu potřeba udělat patřičný kroky, který Jawa jestli neudělá, tak jí pomáhej pánbůh.
Zdali je to v jawě, tak že "pere" peníze, tak nad otázkou, zdali by vedení bylo ochotné polemizovat o vykonu výš zmiňovaných kroků pro obnovu Jawy, se nemusím dlouho rozvádět.
Tak jinak, pánové kolik je tu z vás milionářů a kolik by z vás bylo ochotno odkoupit Jawu ??? .. !!! ...
Naposledy editováno 17.05.2011 21:53:32
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Pawka píše: dnes uz je prej na zkouskach a dva jezdej maskovani v provozu dva valce, 1000 obsah 250000kč a pojede 220,asi to neni endůůro
bude to luxusní Jawa
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
dr.rath píše: bude to luxusní Jawa
Jelikož většině lidí při vyslovení slova Jawa naskočí dvoutaktní-levná-masová, už vidím ty zástupy milionářů, jak se ženou toho litra kupovatjak tu někdo psal - firma musí být čitelná. A to dlouho nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Sema píše: Jelikož většině lidí při vyslovení slova Jawa naskočí dvoutaktní-levná-masová, už vidím ty zástupy milionářů, jak se ženou toho litra kupovat
Ani mně se nerýmuje Jawa s luxusem. Mohl by to být poslední hřebík.
Jawa 660 Sportard: dobrá motorka, špatné jméno
Jawu jako takovou už velmi dlouhá léta plně vystihuje.
A že to špatný jméno si JAWA už za komančů vybudovala dost bytelně. Pokud se tohle špatný jméno někomu podaří zvrátit, tak to bude fakt kouzelník s nárokem na pomník v nadživotní velikosti.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba | 125ccm | 27 | 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K |
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba | derryn | 44 | 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA |
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba | Fidlous | 32 | 24.10.2018 v 06:34 MartinED250 |
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba | Roman2bk | 239 | 18.5.2015 v 00:03 markus |
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba | wrag | 33 | 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973 |