globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa 1000
24.4.2009 v 09:54
Dočetl jsem se, že týnecká Jawa za peníze EU vyvíjí nový motocyklový motor o objemu 1000 ccm. Máte někdo nějaké podrobnosti? Mně osobně to přijde jako vyhazování peněz oknem, výrobců motorů je po světě hafo a Jawa na tom zase není tak dobře, aby s tím nějak významně prorazila. To samé si myslím i o motoru FGR 2500 za peníze ze státního rozpočtu. Při vší úctě, kterou chovám k těmto nadšencům oboru - kdo to ve finále zaplatí??? Nebo se najde někdo, kdo si koupí za podobné peníze radši Jawu 660 než Yamahu se stejným motorem? Určitě se pár fandů najde, ale z ekonomického hlediska to nevypadá reálně.

Nová Jawa 1000

15.5.2011 v 10:23 | Nahoru | #421
jawa by sla hore jen kdyby delala lídl motorku..

(reakce na) Nová Jawa 1000

15.5.2011 v 10:37 | Nahoru | #422
assassin> Napsal jsi to krasne, ze si to na sebe nedokazalo komercne vydelat. Otazka je, jestli veskera lidska cinnost ma byt ovladana komerci. Nechme tomu par let a uvidime.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

15.5.2011 v 10:47 | Nahoru | #423
Napísal človek, čo má v avatare Che Guevaru s červenou hviezdou a jazdí na japonskom superšporte

(reakce na) Nová Jawa 1000

15.5.2011 v 10:59 | Nahoru | #424
jean192> Ja jsem jezdil na japonskem supersportu , kdyz ty jsi jeste hovnu rikal papu

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

15.5.2011 v 12:28 | Nahoru | #425
Tak si pokrytec, ty by si mal jazdiť akurát na jawe, alebo na dnepri. A po správnosti, by si mal čegevarovsky na bicykli aby si bol triedne rovnako ako kubánci a bolivijci .

Naposledy editováno 15.05.2011 12:28:37

2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

16.5.2011 v 14:31 | Nahoru | #426
Jawa si těžko může vzít příklad ze třicátých let, kdy dělali místo 500OHC např malé lehké a levné 175. V té době totiž svět nebyl zaplaven čínskou produkcí, de facto nebyla pořádná konkurence. Takže ano, Jawa se musí lišit (ať už v dobrém nebo ve zlém). Dělat malé levné 250 dneska umí kdekdo. A krom toho, jak už tu někdo psal, je samozřejmě dělá, ale žádný prodejní trhák to není. POkud se jim podaří udělat ten litr, najmou aspoň trochu schopnýho designéra, potvrdí se kvalita aspoň trochu srovnatelná s evropskými výrobci a cenu daj kolem 220 tis.... mohlo by to mít úspěch.

(reakce na) Nová Jawa 1000

16.5.2011 v 17:32 | Nahoru | #427

prochi20 píše: Jawa si těžko může vzít příklad ze třicátých let, kdy dělali místo 500OHC např malé lehké a levné 175. V té době totiž svět nebyl zaplaven čínskou produkcí, de facto nebyla pořádná konkurence. Takže ano, Jawa se musí lišit (ať už v dobrém nebo ve zlém). Dělat malé levné 250 dneska umí kdekdo. A krom toho, jak už tu někdo psal, je samozřejmě dělá, ale žádný prodejní trhák to není. POkud se jim podaří udělat ten litr, najmou aspoň trochu schopnýho designéra, potvrdí se kvalita aspoň trochu srovnatelná s evropskými výrobci a cenu daj kolem 220 tis.... mohlo by to mít úspěch.


kdyz bude vyroba stat 40% prodeje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

16.5.2011 v 23:51 | Nahoru | #428

prochi20 píše: Jawa si těžko může vzít příklad ze třicátých let, kdy dělali místo 500OHC ...



Už druhej. Kde ste na tuhle hovadinu přišli? Rumpál byl OHV-éčko!

A jen tak mimochodem: 175-ka byl licenční Viliers. V té době šéfoval konstrukci G.W. Patchett, kterej tak dal JAWě směr k malejm objemům a de fact udělal prívě Jawu Jawou. Když si k tomu připočtete, že Rumpál byl licenční Wanderer, tak ten kdo touží po ryze český JAWě by se rozhodně neměl příliš zahledět do éry let třicátých...

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

17.5.2011 v 07:45 | Nahoru | #429
jo sorry. Jasně že OHV - královskej hřídel ....
Jinak úspěch jsem myslel prodejní. Ne že by to fabriku nějak významně postavilo na nohy. V případě prodejního fiaska by to mohlo být právě naopak.

(reakce na) Nová Jawa 1000

17.5.2011 v 07:53 | Nahoru | #430

Ricard píše: Už druhej. Kde ste na tuhle hovadinu přišli? Rumpál byl OHV-éčko!



A navíc to byl licenční Wanderer !!!

(reakce na) Nová Jawa 1000

17.5.2011 v 10:04 | Nahoru | #431

prochi20 píše: jo sorry. Jasně že OHV - královskej hřídel ....
....



Další blbost: OHV-éčko žádnou královskou hřídel nemělo, na co?

Tu měla až právě 500 OHC z padesátejch let. Přitom první prototypy snad měly pohon vačky řetězem mezi válci. Na prvních sériovkách pak byl královskej hřídel se šnekem a na dalších pak s ozubenými koly.

(reakce na) Nová Jawa 1000

17.5.2011 v 10:09 | Nahoru | #432

jean192 píše: Tak si pokrytec, ty by si mal jazdiť akurát na jawe, alebo na dnepri. A po správnosti, by si mal čegevarovsky na bicykli aby si bol triedne rovnako ako kubánci a bolivijci .



Proč na Jawě? Proč na kole? Che Guevara si Jiřní ameriku procoural hezky na imperialistickém Nortonu.

Vono to s tou skromností těchhle revolucionářů nebylo zas tak horký, nebo to spíš bylo poněkud jednostranný: hlavně když se uskromní ti druzí, že....

Nová Jawa 1000

17.5.2011 v 16:31 | Nahoru | #433
Ricard, inak - len som si rypol, nespamujme. Osobne si myslím, že dnes už malá firma (bohužiaľ) ako je jawa, ťažko dokáže z vlastných zdrojov vyvinúť celú motorku. Veď to už nerobia ani giganti ako BMW, či Yamaha (v určitých prípadoch).

Nová Jawa 1000

17.5.2011 v 20:33 | Nahoru | #434
prochi20>Asi ano, jenže ta díra mezi 250-400,450,500; přece jen je, chce to ale přijít s originálním nápadem. A hlavně, Jawa není firmou, která by začínala, Jawa už má přece jen nějaké to jméno.. Chce to udělat dobrý stroj, a hlavně ho dostat do oběhu... Já nevím tomu litru nějaký velký naděje na úspěch nedávám, spíš vidím tu 350-400.. jako reálnější..Ale zase aby si v Jawě neházeli klacky pod nohy..
----

Tak, jak to teda je? Je jawa opravdu tak rozkradená či zadlužená či já nevímco ještě, že už není možné její vzříšení bez celkové obměny vedoucích atp.. a injekci xxx miliard do zařízení továrny ?
To už člověk neví co si má myslet...Mám někdo osobní zkušenosti(věrohodné) kterým se dá věřit? Nebo tu budeme polemizovat a vymýšlet xxx průběhů a konců Jawy ?
Ptám se protože jsem si právě dočetl tuhle patnácti stránokovou diskuzi a výsledek je takový jako bych si ji nepřečetl...

Edit: Dobrá s tou finanční situací Jawy sem se zmýlil, tak oprava:

K jawě 250... No, dobrý ten motor bych nějak překousl, ale stejně, ten vzhled, je to překopírovaná 640, a osobně kvůli výkonu bych přece jen šel do 350, kterou seženu za pár šlupů.. výhodou je ten 5. kvalt to jo ale.. Myslím, že by bylo lepší jít cestou rekonvalescence 350-tky, to byli a ty co jezděj jsou unikáty... hlavně ten design, když porovnávám jen vzhled, tak YBR 250 a J250 je nesrovnatelný mohutnost toho rámu a celkově motorka působí daleko dospělejším dojmem...pro mladý který budou chtít trošku okouzlit si myslím, že u té mohutnosti zrovna mohli trošku zapracovat..
Co se týče motoru se asi nemusím rozepisovat...
Uznávám, že ale v kategorii 500 by Jawa v současné situaci moc nevynikla.. vzhledem k troje er5,cb5,gs5e ... který se daj ojetý sehnat za velmi dobrej peníz...
Co se ale týče k těm 650,660; tak si myslím, že ten čopr nebude mít příliš velkou prodávanost.. jelikož jak už tu bylo zmíněno, když někdo chce čopra tak koupí pořádnýho..
Co se týče 6.5 style... no, je to takovej trochu extravagant, a myslím, že se docela povedl, krom těch výfuků ... ty výfuky na naháče se podle mě opravdu nehoděj... to je bič na oči...
a no co se týče 650 dakaru, to ten vzhled beru jako snahu odlišit se , o motoru nediskutuji, dvouvál by jistě ocenilo mnohem víc lidí, ale chápu, že to třeba není v možnostech Jawy...
mě osobně by se na cestovní enduro hodilo víc zvýšit přední vidlici;motor dát víc nahoru, zdá se mi že je poměrně dole; to je ale můj osobní vkus, a na cestovní enduro mi to sedí...

Jawa má těžkou cestu před sebou, pokuď se chce udržet; kdybych měl peníze, a bylo by cenově dostupný, ten dakar; s tím že bych věděl že to jawě pomůže, šel bych do toho.
Ale tohle si v Jawě musej vyřešit sami.
Každopádně každá Jawa navíc, která brázdí silnice, je tou nejlepší reklamou..!!

Tím patří taky dík, každýmu kdo na ní jezdí, a ukazuje že Jawa ještě nevydechla svůj poslední výdech, i když tu asi nekteří budou říkat, že Jawa skončila před 20 lety.. já vidím naději vždy, ale je k tomu potřeba udělat patřičný kroky, který Jawa jestli neudělá, tak jí pomáhej pánbůh.
Zdali je to v jawě, tak že "pere" peníze, tak nad otázkou, zdali by vedení bylo ochotné polemizovat o vykonu výš zmiňovaných kroků pro obnovu Jawy, se nemusím dlouho rozvádět.
Tak jinak, pánové kolik je tu z vás milionářů a kolik by z vás bylo ochotno odkoupit Jawu ??? .. !!! ...

Naposledy editováno 17.05.2011 21:53:32

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

1.9.2011 v 16:02 | Nahoru | #435
dnes uz je prej na zkouskach a dva jezdej maskovani v provozu dva valce, 1000 obsah 250000kč a pojede 220,asi to neni endůůro

Nová Jawa 1000

1.9.2011 v 17:16 | Nahoru | #436
co bylo v mém vláknu duplicitní? kurva je zde odkaz nebo co? tak ho sem aspoň naspamuj, když je to oficiální

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

1.9.2011 v 18:21 | Nahoru | #437
promin asi nectu tve vlak nebot ani nevim co rikas,nema to hlavu ani patu.asi je problem nekde mezi nebem a zemí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

1.9.2011 v 18:29 | Nahoru | #438

Pawka píše: dnes uz je prej na zkouskach a dva jezdej maskovani v provozu dva valce, 1000 obsah 250000kč a pojede 220,asi to neni endůůro



bude to luxusní Jawa

(reakce na) Nová Jawa 1000

1.9.2011 v 20:18 | Nahoru | #439

Pawka píše: promin asi nectu tve vlak nebot ani nevim co rikas,nema to hlavu ani patu.asi je problem nekde mezi nebem a zemí



nejseš nákej vztahovačnej? cenzor je rychlej jako vítr, mrkni na nástěnku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

1.9.2011 v 21:48 | Nahoru | #440

dr.rath píše: bude to luxusní Jawa

Jelikož většině lidí při vyslovení slova Jawa naskočí dvoutaktní-levná-masová, už vidím ty zástupy milionářů, jak se ženou toho litra kupovat

(reakce na) Nová Jawa 1000

1.9.2011 v 22:11 | Nahoru | #441
Sema> jde o indii a rusko jinej článek

Nová Jawa 1000

1.9.2011 v 22:22 | Nahoru | #442
Zajímavý je, jak jsou lidi nažhavení na něco, co nikdo neviděl, nikdo nezná kvalitu ani koncepci, nikdo neví kde by to vyráběli.....přesto je to "Něco" a už vytahují svoje těžce našporovaný čtvrtmiliony
jak tu někdo psal - firma musí být čitelná. A to dlouho nebude.

Nová Jawa 1000

2.9.2011 v 09:01 | Nahoru | #443
kéž by to byl zahradní traktor Jawa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

2.9.2011 v 11:59 | Nahoru | #444

Sema píše: Jelikož většině lidí při vyslovení slova Jawa naskočí dvoutaktní-levná-masová, už vidím ty zástupy milionářů, jak se ženou toho litra kupovat


Ani mně se nerýmuje Jawa s luxusem. Mohl by to být poslední hřebík.

(reakce na) Nová Jawa 1000

2.9.2011 v 12:04 | Nahoru | #445

Endy píše: Ani mně se nerýmuje Jawa s luxusem. Mohl by to být poslední hřebík.

Právě toho se obávám

Nová Jawa 1000

3.9.2011 v 00:16 | Nahoru | #446
Já bych řekl, že tenhle titulek

Jawa 660 Sportard: dobrá motorka, špatné jméno

Jawu jako takovou už velmi dlouhá léta plně vystihuje.
A že to špatný jméno si JAWA už za komančů vybudovala dost bytelně. Pokud se tohle špatný jméno někomu podaří zvrátit, tak to bude fakt kouzelník s nárokem na pomník v nadživotní velikosti.

Nová Jawa 1000

21.1.2013 v 22:47 | Nahoru | #447
Už je to docela dlouhá doba co probleskly první "mázlé" fota Jawy 1000.

Nevíte nekdo co a jak z ní zbylo-či zda bude?

Navazuji na info o zadání Jawy 1200

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

21.1.2013 v 22:59 | Nahoru | #448
Teď to stóji. Problém ze sóčástkó do zapalováni s podniko Katoda Olomóc

(reakce na) Nová Jawa 1000

21.1.2013 v 23:11 | Nahoru | #449
laďa-prášil: ...a s pertinaxovém karburátorem

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

22.1.2013 v 07:39 | Nahoru | #450
skoda, skoda a milionkrat skoda, ze Jawa nema stroj, ktery by nejak vazne zaujmul... nejlepsi objem by byl 700-900, 2V, nic sloziteho... litr je totalni nesmysl a skoda penez na vyvoj.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba 125ccm 27 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba derryn 44 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba Fidlous 32 24.10.2018 v 06:34 MartinED250
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba Roman2bk 239 18.5.2015 v 00:03 markus
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba wrag 33 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973


TOPlist