Otázka zní, jaké cestovní enduro by jste mi doporučili v ceně 60-90 tisíc Kč. Díky všem za rady
-----
ahoj, už delší dobu uvažuji o výměně motorky, o přechodu na cestovní enduro.
budu mít asi nějaké peníze v létě
co myslíte, že je lepší
a) prodat motorku v létě a koupit následně, třeba na podzim?
b) půjčit si peníze hned, koupit enduro hned a prodat mou na jaře
c) půjčit si peníze na podzim/v zimě, koupit enduro a mou motorku prodat až na jaře 2011?
možná že část pěněz bych si mohl půjčit bezúročně (v rodině)
Jinak prodat chci Hondu NT650V Deauville r.2001, koupil jsem ji v r.2005 za 110 tis. ale podle cen tipuji, že za 50 tis. by byl úspěch
(ale beztak to bude méně, možná o dost.... sice je technicky ve 100% stavu, pravidelně ji dávám do servisu a ještě ani jednou neměla žádnou poruchu, ale pěkně vypadá jen zprava viz foto 1 , zleva ty plasty vypadají jak po bitvě, holt jsem ji v r.2008 v Bulharsku v jedné zatáčce položil... viz foto 2, foto 3 ty zadní větší víka jsou z jíné motorky, koupil jsem je už bourané, originál zelené jsou ok)
a koupit chci nějaké cestovní enduro (jetě nevím, TA, 1100GS,..) a finančně asi za 70-90 tisíc
No a proč to dělám?
Pár výletů v zahraničí mě přesvědčilo, že cestovní enduro je na cestování tou nejlepší volbou, když chybí na cestě asfalt, abych se tam netrápil na jedničku přes spojku a kamarád na enduru byl už dávno někde fuč a taky i proto, že jsem narazil v zahraničí na pár míst, kde bych na enduru pokračoval dál (např. výjezd na nějaký kopec) a i jinak mě to tak nějak táhne mimo asfalt. A láká mě spíš východ, než západ...
Jo a taky chci, aby moje výlety byly ještě dobrodružnější
viz moje stránky: www.koprivnicti-motorkari.xf.cz
Prostě kdyby mě to netáhlo k enduru, tak bych moji milou Deauvillku nikdy neprodal a na truc všem, co říkají že je motorka po 50 tisících po smrti, bych na ni najel třeba i 200 tisíc km
edit: tipuji že tak polovinu km procestuji sám a polovinu s přítelkyní, nebo možná že s ní i většinu.
Naposledy editováno 28.03.2010 22:42:41
jinak kdyby ses chtěl podívat na alpa tak můžem dát scuka u hanky
a konečně ti došlo, že jiná volba než enduro není aspon budou zase zajímavější cestopisy
...Enduro je výborná volba - uvidíš jak se ti "rozšíří obzory"
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
třeba si ji takto nikdo nekoupí, třeba budu muset ještě něco investovat "na skrášlení", prostě na nalakování a nebo jít s cenou o dost dolů, otázka je, co je z tohodle levnější. Možná je to nalej, vylej, prostě nastejno.
A jak budu kupovat, tak je taky otázka co a za kolik....???? tak třeba
BMW 1100GS na tipmoto.cz jsou teď dvě nejlevnější za 74 a 83 tis., ročníky 94, kdežto
TransAlp 650 za tu cenu jsou ročníky 2001 i 2003 a je jich daleko větší množství na výběr.
Takže koupit větší a pohodlnější motorku a nebo "jen" 650ccm a skoro o 10 let novější?
Jinak ani nevím, jestli přicházejí v úvahu jiné motorky za tu cenu.... když se podívám na ty inzeráty, tak do těch 90 tisíc Kč tam vidím tohle:
F650GS, LC4 a Freewind ne, jednoválec prostě nechci
Aprilia Pegaso 650 asi taky ne, nějak nemám k italům důvěru
TDM850 neberu za enduro, to bych si mohl pomalu nechat Deauvillku
SuperTénéré 750 prý moc žere
Afrika.... noooo, jako jo, bylo by to pěkné, ale byla by zase o dost starší a minimálně bych musel předělat sedlo, chceme cestovat ve dvou...,
Triumph Tiger 900 zatím nevím, co si mám o ní myslet.... edit: tak prý servisy nejsou, s dílama je místy problém a jsou drahé.
V-Strom 650 - hodně zajímavá možnost, nízká spotřeba, násobný vítěz Alpského testu, v té ceně se objeví vyjímečně a asi jen v zimě. Docela mě překvapilo to, že se olej musí měnit 2x častěji, už po 6 tisících km. Ale nevylučuji to.
V-Strom 1000 - zatím jsem zahlídl v té ceně jen jednu, možná jen náhoda
BMW R 850GS - vyjímečnost, nevím jestli má význam, je to vlastně 1100GS jen s menšími písty, ale jinak stejně velká a těžká motorka
Varadero - za tu cenu jsou pouze starší, s karburátorem, takže spotřeba o 1,5 až 2 litry více, než Varadero stříkačka od r.2003, ale ta je zas s cenou jinde.
Bohužel díky ceně zde nemůžu zařadit F800GS, je ještě moc nová a
Takže v podstatě příchází v úvahu asi jen trojka TA650, 1100GS a možná DL650
Naposledy editováno 10.03.2010 18:44:36
verybusy>Hlavně,až budeš prodávat Deauville,tak nezapomeň napsat,že padla jenom ze stojánku a po všech tvých cestopisech má nalítáno poctivých 15.000 km.
upřímně, pokud ji prodám tento rok, tak přetáčet nechci
stejně buce cena nízká už kvůli těm polepeným plastům na levé straně, takže přetáčení tachometru by už stejně asi nepomohlo
jinak to vidím stejně jako Břéťa.... cestOFFání mimo asfalt je vyšší level...
držím palce....
Strom už má o hodně vyšší výkon, do toho být tebou jdu taky by se mi líbil, ale je to spíš na cesty
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Bral jsem to doposud tak, že když mi stačí výkon na mojí motorce a Alp je živější (je lehčí, kardan prý zabere 40kg a pamatuji, že mi Refi na Alpu ujížděla ...), tak že by mi měla výkonostně stačit.
Moc nedám na řeči typu "nic pod litr nemá cenu" a raději si užívám nižší spotřeby a třeba toho, že mi pneumatiky vydrží 20 tisíc km.
Stačí mi, když po okrskách jezdím max 100-120 a po dálnici 130-140, to by snad ten nabalený Alp ve dvou měl zvládnout, nebo ne? Jede mi to i rychleji, ale pak už zbytečně moc roste spotřeba.
Stejně, kde člověk využije velkou rychlost? Snažím se hlavně cestovat a v zahraničí jezdím buď podle předpisů a nebo jen o něco více, na 90 maximálně 110-120 a to ten plně nabalený Alp, ve dvou a pohodovým tempem snad zvládne, ne? Zvláštní případ jsou německé dálnice, ale přes ně pojedu kdoví kdy a maximálně 2x za ten rok.
Jinak nabalený jezdím dost, ty vestavěné kufry mi nestačí ani s většími víky a tak jsem přes ně hodil ještě brašny, to jsem pak spíš širší než delší
a i tak mi těch 57 koní stačí
(fotky jsou z Balkánu, cestopis je napsán a poslán sem, bude zveřejněn začátkem dubna)
Naposledy editováno 10.03.2010 09:56:52
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Jednoválce-ty bych škrtnul rovnou, z tvých cestopisů vím, že děláš i dlouhé přejezdové etapy, na což jednoválce nejsou ideální. Kamarád, se kterým cestuji nejčastěji, má
F650GS 2005 výhodou je nízká spotřeba tohoto stroje (většinou 3,5 až 4 litry na 100 km), z ní pramenící dlouhý dojezd na nádrž. Celkem často se dá sehnat s ABS. srvisní interval slušných 10tkm. Tím výčet kladů zřejmě končí.
Transalp Za peníze co chceš investovat, seženeš 650, já měl 600, ale diametrálně se ty motorky neliší. Rozhodně se na té motorce dá cestovat ve dvou-viz. Meli.. TA má genialně nízké náklady na servis, interval 12tkm, levný spotřební materiál, velký výběr pneumatik za velmi přijatelné ceny. Já bych si ho ale na cestování ve dvou se svými zkušenostmi nekoupil. Jak píšeš, chceš se přesouvat po dálnici 130-140 kmh... No, jde to, ale ta motorka hrozně točí, roste spotřeba a s naloženou motorkou se pohybuješ na hraně trápení sebe a stroje..
BMW R GS v téhle cenové relaci seženeš jen 1100. Poctivě zpracovaná robustní motorka, motor nemá nijak vysoký výkon ale velký krouťák, což je zásadní pro komfortní jízdu-nijak za to netaháš, máš rezervu, když to jede stovkou točí motor cca. 3300 rpm-nádhera. Mám na něm jen pár set kilometrů, ale už bych zpátky neměnil.. Perfektní pohodlí pro oba členy posádky. Velká nádrž, spotřeba stejná jako u Transalpa, ale delší dojezd.No a hlavně co? Hlavně kardan Víc zaplatíš za servis (máš někoho v okolí kdo tyhle motorky servisuje??) i za gumy.. Pěknej stroj je trochu těžší sehnat, já měl spíš štěstí a mám přesně to co jsem chtěl (hlavně těžko dokoupitelnou tovární výbavu-ABS, FID a vyhřívky).
Naposledy editováno 10.03.2010 10:31:41
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
F650GS 2005 - to je už ten dvouválec 800ccm? nebo jendoválec jako 650 Dakarka?
Pokdu dvouválec, tak to je cenově myslím mimo, od 150 tisíc výš.
TA vs. 1100GS - můžeš nějak vyčíslit rozdíl v Kč v nákladech na servis mezi těmito dvěma motorkami?
a rozdíl v nákladech na pneumatiky? jako za kolik jsi kupoval na obě dvě motorky a kolik to vydrželo
Třeba na Deauvillce koupím s přezutím tak za 4,5 až 5 tisíc Kč a vydrží to 18 až 20 tis. km. Vydrželo by to i víc, ale měním spíš, když mám před sebou další dlouhou cestu.
Servis zajištěný mám (díky prezimu tady), motorku dávám do jednoho soukromého servisu tady v okrese, ten servisák je šikovný, vždy řekne co a jak a ještě nikdy se mi nic nepokazilo. Opravuje všechny značky a ještě mi dává slevu, protože tak často s takovým servisním cyklem k němu prý nikdo jiný nejezdí Jinak nejde o nic extra levného, je drahý skoro jako oficiální servis Honda, ale ty peníze do toho vždy dám ať mám klid.
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
jak jsem psal, nereagoval jsi, tak to píšu po druhé.. klidně se stav, nebo se sjedem u hanky a dám ti klidně sjet, nebo tě svezu at víš, jak to jede ve dvou
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Naposledy editováno 10.03.2010 11:01:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
[img] by mi stačilo
a vidím, že máš ještě k tomu 600, novější 650 je o něco silnější, takže by to mělo být v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Crucio>naprcccs> padl ze stojanku ne az na ty plasty vypada netknute a plasty sou ... :D
však právě.. 5ku ještě dolu a za 45 máš fajného alpa za ušetřených 30tis bych si koupil kufry,pružiny,plexi,ladák,gumy,servis....vrrr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
naprcccs>jako alp jede ve dvou v pohodě.. dá se jet pořád 120 úplně v klidu, i víc když potřebuješ.. dokáže se roztočit rychle na 150+.. já když jsem jel ve dvou tak vždycky s kámošem, s babou která váží půlku co chlap to bude určitě o něčem jiném navíc jak psal Sema, alp má super intervaly, je bezúdržbový, gumy seženeš za pakatel a vydrží ti mraky km.. díly taky za babku, je pohodlný, celkem velký pro oba. Spotřebu při tvém tempu co píšeš bude 5-5,3l...
jak jsem psal, nereagoval jsi, tak to píšu po druhé.. klidně se stav, nebo se sjedem u hanky a dám ti klidně sjet, nebo tě svezu at víš, jak to jede ve dvou
díky, pamatuji si to (někde jsem si to i poznačil), takže na jaře se určitě domluvíme
nad 150 jsi myslel ve dvou včetně všech tří kufrů a nebo bez kufrů
Alp je super spolehlivý, nízké provozní náklady, pohodlný, zvládne i špatné cesty a terén
doporučil bych jiné pružiny, gumy když dáš mitasy e07 tak vydrží v klidu 15 000 km a koupíš je do 2500 Kč obě, motor znáš z deauvillky takže není co řešit, spotřeba bude cca podobná - já jsme měl od 4,2 do 6, průměr kolem 5 není problém
jede i ve dvou, ale jde o to co člověk chce - jezdilo se ve dvou i na jawce 350
V Strom - výkonější, větší nádrž, 6ti kvalt, úspornější s nižší spotřebou, chce to kryt pod motor, do terénu je míň vhodny jak zbývající dva, ale zvládne to taky - jen si to tolik neužiješ
spotřeba když jsme jezdili s kámošem to samé tak byla o cca 0,3 l nižší
1100GS - klasika klasik - prostě hroch jak má být, nízká spotřeba, spolehlivý, pohodlný, ale je to mastodont se vším všudy, luxus kardanu
takže nakonec v téhle kategorii je to dost vyrovnaé - všechny stroje mají své, mají své zastánce a příznivce
zvaž sám co preferuješ a nejlépe se na každé projeď a uvidíš co ti sedne do ruky, ale projeď se pokud možno co nejvíc km, na 2 km po městě toho moc nepoznáš
Roman2bk>díky, pamatuji si to (někde jsem si to i poznačil), takže na jaře se určitě domluvíme
nad 150 jsi myslel ve dvou včetně všech tří kufrů a nebo bez kufrů
ve dvou jo, s kuframa nevím, nemám je tak jsem to nezkoušel.. ale já jezdím z 99ti % sám, tak já tohle neřeším..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
naprcccs>však právě.. 5ku ještě dolu a za 45 máš fajného alpa za ušetřených 30tis bych si koupil kufry,pružiny,plexi,ladák,gumy,servis....vrrr
na tom co píšeš něco je,
navíc sám mám lehnuté plasty, prodat to chci tak jak to je a nemám problém s tím koupit podobně lehnutou motorku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Roman2bk>na tom co píšeš něco je,
navíc sám mám lehnuté plasty, prodat to chci tak jak to je a nemám problém s tím koupit podobně lehnutou motorku.
však jasné mě by to taky nevadilo a ty máš motorku na cesty a ne na parádu.. koupit ji za 45 tak máš fakt rezervu na výbavu a o tom to je
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Gumy- Transalp 90/90-21 a 120/90-17, jezdil jsem Metzeler Tourance, sada za 3500 Kč, vydržely 17 tkm. Poté přezuto na Mitas E-07 (kvůli občasným výletům do lesa na spaní atp), za sadu jsem dal 2300 Kč, vydržely zatím 15tkm a pořád jsou na motorce se slušným vzorkem. Teď bych zřejmě zvolil Heidenau K60 za cca. 2600 Kč, má je kamarád a na mokru se chovaj líp.
Na GS 110/80-19 a 150/70-17 je menší výběr gum, cena Heidenau K600 4300/sada, Tourance 5300/sada. Předpokládám o něco menší životnost díky větší váze a točivému momentu GSa..
Servis-vedu si "palubní deníky" ke všem motorkám, ale v kolonce GS toho zatím moc nemám. Oleje, filtry, svíčky a pod. kupuju za levnější peníz přes kontakt v Elitu, měním sám s kamarádem na dílně.. Ventily a podobně nechávám seřizovat v servisu-tady zatím nemám srovnání. Ale předpokládám, že servis BMW vyjde dráž, tady bude zřejmě největší rozdíl- i když nemyslím, že by mě to mělo zruinovat, to bych si tu motorku nekoupil
Olej byl levnější pro BMW (včetně extra oleje pro kardan a převodovku), filtry za podobné peníze, svíčky má BMW jen dvě místo čtyř Transalpích..
3 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
tak tě ještě navnadím co tě bude dál čekat co z alpíka na cestování vyrobíš
vezmu to od předu abych na něco nezapoměl
progresivní pružiny (lepší chování v terénu a při větším zatížení motrky)
vyšší plexi
zvýšené řidítka - hlavně teda pro jízdu ve stupačkách
vyhrívané hefty (alp má obecně dorbou ochranu přek počasím a tohle ještě pomůže)
padáky - důležitá a praktická věc, navíc se na ně dá taky neco navěsit
Lopata pod motorem
centrální stojan (není moc dobře řešený - dole v terénu překáží, ale na cesty je super)
upravené sedlo (aby spolujezdec tolik nesjížděl dopředu)
boční nosiče kufrů
plotna na zadní kufr
odstraněný katalytický konvertor ve výfuku (odlehčení do dost kg)
KN filtr - 650 alp ja laděn dost bohatě kvůli tomu konvertoru takže to KN zleší a nemusí se nic dál ladit
co nemám ale na cesty bych hodně doporučil - scotoiler nebo jiné automatické mazání řetězu, na dlouhé cesty super věc
Takže nejenom že ta výbava (3 kufry, rám, kryt motoru, kryt světla, vyhřívané hefty...) by mi přišla vhod, ale třeba nakonec s přítelkyní procestuji jen polovinu procestovaných kilometrů a navíc tady na ty výlety po Evropě, si myslím že by nám ten Alp mohl v pohodě stačit....
Stejně nad 130 jsem se rozjel za týdnení výlet jen jednou (např. po Slovenské dálnici cestou na jih)
Jak píšete všichni, že TransAlp = nízké provozní náklady, tak to pro mě hodně znamená, dokonce tolik, jestli pak někam budu moci jet nebo nejet.
Naposledy editováno 10.03.2010 11:29:36
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | Honzik125 | 9 | 23.5.2024 v 03:36 2stroke |
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |