globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pomoc, strženej závit u výpuštáku.
Dneska sem si měnil olej již po Xté, a pravděpodobně to vypadá že jsem ztrhul závit u výpušťáku. Páč šroub nejde vyšroubovat ani zašroubovat. A to olejový sejtko co je pod motorem,tak vůbec nejde ničim povolit, šroubovákem je to nahovno,oříšek na to nejde nasadit... Nevím si rady, ale vůbec.
Předchozí
1 2
Následující

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 18:13 | Nahoru | #1
vítej v klubu.

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 18:17 | Nahoru | #2
ty woe další expert

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 18:19 | Nahoru | #3
Vrtačka, vrták, závitník......

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 18:26 | Nahoru | #4
Jo a jde o KTM exc 450

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 18:26 | Nahoru | #5
1. Zjisti si, co je tam za závit
2. sežeň si autoservis, kde mají helicoil vložky pro tenhle závit
3. demontuj vanu (jak vypustíš olej nechám už asi na tobě:)))) )
4. stržený šroub už nějak vyndej. - zatlač z druhé strany a toč, nebo prostě na hrubiáka vyraž ven, závity jsou stejně v piči
5. zajdi do toho servisu a nech si ten závit vyvložkovat.
6. Pokud je tam závit M10x1,25 (což pochybuju), tak se stav v Liberci a převložkuju ti to.

zlom vaz:)

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 18:30 | Nahoru | #6
Olej vypuštěnej je.

[img]

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 18:37 | Nahoru | #7
pod podložku rejpni šroubovák a šponuj a toč a musíš ho dostat ven a nech udělat vložku zavitu nebo rovnou větší závit a jinej špunt a je to

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 18:39 | Nahoru | #8
Celej dem sem se oto snažil, šroubovák jsem tam napral a klíčem povoloval a pořád se to točí na místě

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 21:26 | Nahoru | #9
vyvložkovat, docela častá a jednoduchá operace. to zvládneš i sám popřípadě v každý dílně kde maj závitníky, vložku koupíš ve šroubárně. Taky sem to dělal, tenkrát ještě na yamahe

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 21:40 | Nahoru | #10
sundej vanu, pak kašli na vložky, rovnou tam pošli větší závit a dej větší zátku

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 21:44 | Nahoru | #11
A nebo je další možnost. Použít tzv. tekutý kov.

Vrtačkou odvrtat šroub. Pak klidně vytočit nějaký větší závit. (pro lepší soudržnost)
Pak zaslepit tekutým kovem. Nechtat vytvrdnout a pak vyvrtat dírů a vytočíš požadovaný závit.

Je to sice komplikovanější, ale také možné.

(reakce na) Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 22:19 | Nahoru | #12

AndělČK>A nebo je další možnost. Použít tzv. tekutý kov.

Vrtačkou odvrtat šroub. Pak klidně vytočit nějaký větší závit. (pro lepší soudržnost)
Pak zaslepit tekutým kovem. Nechtat vytvrdnout a pak vyvrtat dírů a vytočíš požadovaný závit.

Je to sice komplikovanější, ale také možné.



možné je všechno

(reakce na) Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 23:24 | Nahoru | #13

TomaTy>Celej dem sem se oto snažil, šroubovák jsem tam napral a klíčem povoloval a pořád se to točí na místě



Lehká rada když nepomůže síla použij ještě větší to musí jít ven

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 23:36 | Nahoru | #14
s tím tekutým kovem je to sice řešení, ale ne stálý. olej se mění docela často a ten závit v tom tekutým kovu moc dlouho nevydrží, přirovnal bych ho k čínskýmu hliníku. Navíc plocha kde bys ho chtěl použít musí být dokonale čistá a odmaštěná, což olejová vana zrovna není

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

11.8.2009 v 23:56 | Nahoru | #15
Tekuty kov nebrat :)

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 08:48 | Nahoru | #16
Jestli je to pod motorem, co je to dlouhý sejtko a neteče to kolem něj, tak to neřeš, u EXC je spousta výpustnejch míst, ale jestli je to jako ze zadu od kyvky co je na tom magnet, viz tvuj obrázek, tak bych to řešil asi tou vložkou, je potřeba zachovat velikost závitu, aby se tam ten šroub s magnetem vrátil.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 10:39 | Nahoru | #17
větší závit je prasečárna! pak se divte, že si koupíte motorku a nic na ní není sériového. elegantní a správné řešení je helicoil a BASTA!

(reakce na) Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 11:44 | Nahoru | #18
RUTAN: Naprostý souhlas. V době existence závitových vložek za pár korun je kurvení závitů zvětšováním totální prasečina. Nehledě na to, že originál výpustné šrouby mívají na konci magnet na chytání špon, což větší náhrada bude postrádat. A lepení závitu tekutým kovem bych považoval za skrytou vadu jako vyšitou, pokud se o tom příštímu majiteli neřekne.

2 reakcí na tento příspěvek Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 12:18 | Nahoru | #19
Ta vložka drží v čem-ve větším závitu. A dát tam větší zátku s magnetem snad není problém. Taky může sundanou vanu necht vyvařit hliníkem a říznout origo závit do masa (skutečně správné řešení). Asi bych se rozhodoval podle tloušťky vany v místě závitu. Teď zrovna řeším strženej závit na vidlici a tam helicoil není optimální řešení, stejně bych musel pak nechat vysoustružit speciální šroub

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 15:22 | Nahoru | #20
Takže to mám nechat vyvložkovat říkáte jo? Kde mi to teda udělaj?

(reakce na) Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 15:30 | Nahoru | #21

Americkej>Ta vložka drží v čem-ve větším závitu. A dát tam větší zátku s magnetem snad není problém. Taky může sundanou vanu necht vyvařit hliníkem a říznout origo závit do masa (skutečně správné řešení). Asi bych se rozhodoval podle tloušťky vany v místě závitu. Teď zrovna řeším strženej závit na vidlici a tam helicoil není optimální řešení, stejně bych musel pak nechat vysoustružit speciální šroub



no material kterym se to vyvari je vetsinou jeste mekci svinstvo nez ten origo odlitek, bublinky, zavit v tom stoji za dve veci.. pokud neni ostrej novej zavitnik vetsinou se uz do toho svaru vyreze dost nic moc zavit...
proc ne zavit.vlozka do vidlice? treba i drahe firmy do racing komponent ktere se casto sundavaji davaj helicoil vlozky od vyroby, mel sem tu treba fungl nove sestipisty APracing za 900liber a meli uz od vyroby vlozky... a to to nebyl obyc odlitek ale vykovek z naky lepsi al slitiny...

Naposledy editováno 12.08.2009 15:31:18

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 15:38 | Nahoru | #22
vložku,jak psali ostatni, a kup si momenťák,pro příště se takovymhle věcem vyvaruješ,když nemaš v rukou cit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 15:39 | Nahoru | #23

Americkej>Ta vložka drží v čem-ve větším závitu. A dát tam větší zátku s magnetem snad není problém. Taky může sundanou vanu necht vyvařit hliníkem a říznout origo závit do masa (skutečně správné řešení). Asi bych se rozhodoval podle tloušťky vany v místě závitu. Teď zrovna řeším strženej závit na vidlici a tam helicoil není optimální řešení, stejně bych musel pak nechat vysoustružit speciální šroub



nesouhlasím. jak jsem řekl - origo stav motorky, třeba i s helicoil vložkou je daleko lepší než nějaká temovaná a lepená vložka z bronzi nebo kýhošlaka, která se může časem uvolnit, téct atd.. Uvolněný helicoil jsem ještě neviděl, drží to lépe než origo závit a je to tam na věky. Já mám helicoil vložky v držáku motorou, obou třmenech přední brzdy a vrchních brýlích, což jsou v podstatě kritická místa celé motorky a drží to na výbornou. jediná nevýhoda je cena té sady...holt ne každý si kvůli jednomu závitu koupí sadu za talíř... já mám dva rozměry doma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 15:41 | Nahoru | #24

Axel>vložku,jak psali ostatni, a kup si momenťák,pro příště se takovymhle věcem vyvaruješ,když nemaš v rukou cit



cece u tehle namahanejch spoju na starsich moto bych rekl ze je dotahovani s citem bezpecnejsi nez momentak... momentakem kupu sroubu utrhas kdyz je dotahnes na predepsanej moment... to asi neni pripad vypustaku- ale kupa srouba se ma po kazdem sundani menit za nove (trmeny, kotouce atd)

(reakce na) Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 15:54 | Nahoru | #25

assassin>cece u tehle namahanejch spoju na starsich moto bych rekl ze je dotahovani s citem bezpecnejsi nez momentak... momentakem kupu sroubu utrhas kdyz je dotahnes na predepsanej moment... to asi neni pripad vypustaku- ale kupa srouba se ma po kazdem sundani menit za nove (trmeny, kotouce atd)



souhlas.
Ale to měnění šroubů je jenom alibismus výrobce..kdybych to dělal jak přikazuje, tak si musím rozjet šroubárnu:)))

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 16:55 | Nahoru | #26

RUTAN: jediná nevýhoda je cena té sady...holt ne každý si kvůli jednomu závitu koupí sadu za talíř...


Když se to tak vezme, je ta cena té sady pěkná zlodějina. Teoreticky to jde pořídit za pár šupů. Je tam jeden závitník, zaváděč, což je kus ohnuté kulatiny s drážkou na konci (domácí výroba pět minut) a ulamovák, což je zas jen kulatina, kterou se odlomí ta příčka. No a hrst vložek, které se dají pořídit i kusově a stojí pár kaček. Zapomněl jsem na něco? Snad ještě krabička.

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 17:06 | Nahoru | #27
vzhledem k tomu, že špunt bude taky načetej, když je strhlej závit ve vaně, na vyrtrávačce udělat novej závit, větší a na soustruhu k němu špunt... ze šestihranu, aby jsi měl na klíč...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 17:19 | Nahoru | #28
1100Virago> Myslím, že je v sadě i vrták...

(reakce na) Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 17:38 | Nahoru | #29
tobig: Jo, na ten jsem zapomněl. Ale všechno jsou to položky, které se dají koupit za ceny v řádu desetikorun.

Pomoc, strženej závit u výpuštáku.

12.8.2009 v 19:36 | Nahoru | #30
rutan, pokud tam udělá normální přesnou díru do ní nalisuje s přesahem vložku s ezávitem a těsnící plochou.. tak to v životě nevypadne a nepoteče
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CR125 2003 motorka vůbec nejd... Honda CR 125 Honda 08L55-KPC-850 Pítr43 6 17.5.2024 v 10:49 ja1
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R Dzony321 14 25.3.2024 v 18:17 krokoš
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 12 18.3.2024 v 16:44 krokoš
Smazat prosim KTM EXC 450 Tutor 0 7.3.2024 v 14:20 Tutor
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 0 7.3.2024 v 13:59 Tutor


TOPlist