globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kolem České republiky

21.11.2007 v 22:35
Začínám spřádat plány na objetí České republiky. Tak nejtěsněji podél hranice jak to půjde. Po silnicích a cestách kde se dá na moto rozumně projet.(nechci jezdit po lese mezi pařezy) Vymýšlím něco už vymyšleného nebo ne? Pokud ano nemáte někdo plán cesty? Alespoň částečný?
Dík.

21.11.2007 v 23:37 | Nahoru | #1
bpohludka> Dělal jsem něco podobného letos na jaře . Je to tady nekde. S Yuki kolem republiky. Šlo o čas a dalo to 2117 km. Myslím, že to mám ještě i na stránce www.suzuki-gs.unas.cz . Moc tam už nechodím. Není čas. :thmubup:

22.11.2007 v 10:12 | Nahoru | #2
to je rozohodne dobrej napad jen te upozornuju ze s jidlem roste chut... az udelas toto, tak evropa se objizdi hur jinak drzim palce :thmubup:

22.11.2007 v 10:52 | Nahoru | #3
tak to už jsem objel předloni, letos to sem přidal ještě víc zajímavých míst a příští rok to jedu i se slovenskem.

22.11.2007 v 11:00 | Nahoru | #4
no CR sme taky davali 2x dokola,..... loni sme pridali taky SK a mrkli az do uzgorodu.... ale jak sem psal... zacne to CR... pak SK a nema to konce clovek chce furt vic... pristi rok jedem korsiku.... pak bych chtel norsko.... a pak a pak a pak... je to nemoc... nevim kde to skonci :thmubup:

2 reakcí na tento příspěvek Kolem České republiky

22.11.2007 v 11:04 | Nahoru | #5
Mám úplně stejnej nápad, hýčkám si ho od té doby co jsem čet o cestě co udělal Stařec Petr. :)
No tak se trochu opičím, a co jako? :lol: :lol: :lol:

Mám ho v záloze jako plán na příští rok č. 3. To kdyby nevyšel plán č. 1. nebo č. 2. :|
Pojal sem to skoro stejně, s tím že se budu pokud možná vyhýbat silnicím I. třídy. Objíždět jsem to chtěl respektive chci v protisměru hodinových ručiček.
Mapu jsem si zkusmo dělal na http://maps.google.com/ Po té přenášel do TomToma, není v tom problém. Zatím. :)
Cíle výpravy:
Nerozmlátit motorku ani sebe.

Pohoda žádnej stres, povede se dobrý, nepovede nic se neděje. :)

Co nejblíže státní hranici

Vyhýbat se kempům a penzionům (spaní pokud možno pod širákem)

Cestou navštívit zajímavosti (hrady, muzea, přírodní úkazy....)

Doba objezdu cca 14 dní.

Denní penzum km podle situace, od 150 km do 500 km. (Prostě jak se budu cítit. Chci se projet a něco vidět ne se zničit.)

<strong>Alternativa </strong>je udělat tu jízdu nééé tak úplně bez těch silnic I. třídy, ale zase i ze Slovenskem. a to by už mohla bejt fakt bombice. :thmubup: *yes*

Jinak K plánům č. I a II, tak jednička je Turecko severní částí až k Araratu, potom na jih k jezeru a městu Van a podél jižní hranice zase zpět. S zastávkou ve střední části Turecka.

Plán č. II je s Fidžim a partou co dává dohromady do Chorvatska. Tam jsem zcela ve vleku událostí a neřeším vůbec nic. Všechno plánování nechám na jiných sám se jen budu přidávat. Předem souhlasím se vším co ti lumpové vymyslí. :D

22.11.2007 v 12:56 | Nahoru | #6
Sinner> jestli muzu poradit k tvym planum ohledne Turecka, az se budez vracet z vychodu, tak nekde nad Syrii to otoc do stredozemi Turecka a nejezdi po jiznim pobrezi, je to otrava, Jet stredem Turecka smerem na zapadni pobrezi je PARADA!!! nejlepsi motocestovani co jsem kdy zazil... toz tak. :)

22.11.2007 v 13:17 | Nahoru | #7
MiZi33>
Jj, dík za radu. Nějak tak to plánuji. Přečetl jsem si pár cestopisů a nějaké průvodce, teď se trošku seznamuji z historií abych tam nepropadl hysterii. :)
Pokud máš nějaké další poznatky tak je rád uvítám.

22.11.2007 v 14:24 | Nahoru | #8
Sinner> Pro inspiraci, nekolik fotek (nejen) z Turecka najdes na www.miziho.com/public/

22.11.2007 v 14:30 | Nahoru | #9
Sinner> Mně šlo o co nejrychlejší projetí té trasy a nasr* ní Jawaweba. Teď se vracím na neznámá místa a beru to podrobně :lol: :lol:

22.11.2007 v 14:47 | Nahoru | #10
Aoj. My jeli s klukama letos a najeli 2000 km (nevim teda kde, ale jo) neberu, že jsme 3 x zabloudili a přijeli 3 x z jinýho směru na MIMOŃ :))) Ale bomba! Cestu nikde nehledej. Pokud máš po ruce obrys ČR, dej si za cíl hlavní body (města) a na ty jeď . . my jeli taky naslepo - pouze mapku na tankvaku a bylo to supr. Noclech seženeš všude a pokud máš štěstí v neštěstí (píchlá guma) najde i o sobotách vzřícný lidi . . . *yes*

22.11.2007 v 14:56 | Nahoru | #11

23.11.2007 v 11:30 | Nahoru | #12
MiZi33>> Jo super fotky
<strong>Jo super fotky</strong> *yes* :thmubup: , další důvod proč se tam podívat, cestopis by si nááááhodou neměl? :)
O té Sýrii jsem taky přemýšlel, ale asi by to bylo nad moje časové a možná i finanční možnosti. Jo další se chci zeptat, jak jsem se díval tak si toho sebou moc nevez, to se mi líbí ale co jsi sebou vez aspoň přibližný seznámek, můžeš mi říct jak si spal (podle cen vidím, že asi i oficiálně v nějakých příslušných zařízeních), a případně se stravoval. Pokud jsi vařil tak na čem? Já chci sebou VAR na plyn, ale obávám se trochu vysokých teplot. Ještě zda si cestou měl i jiné potíže (policie, rychloti, zloději, nehody, případně zda byl nějaký defekt apod.) než ten upadený držáček na motorce, (vypadá to že ne) a jak si ho opravil?

Za případnou odpověď díky. Myslím že by to zaujalo i jiné než jen moji maličkost. :)

23.11.2007 v 13:12 | Nahoru | #13
Simmer
Turecko mohu jen dporučit - byl jsem ve východní polovině před třemi lety- sice ne na motorce ale oraganizovaně. mohu doporučit, samé hory, příroda prostě paráda- a turisté se tam zbytečně bojí- neměli jsme sebemeší problém. Tam člověk pozná jak se dá žít v chudobě- jeden traktor z 50tých let pro celou ves atd . Severo východ od černého moře až po Ararat je v pohodě, je tma klid ale jihvývhod = Kurdistán, tam tě ted jistě nepustí. Turecko je vojenská zeměa v současné situaci je to uzavřená oblast. Když jsem tam byl já tak na každě větší křižovatce bylo vojenské kontrolní stanoviště, a mezi sebou si nás hlásili že jsem projeli - uplně mi to na klidu nepřidávalo a to byli Kurdové ještě poslušní. V současnosti tam má adrmáda hlavní slovo a čumily tam ted jistě nepotřebují. Jen pro ilustraci policie funguje jen ve velkých městech, pokud se dostaneš do potíží mimo město máš volat univerzální tísnové číslo ( už si ho neopamatuji) a vždy se dovoláš na nejblížsí vojenskou posádku a ta ti pomuže :)

23.11.2007 v 14:18 | Nahoru | #14
Stařec Petr>>
Ty vado dědku..... *yes* ..tak to bylo dost dobrý. Sice jsem o něco mladší (ale takovej mlaďas zas taky už nejsem) ale takovejhle maraton bych asi dobrovolně nedělal. Navíc sám a bez zajištění.
Já bych to chtěl pojmout spíš poznávacím způsobem, stejně jak tu už někdo psal. Chci si v mapě najít body, kterými projet a těch se držet, pokud to půjde. Začal bych až v Aši a vzal to po směru hodinových ručiček. No uvidíme. Ale v keckách od číňanů teda fakt nepojedu. A co se týká moto: furt váhám jestli na Alpíkovi nebo na XJR, na Alpíkovi projedu všude, ale na XJR by zase byli lepší delší přesuny. Asi bych měl ty motorky nějak zkřížit, nebo do Alpíka nacpat tu třináctistovku z XJR, to by byla síla. :lol:

23.11.2007 v 14:26 | Nahoru | #15
Sinner> Sice je to off topic ale ...

Cestopis jsem nesepsal, nejak na nej nemam cas (=jsem linej..).
Syrie urcite neni narocna z financniho hlediska, bezol.benzin za 13 Kc, hotely tak okolo 50-100 kc za noc, cena jidla v restauracich je zanedbatelna, asi tak 30% ceskych cen. Kvalita jidla super, mimochodem Syrie je vyhlasena na celym Blizkym vychode nejlepsim jidlem...

K ceste:

UBYTOVANI:
Na ceste tam jsem spal jenom v hotelich, byl zacatek dubna a popravde na sirak to po nocich vubec nebylo... To samozrejme trochu zvedlo nakaldy, predevsim hotely v Madarsku a Bulharsku.
Na zpatecni ceste jsem stravil vic casu v Syrii a Turecku, a tam je ubytovani OPRAVDU levne, kdyz se jedna o hotely na venkove nebo v mensich mestech (do 100kc/noc). V Recku, a Chorvatsku jsem spal pod sirakem v kempech vedle motorky. V Albainii jsem mel stesti a nasel peknej bungalow skoro na plazi za super cenu (asi 350kc)

JIDLO:
Zadny vareni jsem s sebou nevezl. V zemich kde jsem byl nejvic jsou ceny jidla v restauracich daleko nizsi nez u nas, kdyz netrvas na 3*** stravovani. A kdyz neni restaurace, tak jsou dneska vsude kramky s potravinama, takze si vzdycky muzes koupit nejakou namku. Ceny vetsinou lepsi nez u nas. Takze podle me nemelo cenu s sebou vozit nejaky zasoby nebo nadobi, maximalne jsem vzdycky s sebou mel extra 2 l. vody a nejaky musli tycinky, kdyby nahodou...

CESTA:
Na motorce jsem nemel krome toho praskleho drzaku zadny defekt. Drzak prasknul v Syrii, tak jsem ho pripaskoval k ramu, aby mi neposkrabal motor a po dojezdu do Jordanska jsem si nechal zavarit. Zadarmo :)

Taky mi jednou upadl pravy kufr, ale podle me to bylo moji vinou, protoze jsem nedotahl poradne jeden z jeho drzaku a nekolik tisic kilometru jsem to nekotroloval... Kufr byl naprosto v poradku, akorat se z jedny strany posrabal jak se sunul po silnici.

Mimo Rakouska, Madarska, Bulharska, ktery jsem bral jako nutne zlo na presunu :) jsem si primarne vybiral silnice 2. 3. trid. a co nejvic pres hory pripadne poust. Vyhodou je temer zadna doprava, krasna priroda, levnesi ceny, zadni mcDonaldizovani turisti...

Doprava na blizkym vychode je pravda trochu chaoticka, ale mel jsem moznost do jejich pravdidel proniknout u drive, takze to nebyl problem. Staci aby clovek premyslel hlavou a soustredil se.

V Turecku jsem dostal pokutu za rychlost, ale protoze jsem mel v tu chvili malo Tur. lyr a jenom Eura, tak mi po par minutach dohadovani napsali papir, ze to jako musim zaplatit na nejaky policejni stanici... coz jsem samozrejme neudelal. Pak jsem se trochu bal, ze me budou mit vedenyho nekde v pocitaci a az pojedu nekdy zpatky do Turecka, tak me tam nepusti nebo tak nejak, ale to se nepotvrdilo. Zatim :)

NEBEZPECI:
Nejvetsim nebezpecim pro me jsem byl ja sam. Hlavne ze zacatku chvili trva, nez si clovek uvedomi, ze nejede "zavod" ale ze jede, aby dojel... :)

Lidi jsou vsude fajn, par problemu jsem mel v Jodransku ale to je jina story.
Na zpatecni ceste mi v Syrii nejaky deti vybrali jeden z kufru. Sebrali mi plateny kalhoty, nejaky tricka, adidasky a nahradni kanystr s benzinem (2L). Ale opet, byla to moje vina, protoze jsem na tu noc zapomel zamknout jeden ze zamku kufru.
I presto povazuju lidi v Syrii za jedny z nejlepsich narodnosti, co jsem kdy potkal.

Za celou cestu jsem nemusel dat ani jeden uplatek!!!

BENZIN:
Turecko 44 Kc
Syrie 13 Kc
Jordansko 20 Kc
Vse za litr bezolovnatyho benzinu. Dostupnost dobra, uz i v Syrii.
Se spotrebou pod 4l/100km jde prezit i to Turecko :)

Tak snad to jako motivace pomuze. Urcite doporucuju. Ja pevne verim, ze se tam jeste jednou podivam. Kdybys potreboval nejaky konkretni info (visa, pekna mista a cesty atd.), napis, rad se podelim.

M.

23.11.2007 v 14:56 | Nahoru | #16
Tak to je fakt trochu mimo, sice zajímavé, ale mimo, nechcete si udělat vlastní vlákno o Turecku?

23.11.2007 v 23:22 | Nahoru | #17
bpohludka>>
Omlouvám se že jsem ti to tak "zgailoval" :shy:
Ale zcela nevinně.

23.11.2007 v 23:26 | Nahoru | #18
MiZi33 kmotrs> Dík za poznatky a obšírné povídání. Už jsem dostal trošku vyndáno a vcelku oprávněně. :shy:
Zatím bych to zde ukončil, ale určitě si vás OBA ukládám. A POČÍTÁM ŽE SE CO NEVIDĚT OZVU. Info není nikdy dost :) Ještě jednou díky. *yes* :thmubup:

7.12.2007 v 16:55 | Nahoru | #19

Tomidlo píše: Tady hodně přibližná mapka, která ti asi nic neřekne :)) Ale jen tak pro představu !

:D :D :D Ta mapka je tak přibližná, že jsem poznal akundrát Českou Republiku. :thmubup:

7.12.2007 v 18:06 | Nahoru | #20
bpohludka> na velký motorce je to moc snadný. Když to jede do 90/hod to je šrumec. Můžeš se i kochat... Příští rok to chci jet v poklidnějším tempu. :thmubup:

7.12.2007 v 19:07 | Nahoru | #21
bpohludka>mám v plánu to samé tak si někde zamáváme :)

8.12.2007 v 14:16 | Nahoru | #22
Tak jsem si to připravil vPC do mapy a je to 2313km + jeden trajekt přes Lipno. :lol:

8.12.2007 v 17:56 | Nahoru | #23
bpohludka>jak moc se ti podařilo držet se co nejblíž hranice?

8.12.2007 v 23:13 | Nahoru | #24
No úplně těsně, řekl bych že dál jak 10km od ní nikde nejsem, a to je na Šumavě. Jinak průměr bude tak okolo 5ti.A je to vždy ta nejbližší silnice co jde.

9.12.2007 v 11:19 | Nahoru | #25
bpohludka>tak to je pěkný *yes* , já se na to vrhnu se na to hned po novém roce