Téma: Leštění laku babety
11.8.2023 v 14:59
Zdravím
Babetu jsem normálně vzal flexou, základovkou s tmelem, a finální červenou, (vše ve spreji). A bohužel se mi na laku udělal jakýsi defekt. Motorku nechci znovu brousit, na to jsek do toho vložil až moc času a peněz. A proto chci lak nějak zachránit takže vás prosím o veškeré rady-tipy jak alrspoň minimálně lak zlepšit. Díky za každou odpověď.
Babetu jsem normálně vzal flexou, základovkou s tmelem, a finální červenou, (vše ve spreji). A bohužel se mi na laku udělal jakýsi defekt. Motorku nechci znovu brousit, na to jsek do toho vložil až moc času a peněz. A proto chci lak nějak zachránit takže vás prosím o veškeré rady-tipy jak alrspoň minimálně lak zlepšit. Díky za každou odpověď.
1 reakcí na tento příspěvek Leštění laku babety
Sprejem žádný zázrak nečekej, není to pořádná barva,která jde brousit či lestit, jediný co pomůže je překročit smirkem 800 a pak nastrikat barvou pistolí, ,jde o to že tu barvu si sám naredis a natuzis, kdežto u spreje čekáš až vyprcha redidlo, barvu natuzenou můžeš pak lestit, kdežto ve spreji žádné tužidlo není a proto lestit nejde
1 reakcí na tento příspěvek Leštění laku babety
Pomerancova kuze, bezny problem pri lakovani. Bud spatny zaklad nebo, pravdepodobneji, mizerny sprej, ktery se spatne rozleva (je moc husty) nebo byl nejak porusen pracovni postup (treba spatne protrepani). Kdyz to budes lestit, budes mit nalestenou pomerancovou kuru. Doporucuji zbrousit a nastrikat poradne. Teoreticky muzes nastrikat bezbarvy lak ve vysoke vrstve a ten potom strhnout smirglem do roviny a tu vylestit. Tim zalijes mezery mezi hrbolky a vysledek se bude lesknout. Ale je to zaprve prasarna, zadruhe utratis majlant, zatreti to bude vazit kilo a zactvrty se ti to stejne nepovede.
eeeee ? Hoši tady se bavíme o socialistické pomstě ne nějaké custom stavbě na výstavu "úspěchy socialistického strojírenství".
Za mě je ta barva úplně v pohodě, normálka bych to poskládal a jezdil. Poučen z předchozích nezdarů bych to třeba za 10 let zkusil znova a lépe v rámci další GO. Daleko větší parádu udělají hezké chromy, funkční motor a originální stav.
Za mě je ta barva úplně v pohodě, normálka bych to poskládal a jezdil. Poučen z předchozích nezdarů bych to třeba za 10 let zkusil znova a lépe v rámci další GO. Daleko větší parádu udělají hezké chromy, funkční motor a originální stav.
ja1> Není obecná pravda, že ve spreji není žádná pořádná barva a nejde jí leštit. Mám s tím docela dost zkušeností. Nejde o technologii - sprej, ale o to co v něm je. Výrobců sprejů je hodně a někteří používají velmi kvalitní barvy. Když se použije sprej podle hesla "aby to moc nestálo", tak to zpravidla dopadne hůře. Ony i barvy do pistole nemají jednoznačně všechny skvělou kvalitu. Kromě toho ten člověk stříkal jednu Babettu. Na to je asi zybtečné opatřovat si pistoli, kompresor s odlučovačem atd atd. Ono při domácích nástřicích je největší problém prach. Jednak prach v prostředí, ale hlavně prach který vznikne při stříkání. Ten dělá ten matný povrch. Doma totiž asi nkdo nemá odsávání, vodní clonu a další vybavení, které je ve stříkacím boxu.
Vzhledem ke kvalitě originál nástřiku Babett, bych předvedený výsledek nepovažoval za žádnou tragedii. Ono když se člověk detailně dívá na to co s barvou vyvedl, tak je zklamaný. Až se to ale smontuje a nastrojí, tak si "pomeranče" nikdo nevšimne.
Vzhledem ke kvalitě originál nástřiku Babett, bych předvedený výsledek nepovažoval za žádnou tragedii. Ono když se člověk detailně dívá na to co s barvou vyvedl, tak je zklamaný. Až se to ale smontuje a nastrojí, tak si "pomeranče" nikdo nevšimne.
Ja jen doplnim svou zkusenost. Pouzival jsem 1K antikorozni zaklad, 2K lak (cerny) a na to 2K clarlak (vse z Hornbachu - tak by se dalo asi sehnat i neco lepsiho). Za me je sprej na domaci strikani jednou za uhersky rok OK. Jen je to docela drahy spas. Je hodne ridky a dela tenkou vrstvu. Tak jsem strikal v mnoha vrstvach (4 a vice vzdy na mirne zaschly povrch). Vysel mi z toho podobny povrch jako je ukazan na Babete vyse, ale dostatecne silny na to, abych to dvoutisicovkou smirglem pod vodou mohl srovnat (rohy a ruzne slozitejsi tvary byly na mrtvici - a samozrejme se muzi srovnat nejdriv zaklad, pak kryci a nakonec clar a vse bez probrouseni). Samozrejme se mi to na nekolika mistech podarilo probrousit na zaklad, nebo i kov. Tak jsem musel zacit znova. Nakonec na zbrouseny, matny, ale hladky povrch jsem striknul opet cca 2-4 vrstvy 2K clarlaku, prejel dvoutisicovkou a rozlestil. Je to hladoucke a leskne se to jako psi kule a diky tomu, ze je to 2K, tak to i docela drzi a RELATIVNE tvrdy. Vypada to jako factory lak, ale neni to tak tvrde mechanicky. Taky je treba priznat, ze je to drbacka na spoustu hodin, diky 2K a poctu vrstev to ani nebylo nijak levne na material, takze to ve vysledku pri zapocteni hodin vyjde mnohem draz, nez zanest dil do lakovny a mit to v lepsi kvatite. Ale ja si to chtel zkusit a nechtel jsem kvuli tomu kupovat kompresor a pistoli. Treba je to pripad i zakladatele. Nebo se z meho pribehu pouci nekdo dalsi.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Babetta 210 neřadí dvojku Babetta 210 | AndaVaki | 7 | 25.10.2024 v 19:42 pitbikeros |
babetta 210 zarezly píst Babetta 210 | pitbikeros | 15 | 22.10.2024 v 20:40 pitbikeros |
Přední vidlice Babetta 210 | AndaVaki | 6 | 22.10.2024 v 18:47 pitbikeros |
Babetta 210, nestartuje Babetta 210 | AndaVaki | 2 | 18.10.2024 v 19:46 pitbikeros |
Babeta 210 Babetta 210 | Tomas1164 | 14 | 17.10.2024 v 12:05 Krautkopf |