Téma: Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
2.10.2019 v 12:45
Zdravím motorkári - vlastníci CRF1000 od 2016 do 2019 vrátane. Isto sa stretávate s "anomáliou" tohoto motora a to strielanie do sania. Motorka niekedy aj zdochne, je jedno či studená alebo po 400km výlete. Má niekto poznatok ako tento neduch odstrániť? Ako som sa dočítal táto anomália by mala byť spôsobená hlavne plnenim Euro normy pre tento motor- ochudobnená zmes. Ako som spozoroval, motor to robí hlavne z prechodu z voľnobehu do zvýšených otáčok ( použitie medziplynu) vrknutim plynu a iné. Strelí do airboxu, niekedy motor zdochne niekedy nie. Existuje nejaký spôsob odstránenia tohoto neduhu? Odkalenie airboxu samozrejme nepomôže. Mám model 2019 s elektronickým plynom a robí presne to isté ako 2017 s lanovodmi. Podľa zahraničných fór by tento problém mal odstrániť ladák (predpokladám so zvodmi) s lepšiou priechodnosťou a úpravy mapy ( prispôsobenie dávky paliva). Existuje nejaká iná varianta ako tomu motoru ulahodiť a aby to nespôsobovalo tieto spätné rany do airboxu? Rozšírme diskusiu, dajme vedieť ostatným. Ďakujem.
Naposledy editováno 02.10.2019 12:47:56
Naposledy editováno 02.10.2019 12:47:56
1 reakcí na tento příspěvek Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
Koupil sem taky, adventure sport 2019, v 60km/h se vlní řídítka, střílí do sání při vrknutí plynem a už mě 3x chcípla z toho jednou na semeforu a to sem málem neustál. Mám najeto 840km, vše sdělím servisu při 1000km.
mam 2018 a dělá mi to také. s tim vlnenim riditek bych prvni zkusil vyvažit kola. Někdy to dělá i vetši zátěž na zadni kolo. predek se mírně zveda. take zalezi jestli se vlni pri drzeni riditek nebo když je pustiš? podivej se jestli je dostatečně naskočená pneumatika na rafku. take to umí dělat.
1 reakcí na tento příspěvek Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
Trasenie riadítok je gumami alebo zadným kufrom. Kufor zhodiť, vyskúšať ak nepomôže prevážiť gumy, ak nepomôže gumy vymeniť - reklamovať.
Naposledy editováno 02.10.2019 22:44:22
Naposledy editováno 02.10.2019 22:44:22
1 reakcí na tento příspěvek Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
Kufre zatím nemám, a třese se pouze při pustění řídítek. Vadí me snad jen to časté - opravdu časté (snad už i 30x) střelení do sání. Dělá to i za studena , vliv teploty nemá vliv. Samozdřejmě stím souvislé i to obcčasné chcípnutí motoru.
Tak vidím, že Honda se vydala cestou KTM. To jest testovat svoje nedodělky na zákaznících.
Jako koupit si motorku za 400 t a pak řešit, že mi chcípe na křižovatce a střílí do sání. Kde to jsme.
Naposledy editováno 03.10.2019 10:10:43
Jako koupit si motorku za 400 t a pak řešit, že mi chcípe na křižovatce a střílí do sání. Kde to jsme.
Naposledy editováno 03.10.2019 10:10:43
1 reakcí na tento příspěvek Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
Zvláštne a ja, že už to AT majú všetko od 2016teho vychytané. Tak asi až ten nový facelift od 2020.
Foggino>
Přesně tak, mě to s originálkama neházelo, pak po přezutí na Metzeler Karroo 3 to házelo hrozně (hlavně kolem 50km/h), i když jsem je nechal 2x převažovat. Po přezutí na Shinko Adventure Trail zase bez problémů ve všech rychlostech (nad 160 na špuntech nejezdím).
Mám ATAS 2018, najeto 20.000km.
Co se týče střílení do sání, tak se mi to občas stane ale nikdy mi to nechcíplo, takže pro mě je to příjemný zvukový bonus a tak mi to popsali i v Hondě v Praze, že to není chyba ale vlastnost motoru (kvůli emistní normě), kterou je holt třeba přijmout jako fakt.
Dá se tomu předcházet lepší (citlivější) prací s plynem (meziplynem), pak to lze naprosto minimalizovat.
Přesně tak, mě to s originálkama neházelo, pak po přezutí na Metzeler Karroo 3 to házelo hrozně (hlavně kolem 50km/h), i když jsem je nechal 2x převažovat. Po přezutí na Shinko Adventure Trail zase bez problémů ve všech rychlostech (nad 160 na špuntech nejezdím).
Mám ATAS 2018, najeto 20.000km.
Co se týče střílení do sání, tak se mi to občas stane ale nikdy mi to nechcíplo, takže pro mě je to příjemný zvukový bonus a tak mi to popsali i v Hondě v Praze, že to není chyba ale vlastnost motoru (kvůli emistní normě), kterou je holt třeba přijmout jako fakt.
Dá se tomu předcházet lepší (citlivější) prací s plynem (meziplynem), pak to lze naprosto minimalizovat.
Chlapi, hlavně si nepleťte vlnění, s lehkým pohupovaním řidítek v tlumičích. To dělá každá motorka s 21 kolem. Prostě u CRF se předek lehce pohupuje, je to vlastnost!!! Jde to eliminovat nastavením pružení, ale vždy je něco za něco.
A pokud jedete s kufry , vždy kapku řidítka "hazí" do strany sem a tam.
Zvlaštní to střílení, nikdy jsem to nezažil a to mám 35 tkm.
A pokud jedete s kufry , vždy kapku řidítka "hazí" do strany sem a tam.
Zvlaštní to střílení, nikdy jsem to nezažil a to mám 35 tkm.
Ano, toto střílení má na svědomí příliš chudá směs. Tím jak rychle otevřeš škrtící klapky, dojde k ochuzení směsi. Možná pomalu reaguje ŘJ, možná to je kvůli emisím. Mám DCT takže tyto věci nedělám a nemám problém se střílením.
Naposledy editováno 03.10.2019 22:34:17
Naposledy editováno 03.10.2019 22:34:17
mám najeto 10 tis a nic mi tam nestřílí, kontroluji výšku hladiny oleje, odkaluji - vypouštím kondenzát a tankuji u čepra nebo u benziny, navíc přidávám 2-3 víčka VIF-aditiva
při 840 km byl motor ještě trochu syrový, tak do 500 km se to dost poznalo na křižovatkách a při rozjezdech byla jízdy ucukaná asi jako na KTM ( to bylo pro foxe ) , teď už motor jede normálně a výrazně se změnil i jeho zvuk, který trochu zhrubnul, když jezdím v nižších otáčkách krásně bafá jako velké v-éčko
Naposledy editováno 04.10.2019 10:58:12
při 840 km byl motor ještě trochu syrový, tak do 500 km se to dost poznalo na křižovatkách a při rozjezdech byla jízdy ucukaná asi jako na KTM ( to bylo pro foxe ) , teď už motor jede normálně a výrazně se změnil i jeho zvuk, který trochu zhrubnul, když jezdím v nižších otáčkách krásně bafá jako velké v-éčko
Naposledy editováno 04.10.2019 10:58:12
1 reakcí na tento příspěvek Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
Kaceny byly ucukane vzy v konstantne nejlíp tak mezi 40-60
Má afrika nějaké palivové mapy nebo jenom jednu? Jestli to nedělá třeba jenom na určitou mapu
Edit :myslím tu starší po lanku
Naposledy editováno 04.10.2019 13:02:42
Má afrika nějaké palivové mapy nebo jenom jednu? Jestli to nedělá třeba jenom na určitou mapu
Edit :myslím tu starší po lanku
Naposledy editováno 04.10.2019 13:02:42
foxdive> Neviem o tom, žeby mala africa viac palivových máp priamo od hondy. Nové s elektronickým plynom majú 3 palivové mapy v ECU, ale podľa mňa sú nepoužiteľné. Jazdím na USER - svoje nastavenie. Honda nemá powersport ako napr KTM. Jedine čo som k afrikám našiel je Rapidbike, alebo Dynojet systémy - pochybujem, že v prípade reklamácie niečoho by to honda akceptovala. OEM ladenie Honda ako taká neponúka. aspoň o tom neviem.
1 reakcí na tento příspěvek Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
Víte někdo, jestli se na AT přepínají opravdu palivové mapy (velikost a načasování dávky benzínu vůči nasátému vzduchu, čas vstříknutí, velikost předstihu zápalu, atd.) nebo se jen přepíná mezi různou citlivostí plynové rukojeti (poměr otočení heftu vs. škrtící klapky)?
Keď stála tak zázrakom vyprdlo zo sania zbytky trávy keď som bol kúsok mimo cesty. aspoň netreba meniť filtre, vyčistia sa sami. Asi som si to pomýlil z výfuku... Nie nepletiem si strielanie do výfuku so spätnou ranou do sania.
Naposledy editováno 05.10.2019 20:27:32
Naposledy editováno 05.10.2019 20:27:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
vilemx> Prepínajú sa palivové mapy s kombináciou s prestihom. Takto funguje aj ich zázračná EB - brzdenie motorom. Vyšším číslom EB v palubnom systéme znižuješ hodnotu predzápalu.
Naposledy editováno 05.10.2019 15:18:05
Naposledy editováno 05.10.2019 15:18:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
Foggino píše: vilemx> Prepínajú sa palivové mapy s kombináciou s prestihom. Takto funguje aj ich zázračná EB - brzdenie motorom. Vyšším číslom EB v palubnom systéme znižuješ hodnotu predzápalu.
Takže na jednu mapu je jiná bohatost než na druhou?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
vilemx> Bohatost směsi musí být pořád ta správná (někde okolo 1:14.7) pro správnou funkci katalyzátoru .
Africa má tři palivový mapy, tři úrovně brzdění motorem. Mezi nejslabším a nejsilnějším režimem je opravdu znát rozdíl, motor má menší sílu. Nevím co tam je přesně jinak, jestli předstih,
okamžik vstřiknutí paliva či něco jiného. Tady v testu ATASu byl graf, kde bylo znázorněno jak při každém režimu jinak reaguje plyn.
Africa má tři palivový mapy, tři úrovně brzdění motorem. Mezi nejslabším a nejsilnějším režimem je opravdu znát rozdíl, motor má menší sílu. Nevím co tam je přesně jinak, jestli předstih,
okamžik vstřiknutí paliva či něco jiného. Tady v testu ATASu byl graf, kde bylo znázorněno jak při každém režimu jinak reaguje plyn.
(reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
dave-lister> Ano, poměr benzínu vs. vzduchu, resp. kyslíku by měl mít nějakou ideální hodnotu. Jenže krása palivových map a celého ladění motorů je právě v tom, že pro některý režim je lepší mít směs trochu bohatší, jindy zase chudší. Pokud ale CRF přepínáním "map" jen upravuje předstih a mění poměr pootočení heftu vůči rychlosti otevírání klapek, ale na kilo kyslíku stále posílá xy deka benzínu podle otáček, zatížení atd. (má stále jen jednu palivovou mapu), tak to není změna palivové mapy v pravém slova smyslu. A to je ta věc, na kterou se ptám. Potom by to vysvětlovalo, proč přepínání "palivových" map u CRF nemá vliv na škytání a chcípání.
1 reakcí na tento příspěvek Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
Eurosajuz a jeho zasr*né euronormy. Poďme da*ebať dobrú mašinu v mene lepších emisií...
Udržení stechiometrickýho poměru v reálu je nesmysl. Motory maj poměrně široký spektrum v kterým běží... Od maximální efektivity až po maximální výkon, kdy jsou nadopovaný palivem, který klidně z 10-20% ani nespalí.
Střílení do sání může mít desítky důvodu. Teplota, bohatost, střih ventilů a další... Ve všech možných kombinacích.
Střílení do sání může mít desítky důvodu. Teplota, bohatost, střih ventilů a další... Ve všech možných kombinacích.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
jawakain píše: Eurosajuz a jeho zasr*né euronormy. Poďme da*ebať dobrú mašinu v mene lepších emisií...
Víš co si myslím, podloženo zkušenosti s veterány. Nebejt norem, už jsme dávno vychcípali. Jeď si někdy v koloně aut ze 60-80.let a pak si dosaď míru zahuštění aut v tehdejší a dnešní době. Zapomínáme a už nepamatujeme jakej smrad byl na silnicích tehdá a to těch aut byla pětina.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké vyhřívaní na Africu Honda CRF1000L Africa Twin | Markét111 | 6 | 23.10.2024 v 15:02 mi_psi |
Jaké vyhřívaní na Africu Honda CRF1000L Africa Twin | Markét111 | 1 | 21.10.2024 v 15:05 crestik |
Nabíjačka na lítiovú batériu Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Viator | 5 | 16.9.2024 v 20:25 Smog_Phantom |
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | robozaho | 71 | 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO |
Spojka CRF 1000 rv2019 Honda CRF1000L Africa Twin | Zbyněkl | 4 | 11.8.2024 v 20:15 Fratr |