1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640
ale k věci, nějaký sání, to u 350 nepřipadá v úvahu, tam to saje všude možně, podle mě to ani snad filtr nemá nebo sem si nevšiml, ale karbeci by to taky mohli být, ale podle mě to budou určitě symerinky nebo netěsnost karterů, a saje to olej z převodovky, kterej pak všechno zasere, to se mi stalo na jedný Jawě 353 z roku 1956, a symerinky poznáš tak že to bude hodně točit a na volnoběh se to samo vytáčí, to se mi zase stalo na péráku...
Jinak tyhle dvoutakty, pryč s tim, to se nedá, a navíc mě to žralo víc než XV500, a tá má 50 koní a krouták, tak fakt nevim jestli se ti to vyplatí...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640
záleží, kdys ty svíčky vyndal, jestli to necháš na volnoběh a pak vyndáš, tak podle svíček poznáš jen to, že máš bohatou volnoběžnou směs. měl bys chvíli jet pod plynem, pak vymačkneš spojku, vypneš zapalování a teprve tehdy můžeš soudit, jakou máš směs v provozu :)
kdyby bylo špatný gufero vlevo, tak to přisává olej jen do levýho válce a ulejvá se jen jeden
kdyby pravý, tak se ochuzuje pravej válec a tam by byla svíčka bílá+ten zlobící volnoběh a pomalý padání otáček po vytočení
takže bych zkusil to, co radí Virago, bo se Ti to ulejvá :) N15C v pohodě
snack1-karb jsi seřizoval Ty nebo Ti seřizoval někdo jinej? otryskování jak má bejt? dělá to v celým rozsahu, tzn. na volnoběh i na plnej plyn?
ještě mě napadlo zapalko, ale většinou to zlobí jen na jeden válec, ne oba současně projevuje se to škubáním a "prskáním" prostě nepravidelným chodem..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640
Jinak nechci se nikoho dotknout, ale to co ti radí 1100Virago jsou rady, který jsou sice dobrý, ale pro normální moderní (ne zase moc) motorku, ale pro jawu platí jiný zákony než pro ostatní stroje, třeba já sem nikdy neměl problémy s karbecama, nebo vlastně tam je naštěstí jen jeden, ale nejhorší je když dvoutakt necháš dlouho běžet na volnoběh, pak se to zasere hned, ten se prostě musí proplachovat, ale já bych vsadil na ten převodák co protýká mezi karterama, už se mi to stalo, sice na Jawě 250, ale dělalo to přesně to samý, svíčka se zasrala tak po 15 minutách jízdy...
Ale jak říkam, nevim z jakýho je to roku, třeba to u nových nějak vychytaly, i když Jawa je už přez 50 let bez konstrukčních změn, to jakej je pérák, taková je i nová 350 byl řekl...
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640
50let beze změn? změn si přezdívku na virago-KOKOT!! místo abysporadil, meleš bludy a ptákoviny
jinak konkrétně, seřídit odrtrh a předstih, volnoběžnou směs nastavit podle příručky a jehlu dej o jeden zářez dolů... bude na věky pokoj...
Jinak nemůžu mluvit o novějších Jawách, já skončil u 1986, takže víc fakt nevim...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640
m2t 1:100 je docela sebevražda :)
lej tam cokoliv jinýho - mogul TSF sice dobře maže, ale příšerně hulí. nejvíc jawaři doporučujou olej do dvoutaktů z shellky, název bohužel nevím, a olej pro dvoutakty od Motulu, název opět nevzpomenu :)
zkus ještě jednu věc - svíčku vyndej po jízdě, než to začně škubat a hned bys měl zjistit, jestli je uchcaná a to je příčina, že přestane házet jiskru, nebo se to začne uchcávat ve chvíli, kdy to nehází jiskru
jinak jak píše pech. zkusit pustit jehlu dolů, a uvidíš, co to udělá
dmc.-prostě rozdělá karbec a jehlu posune o jednu pozici dolů-tzn. jehla bude níž a tím dojde k ochuzení směsi. u dvouválu když to saje olej přes gufero, tak se to nemá jak dostat do pravýho válce a bude hulit jen levej, toť můj názor
jestli motorka jede určitou dobu dobře, tak předstih bude nastavenej ok, odtrh tuším na bezkontaktu žádnej nebude :)
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640
dmc: jehlu má někde, já nevím kde což ale nevadí, protože za účelem ochuzení směsi jí dá o jeden dolů než má nyní, když je směs evidentně bohatá.... jinak druhej zdola se dává pro záběh, což je směs pro normální provoz moc bohatá, dává se to kvůli chlazení motoru čerstvou směsí (skutečně to má vliv) a pokud není motor vybavenej oilmasterem, tak se tam dostane i víc oleje.... u oilmasterů se musí přenastavit základní poloha čerpadla, tak, aby mazalo víc.... tj nad rysku...
jinak díly jsou možná na pohled podobný, ale porměříš, si díly, kanály, velikost a ulkožení setrváků, typy ložiskek, uložení pístních a ojničních čepů, převodovka, spojka.... neblbni prosimtě už!!!
3 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640
Jinak jasně že všechny díly jsou předělaný to nových podob, rozměrů a tvarů, ale kromě toho že je pístní čep ted z jehlama, a dřív byl třecí, pořád tam neni téměř žádnej jinej konstrukční pokrok, ale nikdy jsem neříkal že jsou to úplně stejný díly už 50 let...
No ale k Jawám se už raději vyjadřovat nebudu, nemáte mě tu rádi... :/
Jinak věř mi že kdyby byla Jawa tak spolehlivá jako třeba to blbý XVčko, tak proti Jawě neřeknu jediný špatný slovo, a všem jí doporučim, ale sklamala mě už hodněkrát...
Tolikrát jsem zatim netlačil žádnou jinou motorku, a kolikrát to byla pořádná ostuda, když jsem to tlačil kolem kámošů, který si tam ladily FZRko, a mě to ani nejelo, prostě mě to nevydrželo ani 14 dní bez nějakýho seřizování, taky mě to mrzí, ale je to tak...
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640
dmc-spolehlivost motorky záleží jak na kvalitě materiálů, to u jawy dost pokulhávalo, o tom žádná, tak ve schopnostech majitele se s problémem vypořádat..u 2t jawy není moc věcí, který se můžou porouchat, a v tom je její výhoda-je schopna každodenního provozu i po 30ti letech, zatímco tvoje virago bude po 30ti letech dávno přetavený v hromádku šroubů :) cena oprav u jawy směšná, u 4T když se to sere, tak to stojí za to..ale to už sme trochu odbočili od dotazu.. :)
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640
bukowski634> Jinak já mam jednu Yamahu XV500, předchůdce Viraga, rv1984, tzn starší než moje Jawa, má i víc najeto a zatim je pořád spolehlivější, a tak jak já s tim jezdim mi to vydrží klidně 50 let si myslim... Ale máš pravdu, že takovej pérák, ten je po 55 letech pořád ok a je to 250, a nikdy s tim ani problémy nebyly, když se to přetěsní a jednou za rok se seřídí elekrika, tak je to spolehlivý, akorát že ta nová 350 se mi pořád srala, ale Jawy maj něco co žádná jiná nová mašina, a to ze vnitř pocínovanou nádrž, která nerezne, na to třeba u XV kluci žlutý zapoměly, jinak ještě s tim olejem, já tam vždycky lil M2T, a ředil sem ho podle voka, a taky v poho, to sem ho tam dával 100% víc než by mělo bejt, a svíčkám to nevadilo...
2 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640
Zato znám pár kámošů, nevim jak ale jeden pořád propaloval písty a občas zadřel. Druhej taky občas zadřel,.............. prostě je to o tom, jak kdo má tu motorku "rád" :thmubup:
Překvapivě zvítězil natural - čistší spalovací prostor i svíčka a to sice o pár procent, ale prostě natural předehnal spécoš a ti co nevěděli nebo šířili fámy, tak těm sklaplo :thmubup: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jak vidno, fámy se mezi lidma udržely a šíří se stále *no* *no* a to většinou od lidí, který o tom ví vééélký kulowýýý *no*