Jinak normální Jawista to má seřízený za 3 - 15 minut podle zručnosti.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru u Jawky 350/640
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru u Jawky 350/640
Ale jinak proti Jawám vůbec nic nemam, jsou to jednoduchý, ne zase až tak spolehlivý stroje (nechci nikoho urazit, jen ze mě mluví zkušenosti, když srovnam XV535 a Jawu 350, bud jsem měl hodně velkej pech a koupil sem hodně špatnou jawu, nebo nevim, protože Virážka zatim šlape, Jawa sice taky, ale na to XV sem ještě nešáhl, akurát to leštim), ale myslim si že tobě spíš vadí XVčáci nebo co, mezi náma já se s tim XVčkem taky moc nevytahuju, protože mezi motorkama je to taky spíš fichtl, ale mě nevadí žádná lepší motorka než mam já, a navíc s tou vidlicí to slišim poprvé, ale se svíčkama u Jawy ne...
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru u Jawky 350/640
1) Odmontujte karburátor a zkontrolujte, jestli máte dobře upevněnou jeho gumovou přírubu. Jestli je ta guma nějaká rozpraskaná, vyčochtaná, nebo zdeformovaná, tak jí vyměňte.
2) Odmontujte rozdvojku (sběrač) sání mezi karburátorem a válci. Těsnění mezi karburátorem a rozdvojkou - tzv. clonku sání prořízni na plný průměr otvoru v rozdvojce (hlavní tryska v karburátoru pak musí být 92 nebo 95) nebo clonku neprořezávej (HT pak musí mít velikost 100, ale tím si o uškrtíš motor což naprosto nedoporučuju!) Clona je tam vlastně jen na záběh.
3)Povolte matky na hlavách válců a nejdříve přišroubujte tu rozdvojku sání (těsnění mezi válci a rozdvojkou nejdříve z obou stran potřít olejem) a pak znovu křížem dotáhnout matky na hlavách - ne moc silně, předepsaný utahovací moment je cca. 20 Nm, je to na ráčně až překvapivě malá síla. Tímhle úkonem zajistíte, že válce nebudou vůči sobě natočené, čímž pak na ně rozdvojka dobře nesedí.
4) Potři olejem clonku mezi karburátorem a rozdvojkou a namontujte karburátor.
5) Namontujte dobře gumovou přechodku mezi airboxem – (uvnitř vzduchový filtr)a karburátorem.
6) Seřiďte vůli lanka na víčku šoupátka tak, aby šoupátko při zavření plynu slyšitelně dosedlo až na dno - můžete úplně vyšroubovat šroub dorazu šoupátka (ten šikmý), aby jste měli jistotu. Lanko by mělo mít po správném seřízení na plynové rukojeti malou vůli - cca. 1 mm. (Jehla na šoupátku se dává dolu, tedy nejvyšší zářez ze tří zářezů)
7) Vodorovný šroubek bohatosti směsi povol od úplného dotažení o 1 otáčku.
8) Po zahřátí motoru na provozní teplotu! seřiďte šroubem dorazu šoupátka volnoběžné otáčky na cca. 1000 ot/min. Pak ještě dolaďte bohatost směsi. Šroubek bohatosti vždy povolte tak o čtvrt otáčky a počkej na reakci motoru. Otáčky by se měly mírně zvýšit. Pokračuj v postupném povolování šroubku, dokud se otáčky opět nezačnou snižovat a nastav šroubek tak, aby byly poslechově co možná nejvyšší. Znovu seřiď dorazem šoupátka volnoběžné otáčky na správnou hodnotu. Tohle seřizování je nutno provádět na motoru zahřátém na provozní teplotu! Zároveň je třeba mít čistý filtr sání! A nemít sání přicpané třeba lékárničkou nebo molitanovým obložením přerušovače blinkrů (s čímž se často setkávám) které jsou pod sedlem blízko nasávacího otvoru.
Pozor!
1) Většina Jawařů experimentuje, ladí, seřizuje a všelijak se snaží zvýšit výkon motoru na své Jawě a téměř všichni opomíjejí to nejdůležitější! = Musíte mít vzduchový filtr nový min. každých 20 tis km, bez diskuze. Vyfoukání je nesmysl, nic se nevyfoukne, mikronové částečky filtr zneprůchodní. Žádné, ten vypadá ještě čistě nesmyls. 20tis km max. a nový! (ušetřeným palivem se Vám odmění )
2) Okamžitě po záběhu vyhodit takzvanou clonu. – je pouze pro záběh. Tato clona dusí celý motor a snižuje průměr karburace. To už si tam dejte rovnou karburátor z Pionýra. Proto si lidi co tam mají clonu, musí dávat větší trysky, aby o clonu zmenšený sací „průvan“ odnesl palivo do válce. Pokud chcete větší bohatost, zvedněte si jehlu o zub. Clona = menší výkon při malých otáčkách! Najde se spousta lidí, kteří budou tvrdit, že jim to s clonou jede líp. V tom případě byl motocykl před tím špatně seřízen. Kdykoli se ladí motor, dávají se větší průměry karburátorů a přibližují se co nejvíce k válci.
Pokud tyto dvě zásady nedodržíte, motorka nepojede tak jak nejlépe umí a vlastně perfektní seřízení není ani možné. (samozřejmě ani nemluvím, že musí být správně seřízen předstih a to na obou válcích)
U symetráku bez klapek zrovna tohle nemusí byt pravda a ještě u motorky se čtyřma kvaltama a s odstupňováním "jak do studně".
Postup seřízení karbece (hlavní tryska - volnoběh - přechody) sem tady psal několikrát, naposledy v Jawabláznech.
Jawa, stejně jako všechny motory, je seřiditelná, pokud je v dobrém mechanickém stavu.
Totéž platí o spolehlivosti - tam je důležitá i údržba.
Mohu tady, jsa při smyslech, prohlásit, že málokterý motocykl světové produkce by vůbec fungoval, kdyby se mu věnovalo tolik "péče", co mnohým Jawám a Čezetám, které i přes tuto péči jedou...
Naposledy editováno 04.04.2014 14:21:18