Ale jak říkám, mám VAPE sz17 a bezproblému *yes* *yes* :)
1 reakcí na tento příspěvek Vape vs. imsoft
Smrka639> davaj k vape manual??? fakt je to tak tezky zapojit, ze jsem na netu nasel celkem dost lidi co si s tim nevi rady....
(Nic není stoprocentně spolehlivý)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vape vs. imsoft
koukni přímo na jejich stránky:
http://www.imfsoft.c...trabant-ignition.asp
úprava vačky byla potřeba dřív, v tuhle chvíli už má zapalko dostatečnou díru, by se vešlo (první typy měly díru menší a proto bylo třeba po obvodu zbrousit vačku, aby prolezla tou dírou)
pokud nekupuje bazarovej, nemá smysl řešit, co bylo rok a půl zpět. příkon zapalování byl tehdy 6ampér, čili nějakých cca 36W u dvouválce, v případě jednoválce počítám polovic. šlo o to, že cívka se u klasickýho zapalka budí půl otáčky, tady šlo nastavit maximální buzení a tím se obě cívky budily dýl, než půl otáčky a tím zákonitě muselo dojít k většímu odběru. vtip byl ten, že např. můj motor na střední nebo minimální energii jiskry odmítal jet, takže jediná možná volba byla ta maximální energie jiskry.
křivka je hezká věc, ale v případě jawy si myslím je potřeba odladit kus od kusu.
na 6V elektriku jednoznačně vape - místo 75W dynama se dostana nákupem sady SZ 13 (dle typu moto) čistej výkon cca 130W tuším. a to už je hodně znát. vape teda vyřeší celkovou dobíjecí soustavu + zapalování, zatímco imfsoft je pouze náhrada klasických kladívek za bezkontakt.
vape funguje jednoduše, nastavení pouze jednorázový, předstih +- neměnnej (je tam nějaká změna s rostoucíma otáčkama, jako laik radši nebudu popisovat, bo nevím)
imfsoft nabízí regulovatelný předstih - v nízkých otáčkách nízkej předstih a s rostoucíma otáčkama předstih roste. vtip je ten, že odladit funkční křivku záleží na mnoha faktorech a nikdo to nijak extra nezkoušel, takže proto se ty křivky na netu moc nepohybujou. imfsot je složitější, je to destička osazená různejma udělátkama a na rozdíl od jednoduchýho vape funguje snímání polohy pístu přes optickou závoru.
co jde, je u imfsoft přepínání mezi dvěma křivkama - na řidítkách přepínač a máš dvě různý křivky - jednu např. pro svižnou jízdu, druhou pro popojíždění po městě, mezi těma křivkama můžeš za provozu normálně přepínat.
přehřívání sem taky slyšel, osobně sem problémy neměl (maximální vzádlenost na imfsoft v teple cca 120km, takže hodně dlouhý trasy a extrémní zahřátí nevyzkoušený)
imfsoft bych nezavrhoval a nemyslím, že je to garážovej výrobce, na jawě to působí jen trochu nepatřičně a ten tišťák u dost lidí nevyvolává dobrej dojem z hlediska odolnosti proti vibracím.
měl vape i imfsoft, oproti neseřízeným kladívkům obrovský rozdíl. vzájemný srovnání už takovej rozdíl nepřináší, motory se chovaj podobně - tzn. dobrá reakce na plyn, žádný cukání, při dobrým stavu motoru i jeho ochotný vytáčení.
Takže jedině Vape.
Návod na montáž ti s tím samozřejmě pošlou.
No a klidně si ji můžeš stáhnout už předem sám:
http://www.vape.cz/p...soupravy-zapalovani/
http://www.vape.cz/p...ni/navody-na-montaz/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vape vs. imsoft
bukowski634> takze kdyz nemam problem s dobijenim, ale jen s tim ze kdyz motorka dl stoji baterka se nejak zahadne vybije postaci mi IMsoft a Vape by bylo zbytecny(beru taky ohled na cenu...)mam to chapat tak ze mezi vape a imsoft neni v jizde az takovy rozdil??nebo zany?..
kdyz do toho ted vidim tak mi prijde fajn prepinat ty krivky primo za jizdy.. tak ted teda hosi nevim.. zacinam silne uvazovat o im...
A to je ono,IMFSoft si ten předstih nastavuje sám podle otáček motoru (a křivky).
a odpověděl sis sám - jestli nemáš problém s dobíjením, pak v pohodě ten imfsoft. pro jistotu můžeš vozit původní destičku i s kladívkama, kdyby zapalko cestou odešlo, tak jde bez problémů vrátit kladívkový.
s tou cenou -
http://old.vape.cz/v...a2bd8611a19b8659898f
tam si dáš katalog a jestli dobře koukám, tak pro Tvoji moto sada MZ 04. nějakých 1600 bez DPH. čili cena o pár set dražší, než imfsoft..vem vape, a budeš spokojenej. jednoduchý spolehlivý. bo platí zásada, že čím víc součástek, tím víc se jich může porouchat.
přepínání křivek a ladění předstihu zní hezky, ale věř tomu, že i s vape a konstantním předstihem to bude jezdit v pohodě :)
a jestli dobře koukám na web, tak u MZ 04 ani žádná kabeláž potřeba není? na MZ 04 Ti už napíše někdo jinej, případně hoď dotaz na www.jawamania.info do poradny, spokojený majitelé Ti řeknou
jízdu ovlivňuje spousta věcí na jawce, a ten rozdíl mezi vape a imfsoft pokud nějakej je, tak minimální a v běžným rozstahu otáček nepostřehneš. vždyť i moje křivka k imfsoft byla hezky konzervativní, rozsah předstihu pouze nějakých cca 2stupně. startování v zimě a jízda se studeným motorem vyzkoušená a s vape v pohodě, imfsoft taky.