Téma: nastaveni predstihu na bezkontaktnim zapalovani
28.7.2014 v 01:04
vymenil jsem na svoji stare kawe kontaktni zapalovani za elektronicke . Na tom starym plechu s kladivkama byly rysky a bylo to nastaveny tak nejak na stred ,nevim jestli to bylo dobre ale motorka jela dobre , jen trosku cinkani od ventilu jak stare skodovky delaly,neresil sem , ten novej plech s tema snimacema ale zadnou rysku nema a tak sem to tam supl tak nejak od oka na "stred" . je tam jen kruhovej vyrez na tu rysku co je na motoru aby na ni slo videt podle ktere se to asi serizuje ale na tom novem dynateku neni vuci cemu jestli me chapete,nejsou na tom rysky, k tomu jsem jeste koupil takovou krabicku na rizeni predstihu a tam jsou dva cupliky "low limit" od cca 7000rpm nahoru a druhej je "hight limit" od 11500rpm nahoru. , no motorka s timto jede jak pila , mene vibraci ale dost se me zaclo prave ozyvat to "cinkani ventilu" ktery se tu taky resilo tisickrat a tu a tam se pise ze by to mohlo byt i v predstihu ale ja s tou novou konfiguraci nevim jak to nastavit spravne. kdyz hejbu s tema cuplikama tak to da se rict nedela nic , jede to furt stejne . tak nevim jestli si mam hrat na te krabicce nebo i seridit ty snimace , psalo se tu ze se to da podle "ucha" , proste s tim pohejbat , ale furt me neni jasny co nastavit na ty dva knofliky kdyz ja mam nejvetsi vykon v 8000 a tocim tak max do 5000 .
1 reakcí na tento příspěvek nastaveni predstihu na bezkontaktnim zapalovani
neudelam je protoze jsou hotove a delali se 2x pokazde u jinyho borca z toho jednou to bylo v orig. triumph a tam jsou fakt jako dobri a cinka to porad dal jak skodovka a protoze na skodovackych forech se to hodne resi predstihem,tak svuj dotaz smeruji prave sem , je tu o tom asi 150 vlaken a myslim ze u nikoho to nebylo ventilovou vuli,nicmene dotaz zni jasne " jak nastavit predstih na bezkontaktu" a co znamena vrchni a spodni limit v otazce predstihu? chci to cele pochopit , vim k cemu predstih je ale nechapu "hi" a "low"
BubbaZanetti> v tvým případě bych ještě prubnul jednu věc...
pokud by to býval byl měl být předstih ... a díky tomu ostrej chod motoru, kdy někdy dochází k detonačnímu hoření... co takhle vyzkoušet více oktanový palivo- ale jako opravdu, ne jen to co pumpy "prezentujou" ...opravdu sehnat závodní 98-100okt benzín.
Pokud to s ním přestane, nebo se to zlepší, pak šel bych do ladění předstihu...
V jakým spektru se to cvakání ozývá... při zátahu z nízkejch otáček ?
pokud by to býval byl měl být předstih ... a díky tomu ostrej chod motoru, kdy někdy dochází k detonačnímu hoření... co takhle vyzkoušet více oktanový palivo- ale jako opravdu, ne jen to co pumpy "prezentujou" ...opravdu sehnat závodní 98-100okt benzín.
Pokud to s ním přestane, nebo se to zlepší, pak šel bych do ladění předstihu...
V jakým spektru se to cvakání ozývá... při zátahu z nízkejch otáček ?
1 reakcí na tento příspěvek nastaveni predstihu na bezkontaktnim zapalovani
no cinka to spis v nizkych otackach kdyz jde do zaberu nebo kdyz pada dolu kolem tech 3-4 tak to tak zarezonuje zacinka , jde to od hlavy , trosku mozna z kliky ale vis jak je to hlucnej starej motor, me to hned pripomelo skodovku jak cinkaly tak sem patral tam a narazil na tento mozny problem a vzhedem k tomu ze sem se v predstihu vrtal chtel bych mit jistotu ze ho mam dobre nastavenej , on me totiz kamos taky rikal ze me hrozne modraji kolena jako svody ze mam blbej predstih asi ze by to tak byt nemelo,ma taky veterana (moc ji nedavam ale mam to modry jak zavodnik) , jinak tankuju vicemene jen natural 100 , muzu tam dat i aditiv, ja rozdil 95-100 oktan poznam hned na moji motorce i od pumpy ale cinka furt stejne me prijde, k zavodnimu benzinu nevim kde se da cuchnout ) a nenapada te co by mohli znamenat ty udaje "hi / low?"
Naposledy editováno 28.07.2014 10:01:30
Naposledy editováno 28.07.2014 10:01:30
(reakce na) nastaveni predstihu na bezkontaktnim zapalovani
BubbaZanetti> jestli je to elektronika, mělo by to umět měnit nastavení v závislosti na otáčkách. Tzn. jen dle mýho dost nejistýho odhadu...nastavit "určitou" základní hodnotu pro nižší točky, která se pak bude postupně s přibývajícíma otáčkama měnit na nastavenou hodnotu pro vyšší otáčky. Řekl bych a opět čistě teoreticky, že by ta hodnota měla stoupat.
Jinak...ventily můžou cinkat i s blbejma svíčkama... moc studenejma (máš starou vránu a tam se na to hodně hrálo) A to že tam dáš ty předepsaný nic moc neznamená. Když jsme zprovozňovali GPZ 750turbo, na origo předepsaný svíčky to vůbec nejelo...daly se tam jiný, z normální GPZ a ejhle...jela jak diva...(ale zase dost odcházely - cca. po 10tkm...)
Naposledy editováno 28.07.2014 10:24:03
Jinak...ventily můžou cinkat i s blbejma svíčkama... moc studenejma (máš starou vránu a tam se na to hodně hrálo) A to že tam dáš ty předepsaný nic moc neznamená. Když jsme zprovozňovali GPZ 750turbo, na origo předepsaný svíčky to vůbec nejelo...daly se tam jiný, z normální GPZ a ejhle...jela jak diva...(ale zase dost odcházely - cca. po 10tkm...)
Naposledy editováno 28.07.2014 10:24:03
1 reakcí na tento příspěvek nastaveni predstihu na bezkontaktnim zapalovani
Tak to už jen starej dobrej stroboskop a hodnoty z manuálu.
Pokud ti modraj kolena, je to pravděpodobněji směsí a nebo máš extra velkej předstih, ale to by se špatně sbírala z nízkejch otáček.
Pokud ti modraj kolena, je to pravděpodobněji směsí a nebo máš extra velkej předstih, ale to by se špatně sbírala z nízkejch otáček.
svicky sem menil pred tisicem , me je vcelku jedno uz co se tam meni za kolik kilometru , ten provoz je tak drahy ze svicky jednou za 10 000 to je pohadka , to driv stratim motor nekde nebo spalim veskery olej v ceske republice premyslim ze bych ty knofliky dal na "off" a zacal ladit tema snimacema na klice podle ucha ale v navodu je napsano ze se nesmi ladit manualne magnetama kdyz jsou zrovna ve spojeni coz moc nechapu jak to mam teda ladit, jestli za chodu nebo to radsi chcipnout? ale nejak nalazeny by to asi byt melo i kdyz tam neni ryska ne? nemuzu to tam prece namontovat jen tak , je tam vule na toceni doprava i doleva, ale bez rysek tak sem tomu nevenoval pozornost az ted.
-Ajk-- píše: Tak to už jen starej dobrej stroboskop a hodnoty z manuálu.
Pokud ti modraj kolena, je to pravděpodobněji směsí a nebo máš extra velkej předstih, ale to by se špatně sbírala z nízkejch otáček.
ona se trosku v tech nizkych otackach nekdy tak jako opozduje ze se ji uplne nechce kdyz dam plnej,nekdy zatarokuje,mam tam kn filtr a pretryskovano na stage 3 ,jak se dostane nad ty 3 tak to tahne jak svina,ja se prave rozjizdim ze dam plnej a poustim spojku jinac je to takove ze se tomu zas moc nechce kdyz je to litr nebo jako chce a nechce a nevi a nad ty 3000 uz vi uplne moc i na zvuku je poznat ze ji chutna , dole ten benzin tak divne prezvejkava a prijde me ze na radovej ctyrvalec to blbe drzi konstantni rychlost kor kdyz jedu treba 90 na petku 3000 otacek tak to je takova hranice u ni ,to skube , jak jedu kilo deset 4000 tak si jen vrni
dal sem ty cupliky na "off" a zkousel to na obe strany, u obou krajnich poloh se me to zdalo byt nepatrne lepsi na miste,pak sem to i projizdel a furt se me to zdalo uhrkany tak sem s tim tocil kdyz motor bezel na obe strany a tak nejak podle ucha se me zdalo ze je to tizsi ve smeru otaceni klikovky tak sem to dal nadoraz a milimetr zpet a lidi to jede jak splasena svine , uz tam ani neni takove kdyz sem z volnobehu dal plyn tak ji to chvilku trvalo a dneska takova raketa , furt chtela hrabat, hned za plynem a prijde mi ze trosku klesl kroutak ale lip zrychluje a rozhodne tizsi , uz slysim zas jine cinkani ze zadu ) ale ne z motoru , s tema cuplikama si budu hrat az zjistim na co to vlastne je nebo co , ale asi me to moc nenabidne kdyz ja vytocim max 11000
pravděpodobně si snížil ten spodek...tedy plynulejší zatáh ač možná s o něco slabším krouťákem...
Po tom co mě přemapovali můj motor, cejtil jsem velkej rozdíl... už od spoda rány pístů jak kladivem... je citelně znát zvýšenej předstih v celým spektru...ale co se děje mezi 8 - 9t ot/min...to je kanonáda...
tak jdeš asi správným směrem...
Po tom co mě přemapovali můj motor, cejtil jsem velkej rozdíl... už od spoda rány pístů jak kladivem... je citelně znát zvýšenej předstih v celým spektru...ale co se děje mezi 8 - 9t ot/min...to je kanonáda...
tak jdeš asi správným směrem...
jo sem to jeste protahnul a trosku me obcas prdne z karburatoru ohen u priruby , to me driv nedelalo,jen za studena tak 3-5x,asi to kousek stahnu zpet a uvidime co to udela ten regulator zkusim dat na nejmensi hodnoty , to je tak asi stejne jedine pouzitelne a uvidim ,ale dneska jela hezky , mozna trosku vic strilela , ale jen kdyz uberu plyn nebo ve vyssich tockach kdyz to drzim nad 4000 , a mela se tendenci zvedat na plynu kdyz sem ji rozhoupal , to se ji predtim moc nechtelo pac ta odezva na plyn nebyla takova
Naposledy editováno 28.07.2014 20:21:35
Naposledy editováno 28.07.2014 20:21:35
nastaveni predstihu na bezkontaktnim zapalovani
1)zkusit víceoktanový benzin
2)motor uvést do pracovních obrátek a pokusit se štelovat předstihem tam a zpět.Ponechat polohu,kdy se motor dostane při stejném přidání plynu na nejvyšší otáčky.
3)samozřejmě to může být i volbou příliš teplých svíček,které se rozžhaví a způsobují to cinkání.To jsou vlastně samozápaly,kdy se směs nezapálí od jiskry,ale detonuje .
2)motor uvést do pracovních obrátek a pokusit se štelovat předstihem tam a zpět.Ponechat polohu,kdy se motor dostane při stejném přidání plynu na nejvyšší otáčky.
3)samozřejmě to může být i volbou příliš teplých svíček,které se rozžhaví a způsobují to cinkání.To jsou vlastně samozápaly,kdy se směs nezapálí od jiskry,ale detonuje .
tankuju vysokooktan , ty svicky sem hodil dotaz na "kz1000 riders" , stejne sem ted chtel menit za iridiumnebo neco podobneho. ohledne tech "hi/low" me pisou ze mam vypnout "low" na off a "hight" podle toho jak me bude vyhovovat tak jako moc nechapu kolik jim ty jejich zedka toci v americe ale asi vic jak u nas jinak k tomu bodu 2 me to prave zvysilo otacky na druhe strane nez to mam ted ale tam se me zdalo ze to cinka vic. jinak taky jsem dotal tip ze ty mikuny karburatory jsou zname rezonancema po urcite dobe pouzivani,moc sem nepochopil diky cemu ale prej se tam neco opotrebovava a pak taky cinkaji , to sem asi zacal trocku slyset dneska. zitra to otestuju . diky vsem
nastaveni predstihu na bezkontaktnim zapalovani
No našel jsem ještě tuto tabulku je pro KZ/Z1000-K1aJ1
Předstih musíš mít nastaven přesně dle předpisu výrobce motoru ve všech režimech Rpm. Proto musíš mít nějakou značku(min.TDC-horní úvrať)a měřit popř.nastavit pomocí stroboskopu.Nejde jen o základní nastavení ještě záleží zda odpovídá změna předstihu během zvyšování Rpm.To záleží na typu el.zapalování některé používají odstředivý regulátor(jako klasické kladívkové),jiné(většina) řídí velikost předstihu elektronicky-na těchto je základní nastaveni-maximální předstih.
Naposledy editováno 30.07.2014 00:11:08
Předstih musíš mít nastaven přesně dle předpisu výrobce motoru ve všech režimech Rpm. Proto musíš mít nějakou značku(min.TDC-horní úvrať)a měřit popř.nastavit pomocí stroboskopu.Nejde jen o základní nastavení ještě záleží zda odpovídá změna předstihu během zvyšování Rpm.To záleží na typu el.zapalování některé používají odstředivý regulátor(jako klasické kladívkové),jiné(většina) řídí velikost předstihu elektronicky-na těchto je základní nastaveni-maximální předstih.
Naposledy editováno 30.07.2014 00:11:08
diky vsem za odpovedi , z ameru se me dostalo ze to mam nastavit doprava na hodnotu F ze to tak byva z fabtiky , zaboha nevim jak to mysli ,zadny eFko tam nevidim, myslim ze bude lepsi kdyz stahnu tu tabulku predstihu za kterou ti moc a moc dekuju a ukazu to nekomu kdo to dokaze zrealizovat , mozna jak to uvidim tak priste si nastavim sam ale motor si nechci pokurvit vic nez jsem mu uz nalozil svejma pokusama,jako jede to vicemene ve vsech polohach pouzitelne ale doslo me i par PMek ze nemam byt chuj a radsi to sverit odbornikum . jinak tema snimacena se ma naladit predstih na bezny provoz a na vyssi tocky se to prilazuje jakoby tema knoflikama hi/low takze ja vyuziju maximalne ty spodnejsi vrstvy nastaveni , dragster ten toci 2x vic rpm
Cinkanie je koli velkemu predstihu (detonacne horenie) dneska uz sa koli tomu montuju senzory na motor, ktore upravia predstih.
V nizkych otackach ma byt predstih mensi a s tastucimi otackami ma rast aj predstih. Co vysvetluje, ze vo vyssich otackach to slo.
Takyto bazmek, ktory sa da ladit pre rozne pasma, by som asi zveril odbornikovy, ktory to dokaze vyladit pre rozne otacky, ale s pristrojom a nie od ucha
V nizkych otackach ma byt predstih mensi a s tastucimi otackami ma rast aj predstih. Co vysvetluje, ze vo vyssich otackach to slo.
Takyto bazmek, ktory sa da ladit pre rozne pasma, by som asi zveril odbornikovy, ktory to dokaze vyladit pre rozne otacky, ale s pristrojom a nie od ucha
nastaveni predstihu na bezkontaktnim zapalovani
Pokud máš původní desku s odstř. regulátorem viz foto-
Tak platí ryska v okénku proti T je horní úvrať(píst nahoře v mrtvém bodě),F je základní předstih 10° před H.Ú., || je max. předstih 40°před H.Ú. při jakých Rpm motoru vidíš v grafu.Žádný předstih= hází jiskru v horní úvrati,čím větší předstih tím hází jiskru dřív(proti směru ot. kliky) před H.Ú. Nasaď původní(označenou) vačku natoč kliku na značky bez pootočení nasaď novou a označ postupně všechny značky,zapoj stroboskop na 1 nebo 4 válec a nastav předstih při 1000 rpm otáčením desky na 10°(F),pak zkontroluj zda sedí v ostatních rpm dle tabulky.Pak můžeš zkusit i 2a3 válec seřizuje se ale jen snímačem na desce.Pokud ti nebudou sedět hodnoty ve vyšších rpm tak je a)zapalování na jiný typ b) musíš použít mechanický odstředivý regulátor c)tuningové=někdo testoval motor na brzdě a nastavil''lepší''mapu než výrobce motoru,otázka je zda bez dalších úprav(palivo, nastav. karburace a mnoha dalších)
Tak platí ryska v okénku proti T je horní úvrať(píst nahoře v mrtvém bodě),F je základní předstih 10° před H.Ú., || je max. předstih 40°před H.Ú. při jakých Rpm motoru vidíš v grafu.Žádný předstih= hází jiskru v horní úvrati,čím větší předstih tím hází jiskru dřív(proti směru ot. kliky) před H.Ú. Nasaď původní(označenou) vačku natoč kliku na značky bez pootočení nasaď novou a označ postupně všechny značky,zapoj stroboskop na 1 nebo 4 válec a nastav předstih při 1000 rpm otáčením desky na 10°(F),pak zkontroluj zda sedí v ostatních rpm dle tabulky.Pak můžeš zkusit i 2a3 válec seřizuje se ale jen snímačem na desce.Pokud ti nebudou sedět hodnoty ve vyšších rpm tak je a)zapalování na jiný typ b) musíš použít mechanický odstředivý regulátor c)tuningové=někdo testoval motor na brzdě a nastavil''lepší''mapu než výrobce motoru,otázka je zda bez dalších úprav(palivo, nastav. karburace a mnoha dalších)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Filtr K&N [1, 2] Kawasaki KZ 1000 | PalkoZ | 57 | 18.7.2020 v 16:56 Guzo |
Z1000 - úprava Kawasaki KZ 1000 | OndraFZ1 | 0 | 16.7.2019 v 23:35 OndraFZ1 |
Pozor na nekvalitní těsnění Kawasaki KZ 1000 | reno.H-D | 3 | 26.3.2017 v 12:07 reno.H-D |