Téma: Tuhá spojka u 250 EXC '97
 
28.8.2007 v 01:00
Pořád mi přetrvává problém se spojkou u mýho EXC, nevíte co to způsobuje, dvěma prstama to sotva zmáčknu, musim mačkat třema abych to umáčk, nevim čim to vyřešit, když sem měl rozebranej spojkovej koš tak sem taky nic špatně nezpozoroval, sou tam dost tvrdý pružiny proti kterejm mačkám, ale všechno je jinak origoš a vypadá OK, podle mýho soudu, nevim, ale přece ta motorka nemá tahkle tuhou spojku od výroby...no a taky je dost v záběru, když nastartuju a smáčknu jí zařadim za jedna tak to dost kopne dopředu a musim plynovat aby mi nechcípla, když je zadní kolo ve vzduchu a zařadim tak se kolo roztočí normálně naplno podle plynu bez ohledu jestli je spojka vymáčklá nebo ne... a když jezdíme tak nemám šanci tam cvaknout neutral když běží motor, prostě je pořád v záběru...musim chcípnout motor a pak ho tam cvaknu krásně, lankem to vyštelovat nijak nejde akorát spíš zhoršit, no nevim, poradíte někdo jestli co s tim?? :( jezdit se stim dá ale musí si to člověk furt hlídat a je to voser, něco by s tim chtělo udělat

Tuhá spojka u 250 EXC '97

28.8.2007 v 06:00 | Nahoru | #1
kup si na to ten spojkovej posilovac. jinask asi mas uz KO lamely kdyz to mas porad v zaberu .. teda zalezi na tom jak mas to lanko nastaveny .. myl by si ho nastavit tak aby ti vypnula uplne ale zaroven neklouzala pokud to takto nejde tak nove lamely

Tuhá spojka u 250 EXC '97

28.8.2007 v 08:58 | Nahoru | #2
No tatikovi šla tež spojka zmačknout minimalně 3 prstama na Hondě CR250, když nebyly sily tak 4 a mě šla pěkně dvouma, tak mu kamoš poradil, ať kupi nove lanko a opravdu mu pak spojka šla uplně lehoučce, jako mi jen dvěma prstama. Ale když to maš pořad v zaběru, tak to nevim

Tuhá spojka u 250 EXC '97

28.8.2007 v 12:12 | Nahoru | #3
lamely nejsou ještě tak opotřebený ale mám v plánu koupit nový ale až přes zimu, myslíš že to způsobujou??? a lankem řikám, líp to vyštelovat nejde akorát zhoršit... tohle je nejlepší možná varianta, jinak třeba stojim, zařadim jedna a motorka kopne dopředu a chcípne i když držim spojku.... lanko taky pak zkusim sice to vypadá že tim nic nedosáhnu ale tohle co tam je asi zažilo dost, bude vytahaný jak šedesátiletý prsa... a co je spojkovej posilovač?

Tuhá spojka u 250 EXC '97

28.8.2007 v 12:18 | Nahoru | #4
Tak prvně bych šel po lanku (zrezlý, zanesený, roztřepený?)
A pak by to taky mohla být ohlá lamela ve spojce - to sem taky měl, prostě byla jakoby do misky a spojka špatně vypínala a dost klouzala.

Tuhá spojka u 250 EXC '97

28.8.2007 v 13:37 | Nahoru | #5
Souhlasím s Vespou nejdřív vyměnit lanko má to fakt velkej vliv. Nebude stát tolik a jestli je zanešený nebo někde skříplí tak to od oka nepoznáš.

Tuhá spojka u 250 EXC '97

29.8.2007 v 21:31 | Nahoru | #6
pořádně prostříkni spojkové lanko, pak pude zmacknout lip. a taky si zApiluj spojkovej koš, hlavně vnitřní. myslim, ze ho mas zasekanej od lamel. ja mel exc 125 z roku 95 a ten samej problem

1 reakcí na tento příspěvek Tuhá spojka u 250 EXC '97

29.8.2007 v 23:10 | Nahoru | #7
milous > lanko sem prostříkal když sem to kupoval ale nic to nezlepšilo... koš nevypadal že by tam byli záseky od lamel ale mkrknu nato znovu, ale nevim jestli by to pomohlo, dělaj to ty pružiny proti kterejm mačkám, když nejsou ty šrouby co to drží dotažený tak de mačkat krásně ale jakmile je dotáhnu je to zas výkon jí zmáčknout ... a to mám páčku odsunutou od gripu abych jí mačkal fakt na konci a stejně jí umáčknu třema prstama, dvouma skoro ani omylem... tobě to zlepšilo žes zapiloval záseky na koši? :/ spíš jestli tam neni nejakej převod, nebo něco za košem vydřený, nebo nevim.. nevim jak to vevnitř vypadá, ten motor sem hloubš ještě neviděl :(

Tuhá spojka u 250 EXC '97

30.8.2007 v 07:07 | Nahoru | #8
Mám úplně stejný problém u EXC 250- 99.
Včera sem volal do Sette a řekli mi,že na spojkovým koši je od lamel vydřená drážka,přes kterou se lamela úplně neodlepí a tím furt zabírá.řešením je prý pilníkem srazit drážku.Spojka bude hlučnější,což ale nebude mít vliv na funkčnost.Nebo další řešení je nový spojkový koš(stojí cca 1800kč),který se musí ale odnýtovat.
Budu to dělat příští týden.Kdyby si to dělal dřív,tak dej vědět,jak to šlo...

(reakce na) Tuhá spojka u 250 EXC '97

30.8.2007 v 07:30 | Nahoru | #9
plesounek> netuším jak vypadá u staré KTM to vypínání uvnitř motoru - může tam být jen oska s páčkou která tlačí na vypínací tyčku, nebo pastorek s hřebínkem - je to fuk, ale musíš to rozebrat a zkontroovat jestli není něco vydřené nebo zadřené a brání lehkému pohybu mechanismu

A druhý problém - spojka může nedostatečně vypínat z více důvodů
- připálené lamely (hlavně plechové se rády zkroutí do tvaru talířové pružiny a nedostatečně se pak odlehčujou od lamel
- můžou to být i ty vytlačené zuby ve venkovním nebo vnitřním spojkovém koši do kterých
lamely zabírají
- pružiny můžou míst nestejnou tuhost (taky třeba připálené) a přítlačný kotouč se od lamel neodddaluje v rovnoběžné poloze
- kvůli přidření vypínacího mechanismu je oddálení přítlač.kotouče nedostatečné
- ve spojce je něco co tam nepatří (nějaké podložky navíc apod.) a nedovolí to plný zdvih přítl.kotouče
- vadné axiální ložisko v přítl. kotouči do kterého se opírá tyčka

atd...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist