Téma: ČZ 250/513
 
29.7.2007 v 09:33
Uvažuji o koupi téhle motky, ale ještě nemám žádnou konkrétní vyhlídlou. Vlastně ani pořádně nevim, jestli bych chtěl 250, nebo 380. . .125 se mi zdá už o dost slabší nebo ne?(možná jsem jen na špatnym kousku) jaký objem byste mi doporučili?
Máte s těmito stroji často technické závady? Je nutný častý servis, jako u nových cross? Mně se tahle motka líbí hlavně proto, že výkonově na tom je docela dobře, lidi říkají, že se do toho peníze skoro necpou a že když už, tak jsou na to levné díly. Je to podle Vás pravda? A vůbec, koupili byste si ji znovu? Kolik cca papá?
Já jezdím i dost mimo trať - v lese, polňačky apod. je i na to vhodná?

Tak doufám, že Vás tenhle nával dotazů moc nezaskočí a někdo se mi pokusí poradit, zda do ní jít, či ne.
Předem moc díky za odpovědi :)

ČZ 250/513

29.7.2007 v 10:41 | Nahoru | #1
Mne to teda nezaskocilo, ale muzu rict, ze bych do toho znova nesel...mel jsem 125, kupodivu bez vetsich problemu, slaba rozhodne nebyla...27k na vzduchac je dost slusny, si myslim.

Je par borcu, co ma ty CZ vyladeny fakt slusne, je to hlavne o podvozku, kterej je v serii samozrejme uz minimalne 100 let za opicema...

Dily jsou urcite dost levny...servis je potreba urcite castejsi... ;)

250 si veme tak 12-13 :) (moje 125 si podle me brala tak 12)

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/513

29.7.2007 v 10:50 | Nahoru | #2
Tak nevim pokud si nekoupim ČZ, tak pudu do nějakého staršího endura kolem 400 - 600ccm bez papírů. Tak uvidim. Takováhle spotřeba je normální no, na to jsem zvyklý.Díky a pište dál, ať se líp rozhodnu.
Díky!

// jinak tim častějšim servisem myslíš jako jenom čištění a údržba bez výměny dílů, nebo je potřeba často kupovat díly?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 250/513

29.7.2007 v 19:43 | Nahoru | #3
lukazkiss>tim myslim samozrejme vymenu tech rozpadlych dilu :thmubup: Ostatnimu se rika "udrzba" ;)

(reakce na) ČZ 250/513

29.7.2007 v 20:07 | Nahoru | #4
na krosové ČZ jsou ještě někde díly ?

jinak nešel bych do toho v žádném případě, leda že bys chtěl jezdit veterány a historické motorky

motor je rumpál a podvozek bude ještě horší

(reakce na) ČZ 250/513

29.7.2007 v 20:09 | Nahoru | #5
lukazkiss> Nevim jak u vás ale u nás je ČZ jednoznačně nejhlučnějším strojem na trati :lol: To normálně přeřve i dvě vostrý, takže pokud chceš jezdit po lese tak *no*
Jinak kluci co je mají nejsou moc spokojený - ty starší modely co maj ještě kladívka tak to je totál :puke: Jinak je jich tu taky pár solidně vyladěnejch, ale za ty peníze a za ten čas už by byla pěkná vostrá ( japonská ) a to si myslim, že je mezi nima ještě propastnej rozdíl co se svezení týká

ČZ 250/513

29.7.2007 v 20:30 | Nahoru | #6
jj, presne tak, kdyz by jsi to chtej jooo poladit, tak za tu cenu uz dneska koupis treba RM-KX 125 rok cca 2000

ČZ 250/513

29.7.2007 v 21:05 | Nahoru | #7
Ja bych do toho taky nesel,nel jsem 125 i 250 a proste jsem skoro vic zpravoval jak jezdil a dily taky docela popchybuju ze na to jeste budou,pri precho :) du na japonce skoro stejne staryho to byl obrovskej rozdil

ČZ 250/513

30.7.2007 v 07:54 | Nahoru | #8
ja měl 516, ta první byla docela v poho, ale chce to udělat většinou GO(ale stejně se to sere), pač moc motor nevydrží pokud jezdíš a 125 jede jen ve vrchu, ale 250 od spodu, tu druhou co jsem měl byl totální žebrák, věčně něco posrané a tak pokud máš peníze kup radši japonce.

ČZ 250/513

30.7.2007 v 17:56 | Nahoru | #9
Ja na tom jezdim

Nebudu ti zde tvrdit o motorce,ktera je koncepci z 60 let, ze je perfektni a ani ti ji nebudu srovnavat s novodobou motorku (vzdyt tehda se jezdil uplne jiny motokros), protoze to nejde.
Vicemene cely problem je v tom,ze tech nekolik generaci, co na tom odjezdilo nejake ty hodiny,tak vse je totalne po smrti. Me z motocyklu,ktery jsem koupil zbyl jen ram,kyvka,bryle,hlava+ obal valce a bubny.
A ted ke konkretnim dostupnym typum.

CZ 125 516 proste nema zivotnost a proto to vecne nejede. Navic je to bez klapek a privery vyfuku,takze spodek 0.

CZ 250 513 je o poznani lepsi. Zivotnost vcelku slusna ale je to zase bez klapek a privery. Spodek neni tak katastrofalni,ale proste jezdit s touhle motorku chce opravdu kumst.
Kdyz se na to chce svist nekdo,kdo na tom nejezdil tak se bud nerozjede a nebo odjede po zadnim :)

CZ 380 514 jede fakt pekne. Pokud na to das bezkontakt a aspon trochu slusny karburator,tak na motor prakticky nesahnas nejakou tu sezonu.

Perovani stoji vseobecne ve srovnani s novodobyma motorkama za nic. Proste to musis udrzet v rukach.

Na jezdeni po lese neni vhodny zadny motokros a CZ uz vubec ne.

Ja jsem osobne ted do motoru nelezl dva roky (krome serizeni predstihu). Spis bojuju s praskajicim ramem a tekouci predni vidlici.


Kup si radsi japonce. Ja na tom jezdim z nostalgie a dejme to z ucty k lidem, kteri na domaci znacce dokazali vybojovat svetove mistrovske tituly. To uz se nikdy nestane. A nekdy je s tim sranda predjet nejakeho toho japonce:) Pak za tebou chodej 13 kluci a vyptavaji se,co je to za motorku:)

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/513

31.7.2007 v 00:38 | Nahoru | #10
90% spolehlivosti čz je o tom jak si ji poskládáš. Jízdní vlastnosti ani motor nejde srovnávat z japonci. Díly jsou poměrně levné a dají se v pohodě sehnat. Do lesa bych na tom nejel ani za nic na to bude lepší japonské enduro typu xr nebo něco podobné kategorie. Pokud to chceš na závodění tak nekupuj 516 protože její životnost v závodním použití je dost omezená. Další věc je že sehnat čz ze které se dá poskládat motorka tak, aby byla k něčemu je dost problém a poznat některé věci vyžaduje dost zkušeností.

(reakce na) ČZ 250/513

31.7.2007 v 07:15 | Nahoru | #11
Já si myslím že tyhle motorky jsou dnes dobré akorát do muzea nebo na veteránské akce. Nijak je nepomlouvám, sám jsem na zetkách kdysi dost jezdil. Ale dnešní motorky jsou natolik lepší, že kdybys chtěl s ČZ jet motokros, tak to bude hendikep jako bys nastupoval na sprinterský závod s berlema.

A každé jiné použití je stejně tak omezené - v lese o tobě bude kvůli kraválu z motoru vědět úplně všichni, nebudeš spokojený s průběhem výkonu, podvozek je bídný atd.
I vlastnosti nových a moderních motorek se po pár letech výrazně zhorší, co potom taková ČZ, která by s dnešními motorkami nestíhala ani kdyby právě vyjela z továrny.
Neber ji, akorát by tě to znechutilo

ČZ 250/513

2.8.2007 v 17:14 | Nahoru | #12
Omlouvám se, byl jsem na dovolené bez internetu.Tak ok, díky za rady => NEKOUPIM

Tak teď nová otázka, co byste mi asi doporučili v podobné ceně? Mně jde dost o to, abych do toho stále nedával peníze. Opravy bez výměny dílů mi nevadí, pokud nejsou hodně časté. Nemusí to být cross, chtěl bych nějaké víc teréní enduro(na silnici nejezdim, takže neco bez papírů), na objemu nezáleží, ale radši bych chtěl něco víc než 125ccm. Cenová relace jako tyhle čz.
Snad se něco najde a moc díky za odpovědi ;)

// byl jsem ve Starkonicích v muzeu a tam měli vzhledově moc pěkný kousek (ale asi by mi ji stejně nepučili)

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/513

2.8.2007 v 18:55 | Nahoru | #13
Ta cena je samozřejmě dost limitující....ale když malinko přidáš tak by se za to dala asi sehnat nějaká japonská 250 kroska nebo KTM někdy kolem roku 90 - 92. Jízdními vlastnostmi s CZ nesrovnatelně lepší. Z vlastní zkušenosti můžu jen a jen doporučit Suzuki RM 250, mod. 90 - 95. Má jí táta, má jí soused a jsou to motoricky snad nezničitelný stroje,na tu sousedovu do motoru nikdo nějakejch osm let nešáhnul a jezdí to furt. když se zadaří tak se dá sehnat tak do třiceti tisíc pěkná. Užiješ si s ní mnohem víc než s CZ , a i po lese se na tom jezdí docela pěkně :) Nebo pak něco typu XR 600, TT 600 atd, ale to jsou poměrně těžký motorky, pro začátek myslím né úplně vhodný, a navíc bez el. startéru což je u velkýho 4T někdy hooodně velkej problém (můj rekord na LC4 620 bylo dvacetiminutový našlapování v blátě, a po tom jsem si řek že 4T už nikdy...a když tak jedině s knoflikem, ale i tak...dvoutakt je dvoutakt *yes* :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 250/513

2.8.2007 v 19:59 | Nahoru | #14
PetrTM>
jj, cena je hodně limitující, ale bohužel teď mám jiné výdaje a peněz asi moc nepřibude.
Jinak s motorkami nežačínám, už mám toho odjeto docela dost a nijak se nepřeceňuji, s novou motorkou začínám pomalu. Mně se líbila třeba tahle, co si myslíte? http://www.motoinze...nzerat.php?mid=94237
http://www.motoinze...nzerat.php?mid=92515
Hlavně ta 2. se mi zdá dobrá a hodně levná, zase aby v tom něco nebylo. . . U té 1. se bojím, že se bude sypat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 250/513

2.8.2007 v 22:10 | Nahoru | #15
XR600R r.v.89, tj slušná raketa *yes*

(reakce na) ČZ 250/513

2.8.2007 v 22:16 | Nahoru | #16
M.kralik> Jj, věřim, ale ty peníze *no* nebo o něčem víš?

(reakce na) ČZ 250/513

6.8.2007 v 16:57 | Nahoru | #17
lukazkiss>
Vsechno se sype, pokud s tim jezdis v terenu nedej boze to vytahnout na trat.
Me se zase vic libi ta KTM. Je otazkou,jestli je to chyba priskladani (coz pochybju...to rikaji vsichni) a nebo vysypana skrin (coz je mnohem vic pravdepodobnejsi) pri cennach KTM by oprava te prevodovky prisla plus minus 10000-15000 .
To KLR je desne tezke. S tim tak jet po polnacce na koupak.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/513

23.8.2007 v 14:43 | Nahoru | #18
Ahoj, vsichni se zde schodují, že RM 250 rok 90-95 je bezúdržbový. . . A co rok 89?

(reakce na) ČZ 250/513

23.8.2007 v 16:53 | Nahoru | #19
Rok 1989 je zase méně spolehlivý než 90? Když je to takhle stará motorka, jak je to s díly? Díky za rady

ČZ 250/513

24.8.2007 v 10:02 | Nahoru | #20
Prosim, potřebuji celkem rychle vědět, jestli je rok 89 konstrukčně, motorově jiný než 90-95. Je to otázka třeba pro PetraTM. . . Moc díky za odpovědi. . .

ČZ 250/513

30.8.2007 v 21:16 | Nahoru | #21
ani náhodou to neber,sipe se to díly na to jsou za hubičku oproti japonci ale pořád se v tom vrtáš nebo vaříš rám,kterej praská při každym skoku.měj se Jary

ČZ 250/513

30.8.2007 v 21:35 | Nahoru | #22
Nejlíp to říká jeden kamarád: Jak je zetka spolehlivá záleží na mechanikovi. Spousta věcí co se říká je způsobena nešikovností nebo blbostí mechanika ne problém stroje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist