Téma: Bere olej
8.4.2022 v 21:23
ahoj
Zdá se mi že můj Nmax po 11000km bere nějak moc oleje. Celková náplň je 900ml, mezi ryskami na merce jsou tak 2 deci, přičemž pokud bych dodržoval předepsaný interval výměny (6000km), tak to sežere celou rezervu mezi ryskami a ještě trochu navíc. Já mění předepsaný 10W40 po 4000km a vyjde to sotva tak akorát, čili mám ztrátu tak 1 deci na 2000km. To nezní tak hrozně, jako když se řekne že mám ztrátu 11% na 2000km a mezi intervaly ztratím 1/3 olejové náplně.
Dokážu pochopit, že každý motor má nějakou přirozenou ztrátu oleje, ale ze všech strojů co jsem kdy měl od nejstarších vraků až po nove auta i motorky mě nikdy nic nezralo tak moc oleje vůči celkove naplni (1/3). U vzduchace bych to ještě pochopil, ale u vodou chlazeného motoru? Jinak motor startuje na drc, má normální spotřebu, nekouří, svíčka kterou jsem teď měnil měla úplně normální barvu, prostě vše se chová jinak OK. Je fakt, že když se hladina oleje blíží spodní rysce, tak motor začíná jakoby víc vibrovat, spíš tak jakoby drncet a rezonovat do řidítek. To už mám opakovaně ověřené. Zdá se mi, že to navíc užírá olej rychleji když jezdím v nižších teplotách (pod 5°C), než třeba přes léto, ale to ještě nemám úplně vypozorované.
Otázek bych měl tedy několik:
1. Je tady nějaký jiný majitel nmaxu, který by potvrdil a nebo vyvrátil takovou spotřebu oleje ?
2. Napadlo mě místo 10w40 zkusit 15w40 při stejné API specifikaci. U aut, ale i u zahradní techniky je celkem běžně předepsán rozsah viskozit od - do a pokud se jeví že to na nižší viskozitu moc žere, tak se dá o chlup hustější. Co si o tom myslíte, zkoušel to už někdo u motorky?
díky
Zdá se mi že můj Nmax po 11000km bere nějak moc oleje. Celková náplň je 900ml, mezi ryskami na merce jsou tak 2 deci, přičemž pokud bych dodržoval předepsaný interval výměny (6000km), tak to sežere celou rezervu mezi ryskami a ještě trochu navíc. Já mění předepsaný 10W40 po 4000km a vyjde to sotva tak akorát, čili mám ztrátu tak 1 deci na 2000km. To nezní tak hrozně, jako když se řekne že mám ztrátu 11% na 2000km a mezi intervaly ztratím 1/3 olejové náplně.
Dokážu pochopit, že každý motor má nějakou přirozenou ztrátu oleje, ale ze všech strojů co jsem kdy měl od nejstarších vraků až po nove auta i motorky mě nikdy nic nezralo tak moc oleje vůči celkove naplni (1/3). U vzduchace bych to ještě pochopil, ale u vodou chlazeného motoru? Jinak motor startuje na drc, má normální spotřebu, nekouří, svíčka kterou jsem teď měnil měla úplně normální barvu, prostě vše se chová jinak OK. Je fakt, že když se hladina oleje blíží spodní rysce, tak motor začíná jakoby víc vibrovat, spíš tak jakoby drncet a rezonovat do řidítek. To už mám opakovaně ověřené. Zdá se mi, že to navíc užírá olej rychleji když jezdím v nižších teplotách (pod 5°C), než třeba přes léto, ale to ještě nemám úplně vypozorované.
Otázek bych měl tedy několik:
1. Je tady nějaký jiný majitel nmaxu, který by potvrdil a nebo vyvrátil takovou spotřebu oleje ?
2. Napadlo mě místo 10w40 zkusit 15w40 při stejné API specifikaci. U aut, ale i u zahradní techniky je celkem běžně předepsán rozsah viskozit od - do a pokud se jeví že to na nižší viskozitu moc žere, tak se dá o chlup hustější. Co si o tom myslíte, zkoušel to už někdo u motorky?
díky
jo a ještě dodatek. Toho skutra mám od novoty, zajížděl jsem ho přesně podle návodu, tj. prvních 1000km max 50km/h (to byl docela vopich) a do 1600km max. 70 km/h. Jinak ho nechávám vždy tak půl minutky až minutku zahřát před jízdou na volnoběh a první 3 až 5 km tomu nedávám nijak pohulit, prostě normální, spíše slušnější zacházení.
Co se týká běžné cestovní rychlosti, tak okresky 3. třídy, cestovní rychlost 90 - 100km/h, takže kousek pod maximem a žádné drcení hodinu v kuse. Opět podle mě zcela normální a přijatelné používání na 125 skútr.
Co se týká běžné cestovní rychlosti, tak okresky 3. třídy, cestovní rychlost 90 - 100km/h, takže kousek pod maximem a žádné drcení hodinu v kuse. Opět podle mě zcela normální a přijatelné používání na 125 skútr.
1 reakcí na tento příspěvek Bere olej
50ml na 1000km?to bych neřešil..
karavanista> je fakt, že když se řekne 50ml na 1000km, tak to vlastně nic není, ale vzhledem k celkové náplní necelého litru a výrobcem stanoveného intervalu už to nevychází. Si říkám že to výrobce přece nemohl tak blbě vymyslet, možný je ale nakonec všechno.
Kolega má Forzu (vyměnil za PCX) a než ji kupoval, koukal i po konkurenci. Já nedávno začal uvažovat o skútru k motorce a zmínil jsem Yamahu. Že se mi zdá taková šťíhlejší a sportovnější. A on právě říkal, že četl o spotřebě oleje na skútrech NMAX/XMAX. Teď mám v merku Aprilii SR GT 200. Byl jsem se na ni kouknout ve Vrbovce a je super.
koukal jsem teď do servisního manuálu a ten připouští pro motorový olej viskozity 10W40 a 20W40. Zajímavý je že uživatelský manuál trvá jen na 10W40, ale to může teoreticky být evropský fetiš v honbě za nízkými emisemi.
Každopádně 20W40 by měl být hustší hlavně za studena a i tak je určen pro rozsah venkovních teplot -15°C až 35°C (10W40 je pro -25°C až 35°C), což bohatě pro mě účely použití postačí, jelikož jezdím vždy jen v teplotách nad 0.
Pokud by byla pravda, že se mi zdá, že to žere olej hlavně za studena, tak bych tím mohl problém zmírnit do (pro mě) únosných mezí. Jediný co je na prd, že 20w40 není kdoví jaký výběr, to už spíš 20w50, ale zas tak moc už chytračit nehodlám. Takže další výměnu tam frknu pokusně 20W40 a uvidím
Každopádně 20W40 by měl být hustší hlavně za studena a i tak je určen pro rozsah venkovních teplot -15°C až 35°C (10W40 je pro -25°C až 35°C), což bohatě pro mě účely použití postačí, jelikož jezdím vždy jen v teplotách nad 0.
Pokud by byla pravda, že se mi zdá, že to žere olej hlavně za studena, tak bych tím mohl problém zmírnit do (pro mě) únosných mezí. Jediný co je na prd, že 20w40 není kdoví jaký výběr, to už spíš 20w50, ale zas tak moc už chytračit nehodlám. Takže další výměnu tam frknu pokusně 20W40 a uvidím
1 reakcí na tento příspěvek Bere olej
Uchylovat se v tomto období u skútra k věcem, jako 20Wcosi, je docela ujeté. Motor skútru musí makat v otáčkách a s často i s plným zatížením hned po nastartování, proto se dávají oleje s nižší viskozitou za studena. Taky tam v tom návodě píšou Jaso MB, protože, cituji:
Podobně se k tomu staví asi všichni olejáři, nebo třeba Honda .
20W40 je tak pro Neapolitána v létě.
For example, during the cold season, scooters are used more often than motorcycles, so special oils must remain in critical condition due to operation at low temperatures. These oils must also minimize potential problems due to frequent engine start-up and shut down and to the stop & go conditions of urban driving.
Podobně se k tomu staví asi všichni olejáři, nebo třeba Honda .
20W40 je tak pro Neapolitána v létě.
1 reakcí na tento příspěvek Bere olej
Jaa.
Naposledy editováno 08.09.2022 22:16:52
Naposledy editováno 08.09.2022 22:16:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bere olej
Mimísek> 2x jsem psal, že to zatím nevím na 100%, ale všimam si toho hlavně z kraje sezóny. Přes léto to vypadá že to tolik oleje nebere, ale jistotou ještě nemám.
Je jasné že motor tráví 99% času v zahřátém stavu a logicky má smysl řešit viskozitu hlavně za tepla, ale tady nedává servisní ani jiný manuál žádnou možnost volby. Vždy je předepsáno "40".
Jako neříkám, kdybych neměl motor a zkušenosti navíc, tak tam hodím 20W50 a vidělo by se, takto se ale snažím posbírat co nejvíc informací, než se rozhodnu co dělat dál
Je jasné že motor tráví 99% času v zahřátém stavu a logicky má smysl řešit viskozitu hlavně za tepla, ale tady nedává servisní ani jiný manuál žádnou možnost volby. Vždy je předepsáno "40".
Jako neříkám, kdybych neměl motor a zkušenosti navíc, tak tam hodím 20W50 a vidělo by se, takto se ale snažím posbírat co nejvíc informací, než se rozhodnu co dělat dál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bere olej
Ariete> s JASO MB je problém, podobně jako jsem narazil na problém oleje do zadního převodu, který má být zcela přesně 85W GL3. Ani jedno z toho se u nás nedá prakticky sehnat, takže do motoru mám splněné API a viskozitu, ale JASO mám vždy MA2.
20W je teoreticky o nějakých 20% hustější než 10W a je pravda že skútr není motorka. No to je teda zamotané Nechci ať mi to bere tolik oleje ale současně ať se to nenakurví víc než to je...
20W je teoreticky o nějakých 20% hustější než 10W a je pravda že skútr není motorka. No to je teda zamotané Nechci ať mi to bere tolik oleje ale současně ať se to nenakurví víc než to je...
Honda NHX 110 Lead, nějaký olej to vždycky žralo. Teď mám po výměně oleje 491 km a dnes jsem doplnil 0.1l oleje. Když jezdím jen do práce a z práce, víceméně po rovině a do 60km/h, žere oleje méně. V pátek ale dostal záhul když se mnou překračoval Krušné Hory. Sněžení, vichr, prudké kopce kde klesla rychlost až na 30km/h a vypadalo to že se to za chvíli musí zastavit. Pořád na plný plyn, po rovině 70-80km/h, z kopce až 90km/h. Můj skútr není tak pěkný jako ten tvůj. Skútr jsem nekupoval nový, je zakoupen za pět prstů z Německa, přiměřeně ojetý, celý rezavý a domlácený.
A ještě jeden poznatek. Když jsem jezdil doporučený olej 10W-30, žral olej méně. Protože mám doma několik litrů 10W-40 který musím spotřebovat, tak dostává teď 10W-40.
Naposledy editováno 10.04.2022 08:21:28
A ještě jeden poznatek. Když jsem jezdil doporučený olej 10W-30, žral olej méně. Protože mám doma několik litrů 10W-40 který musím spotřebovat, tak dostává teď 10W-40.
Naposledy editováno 10.04.2022 08:21:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bere olej
Johny_Servis píše: Ariete> s JASO MB je problém ...
To snad ne ... např. oleje-pema
Zrovna teď na jaře bych tam lil 10W-30, který má za studena nižší viskozitu, než 10W-40.
Koncový převod mívá u skútrů stejný olej, jako motor, aby se to nekomplikovalo.
Mezi JASO MA/MA2 a MB je ten, že MB může mít více přísad pro zlepšení mazání, které způsobují pak prokluz mokré spojky a tak se nedá použít do motorů, kde je společná náplň pro motor i spojku, takže MA/MA2 se dá použít všude, ale MB jen tam kde není mokrá spojka, nakonec i některé autorizované servisy do skútrů lijí MA2, protože ho berou v sudech a kvůli několika skútrům se jim nechce objednávat MB, ale vzhledem k těm více přísadám používám MB.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bere olej
klj
Naposledy editováno 08.09.2022 22:18:18
Naposledy editováno 08.09.2022 22:18:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bere olej
Mimísek> Cooo?
Možná by pomohlo, kdybys se naučil psát v celých a souvislých větách.
Možná by pomohlo, kdybys se naučil psát v celých a souvislých větách.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyšší výkon pro xmaxe Yamaha NMAX 125 | Bo_bi_ka | 9 | 4.8.2024 v 07:43 Bo_bi_ka |
Na skútru po České Kanadě Yamaha NMAX 125 | Bo_bi_ka | 8 | 28.7.2024 v 20:00 Bo_bi_ka |
Srazy skútrů Yamaha NMAX 125 Yamaha xmax 300 | Bo_bi_ka | 9 | 17.7.2024 v 11:26 Bo_bi_ka |
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 | Giant13 | 18 | 12.7.2024 v 15:24 Bo_bi_ka |
Variátor Malossi Multivar, Yamaha N... Yamaha NMAX 125 | Wolf33 | 18 | 10.7.2024 v 11:31 Meart |