1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
karavanista píše: A nestačilo by jen umejt?
To už očistou prošlo.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
Beranidlo píše: To už očistou prošlo. Ale v sobotu jsem přijel před setměním, mrzlo celou noc a celou neděli, takže žádné velké namáčení. Na fotce je to mínus 3 lopaty bahna.
Ještě to potřebuje očistu. Nejlíp celou moto do vany s kačenkou
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
2 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Dneska to taky tak nějak vidím, protože to je drahá špína. Životnost věcí padá na třetinu takto.
Jo, a ta řetězovka je jasná. Možná bych na toho lenocha dal řetěz bez kroužků a častějc vyměnil, na čištění sundat. Trochu to líp pojede
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2020/48/544107_0be1341a42f3e2e31a95288757699dd1.jpg)
Řetěz je kroužkový a nemá spojku, měl jsem obavy, aby se mi to někde nerozpadlo. Ono to bylo ještě tak, že jsem loni koupil motorku a k ní komplet sadu 13/40 s ČZ řetězem (originál je 14/40). Jenže ještě před nasazením jsem zjistil, že to chce ještě zpomalit, takže jsem sehnal rozetu 44, ale najednou byl krátký řetěz, navíc s drapákem nejde kolo posunout ve vidlici moc dopředu, už to chytá na obvodu. Koupil jsem za devět stovek nezkracovaný řetěz 120 článků, přiměřeně z něho odebral a zanýtoval zpátky.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2020/48/544108_553e77a0d2fd1b6f6b4a47711d746b2a.jpg)
Je to lepší i na čištění a tak...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Koukám, že už od nova byly ty šponováky docela vzadu, takžy nebýt těch opotřebených válečků, byl by o-kroužkový řetěz celkem v pohodě. Hlavní změna nastala brzo po vyfocení - prodloužil jsem kryt řetězu a odstranil kryt řetězového kolečka. To byla hrozná schovka na blato a když to tam zaschlo, tak úplně na prd.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2019/49/506628_117152e4654a49d68fe6166ecc927e8a.jpg)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
Pedl píše: Ještě to potřebuje očistu. Nejlíp celou moto do vany s kačenkou
Tak jsem to dneska po došponování i umyl, po umytí projel, a pak musel umýt znova.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Do kýble neco šamponu a máčet, všude se s tim dlouhym chlupem dostaneš. Draty, naby, okolo motoru, centrál... Splacheš vodou a pohoda.
Moje osobní know-how od 15, kdy se umejvaly ještě žebrovaný motorky.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2020/48/544196_ea7eb403a2754d4983f4ba75b857bdef.jpg)
1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
PS: ja to aspoň pred letom umyjem. A ešte by trebalo anketu o výmene oleja v kroskách a endurách, v inzerátoch čítam, že menený olej nie že po 10 MTH, ale už že menil po 7 MTH,. Ja som vymenil po 15 MTH.
1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
Frantas píše: Nějak nechápu co řešíš. Kdybys nebyl posera, ještě bys najezdil nesmysl. Mě najaře řekli kámoši že mám vytahanej řetěz. Tak jsem to vyměnil. Ale ještě by to pár vyjížděk dalo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Kafoholik píše: ...
Možná bych na toho lenocha dal řetěz bez kroužků a častějc vyměnil, na čištění sundat. Trochu to líp pojede
Jak jako, lenocha?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
K tomu řetězu bez kroužků - sundávat řetěz, čistit ho a nechávat nacucat tukem je v době o-kroužkových řetězů přežitek. Bohužel se mezi výkonem a "ztrátami" posedlými stvořeními rozšířila myšlenka, že o-kroužky žerou koně, aniž by si někdo dal tu práci zjistit, že to tření v o-kroužkách je naprosto zanedbatelné proti tření čepů v netěsněném řetězu, ze kterého už to mazivo vymizelo a nahradil ho prach, a u kterého se kvůli tomu zvětšila rozteč.
1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Já tehdá na DT odjezdil řetěz za sezonu ( ČZ ) Pak jsem dal z motky co jsem měl na díly s O-Kroužkama. A o řetězu jsem už nevěděl. Teď na 350 jsem dal taky O-Kroužkovej. A to je taky línej sráč..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
(V září) jsem měnil na Planetu řetěz, nějakou levnou (tu výše zmíněnou indonéskou TDH) 520 s o-kroužkama a pár článků mě zbylo. Pomocí kuchyňské váhy jsem změřil sílu potřebnou na protočení jednoho článku. Váha ukazovala mezi 500g a 700g , t.j. síla v průměru 6N na rameni asi 16mm (rozteč článků je 15,88mm přesně). To je docela dost, takže jsem zkusil nový řetěz ČZ 520 o-ring a ukazovalo to jenom o kapku míň, asi 500g na váze. Jenže tohle je řetěz z krabice, který neměl ani 20°C. Stačilo ho trošku rozhýbat a jak se ohřálo mazivo na kroužkách, hned kleslo tření na polovinu, 200-300g na váze.
Takže jsem z toho spočítal výkonovou ztrátu v o-kroužkách. Ta závisí jenom na rychlosti, zatímco ztráty třením mezi rolnou a pouzdrem a mezi čepem a pouzdrem jsou závislé na přenášené síle, která může být výrazně zvětšená u opotřebeného řetězu nabíhajícího na opotřebené zuby.
Uvažoval jsem převod 14 / 40 zubů. Při pootočení rozety o 1 zub se na rozetě jeden nabíhající článek pootočí o 1/40 otáčky, stejně tak jeden článek na výběhu z rozety, a na pastorku to bude 2x 1/14 otáčky.
Moment potřebný pro otočení článkem je M = 6N x 16mm = 0,096 Nm, zaokrouhleno na 0,1Nm
Energie potřebná k pootočení pro otáčivý pohyb je E = M x úhel . Úhel jedné otáčky je 2pí, pro úplnost. Pak E = 2x 0,1 x (2pí/14 + 2pí/40) = 0,12 J na pootočení řetězu o 1 článek zároveň na rozetě a pastorku.
Zadní kolo má obvod asi 2 metry, na 1m ujeté vzdálenosti se uvažovaná rozeta pootočí o 20 zubů a o-kroužky sežerou energii 2,4 J.
Ztráta výkonu bude závislá na rychlosti (fyzika, 1J = 1 Ws), takže třeba pro rychlost 100km/h, t.j. 28m/s, bude ten ztracený výkon 2,4J x 28m/s = 67 W.
Motorka potřebuje pro dosažení 100km/h asi 7kW, takže těch 67W ve 100km/h je nic, a pro ohřátý a rozhýbaný řetěz je možné uvažovat klidně i polovinu z toho.
Více na: https://www.motorka...p;pgr=1#goto10116030
Copyright © Motorkari.cz
1 reakcí na tento příspěvek Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl bych s tím řetězem asi něco udělat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2894 | 2.6.2024 v 15:34 Beranidlo |
Extrémní spotřeba Honda CRM 125 (R) | Aposhtol | 6 | 31.5.2024 v 12:58 karavanista |
Honda crm 125 plasty Honda CRM 125 (R) | Mitik451cz | 2 | 2.2.2021 v 23:05 RadimKacirek |
Otváranie privery Honda CRM 125 (R) | Crmkar | 1 | 20.11.2020 v 18:08 Beranidlo |
právní rada - prodej motorky [1, 2, 3] Honda CRM 125 (R) | Kokoska73 | 80 | 27.10.2020 v 21:17 Johny_Servis |