Mám motor ČZ 125/516 předělaný na rotační šoupě. Poslední dobou začal odfukem z převodovky masivně lítat ven olej. A to tak, že cca 1/2 deci na 10 minut. Jaká může být příčina a řešení? Z několika stran jsem slyšel, že tento motor je náročný na sestavení a seřízení, tak se mi zatím nechce ho bezmyšlenkovitě rozpůlit a hledat, jestli tam náhodou neuvidím nějakou chybu. Děkuji za rady.
Naposledy editováno 07.02.2019 16:53:49
1 reakcí na tento příspěvek Háže olej z převodovky
Naposledy editováno 07.02.2019 21:48:15
sustrjan píše: Také si myslím, že to je gufero na klice. Jen zatím nevím, ze které strany ten motor otevřít, abych napáchal co nejmenší škody. Trochu mě děsí to, že ze strany, ze které by měl být, předpokládám, primární převod k převodovce, je přidané to šoupátko. Takže tak nějak zatím sháním, kdo by se nebál to rozebrat a zároveň sbírám síly k tomu, rozebrat to sám.
tak tohle by mne konstrukčně moc zajímalo, máš foto jak to vypadá? to sání se přece musí nějak vyhnout primáru a musí procházet spojkovým víkem ne? zajímalo by mne jak to vypadá, nahoď fotky1 reakcí na tento příspěvek Háže olej z převodovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Háže olej z převodovky
1 reakcí na tento příspěvek Háže olej z převodovky
udinar píše: Takže podle fotek jednoznačně gufero na klice! Když odděláš to víko, co je tak prasácky zapatlané silkonem, tak by tam měla být spojka a také gufero klikovky. Ten druhý dekl nebudeš muset sundávat Jak jsem už ale psal, tak bych vyměnil i to druhé guferko od zapalování, to asi bude taky po smrti
+1Když už jsem byl u rozborky, odkrytoval jsem i druhou stranu.
Jak sundat rotor zapalování?
Dále se mi zdá, že nedostatečně vystavuje spojka. Jak funguje ovládání spojky? Je možná dát tu tyčku, která jde skrz převodovku a tlačí na spojku, dát delší? Nebo tam můžu případným delším krokem něco poškodit?
Jo a červený silikon už jsem odrbal
1 reakcí na tento příspěvek Háže olej z převodovky
1 reakcí na tento příspěvek Háže olej z převodovky
V návodu je M2T 1:20 nebo něaká dobová dovozová syntetika 1:40, tak já jsem s tou syntetikou v dávkování někde uprostřed.
Ten Bel-Ray MC-1 z návodu už se nedělá, a čert ví, jaké bylo jeho složení. Možná směs ricinového oleje a nějakých esterů, aby se to spolu sneslo, jako je Rotax XPS DYE
1 reakcí na tento příspěvek Háže olej z převodovky
Udělal jsem takový náčrt, aby bylo patrné, kde jaká vůle co zanemná.
Nejzásadnější je vůle, která se nastavuje přímo na mechanizmu v motoru - u tebe to dělá ten šroub v přítlačném talíři.
Vůle na páčce je už jen takový detail - špatné nastavení bude způsobovat buď lehké klouzání, třeba i záveslé od natočení řídítek a nebo bude páčka plandat.
Pokud zkoušíš vystavování v dílně, na stojícím motoru, tak ony se ty lamely vždy trochu slepí, obzvlášť, pokud jsou nové. Na běžícím motoru se to potom chová úplně jinak.
Jinak jde páčka spojky volně, neopírá se třeba páka na motoru o rám?
Potom mne ještě napadá další věc, třeba neoriginální, kratší páčka na řídítkách, co má krátký krok - spojka by šla vystavovat hodně z lehka ale krátký krok by nestačíl na plné vystavení.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
spotřeba ČZ 125/516 | martintymr | 4 | 7.9.2023 v 12:57 doktorM |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Zadní tlumiče na ČZ 125/516 ČZ 125/516, ČZ 125/511 | Tuareg-Tengai | 10 | 10.2.2020 v 17:11 Zdenalbenal |