máte někdo náhodou více info o tom, co se dělo u Tábora Na Jitýrce?
( natažený drát přes cestu, viz: https://www.policie...na-zdravi-98913.aspx )
Dokázal by, prosím, třeba někdo z místních popsat poměry v lokalitě před tímto incidentem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) drát - Tábor - "Na Jitýrce"
baks píše: Proč kretén na motorce ty jezdíš jenom po silnici ? cituji tebe " První dojmy - Tahle motorka je fakt stvořená pro dálkové cestování cestou necestou, pro mě perfektní posez, skvělé ovládání při jízdě ve stupačkách a pevně doufám " tak nevím, kdo je kretén.
když jezdím mimo silnice tak jen tam kde není zákaz a jen po cestách, ano, ten kdo jezdí po lesech kde je zákaz je kretén, ten s tím drátem je větší, ale nic to nemění na tom, že ten na motorce taky.
1 reakcí na tento příspěvek drát - Tábor - "Na Jitýrce"
Ono když se podíváme do vojenských újezdů, kde se jezdilo a někde ještě jezdí, tak je tam na tom příroda lépe. Dokonce i na dopadištích střel. Také se konají akce v chráněných územích, kdy se zavolá těžká technika pro obnovu biotopů vysoce chráněných živočichů. Když někdo projede na motorce po rozbité cestě či stezce lesem nemůže "přírodě" uškodit, něco jiného je hoblování svahu do blba, to je jasný (potenciál pro erozi). Ta "příroda" v produkčních lesích moc přírodou není, je to v podstatě pole se stromy. Pokud se změní hospodaření na neholosečné, tak možná. Lesníky (asi i hasiče) víc štvou právě ti houbaři, kteří zaparkují ve vjezdech do lesů... Zvěř je kapitola sam pro sebe, každý "myslivec" křičí, že jí je málo, ale to, že mají počet odstřelených vyšší, než je normovaný stav jim není divné. Jinak zvěř se hlavně bojí člověka, reaguje na siluetu nebo ho cítí či slyší, v tomto případě vedou turisté a především houbaři ideálně se psi, kteří udělají rojnici a jdou lesem. No a chataři si autem lesem dojedou k chatě, posekají svůj anglický trávník, kde díky tomu nic nežije, 2t sekačkou a pak pindaj. Zemědělci se s tím taky nemažou. Posekají drobnou zvěř, používají chemii, nepodmítají po sklizni (obrovské ztráty vody z krajiny), nechtějí obnovu starých cest a dalo by se pokračovat...
Jsem turista, jsem cyklista (mtb), jsem endurista, nejsem houbař
Inu, kdo jsi bez viny, hoď kamenem, že...
Naposledy editováno 27.08.2019 12:17:43
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) drát - Tábor - "Na Jitýrce"
jets píše: když jezdím mimo silnice tak jen tam kde není zákaz a jen po cestách, ano, ten kdo jezdí po lesech kde je zákaz je kretén, ten s tím drátem je větší, ale nic to nemění na tom, že ten na motorce taky.
jenže mimo silnice nemůže ofiko nikde jezdit a po lese už vůbec, pokud nemáš povolení3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) drát - Tábor - "Na Jitýrce"
foxdive píše: jenže mimo silnice nemůže ofiko nikde jezdit a po lese už vůbec, pokud nemáš povolení
Nedávno jsme to řešili v kruhu motorkářském a není to tak jednoznačné. Lesní zákon je v povědomí jako zákon nade vším - jenže.
..pokud je cesta ( byť i přes les) bez jakéhokoliv označení a slouží k přepravě čehokoliv, jedná se o cestu resp. komunikaci obslužnou a z právního hlediska spadá pod zákon o komunikacích a je zcela nadřazen lesnímu zákonu. Tohle není z mý hlavy, to naštudoval právník..A dokonce může být i z jedné strany závora nebo značka. Dlouho jsme kvůli tomu vedli spory ale samotná existence závor a značek to v podstatě stvrzuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) drát - Tábor - "Na Jitýrce"
69šakal píše: Nedávno jsme to řešili v kruhu motorkářském a není to tak jednoznačné. Lesní zákon je v povědomí jako zákon nade vším - jenže.
..pokud je cesta ( byť i přes les) bez jakéhokoliv označení a slouží k přepravě čehokoliv, jedná se o cestu resp. komunikaci obslužnou a z právního hlediska spadá pod zákon o komunikacích a je zcela nadřazen lesnímu zákonu. Tohle není z mý hlavy, to naštudoval právník..A dokonce může být i z jedné strany závora nebo značka. Dlouho jsme kvůli tomu vedli spory ale samotná existence závor a značek to v podstatě stvrzuje.
No - je to asi otázka výkladu, jedno správko na toto téma (a s těmito informacemi) jsem před nějakejma 8-9 lety projel, byl jsem línej zkoušet to u soudu.
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) drát - Tábor - "Na Jitýrce"
69šakal píše: Nedávno jsme to řešili v kruhu motorkářském a není to tak jednoznačné. Lesní zákon je v povědomí jako zákon nade vším - jenže.
..pokud je cesta ( byť i přes les) bez jakéhokoliv označení a slouží k přepravě čehokoliv, jedná se o cestu resp. komunikaci obslužnou a z právního hlediska spadá pod zákon o komunikacích a je zcela nadřazen lesnímu zákonu. Tohle není z mý hlavy, to naštudoval právník..A dokonce může být i z jedné strany závora nebo značka. Dlouho jsme kvůli tomu vedli spory ale samotná existence závor a značek to v podstatě stvrzuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) drát - Tábor - "Na Jitýrce"
TomElefant750 píše: No - je to asi otázka výkladu, jedno správko na toto téma (a s těmito informacemi) jsem před nějakejma 8-9 lety projel, byl jsem línej zkoušet to u soudu.
Čau, Tom
Věděl jsem, že se ozveš,..ale doufal jsem, že budeš mít víc info..uvidíme se na Atavu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) drát - Tábor - "Na Jitýrce"
Barney píše: 69šakal> Jen doplním: Využívání lesní cesty podle zákona o pozemních komunikacích
Teda Barney!? To bylo rychlý! . Ale zase si klademe otáku, zda využíváme komunikaci k potřebám pro něž vznikla. Takže tak jednoduchý to nemáme.. Já osobně jsem se domluvil s hajnejma v okolí na tom KDE můžu jedit ale taky KDY. Takže celkem v pohodě.
Barney píše: 69šakal> Jen doplním: Využívání lesní cesty podle zákona o pozemních komunikacích
Čtu to celé jen ze zajímavosti, jezdím jen po silnicích a ostatní nesoudím. ...ale považuje se za zpevněnou cestu i cesta vyježděná a utažená kolama aut?
Právní věta:
Pokud zpevněná lesní cesta na pozemku určeném k plnění funkcí lesa vykazuje současně znaky účelové komunikace podle § 7 odst. 1 zákona o pozemních komunikacích, .......