globalmoto_kveten





Téma: Motorka do práce
 
7.3.2019 v 13:16
Zdravím,
Prosím o radu. Vzhledem k zoufalé situaci s parkováním v práci a blížícím se létem, bych se rád zeptal na radu, která motorka by byla nejvhodnější.
Cesta do práce a zpět je cca 70km
Apeluji na nízkou spotřebu (3-4l), aby motorka zvládla i předjíždět a aby 120km/h byla klidná cestovní rychlost.
Existuje nějaký takový vhodný stroj?

Motorka do práce

7.3.2019 v 13:24 | Nahoru | #1
A aby zvládla mx trať a 300 maximálku a obsah max 250 kvůli pojistce a ....

Máš dost protichůdných požadavků. Reálně by se tomu mohlo blížit BMW 650GS, ale ta klidná cestovní rychlost bude asi na hraně a navíc jednovál. Pokud spotřeba 4-5, pak super dělník je malej Strom, TDM900, ze starší třeba Deuville 650 a tak. Vlastně mě napadá - kup si skutra. Burgman 650? Podle mě splní vše ....

1 reakcí na tento příspěvek Motorka do práce

7.3.2019 v 13:27 | Nahoru | #2
Nic mi to neříká, ale jako každodenní přibližovadlo.... Honda NC700

Motorka do práce

7.3.2019 v 13:27 | Nahoru | #3
od Hondy model NC

2 reakcí na tento příspěvek Motorka do práce

7.3.2019 v 13:37 | Nahoru | #4
120km/h a 3-4l spotřebu že by tazatel byl majitelem Oktávy v naftě? Ne to byl jen vtip. Projdi diskuze na fóru. Už se to tu řešilo že motorka je naprosto neekonomický dopravní prostředek když se započítá cena včetně pneu, pojistky a léků na chřipku pokud si sezónu protáhneš do podzimu... Realněji vychází scooter ale budeš muset oželet některé kritéria.

(reakce na) Motorka do práce

7.3.2019 v 14:01 | Nahoru | #5

mmks píše: Nic mi to neříká, ale jako každodenní přibližovadlo.... Honda NC700



Ale v tom testu je reálná spotřeba 4,5 l a to už je moc.

(reakce na) Motorka do práce

7.3.2019 v 14:07 | Nahoru | #6

syrrius píše: Realněji vychází scooter ale budeš muset oželet některé kritéria.


Ktera,prosim te?

Motorka do práce

7.3.2019 v 14:15 | Nahoru | #7
Burgman 650 rozhodně za 3-4L nejezdí. Počítej spíš kolem 5L, to už za míň jezdí malej smrk. Jediná vhodná varianta je honda NC700-750.

Motorka do práce

7.3.2019 v 14:15 | Nahoru | #8
NC nebo cbr125r ta druhá varianta s větrem v zádech

Naposledy editováno 07.03.2019 14:16:24

1 reakcí na tento příspěvek Motorka do práce

7.3.2019 v 14:19 | Nahoru | #9
Řidičák máš jakej? Už jsi někdy na moto seděl? A kolik do toho chceš investovat?
Kterejkoliv "začátečnickej" půllitr z triumvirátu GS500, CBF500, ER-5 vyhoví tvým požadavkům, a nezruinuje tě na nákladech na servis.

Jo, a jinak má syrrius pravdu, ekonomicky motorka vůbec smysl nedává. Pokud si myslíš, že budeš dojíždět levněji, zapomeň. Kolem pěti-šesti litrů si vezme snad každá motorka 500ccm+, sada pneu stojí tolik, co nejlevnější sada na auto - nájezd poloviční až třetinový, olej měníš po šesti tisících, povinný taky není zrovna nejlevnější (byť je levnější než na auto, ale autem můžeš jezdit celý rok...já vím, spousta lidí řekne, že na moto taky....), a ještě budeš muset investovat do výbavy, na to taky nezapomeň...

Naposledy editováno 07.03.2019 14:24:41

Motorka do práce

7.3.2019 v 14:25 | Nahoru | #10
Do práce mám skůtr (Piaggio beverly 500) už 7 let (r.v.2003) a podle mě je to celkem v pohodě. Ani nejsem moc mokrý když kape. Koupil jsem ho za 35 tis. a jezdíme na tom na střídačku se ženou. Jí to žere 3,8 a mě 4,5. Teďka má skůtr najeto 60 tis a pořád to jede výborně. Jezdím průměrně těch 120-130 km/h furt a často na plný plyn (proto asi ta spotřeba). Nevydržím se ploužit jak ostatní, jsem horká hlava. Pár věcí se na tom samozřejmě vysralo, má svůj věk, ale nic zásadního.
Nevýhody:
je to skůtr
posed jak na hajzlu
brzdí hůř jak moto
výkon se ztrácí v převodu (vlastnost)
trošku náročnější na servis než japonec
gumy se sjíždí stejně rychle jako na velké moto ale stojí tak litr jedna
váha 220kg
pod sedlo se nevleze kokos
řidičák full A

Výhody:
pružný motor, vodník, FI
zvuk jednoválce
na svůj věc celkem dobře vypadá (retro)
relativně stabilní v zatáčkách (na skůtr)
stojí mi před panelákem a nic se mi s tím za tu dobu nestalo
spotřeba lepší než auto
celkem ochrana před počasím a chladem ráno

1 reakcí na tento příspěvek Motorka do práce

7.3.2019 v 15:45 | Nahoru | #11

(reakce na) Motorka do práce

7.3.2019 v 15:51 | Nahoru | #12

kubacech píše: Nebo třeba toto



Ale to by si musel pospíšit. Mají už poslední kus!

Motorka do práce

7.3.2019 v 19:48 | Nahoru | #13
spotrebu si vediem poctivo i u moto. a som s xj600 vratania jazdenia do prace na 4,4l. manzelka ma jednobuch co som pisal vyssie do bmw a tam to sem-tam zmeriame, spotreba 3,5 az 3,7l/100. takze asi tak k tomu ze motorky zeru 5 a viac ;)

Motorka do práce

7.3.2019 v 21:36 | Nahoru | #14
Burgmana 400. spotřeba dlouhodobě 3,5 , rychlost je v pohodě. ročně najezdím cca 6000km a výhoda - velký kufr na věci (převlečení do práce i s botama)

Motorka do práce

7.3.2019 v 22:06 | Nahoru | #15
Burgman 400 je dobrej Z motorek co málo žerou ten V-strom 650 a malej Versys

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka do práce

7.3.2019 v 22:51 | Nahoru | #16
syrrius> To není vtip. Jsem majitelem 2.0 TDI a jezdím za 4 litry, na což se lehko zvyka.
Po přečtení řady užitečných názoru, za které děkuji, si musím dát pro a proti. Zda vyřešený problém se zaparkováním má větší váhu, než větší náklady na přepravu do práce.

(reakce na) Motorka do práce

7.3.2019 v 22:53 | Nahoru | #17
PlusOne> řidičák mám na velkou, v tom problém není. Doma mám pracovní 4kolku, tou ale kdybych tou se měl dopravovat do práce, tak bych ty práce musel mít 2

Motorka do práce

7.3.2019 v 23:02 | Nahoru | #18
Yamaha XJ 600, jezdit se spotřebou kolem čtyř litrů umí, poruchovost veškerá žádná, spotřební díly za hubičku...

Motorka do práce

7.3.2019 v 23:12 | Nahoru | #19
Cb500f 2015 spotřeba prumer 3,6l při normální jízdě ...tzn lze, pořizovací cena moto 95t což taky jde....

1 reakcí na tento příspěvek Motorka do práce

8.3.2019 v 10:11 | Nahoru | #20

Když máš rád tu naftu
https://www.tipmoto....d/383095-diesel.html

Naposledy editováno 08.03.2019 10:13:48

Motorka do práce

8.3.2019 v 10:31 | Nahoru | #21
Duke 390

(reakce na) Motorka do práce

8.3.2019 v 11:38 | Nahoru | #22

Bberny píše: syrrius> To není vtip. Jsem majitelem 2.0 TDI a jezdím za 4 litry, na což se lehko zvyka.
Po přečtení řady užitečných názoru, za které děkuji, si musím dát pro a proti. Zda vyřešený problém se zaparkováním má větší váhu, než větší náklady na přepravu do práce.



Jestli to řešíš čistě jenom kvůli parkovacímu místu a nějaké úspoře paliva, tak se na to vykašli... já na motorce jezdím do práce taky, shodou okolností podobnou vzdálenost, jako ty, ale dělám to pro radost, a taky proto, že se ta cesta z práce občas "trošku protáhne"....jestli chápeš, jak to myslím. Prostě mě to baví, a jestli se mi to vyplatí nebo ne jsem vůbec neřešil...

Investice do stroje, který bude žrát tři litry/100, tzn, pojede o "třicet" korun levněji, než současný sazomet, se při předpokládaných nákladech 50.000,- moto +20.000,- výbava (bunda, boty, helma, kalhoty, rukavice) vrátí po najetí cca 230.000km, schválně píšu "třicet" v uvozovkách, musíš zahrnout náklady na údržbu, a opotřebení, resp. neopotřebení auta, čas který na moto ušetříš, atakdále... argumentovat jenom cenou paliva se nedá, vím, ale pro ilustraci to cca stačí...

Naposledy editováno 08.03.2019 11:49:19

Motorka do práce

8.3.2019 v 11:50 | Nahoru | #23
Já jezdím do práce na Triumph Legend TT.
Bere mi tak 5.3-6 podle toho jak se zrovna chci svézt.
Když je hezky, jezdím každý den cca 50 km tam a většinou i stejnou délku zpátky.
Cesta zpátky se ale někdy protáhne. Jednou nevýznamně, jindy docela významně. Prostě jezdím na tom pro radost. Ne kvůli ekonomice.

To že můžu v Praze v pohodě zaparkovat kdekoli, nebo že nemusím čekat v kolonách jak trubka je jen příjemný bonus.

Ekonomicky to smysl nedává.

(reakce na) Motorka do práce

8.3.2019 v 11:59 | Nahoru | #24

ZdenalH píše:
Když máš rád tu naftu
https://www.tipmoto....-diesel.html [/quote]

Tohle je bomba, asi bych koukal s otevřenou pusou u pumpy na motorkáře, co zastaví u stojanu pro náklaďáky, natankuje plnou a spokojeně odfičí

Edit: jinak jak píše Komorerth, pokud nevadí starší motorka, tak je další možností XJ600. Sám jsem spokojeným uživatelem. Moc nežere, nějaký koník v motoru je, servis za hubičku, na praktické ježdění paráda Finančně proti autu moc neušetříš na penězích, protože gumy, olej, mazání řetězu a tak podobně, ale svezeš se a ušetříš dost času, hlavně ve městě.

Naposledy editováno 08.03.2019 12:05:07

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist