ČZ 150, buď svítí nebo jede, nikoli obojí současně. S rozsvícenými světly vynechává jiskra. Připomínám, že motocykl má dva od sebe úplně oddělené okruhy, jeden zapalování druhej osvětlení.
"Vyměň tohle a tamto"
Vyměnil jsem zapalovací cívku (4 ks, dvě dobové, dvě replikové).
Vyměnil jsem světelné cívky (celkem asi 6 ks)
Vyměnil jsem kondenzátor (nespočet ks, jak dobové tak replikové)
Vyměnil jsem přerušovač.
Nechal jsem si oživit magnet (tím jsem docílil problému č. 2)
Obešel jsem i veškerý elektrický bordel z dobíjecího okruhu, žárovku jsem připojil přímo na výstup z magneta.
Nakrátko se mi podařilo problém obejít stažením odtrhu z defaultních 0.4 na 0.2, ale posléze se vrátil (odtrh zůstal nezměněn).
Snažil jsem se dostat cívku do magnetického odtrhu, ale je to absolutně nereálné - ty magnety jsou úplně jinde než mají být. Zkoušel jsem i jiný magnet, jestli nemá ojetou/ jinak nanýtovanou vačku (oba dva originálně zanýtované).
Nope.
Bez světel jede jak brus, zapnu světla, střílí vynechává zdechá. Přijde mi, že trochu pomůže dát slabší žárovku, ale tím opět nastane problém č. 2,
a ten zní
- strašně žere žárovky, při vytočení motoru. To dělá až od doby oživení magnetu. Defaultní 6V25W hned, zkoušel jsem i 12V25W, 12V35W (ale ta asi?? přetěžuje světelný okruh, takže by to mohlo způsobovat problém č. 1? - ale taky při vytočení motoru shoří jak papírovej čert).
Jak z toho ven? Pomohlo by dobastlit nějaký usměrňovač, dát tam baterku a krmit světla přes baterku?
Vape nechci.
Jináč na světelném okruhu je na volnoběh bez zátěže cca 10 V, při vytočení zhruba 20.
Zkusím tam dát ten stabilizátor, a nebo mě ještě napadá zvětšit vzduchovou mezeru mezi jádry světelných cívek a magnetem, mohlo by to pomoct?
Naposledy editováno 03.05.2018 19:36:31
3 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši
FiZzeR píše: Akorát teda ještě dodám, že když jsem ten magnetický odtrh nastavil na těch 6 mm, tak při zkoušení jiskry viz video výš byla spíš do červena, nebyla tak hezky modrá - znamená to něco?
Když byla do modra tak to byly boží blesky, no a do červena to budou pekelný blesky
Omlouvám se za OT
1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
FiZzeR píše: Akorát teda ještě dodám, že když jsem ten magnetický odtrh nastavil na těch 6 mm, tak při zkoušení jiskry viz video výš byla spíš do červena, nebyla tak hezky modrá - znamená to něco?
Oslabení jiskry. Nečetl jsem to celé, ale s tm žraním žárovek je to klasická babettí závada, prodává se k žárovce odporový drát.
Měl by ses snažit o polohu takovou, abys škvíru pro zapalovací část měl co nejmenší a naopak ubrat světelný cívce, uvažu správně?
Barvu výboje ovlivňuje také prostředí, materiál a tvar elektrod, takže spoléhat na vzhled jiskry je ošidné.
s tm žraním žárovek je to klasická babettí závada, prodává se k žárovce odporový drát
Ten omezovač napětí je lepší řešení pokud se tedy stačí chladit, což záleží na tom, kolik přes něj půjde proudu. Barvu bych neřešil pokud to pojede ale mělo by to znamenat to nižší napětí na sek. vinutí1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši
Díky všem co přispěli hodnotnou radou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
Tomáš_S>
No já se v tom taky už nevyznám, Motorka jede nějak tak normálně když nastavím odtrh 0,2mm, předstih 3mm (míň to nejde) a kladívko se se rozepne dle fotky (křížek).
Jak to nastavím jinak tak to nejede vůbec nebo motor vynechává. Magneto mám nabuzené, svíčka N15C, zapalování včetně cívek jsem vyměnil za jiné.
Fakt tomu nerozumím.
S pozdravem
Karel
Vokurka77 píše:
Tomáš_S>
No já se v tom taky už nevyznám, Motorka jede nějak tak normálně když nastavím odtrh 0,2mm, předstih 3mm (míň to nejde) a kladívko se se rozepne dle fotky (křížek).
Jak to nastavím jinak tak to nejede vůbec nebo motor vynechává. Magneto mám nabuzené, svíčka N15C, zapalování včetně cívek jsem vyměnil za jiné.
Fakt tomu nerozumím.
S pozdravem
Karel
Na céčko patří N17C nebo N19C. N15 ne. Nemám chuť to tady pročítat, pokud potřebuješ pomoct, napiš SZ
1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
1 reakcí na tento příspěvek Neřešitelný problém hoši
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
Vypadá to, že pokud je indukován posíleným magnetem příliš velký proud, nebo pokud má kondenzátor sníženou kapacitu, tak to začne jiskřit mezi kladívkama a přestane jet. Možná by pomohlo přidat ještě jeden kondenzátor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neřešitelný problém hoši
Schválně nepíšu kterej je původní a kterej novej, ale s jedním to jiskří na kladívku a s druhým to nedá jiskru vůbec.
Nějakédalší čtení
http://www.mjauto.cz/zapalovani
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Veteránské papíry - STK vs testace ČZ 150 | FiffiQ | 2 | Včera v 20:04 cmiral |
ČZ 150 C zapalování ČZ 150 | spacil-petr | 9 | 17.10.2024 v 15:19 FiffiQ |
jaký palivový filtr Babetta 210, Jawa 350/354 Kývačka, ČZ 150, Čína Pitb... | pitbikeros | 11 | 23.7.2024 v 09:00 Dr.fík |
Číslo na rámu ČZ 150 | Gran | 2 | 6.6.2024 v 07:00 Gran |
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 | ajfi | 19 | 4.10.2023 v 14:00 Drakl |