Koupil jsem yz250f/yzf250 ´02 Prodávající říkal že má tak 60mth najeto. Motorka jede super, žádný divný zvuky, ani nic co by ukazovalo že je něco v nepořádku ale pro jistotu jsem dnes stím byl v servisu tady v okolí a tam říkali že je potřeba to otevřít a prohlídnout, ale že jsem si vybral motorku která je hodně náročná na údržbu. Prej že 2takt by byl o hodně levnější. Říkal něco kolem 25tis KČ za GO motoru 4taktu když se to udělá včas, do 100MTH. Že tam budu muset nechat motorku urcite 2 týdny až měsíc než všechny díly dorazí. Proč tak dlouho?
Pak říkali že když přijdu pozdě a uvnitř motoru už bude něco špatně může se oprava vyšplhat až na 50 tisíc. Připadá mi to docela dost. Hledal jsem na netu ceny pístů, ojnic a ventilů. Našel jsem ceny které zas až takhle vysoké nebyli a v porovnání s 2takt 250 yz byli jen o něco dražší např. pístní sada byla pro yz 3000kč a pro yzf 3700kč, jiné díli byli taky cenově dost blízko sebe u 2 i 4taktu. Tak nevim. Myslím ale taky že z těch 25ti tisíc je tak 6 tisíc za práci a 6 tisíc za předražené díly. To znamená že kdybych si to udělal sám měl bych to za cca 13tisíc Kč. Proto mě zajímá jestli si tohle člověk který se moc v motorkách nevyzná může udělat i sám. Objednat potřebné díly a vyměnit je. Vždyt je to nakonec jen pár šroubků, nebo se mýlim?
1. Zajímá mě jak se pozná co je protžeba vyměnit.?
2. Co vše se přesně mění při takové GO motoru.
3. Po kolika hodinách přibližně je potřeba vyměnit díly a jaké?
Tady na forum se píše že u KTM i u jiných yamah vydrží písty snadno 250mth. Je to pravda? Tak co oni o 100mth?
Dík za rady.
Naposledy editováno 05.04.2009 01:12:23
Ale je to tak. Z nějakého důvodu tu prostě jsou dvě rozdílný kategorie motorek - motokros a enduro a každá patří jinam. Trať - les...někomu se to může zdát hodně podobný, ale my víme, že to tak není....
Jinak wr jsem ještě nejel tak nemohu porovnat, ale jak jsem říkal, jsem spokojen s tim jak se moto v lese chová i když je to kroska. Ten e.startér je určitě výhoda. Ale, zatim nevidím důvod hledat nějakou jinou.
Ze začátku mi to občas chcíplo, ale když jsem se naučil používat víc spojku a držet to trochu víc v otáčkách tak není problém. Ale stejně si myslím že se motokrosová trat často od lesní tratě ani moc lišit nemusí.
Naposledy editováno 05.04.2009 03:16:50
Troj11>jestli te muzu poradit tak takovyhle uvahy asi rovnou zavrhni.. kamos kterej s nama chtel jezdit do lesa si koupil taky krosovyho sx 450, kdyz jsme mu vsichni rikali at si to nekupuje tak byl tvrdohlavej.. a po dvou vyjizdkach zacal resit to co jsme mu vsichni rikali- proste kros na enduro neni.. dokoupil 2 kvalty do prevodovky, dal jinou rozetu a kolecko ale pak si zase stezoval ze kdyz naladi jednicku aby jela endurove na tezky pasaze, tak pak nedela nic jinyho nez radi a ze 6ka jede pomalu, pak zacal vymyslet takovy blbiny ze pritizi kliku, zmensi kompresni pomer, da jinej svod a vyfuk a furt laboroval a furt byl nestastnej ze to neni ono a my jsme na nej furt cekali protoze mu to v tezkych pasazich furt chcipalo a nez to nastartoval tak byl tak hotovej ze zase nemohl uz jet dal......
no a pak to prodal, koupil si enduro 450 a po prvnich par vyjezdech vypadal jak po prvnim orgasmu.. proste enduro no..
450 kross do lesa bych ani nekoupil já, protože vím jak těžké je to nakopnout když ti to chcípne, nakopnout 250 není problém....
Like>Dadula> tak jsem to spočítal a je to 13/52 zubů. Já jsem někde četl na webu, že WR 250F převzala motor z YZ, proto to píšu, jinak jestli je rám jinej nebo převody nevím. Ale některý den se stavím za servisákem co dělá yamahy ve Zvoli a zeptám se ho na shodnost těchto věcí WR a YZ.
já na mé yzf mám 13/48 zubů
kvaltů mám 5 kolik jich tam máš ty?
Naposledy editováno 05.04.2009 03:19:33
Like>Dadula> jak jsi na té fotce s tim obvazem, to sis přivodil na té bažince Fantomasi? To chtělo řešit plynem a nadhodit předek, zadek už si poradí ale ono se to kecá
přesně tak, ted v sobotu, já myslel že to není hluboký, ono se to zdálo tak jednoduchý, a mělký, až když jsem do toho zahučel.
Ono se to zdá že je to jen bažinka protože je to focený zepředu, ale kdybych to vyfotil ze strany dalo by to uplně jiný rozměr..no jo no, z chyb se člověk učí že, naštěstí nemám nic zlomený..
Naposledy editováno 05.04.2009 03:23:06
http://www.thumperta...wthread.php?t=440282
píše se tu že i když WRF je enduro a YZF kroska, tak že vyšší váha WRka, i jeho měkčí odpružení nejsou v reálu ideálnější na rychlé technické pasáže v lesích než YZF a ta má výhody že má živější/agresivnější chod motoru a lehčí váhu o 15kg, tím i lepší ovládání. Jsou tam lidé kteří raději jezdí yzf než wrf v lesích. Nakonec je to tak že ten kdo nevyzkoušel obě motorky tak rozdíl nepozná, a obě mají své silné stránky.
nerozumim jen co myslí tím "heavier flywheel" težší co?
Naposledy editováno 29.04.2008 19:37:18
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt
----- 6 tisíc peněz -----
Jinak orientační ceny dílů : pístní sada - 5300
těsnění hlava - 1400
rozvoďák - 1200
pístní kroužky - 920
vata vejfuk - 400
ventyl - 2500 ( jo a je jich tam 5 )
uložení kyvky - 5000
repas tlumičů - 1700
Hodně zdaru se spravovánim, já osobně bych to doma už neopravoval, kor když nemáš potřebné nářadí ( pak se ti to těžce prodraží, když něco zkurvíš )
A dostupnost orig. dílů - cca 5 dní
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt
kupoval si novou ? píst si dělal poprvé až ted (150mth ?) a jak často kontroluješ ventily ? Díky za info
Hod foto fešandy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt
nicmene sem se pred chvili dival na ulozeni centralu a 2loziska jsou jen pro okrasu. jaksi zarezle neco s tim budu muset vymyslet...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt
( jestli se mi KTM-ka vysype tak přítelkyně může letos na Egypt zapomenout )