1 reakcí na tento příspěvek Zápis PAV 40
Naposledy editováno 25.10.2018 21:37:44
1 reakcí na tento příspěvek Zápis PAV 40
Jinak v malém TP nemám nic, ani nevím, kde by se to tam psalo.
Tažné si vyrobíš z pár trubek, kříž na uchycení taky nebo někde seženeš. S PAvikem to je horší, pokud ho nemáš, připrav si pěknou sumičku.
Jinak technikovi na STK asi může být ukradené, jestli tam to tažné fyzicky máš nebo ne. Za prvé na něm nic nevykouká, za druhé když je to zapsané před 40 lety z fabriky neznamená to, že ta motorka něco tahá/tahala a za třetí když nemáš PAva tak si asi nebudeš shánět kvůli STK tažné.
Třeba Babeta při cestě mimo CZ musí mít RZ, nebo nosič kol montovaný na TZ vozidla již homologovanou třetí RZ vydanou příslušným úřadem. Malovaná, nebo samolepková by již správně neměla projít................a to je bohužel i případ návěsných vozíků PaV.
Legislativně je pouze PAV schválen do provozu jako příslušenství motocyklu. Takže bez vlastní RZ, povinného ručení a pod. Ostatní vozíky, i jednokolové jako Rebel, Kobras pav uni, Uni-go a jim podobné se již musí zaevidovat jako samostatné vozidlo s vlastním TP a s vlastní RZ..................což je pro úředníka již téměř neřešitelný problém. Neumí tažné na motorku............a pokud tažné nezakryje svým požehnáním výrobce motorky nebo vozíku, můžeš se s vozíkem rozloučit.
I moje zaevidování pávíka do soupravy je unikátní.................mohu zapojit jakýkoli PAV 40, neboť soupravu mám napsanou jako variabilní provedení vozidla............takže můj pávík nejezdí na STK s motorkou. On vlastně na STK nejezdí nijak.
Naposledy editováno 27.10.2018 19:46:55
2 reakcí na tento příspěvek Zápis PAV 40
U vozidel kategorie L je zápis tažného zařízení nepovinný!!!
Vyhláska 343 z 19.12.2014 v aktuálním zněni:
příloha č.8, odstavec 38:
Spojovací zařízení - druh typ - ........ Zápis údaje není pro vozidla kategorie L povinný.
Naposledy editováno 27.10.2018 22:55:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis PAV 40
Naposledy editováno 27.10.2018 23:13:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis PAV 40
PAV je nutné zapojit a dojet na STK, kde o tom vystaví protokol .. do dokladů se pak zapíše "připojen odnímatelný vozík PAV 40"
Odnímatelný znamená že jej lze odpojit nebo zapojit
Samozřejmě lze koupit i přípojné vozíky které jsou schváleny samostatně a proto mají vlastní TP a vlastní RZ
Naposledy editováno 28.10.2018 20:39:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis PAV 40
CRF1000 píše: se-se> kus si řádně přečíst,. k čemu se tato příloha vztahuje...K NOVÉMU TECHNICKÉMU PRŮKAZU....ten se vystavuje za popsaný, zničený odcizený ztracený
a co to měni na výroku že zápis je nepovinný?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis PAV 40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis PAV 40
Naposledy editováno 28.10.2018 21:26:47
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis PAV 40
A úředník je zmaten. Naučil se měnit staré RZ psané ručně na pionýrech za nové dle EU, umí vystavit i nový TP na babetu a přidělit jí značku o rozměrech 80 x 110, ale neví co s pávíkem. On to není přívěs, ale návěs...........a na to mu nepasuje žádná kolonka v prováděcích předpisech EU. Tak to zkouší různě..........požadují souhlasné vyjádření výrobce se spojením s tvým motocyklem, neboť v době schvalování do provozu to bylo příslušenství motocyklů Jawa a Cz. (Toto jsem ale nikde jako podmínku schválení do provozu nenašel) Jinde to zkoušejí i tak, že se snaží pávíka nacpat do kolonky O1 .........přívěs. Vystaví nový TP a přidělí značku.
Vyjádření výrobce neseženeš, protože neexistuje. Nacpat pávíka do kolonky kategorie vozidla O1 je již z rozdílné konstrukce přívěs/návěs úřední blbost. Další výmysl úředníka je mít schválené tažné..........což asi na motorku vůbec neexistuje..........neboť se stále snaží o stejný postup jako při zápisu TZ automobilu. Stále nechápe, že pávík není přívěs, ale příslušenství k motocyklu.
V podstatě když vlastníš pávíka s typovým listem, mohl by jsi si jej připojit za jakoukoli motorku................ale jak? Kdo ti dá požehnání k tažnému - byť to spadá do stejné kategorie jako nosič zavazadel..........takže podminky- bezpečné upevnění nákladu a žádné ostré hrany. Na STK tě vyhodí...........pro technika to není nosič, ale tažné. Uředník to neumí do TP motorky zapsat, protože se nemá o co opřít a bojí se o svojí židli. Já to nakonec protlačil přes dobrozdání výrobce motorky, který mě za poplatek vystavil souhlasné stanovisko pro možnost spojení motocykl + pávík jako alternativní provedení vozidla. Je to asi jako ochranný rám na offroadu, nebo různé rozměry pneu. Když s tím souhlasí výrobce, můžeš to tam mít, ale nemusíš. Takže já mohu jezdit v soupravě s pávíkem, ale protože nemám svého pávíka nikde evidovaného ( jeho výrobní číslo si zkontroluje maximálně příslušník při kontrole na silnici a to jen jestli štítek je shodný s typovým listem), tak zatím na STK jezdím se solo motorkou.
Jinak jestli si myslíš, že zapsání pávíka je jednoduchý legislativní krok, tak jsi asi po úřadech toho za posledních pár let moc nechtěl. Snad za Jawku nebo Zetku to půjde lépe, ale jinak potřebuješ dost silné nervy.
Když jsem tam šel zapsat tažné zařízení k autu, s baterkou vlezl pod auto pak připojil k zásuvce pomůcku ke kontrole funkčnosti elektroinstalace ..a na zadní stranu žádosti a do TP napsal...schváleno použití koule ISO 50...
Pak to zákonodárce z policie hodil na okresní úřady, které následně zrušil a hodil to na obecné úřady a dal jim nový zákon a starou policejní vyhlášku zrušil...
Ten nový zákon to neřeší a je to možná nějaká policejní setrvačnost nebo rakouskouherská tradice , docházet na úřady a něco pořád dopisovat a zapisovat...dnešní úřednice žádné připojení pávíku NESCHVALUJE, samotné připojení je schváleno výrobcem PAV a je přesně uvedeno v tom typovém listu, k jakému motocyklu lze PAV připojit.......
Já bych řekl, že je to nesystémový bordel, trvající 18 let, když technik STK pošle někoho něco zapsat, nikdo neví proč by a na základě jaké právní úpravy by to mělo být ZAPSÁNO...
Takže zmatený je technik STK který se má věnovat skutečnému technickému stavu vozidel a bezpečnému připojení, místo toho řeší administrativní nesmysly, které nedokáže vysvětlit...
A co má asi ta úřednice dělat, když ten člověk přijde na úřad s tím že je vyhozen z STK protože něco není zapsáno...???? Ptejte se především toho technika STK, kým a jak byl vyškolen a podle jaké právní úpravy se má něco někam zapisovat
Ještě jednou opakuji, že tím zapisováním NIKDO NIC NESCHVALUJE ANI NEPOVOLUJE, protože takto je to už schváleno a povoleno Ministerstvem...je to jen informace, k čemu by měla ve skutečnosti sloužit, to si neumím vysvětlit...technický stav kontroluje vždy jen technik STK, se záznamem v TP nebo bez tohoto záznamu
Naposledy editováno 29.10.2018 11:20:23
Je to tak schválně, aby trojice úředníků Ministerstvo dopravy mohla vymýšlet další a další kraviny které se do TP mají zapisovat...
Dělá se to například tak, že se vydá Instrukce pro STK, podle které technik STK vyhodí každí auto které nebude mít zapsány podložky pod kola. .tak donutí majitele auta dojet na úřad zapsat podložky pod kola...přitom nikde v zákoně ani ve vyhlášce to není
Je to tak schválně, ten nesystémový bordel, nikdo v tom nemá přehled o ničem a ministerský šiml má zadní vrátka k tomu aby ukládal občanům povinnosti bez opory v zákoně
Jiné členské státy mají TP velikosti méně než A5 a evidují tam 15 údajů, u nás je na tom neustálém zapisování dalších a dalších informací zainteresováno mnoho soukromých subjektů které na tom vydělávají...jak STK, tak zástupci výrobců, technické zkušebny. s technickými daty a informacemi se čile obchoduje, proto se v ČR nikdy nedočkáme radikálního zjednodušení
Naposledy editováno 29.10.2018 12:00:03
Ono spojovací zařízení vozíků PAV bylo schváleno jen za Jawu a CZetu. A v tom je ten zakopaný pes.
1 reakcí na tento příspěvek Zápis PAV 40
3 reakcí na tento příspěvek Zápis PAV 40
1 reakcí na tento příspěvek Zápis PAV 40
nemako píše: tahal jsem páva za kde čím a nejspíš to mimo vás nikdo neřeší. nikdy s tím nikdo neměl žádnej problém
Buď rád. Už jsem zažil v zahraničí, že je zajímala zelená karta k vozíku .......................po vysvětlení, že to není vozík ale doplňková výbava motocyklu se zase zajímal o minimální hloubku vzorku na pneumatice......................a nad namalovanou RZ jen nechápavé kroucení hlavou. Moc příjemné to nebylo. Tahat se s tím jen v naší kotlině, tak asi také nic neřeším, ale osobní zkušenosti bývají nepřenositelné, tím pádem i pro jiné těžko pochopitelné.
Líbí se mě tvé odvážné tvrzení..........nikdy s tím nikdo neměl žádný problém. Jestli myslíš tahání, tak máš pravdu........umí to pronásledovat motorku i rychlostí 150km/h - jen odstředivá síla působící na 4" kolečko způsobí jeho zvětšení na rozměr již drhnoucí zevnitř blatník
1 reakcí na tento příspěvek Zápis PAV 40
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dá se vjet motorkou do Vatikánu ČZ 175/477 | DavyŠtoky | 10 | 9.5.2024 v 07:57 DavyŠtoky |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 21 | 30.4.2024 v 07:51 cmiral |
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 | kpant | 2 | 10.3.2024 v 19:20 kokoška. |
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 | Dejvid55 | 3 | 2.2.2024 v 12:53 Kubeja |
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 | kpant | 1 | 30.1.2024 v 19:53 Drak1 |