Téměř po 20ti letech jsem vytáhl tuhle Jawu 350/354 rv 1961 z garáže a teď vyvstává hlavní otázka: Co s ní dál aby se na ní dalo legálně vyrazit do světa.
Velkej techničák psanej na mě sice mám, ale SPZ propadly v depozitu (kvůli mojí blbosti).
1. Přepsatelný papíry jsem po půl roce nesehnal.
2. Postavit ji na veteránský značky nebude asi snadný, kvůli barvě do který ji hodil původní majitel někdy před 30ti lety. Jinak je 99% dílů origo. (Benevolentnost veteránskejch testací a komisařů neznám)
Takže co dál??
Je to kráska i přes její “nedokonalosti” a rád bych ji oživil.
Napadá někoho nějaká spásná myšlenka?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál
Ale nejprve bych oslovil nějakej klub, zda by to neotestovali tak jak to je.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál
Do vet. klubu mám namířený příští týden pro jistotu.
Moc díky za nápad!!!
kuba350 píše:
Souhlasím akorát tohle není žádná normandie a nechápů proč tomu tak lidé říkají je to lidovka a protože mám mín chromu byla levnější a jak to vím?Řekl mi to můj otec který si ji jako mladík kupoval novou v ČR v Jednotě!
Naposledy editováno 01.09.2018 17:05:52
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál
prohledej fórum na jawamanii každou chvíli se to tam řešilo, hlavně se na to neptej znova, protože někteří líní lulani se ptají dokola na věci které už byly x krát a nemají to tam rádi , nebo si prolez veteranforum.cz.
Naposledy editováno 01.09.2018 19:52:25
Moc diky za rady.
Vazim si toho.
A jak rikas, mouder slysim denne spousty . A o zadny extra nesmyslny a s puvodnim stavem neslucitelny renovovani za desitky tisic s vylestenym motorem a vysokym leskem vsude kam se podivas nestojim.
Jde mi o dusi tohohle stroje a vzpominky na nej, tak jak byl pro myho otce, me a (doufam) tak jak bude i pro myho syna. To je odkaz Jawy (i ČZ) podle me.
Ikdyz ta barva neni original, tak ma taky vic nez 30 let, tak by mela byt taky brana jako veteran no ne?
Jinak spravny svetlo i sedlo uz hledam a od doby co mam tuhle krasku jsou pro mne 13 a 14 klic totez
Bude to jeste mozna boj podivat se na silnici z tohohle stroje.
Kazdopadne diky.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál
Jak jsem psal zjisti jak vypadá původní barva a třeba se dá zachránit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál
Škoda jen, že zničil nádrž. Tu jsem musel sehnat jinou. Chtěl jsem původní barvu, ale mít nové chromy na bocích. To mi mohla splnit jen šroubovaná nádrž. I když na 250 nepatří. Pořád sháním klasickou nádrž co tam má být, ale stále se mi to nedaří. Aby měla A1 chrom i původní lak je dneska celkem problém.
Taky se mi tahle kombinace barev libi a navic takovyhdle asi moc neni. Mejlka na parkovisti je vyloucena .
Tazdopadne co se toho depozitu tyce: Co bylo v depozitu dyl nez tri roky a majitel tento stav do 31.12.2015 osobne nepotvrdil, tak je vozidlo definitivne vyrazeno.
Tak jedina moznost jak se vratit na silnici jsou veteransky znacky.
Tudiz jsem dnes jako prvni krok kontaktoval vet. klub a ted cekam na jejich vyjadreni jestli jestli takto, uz spousty let barevne jina motorka, ma vubec sanci.
Na dopravnim inspektoratu jsem si vyzadal potvrzeni ze bylo vozidlo definitivne vyrazeno ( i presto ze to urednice na monitoru svyho komplu jasne vidi, tak to vytisteni a orazitkovani bude 3 dny trvat. A to za pouhych 50 korun ).
Jeste napisu jak to cely dopadlo...
- Pokud je motorka nerenovovaná a práce na ní prováděné jsou z uživatelského důvodu a staršího data (píšeš lak 30 let) správně by ti jí měli otestovat jak je. Změny provedené během normálního občanského užívání (dobové) jsou důkazem a výpovědní hodnotou konkrétního stroje a tyto změny včetně neoriginálních doplňků a vyměněných dílů mají na stroji ZŮSTAT! Veterán má být nejen ukázkou dobové výroby, ale i motorizmu jako takového - ukázkou doby - nedostatku dílů, zaměnitelnosti dílů, domácí pomoci si při opravách... To dělá každý stroj jedinečným a je nesmyslné taková vozidla zestejňovat se stovkami jiných.
- Pokud půjdeš cestou renovace, pak bohužel motorka musí být ve stavu jak byla vyrobena, jinak neprojde. Podobně neprojde, pokud se budeš snažit přizpůsobit ji nějakým stříkáním do "Normandie", protože to už není dobová uživatelská změna, ale účelová novodobá za účelem projít testací. Ovšem pravda je, že některé testační komise doposud neví která bije...
Pred komisi najed, za ty peníze, ať detkove ti napoví. U me slza v oku, nechat jak to je.
Pomoci skvelych lidi v Brnenskym veteran klubu se to nakonec podarilo. Dolozil jsem par prastarych fotek tyhle Jawky a po drobnych upravach jsou veteransky papiry na svete! Takzvane je dobove upravena.
Prvni vyjizdka samozrejme na velkou cenu
Takze v Brne je zas o jednu “legalni” krasku vic.
Diky vam vsem a vzhuuuru za zazitky z cest.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3903, 3904] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 117110 | Včera v 22:26 Kohlstein |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | anton_ | 6 | 19.2.2024 v 07:14 cmiral |
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka | Matmote123 | 24 | 17.1.2024 v 19:44 Frantas |
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka | jawari | 1 | 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein |