1. když chci zařadit jedničku tak chytá zuby a když lamely stáhnu lehce tak zase prokluzují. ojetý korky na lamelách?
2.jak používat spínačku(spínačka umístěna na parabole světla-pro upřesnění typu jawy) . když startuju tak poloha vpravo a když chytne tak přepnout doleva aby dobíjela? Takhle mi to vysvětlil předchozí majitel ale nevypadal moc jistě když mu motorka stála v kůlně 12 let
Motorka není nijak napadená kutilem a jako laik si troufám tvrdit že je v originálním stavu, jen jí řádně rozchodit. těm kdo mi odpoví předem děkuji za rady
1 reakcí na tento příspěvek Herka stará
http://www.jawamania.info/default.aspx
http://www.sesa-moto.cz/uvod.php
1 reakcí na tento příspěvek Herka stará
nenazývaj ju herkou, nezaslúži si to.
kým ju tak nazývaš, hovno ti poradím
ale...
ad1 nastavenie spojky a automatu nie je len o skrutke, ale aj o lanku, lamelách, koši atd atd atd...
no a máš olej v prevodovke? dostatok? dobrý?
Aj keď sa to nezdá, Jawa ho potrebuje a je dosť vyberavá.
ad2 kokotinaaaaaa, kokotinaaaaa jak Zetor na rally. predošlý majiteľ je ober(raz dva tri)
stiahni si manuál od jawy, sú ich na lopaty po internetoch. tam sa dozvieš, že jedna poloha spínačky, napravo je na štart bežný a druhá poloha naľavo je na núdzový s vyflákanou batériou, alebo žiadnou batériou a štartovať sa odporúča roztlačením na 2. a vyššom kvalte.
Až budeš chcieť rady, pokojne napíš, len ju prosím nevolaj herkou
Naposledy editováno 18.08.2018 03:46:09
1 reakcí na tento příspěvek Herka stará
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Herka stará
1 reakcí na tento příspěvek Herka stará
Tohle neni prace na pul dne!!!
Naposledy editováno 18.08.2018 08:58:14
3 reakcí na tento příspěvek Herka stará
Hodně štěstí a doufám že tu Jawinu nenecháš umřít
1 reakcí na tento příspěvek Herka stará
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Herka stará
http://jawagallery.net/?page=clanky/prirucky
z popisu bych typl že to bude typ 559 nebo 590
jinak jawky maj zapalování napájeno primárně z akumulátoru, kvůli silnější jiskře, akumulátor je nabíjen z dynama a funguje zároveň jako odrušovač(tak aby šlo do světel přesně tolik proudu kolik tam má jít)
je tam sice poloha na pohon z dynama(bez akumulátoru) ale motorce to nemusí dělat dobře, ta poloha je tam jen pro případ nouze, a je tedy blbost jezdit bez akumulátoru
jen pro zajímavost, takové starší čezety ještě s čezeťáckým motorem(typ a,b,c,t a první typy z jednotné řady JawaČZ 125 a 150)
měli zapalování jen z magneta, světla byly napájeny také z magneta a přebytky byl dobíjen akumulátor který sloužil jako záložní zdroj pouze pro světla když motor stál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Herka stará
Motorhead28 píše: PekařŇiňa> neříkám že tomu nerozumím ale spíš nemám moc času se v tom rýpat a potřebuju aby to řádně v co nejkratším čase jelo proto zde žádám o rady
rychle se ani pes nevysere, tý starý herky je škoda i k ohradě s dobytkem
1. nevime jestli máš skutečně panelku, přepínání klíčem je blbost
2. minimálně je nutná očista karburace a kdoví co je za bordel v nádrži
3. evidentně nevíš do čeho jdeš tak ji zbytečné nerozmrdej
4. vyleštěný veterány neber do úst, by ses divil kolik jes nimi práce a co stojí.
Karbec i nádrž jsem čistil, měnil jsem i těsnění.pro mě to škoda není vyměnil jsem ji za 2 metráky pšenice protože se mi hodila na takovéto účely a je blbost jezdit kontrolovat ohrady na YZeťe.neříkám že se mi nelíbí ,, nalešťený veteráni ''ale pro mě se to opravdu nehodí abych na vyšperkované jawě jezdil po loukách a polích, je pro mě důležitý aby jela jak má a jak vypadá je mi jedno.kdyby měla tp tak bych to řešil úplně jinak a louku by vůbec neviděla.takže tak
1 reakcí na tento příspěvek Herka stará
MartasUS píše: Ahoj. Nějak se mi moc nezdá celý tvůj přístup, ale je to jen tvoje věc Pokud člověk, vášnívý motorkář a milovník starých motorek vytáhne po 12ti letech starou motorku z kůlny tak nestačí jen opláchnout hadicí od slepičích hoven a hned tam nalejt benzín a zkoušet někam jet. Asi by si zasloužila třeba vyndat motor na ponk a rozdělat ho a udělat generálku a tak celkově se jí podívat na zoubek. Podle toho jak popisuješ co dělá ta spojka tak jsou určitě spálené lamely.
Hodně štěstí a doufám že tu Jawinu nenecháš umřít
MartasUS píše: Ahoj. Nějak se mi moc nezdá celý tvůj přístup, ale je to jen tvoje věc Pokud člověk, vášnívý motorkář a milovník starých motorek vytáhne po 12ti letech starou motorku z kůlny tak nestačí jen opláchnout hadicí od slepičích hoven a hned tam nalejt benzín a zkoušet někam jet. Asi by si zasloužila třeba vyndat motor na ponk a rozdělat ho a udělat generálku a tak celkově se jí podívat na zoubek. Podle toho jak popisuješ co dělá ta spojka tak jsou určitě spálené lamely.
Hodně štěstí a doufám že tu Jawinu nenecháš umřít
1 reakcí na tento příspěvek Herka stará
Mal som kamaráta. Bol šarha (ras) na mašinku a značne ju bil a krom bitky sa jej viac nedostávalo. No a jeden deň mu to vrátila aj s úrokami... kusla sa a kamarát skončil pod kolesami Tatry 613 vedúceho JRD...
Pochop, snažím sa ti slušne vysvetliť, že tadiaľto cesta nevedie a nájdi si radšej nejakú nepapierovú 125-ku.
Jawa je síce nezmar, ale má nepeknú vlastnosť- má dušu. A keď ju naserieš, skurví sa v najnevhodnejší okamih a minimálne pôjde o zdravie.
(a za 20 rokov praxe s Jawami od 555 po 640 sakra viem, o čom píšem)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4019, 4020] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 120577 | Včera v 22:54 Jirka4137 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |