AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Frantas píše: Ten tvuj Castrol je však plná, ikdyž jen JASO FD (já leju do všeho krom Gase polosyntetiku, a ta má taky FD) Přitom 593 má psanej TSF, a to je jen JASO FC, jenže jetli tehdá vůbec něco lepšího bylo, navíc má psanejch 18kw (mám já), a spíš měly papírově ještě míň pokud správně tušim. Tam bych však koukal na to že to má nikasil, a to mě osobně řiká spíš kvalitnější olej. (nebo máš 35PS z továrny ?)
..Článek brňáků o olejích moc pěknej, ten jsem neznal
Jak rozpoznáš "plnou" od "polosyntetiky"? Dá se to někde dohledat nebo to je informace z obalu?
Donedávna jsem měl doma Minora II, ročník 1947, před renovací, ale jezdil a měl SPZ. Lil jsem do něj speciál s jakýmkoliv olejem, i M 6 A, hlavně hodně ( 1 ku 20 až 25 ) , motor kouřil, ale jel slušně. Zkušenost - předválečné a těsně poválečné dvoutakty sežerou všechno, snad i vyjetý olej, i když ten jsem tam nikdy nelil. Hodně kouří ( i při mazání moderním olejem a to 1 ku 40 ) ale to není na škodu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Jak rozpoznáš "plnou" od "polosyntetiky"? Dá se to někde dohledat nebo to je informace z obalu?
Myslím že z pravidla tadle informace bude na obalu. Pokud ne, bude to nějaký "zahradní" olej.
Verdom píše: Bimbam> Házel jsem s tím asi tři roky zpátky . Odhaduju tak 25-30 kilo max.
tak to byl z lokomotivy ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Frantas píše: Myslím že z pravidla tadle informace bude na obalu. Pokud ne, bude to nějaký "zahradní" olej.
Já právě kdysi narazil na pojednání, že tahle informace na obalech bývá jen určitý klamání zákazníka a klidně si výrobci nazývají plnou syntetikou to, co má příměs minerálu. Starý rozlišování by totiž způsobilo, že by zákazník drahej olej plnící specifikaci nekoupil, jelikož to není plná syntetika, když to není 100% podíl.
A to tvzerní bylo podloženo odkazem na složení základového oleje, ze kterého je olej vyroben. A není možné přidáním jakýchkoliv aditiv vymizen ten minerál, který jr v základu.
Možná k tomu bude někdo vědět něco víc.
MartinED250 píše: M800 je jiná liga. Dříve jsem do RM250 lil Motul600, protože litr M800 stál snad pětikilo… Ten Castrol leju i do Jawského vodníka 593, ten má taky 35 PS a olej stíhá. Už 14 let..
Takže Motul 800 tomu asi ublížit nemůže. Tak proč ho tam nedát. Lidi pijou daleko dražší tekutiny a nevím jestli jim to pomůže, nebo uškodí
PetrL3 píše: Já právě kdysi narazil na pojednání, že tahle informace na obalech bývá jen určitý klamání zákazníka a klidně si výrobci nazývají plnou syntetikou to, co má příměs minerálu. Starý rozlišování by totiž způsobilo, že by zákazník drahej olej plnící specifikaci nekoupil, jelikož to není plná syntetika, když to není 100% podíl.
A to tvzerní bylo podloženo odkazem na složení základového oleje, ze kterého je olej vyroben. A není možné přidáním jakýchkoliv aditiv vymizen ten minerál, který jr v základu.
Možná k tomu bude někdo vědět něco víc.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jen ta spz já jsem měl Z 70-80
Naposledy editováno 10.07.2018 23:53:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Frantas píše: Ten tvuj Castrol je však plná, ikdyž jen JASO FD (já leju do všeho krom Gase polosyntetiku, a ta má taky FD) Přitom 593 má psanej TSF, a to je jen JASO FC, jenže jetli tehdá vůbec něco lepšího bylo, navíc má psanejch 18kw (mám já), a spíš měly papírově ještě míň pokud správně tušim. Tam bych však koukal na to že to má nikasil, a to mě osobně řiká spíš kvalitnější olej. (nebo máš 35PS z továrny ?)
..Článek brňáků o olejích moc pěknej, ten jsem neznal
Mám Pragovku, do které se ten motor dával. Je to 793 003, ale mnou přestavěná na 001. Tak že ostrý KIT přímo od Pragy pro soutěže. Je tam BING, úprava hlavy, úprava pístu kvůli rychlejšímu výplachu, otevřený komplet sportovní výfuk, upravena převodovka pro rychlejší řazení a karbonový jazýčkový ventil (Yamaha). Jede slušně.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 11.07.2018 09:49:38
To je ovšem takové veteranistické řešení, funkčnější a praktičtější je jak píše PetrL3 - M6 s podložkou a matičkou. Osobně bych navíc volil místo šestihranné hlavy ideálně torx či alespoň imbusův bambus Na srazech veteránů nehorázná drzost ale na opravy i funkčnost nehorázná změna k lepšímu
Co se kšeftování týče, až mě místy překvapuje, že za stejný peníz pořídim italského či amerického veterána a třeba škodu 105. Přijde mi, že Jawy, ČZ i Škodovky jsou kurňa předražené, a přitom tu cenu fakt nemaj. Neříkám u Jawy 500 OHV, či dejme tomu vyšší cenu 500OHC. Ale to riziko je větší a větší. Málokdo si totiž uvědomuje, že s narůstající cenou na trhu se snižuje vhodnost provozu těchto strojů. Aneb to jste si tak před lety koupili za pár šupů Jawu 500 OHC a dnes aby jste se báli vyjet, protože když to někde položíte, na dílech se nedoplatíte, a když už to nepoložíte, motocykl prodávaný na trhu za půl mega je snadnou kořistí i v zabezpečené garáži. Přitom když vám ji čórnou, kroutíte hlavou, a nejde ani tak o to že jste jawku koupili kdysi za flašku, ale přijdete o stroj ke kterému jste měli citovou vazbu.
Aneb ze všeho se dělá strašnej kšeft a všichni strašně řeší peníze.
Frantas píše: MartinED250> Tak to je moc pekny. Jen dneska s takovou motorkou flaknout uz je o strach. Kde jsou ty casy, kdy EDcka chodily za ctyricet tisic, a bylo jich kolik na motoinzerci. Ani nevim, jestli se tesim, az budu Tempo presouvat z obyvaku do dilny, a generalkovat ho.
Já jí kupoval onehdá 3 měsíce starou. Když Hamouz v Kladně dělal akci a vyprodával fungl nové motory za 9520Kč - koupil jsem dva. Takže mám dost ND - dnes ceny trojnásobné... Ale za ty roky ten motor nic nepotřeboval. Jen ložiska. Kdysi jsem fotil rozborku s povídáním pro kluky. https://ed250.rajce...otoru_Jawa_250_593./1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Něco pro strojaře - potřebuju na jedný kulatici vyměnit šroub na startovacím kyji pana Janečka - kdysi tam někdo dal obyčejnej šroubek na plochej šroubovák a samozřejmě že se to nedá pořádně stáhnout. Vydal jsem se s důvěrou do oblíbeného krámku se spojovacím materiálem ale ouha. Šrouby M7 prostě v současnosti nejsou a nebudou. Tož jsem hrabošil ve všelijakejch syslátech oček že bych si prostě šroub vyrobil. Marně, M7 prostě nemám. Je snad šance že očko M7 najdu v sobotu v depu. Ale kdybych nenašel, co radíte - navařit na hlavu toho plochého šroubu matku? Nebo tam strčit pevnostní šestku a zvenku dotáhnout maticí?
Sestka inbus s matkou a je klid.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
K třindě -prodává ji za dvojnásobek než ji koupil ale před deseti lety ode mě. Prej do ní něco investoval. Taky je ovšem jiná doba. 75 je dost ale není to konečná cena.
Kdyby někdo projevil zájem 487.4.5. tak ji prodám jen abych třindu dostal zpět. Jde ale o unikát a cena bude podle toho.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |