paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.6.2018 v 16:44 | Nahoru | #69991
Výroba: Od 2001 (rizikovost do 2009)

Kódy: AWY, AZQ, BME, BMD, BBM, BZG, CHFA, CEVA

Ve vozech: Škoda Fabia, Škoda Roomster, VW Fox, VW Polo, Seat Ibiza, Seat Cordoba

Problém: Jistě znáte mnoho vtipných slovních spojení popisující motor HTP vyvinutý v Mladé Boleslavi. Vyzdvihněme například: „Hoří Tři Písty, Hoši To Posrali, Hrnek To Postrádá, Hoň To Pitomče, Hravo Trhne Porsche, Hejno Tupých Poníků“ a nejznámější „Hovno To Pojede“. Nyní konec srandy.

„Hoši To Posrali“ znamená, že se v mladoboleslavské Škodovce příliš nevěnovali rozvodům a především systémem napínání řetězu, jež dokázali inženýři odstranit až při přechodu na verzi splňující Euro 5. Volný chod napínáku u problémových verzí totiž umožňoval snadné přeskočení řetězu klidně až o několik zubů a to v případech, kdy napínák nebyl dostatečně rychle natlakován. Problém mohl přijít i při namáhání řetězu ve zpětném směru, to v případě zaparkování a zajištěním vozu nevhodným rychlostním stupněm.

Dalším problémem kterým tento motor trápil své majitele je mimo jiné přehřívání katalyzátoru, závady škrtících klapek a EGR ventilů u 12V verze do roku 2006.

Pokud zaslechnete spojení „Hoří Tři Písty“, nejde o pouhé vtipné pojmenování. Základ má v problémovosti zapalovacích modulů. Při dlouhé jízdě po dálnici (kvůli kterým si svéprávný motorista sáhne raději po jiném motoru, neboť tříválec není k tomuto přizpůsoben) je olej nedostatečně chlazen a dochází k nadměrné tvorbě karbonových úsad. Ty se „zabydlují“ především u „hydroštelů“ což má za následek podpálené ventily.

Naposledy editováno 20.06.2018 16:45:56

Jawablázni

20.6.2018 v 19:20 | Nahoru | #69992
Tož máme tu krásné kraj

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.6.2018 v 19:32 | Nahoru | #69993


Naposledy editováno 20.06.2018 19:36:56

(reakce na) Jawablázni

20.6.2018 v 19:36 | Nahoru | #69994
[quote=Jirka4137]Super na rozdíl od mojí čezety tato s elektrikou problém asi nemá.-. Nemám příslušné elektrické schema k zapojení s Jugoslávskou skřínˇkou a ani nevím jak to má opravdu fungovat.
U mě poloha spínací skřínˇky JUGO 0-vypnuto, 1-lze nastartovat motor a svítí slabě světla jdou blikače, 2.poha spín.skřínˇky-svítí parkovací na 1.polohu přepínače řídítek 2.poloha přep. řídítek tlumené,dálkové svítí super ale zhasne motor a nejdou blikače. Takže určit všechno špatně. Pokouším se získat schema. To na motorkářích je ke spínačce Bosch -klasika na hřebík. Ani nevím jak to má vše fungovat. Budu rád za každé info.Zítra se pokusím to roseknout a sehnat přepínač světel 1200kč momentálně není k sehnání určitě je špatný a asi i kabeláž. Už mě to takto nebaví. Poslední schema asi nedostupné nebo neexistuje.

Jawablázni

20.6.2018 v 20:10 | Nahoru | #69995
Jirka ta Tvoje má zapalování Ducati? pokud ano tak kouknu do návodu co mám pro 487.4,5 tam je el.schéma. za chvilku teď relaxuju na zahradě u pivečka.

Naposledy editováno 20.06.2018 20:11:49

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.6.2018 v 20:49 | Nahoru | #69996
Jirka pokud je to ono tak to můžu okopčit na A4 a poslat v obálce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2018 v 23:45 | Nahoru | #69997
Vlasťák1973> Ahoj. Právě jsem se vrátil z pivka . Já myslím že to bude ono, Kde jsi to prosímtě sehnal ? Na motorkářích se to stáhnout nedá. Mám tiskárnu i skener klidně by se to dalo poslat v emailu. Jirka4137@seznam.cz
Do zpráv posílám adresu když to nepůjde jinak.
Osobně to nespravím ale kamarád autoelektrikář už bude vědět. Díky super .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.6.2018 v 01:50 | Nahoru | #69998
bimbo750> já jen doplním Honem To Prodej.
K těmto motorům bych měl taky nedůvěru, ale kamarádka má Fabii s tímto motorem, rok 2008, najeto už 100 tisíc a jen jezdí. Olej ale mění ( v servisu ) podle mojí rady po 10 tis. kilometrech. Někdo haní, jiný chválí. Podobné je to s Jawou 650, 660 i pionýrem.

(reakce na) Jawablázni

21.6.2018 v 05:47 | Nahoru | #69999
milan1963> s takovymhle nájezdem to asi trošku vydrží.

(reakce na) Jawablázni

21.6.2018 v 06:53 | Nahoru | #70000

milan1963 píše: bimbo750> já jen doplním Honem To Prodej. .



Přesně to sem chtěl doplnit To vždycky říkal můj kamarád který ji měl od novoty (resp koupil si to ještě na vysoky škole jako předváděčku se slevou) a postavil s tím barák a sjezdil půl evropy. Lil do toho neljevnější olej z lidlu a za celou dobu neměl vážnou závadu, až na výjimku - odělal přev odovku (na jednou kole se ulomil jeden zub), což ho vyšlo na nějakých 10 tisíc i s prací (převodovka z bouračky stála nějakých 7000 Kč).

S tím autem jezdí dodnes jeho žena a má najeto necelých 200.000 km.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.6.2018 v 08:54 | Nahoru | #70001
HáŤáPá je motor plný rozporů. Někdo jej haní, jiný chválí. Někomu se vyloženě se*e a jiný s ním najezdí celkem dost. Znám haťapky co maj najeto celkem dost, ovšem zpravidla jim majitelé věnují víc péče než uvádí výrobce (viz intervaly oleje atd...). Zda je to dobře nebo špatně, to ať si uváží každý sám. Já měl služebního roomstra HTP a teda, jet se s tím dá, ale za vlastní bych to nechtěl. Na to co to poskytuje za vlastnosti a chování, 7 litrů spotřeba na 1.2 motor je celkem bída. Kdo jezdí za míň, musí to lechtat a leckdy mu rozjezd z křižovatky trvá hodinu. Ti co tento motor mají a drží, těm držím palce ať dobře slouží. Ti co chtěj kupovat auto a uvažují nad nim, těm si nedovolim jej doporučit. Z principu mám tříválcové motory rád, od Triumpha, přes Škodu 3S110 až po Suzukáckej motor v Matizu či Ticu a dokonce i ta hračka litrová v Upovi či Citigu není po technické stránce taková bída, bohužel je zprzněn softwarem kvůli ekologii.
HTP ovšem rád nemám. Koncepce motoru jaké nerad servisuji a nerad vlastním. A kupovat ojetou pokud vyloženě není od známého kterému důvěřuji, to ani náhodou.
No a ve finále, ve stejné třídě existuje X jiných aut, za stejnou i lepší cenu se stejnou i lepší výbavou a s lepším motorem po všech stránkách.

No a jako bonus něco pro Milana, aneb když už vytahneš škodovku na dálnici, nemusí být brzdou provozu

Jawablázni

21.6.2018 v 08:57 | Nahoru | #70002
Nasi uz maji Fabii 1,2 HTP 40 kw 15 let a na motor se nemuselo sahnout. Jen cidlo teploty na vodu. Najeto pres 80 tis km.
Ale jezdi s tim jen po meste, po okrskach do kramu a na vylety. Zadny honeni po dalnici a tahani kramu.
Olej se meni co 2 roky okolo tech 10tis km.
Podle me presne rezim pro kterej tohle auto bylo vyrobeny. Vlastne predchozi Facko melo rezim uplne stejnej a taky s nim nebyl problem po motorove strance. Menil se akorat venec spojky, starter a rozdelovac A porad ho mame v garazi jako zalozni auto. Jen ho teda dost sezrala rez za tech 25 let provozu i v zime.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.6.2018 v 10:01 | Nahoru | #70003
skodovak> To video - to koukám...a stopětka ? Ten motor musí být ve špičkovém stavu.
Já mám motor 120 LS ( tedy ten nejlepší ) , ale jak jsem už psal - do 90 km / hod. by jel slušně, v 95 začnou vibrace a auto by se snad rozpadlo , jak je hlučný a co s autem dělá. Uklidní se ve 125 km / h., to už jsem zkusil, ale na takovou rychlost už ten motor nemá. No, má naježděno hodně přes 200 tisíc km, možná 300 tisíc a kromě oleje po 6000 km žádnou péči nedostává. Nechal jsem změřit kompresi, všechny 4 válce jsou skoro stejné a prý na ty kilometry je komprese dobrá. Motor je ale koupený jinde, takže jak s ním kdo jezdil v původním autě, nevím. Já ho koupil před 10 lety za asi pětistovku místo mého původního, který potřeboval opravu, jež by se finančně nevyplatila.
Š 105 jsem měl taky, ale na dálnici to byla opravdu bída - do kopce přetočená trojka, nebo podtočená čtyřka...120 je znatelně lepší , tdy na dálnici.

(reakce na) Jawablázni

21.6.2018 v 10:07 | Nahoru | #70004
[quote=Jirka4137]Vlasťák1973> Ahoj. Právě jsem se vrátil z pivka . Já myslím že to bude ono, Kde jsi to prosímtě sehnal ? Na motorkářích se to stáhnout nedá. Mám tiskárnu i skener klidně by se to dalo poslat v emailu. Jirka4137@seznam.cz
Do zpráv posílám adresu když to nepůjde jinak.
Osobně to nespravím ale kamarád autoelektrikář už bude vědět. Díky super .[/quote

Psal jsem Ti SZ,dostal jsem to k motorce spolu s katalogem náhradních dílů a dílenskou příručkou,předchozí majitelé to pečlivě uchovaly tak v tom pokračuju.

Naposledy editováno 21.06.2018 10:08:42

(reakce na) Jawablázni

21.6.2018 v 10:32 | Nahoru | #70005

milan1963 píše: skodovak> To video - to koukám...a stopětka ? Ten motor musí být ve špičkovém stavu.
Já mám motor 120 LS ( tedy ten nejlepší ) , ale jak jsem už psal - do 90 km / hod. by jel slušně, v 95 začnou vibrace a auto by se snad rozpadlo , jak je hlučný a co s autem dělá. Uklidní se ve 125 km / h., to už jsem zkusil, ale na takovou rychlost už ten motor nemá. No, má naježděno hodně přes 200 tisíc km, možná 300 tisíc a kromě oleje po 6000 km žádnou péči nedostává. Nechal jsem změřit kompresi, všechny 4 válce jsou skoro stejné a prý na ty kilometry je komprese dobrá. Motor je ale koupený jinde, takže jak s ním kdo jezdil v původním autě, nevím. Já ho koupil před 10 lety za asi pětistovku místo mého původního, který potřeboval opravu, jež by se finančně nevyplatila.
Š 105 jsem měl taky, ale na dálnici to byla opravdu bída - do kopce přetočená trojka, nebo podtočená čtyřka...120 je znatelně lepší , tdy na dálnici.



Milane, ty máš to auto po technické stránce v loji, kompletně... vibrace jsou způsobeny především špatnými pneumatikami, špatným vyvážením a špatnou geometrií. Motor co měl ujeto hodně přes 200kkm měl sice trochl problém mazat na volnoběh a za studena si sem tam klepnul na ojničmí čepu, ale s výkonem problém neměl...
Jezdil jsem se 105 dálnici často a neměla s tím problém, ale musel jsi to mít v pořádku (což ty nemáš) a musel jsi vědět, jak ty koníky probudit (litrový benzíňák není dvoulitrový nafťák) jezdil jsem různé š105, 120, i LS co byly v rodině, LS je trochu víc hrrrr v malých otáčkách a je trochu pružnější, ale nic co by tlouklo do očí... obyč 105/120 tam je to o hovně, rozdíl výkonu 4 koně papírové snadno smázne způsob zajetí a samotná kondice konkrétních kusů motorů.... Měl jsem v užovce zastavěný krátký pětikvalt pravda... Žádnej sprinter to nebyl, ale když jsi to rozdováděl, dovedlo to udržovat poměrně slušné rychlostní průměry....

Já když měl podvozek v pořádku (což ty taky nemáš) dobře udělanou gemoterii (je jiná pro 13" a 14" kola) k tomu ofiko povoleného rozměru a kvalitní radiální pneumatiky (fulda) 175/70/13, tak jsem s tím jezdil silně nelegálními rychlostmi bez jakýchkoli problémů se stabilitou, vibracemi a dalšími projevy... zůstával jen ten kravál, jak aerodynamický, tak od motoru.....

K infu přiložím svoje staréé fotky jak rychle může jet borovice aniž by vzlétla (z kopce, po rovině dávala takových bídně 150 )

Jawablázni

21.6.2018 v 10:39 | Nahoru | #70006
Já jezdíval se 120 5-kvaltem 140km/h běžně, dala i 150, když se člověk hecnul (po rovině).

Jawablázni

21.6.2018 v 11:10 | Nahoru | #70007
Milan: U škodovky přemýšlet zda má motor 200 nebo 300 tisíc je snadné - tolik prostě bez generálky nenajede Zvláště když je z druhé ruky.
Tahle 105 je kámošovo, motor původní a nikdy nedělanej. Jen karbec má po menší GO a seřízení. Novej motor to rozhodně není, rozvody už trochu jsou slyšet, ale dokud jezdí, proč se v tom hrabat. Jezdí s ní takhle svižně furt, a často jezdí i rychleji než na videu. A bez problému.
U Trabanta vim že kolem 70 na 4. rychlostní stupeň to nejede a rezonuje, ale od 85 do 110 to krásně sviští

E: Pech: Vibrace dělá hodně zadní vzpěra (na které drží motor), blbé silentbloky (vim že ty od Bati byly kvalitní ale dnes už jsou prostě stare) a taky ty gumy. Mám na trabantovi diagonálky s protektorem, docela mě mrzí že je budu muset vyměnit. Protektor je totiž krásně měkký a drží v zatáčkách dokonale. Zbytek gumy je jak šutr a tedy když jsem doma nechal rezervu i hever, nenervoval jsem se, neb vypadaj i jedou stejně při jakémkoli tlaku. Ale vibrovat vibrují, nejsou vůbec vyvážené a já se furt nemohu dokopat do pneuservisu (ten ještě doma nemám). Prostě od 90 vejš je cejtit že jedna přední guma není vyvážená jak by měla být.

Naposledy editováno 21.06.2018 11:16:36

Jawablázni

21.6.2018 v 12:35 | Nahoru | #70008
Ha,ha, ha ,ještě tu o tom Budulínkovi......pěkně to proměřuje, ty tachometry na škodovce.
Když jsem se loučil ze svou 120 GLS..tak jsem zkusil na 120 km/h....vydržel jsem to 2 minuty...nedalo se to pořádně udržet na silnici(vítr,vyjeté koleje,vyvážení...atd..)
Holt Škoda 105 a 120...je už veterán takto jí honit může jenom absolvent zvláštní školy.....
Jak říká můj kamarád Jirka...když jedeš po městě, tak musíš ject tak 40 km/h ,protože se kocháš a chodci koukají na to co jede a také se kochají.
To platí na každého veterána.....
Honit takové dědky ...už nemá cenu........

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.6.2018 v 13:08 | Nahoru | #70009
Tak jsem zase vzal Jawku k moři.
Pár fotek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.6.2018 v 13:26 | Nahoru | #70010
Sema> Moc hezký výlet do fajn země. Fotky jsou

(reakce na) Jawablázni

21.6.2018 v 13:27 | Nahoru | #70011
Kire640> Díky

Jawablázni

21.6.2018 v 13:49 | Nahoru | #70012
Sema super

(reakce na) Jawablázni

21.6.2018 v 13:57 | Nahoru | #70013
Sema> Hezký výlet !
Bimbo : "honit takové dědky už nemá cenu " - souhlasím. Tedy já nehoním ani Astru, ani Adenium, mně těch 60 až 70 stačí...a ostatní at¨jedou, kolik chtějí.

Naposledy editováno 21.06.2018 13:57:35

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.6.2018 v 14:00 | Nahoru | #70014
Hezký, Semo, třinda si drandí po světě no a ten otočnej most pomalu na točnovej prastarej pohon, to mě dostalo, to jsem nikde ještě neviděl. Vaří ještě v pšonsku Piastowske pivo? To bylo spoustu let jediné dobré a pitelné pro naše zmlsané pivní břuchy.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.6.2018 v 14:06 | Nahoru | #70015
Bimbo - no jet po městě 40, to si člověk tak akorát koleduje o troubily zezadu. Většina účastníků silničního provozu prostě nutně otřebuje bejt do dvou minut na druhým konci města ..." a von si tady někdo zdržuje provoz a kodrcá se čtyřicítkou a to kdo ví jestli grrrrrrrrr grrrrrrr ". Kochat se můžu na bočních cestách ale ne na silnici první třídy mezi hlavními okresními městy - tam i s tou starou stopětkou mažu osmdesát, devadesát, abych nezdržoval a nedělaly se kolony - provoz bejvá hustej obousměrně a není moc místa na bezpečný předjetí .

(reakce na) Jawablázni

21.6.2018 v 14:26 | Nahoru | #70016

Bimbam píše: Bimbo - no jet po městě 40, to si člověk tak akorát koleduje o troubily zezadu. Většina účastníků silničního provozu prostě nutně otřebuje bejt do dvou minut na druhým konci města ..." a von si tady někdo zdržuje provoz a kodrcá se čtyřicítkou a to kdo ví jestli grrrrrrrrr grrrrrrr ". Kochat se můžu na bočních cestách ale ne na silnici první třídy mezi hlavními okresními městy - tam i s tou starou stopětkou mažu osmdesát, devadesát, abych nezdržoval a nedělaly se kolony - provoz bejvá hustej obousměrně a není moc místa na bezpečný předjetí .



Bimbam......holt jak stárnu, tak je ze mě kochálista...jedu po městě 40-50...ať už jedu z Jeepem Wildou a nebo Chrchlem...CHR...Toyota...což je hnusně ultra moderní auto. Z jepem se snažím jezdit po okreskách a když se dělá kolona tak mávám, aby jeli a nebo jedu ke straně. Když jedu v Chrchu tak mám ty mladé a dravé v paži.... každej dneska jede (věčinou ) jak blb aby tam byl o 5 minut dřív....



PS.....
koupím plato vajíček a dědkovskej klobouk....
ten klobouk , ale scháním doopravdy...kdyby jste někdo měl a nechal...budu rád....

Naposledy editováno 21.06.2018 14:29:25

(reakce na) Jawablázni

21.6.2018 v 17:01 | Nahoru | #70017
Bimbam> Pistowske jsem neměl, jen Zywiec.. Ten most byl super, ja čekal, kdy se spustí motor a on chlapík nasadil kliku a už to jelo.

Jawablázni

21.6.2018 v 21:15 | Nahoru | #70018
Rapida jsem roztáhl na 160 asi za čtvrt hodiny a s 40kw Formanem jsem jel nejvíc 145 podle GPS. Žigula 16tku přes stopade ale kraválu jak v Kolbence .
Hurrrá prší.

Naposledy editováno 21.06.2018 21:17:09

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.6.2018 v 00:21 | Nahoru | #70019
čau kluci, dlooouho sem tu nebyl, ale konečně se musim pochlubit zprovozněním čízy 175/477
když sem to koupil, tak sem si stěžoval na zvláštní zvuk motoru, můžete poslechnout ?
ke konci videa, cca druhá minuta, mam kameru u válce.
Kdosi ste mi tu nabízeli "diagnostiku" ;)
Jinak konečně to jede super, ve dvou s batůžkem sem v pohodě po hlavní stíhal autům.
Dobová úprava tam sou blinkry a původní majitel i vyříznul rámeček na světlo, aby se tam vešla jakási H4 parabola (ještě ČSSR), svítí perfektně.

Mimochodem nejel by někdo ve středu na malej vejlet? Akorát sem teda slíbil přítelkyni, že jí svezu i na 639, ne na číze ;)

E: když už se bavíte o škodách, s mym prvnim autem Favorit (karbec, rv1989) sem to dle gps roztáh na 150 a držel ho celou cestu Plzeň-Ostrava
a to už měl kluk 20 let odslouženo ;)

Naposledy editováno 22.06.2018 00:26:03

Jawablázni

22.6.2018 v 00:30 | Nahoru | #70020
Akamu: Nazdaaar, plzeňáku Video jsem pustil víc krát a můj odhad jsou kroužky, ale možná se pletu. Zkušenější snad řeknou více
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist