Téma: Na jawe k moři Rady zkušených
19.6.2018 v 22:16
pánové , už tak dva roky koukam na videa , čtu články a čím dal víc se hecuju , ze pojedu na panelce k moři . Konkrétně někam nahoru jen na zkoušku HR . Když bude vše Ok pojedeme níže . Motorku mám po go motoru plus vape . Zajímají mě zkušenosti nekoho kdo to už podstoupil . Co se týká vybavení , náhradních dílu . Oprav a poruch . Po go motoru mám najeto 250 km :D a opravoval jsem asi 3x většinou prkotiny na cestě . Motor mi delal pan co to děla cely život . Cestu plánujeme od Jesenice u Prahy dolu pořad dolu až někam ke Krku. Je to asi 750 km max . Bylo by fajn to dat za dva dny . Přespani někde v A . Jinak nejel bych sám , ale hecuju kamose na bidetu ( skútru ) :D abych nejel alespoň úplně sám . Na moto mám najeto celkove dá se říct dost . Díky za každou ránu a zkušenost .
Naposledy editováno 19.06.2018 22:18:17
Naposledy editováno 19.06.2018 22:18:17
2 reakcí na tento příspěvek Na jawe k moři Rady zkušených
Jawy nesnasim. Stroj napicu :D ale co se cestovani tyka tak se nebat vyrazit. Naradi sebou a nezbytnosti co se nahradnich dilu tyka. Pak uz jen provazek a izolepu.
Bud se vratis z rakouska v dodavce nebo dojedes kam chces
Bud se vratis z rakouska v dodavce nebo dojedes kam chces
1 reakcí na tento příspěvek Na jawe k moři Rady zkušených
Před tou cestou bych asi ještě něco najel, alespoň cca 1000 Km. Tím alespoň pořádně zajedeš motor. Na cestu budeš potřebovat určitě pár dílů, jako sadu lanek, duši, žárovky atd. Jinak Jawa je spolehlivej stroj a pokud se k ní budeš chovat slušně (třeba cestovní rychlost cca 75 Km/h) tak bez problému dojedeš tam i zpět. Také je třeba pořádně mazat v poměru 1:33 kvalitním minerálem, nebo max polosintetikou, ale určitě ne plnou sintetikou. Absolvoval jsem na své kývačce cestu do Francie a zpět a jediné co jsem opravoval po cestě, byl defekt na předním kole a prasklé plynové lanko.
2 reakcí na tento příspěvek Na jawe k moři Rady zkušených
takovou dálku bych se na jawě bál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawe k moři Rady zkušených
Uzivatel507> Díky za super radu :D
udinar> Díky jasné , já to tam nenapsal . Jasný , ze počítám 500-1000 než pojedu . Takovou tu klasiku beru 100 % já prave jestli je ještě něco co bych měl brát a není až tak klasické . Jsem rad , ze je tu víc hecařů :D ano mazu 1:30 cca ... o te sintetice jsem ti taky slyšel . Ze moc ne . Mě se tam sere imrvere něco :D ale většinou drobnosti jak jsem psal zatím ladim tzv “ porodní bolesti “ odvibrovani . Šrouby , perovky apod
1 reakcí na tento příspěvek Na jawe k moři Rady zkušených
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawe k moři Rady zkušených
kuba350> Škoda , ze jsem nevedel ze to je ironie :D dobrý :D jaký byl stav motoru před cestou ?
Prešiel som Europu na Jawe a naučil som sa jedno- hocčo sebou ťaháš, poserie sa niečo iné.
Pokiaľ je Jawka fakt v dobrom stave, stačí ti pribaliť kopa náradia, dva metre káblu, krúžky, svieca, duše, lanká.
Jawa je stroj, čo sa srať a priposierať bude. Ale VŽDY, ALE KURVA VŽDY ťa dovezie domov (pokiaľ vieš, ako na to).
krom toho na japoncovi to nie je sranda
Pokiaľ je Jawka fakt v dobrom stave, stačí ti pribaliť kopa náradia, dva metre káblu, krúžky, svieca, duše, lanká.
Jawa je stroj, čo sa srať a priposierať bude. Ale VŽDY, ALE KURVA VŽDY ťa dovezie domov (pokiaľ vieš, ako na to).
krom toho na japoncovi to nie je sranda
1 reakcí na tento příspěvek Na jawe k moři Rady zkušených
tu veteš k moři vúbec netahej,tyhle klumpy se už dávno měly vystřelit ze zeměkoule i s tím vylitým konstruktérem
1 reakcí na tento příspěvek Na jawe k moři Rady zkušených
Pokud si dobře pamatuju vyprávění a fotoprezentaci kluků z hospody, tak všem do jednoho odešlo na Jawách 250 (Kejvy i Panelky) ložisko na rozetě, a to i přesto ze pred výpravou namontovali nový.
Naposledy editováno 20.06.2018 08:02:25
Naposledy editováno 20.06.2018 08:02:25
To půjde. My takhle jezdíme léta. Alpy, moře, východ - Ukrajina, Rumunsko a vždy se řešily jen prkotiny. U mé panelky v podstatě jen sem tam lanko. Na cestách už má 40 000 Km a šlape. Stroj je udělán na to, aby spolehlivě fungoval. jestli nebude, můžeš si za to zpravidla sám a to přípravou. Důležitá je GO z kvalitních dílů. pak nic nezlobí. Štěstí přeje připraveným a tak vozíme od každého ložiska jedno, lanka, svíčky, dobré je dynamo, když jezdíš na VAPE a odejde, dá se to za levno předělat na dynamo - ale to se nikdy nestalo.. Člověk se nesmí bát a vyrazit. Podívej se na Pavla Suchého..
2 reakcí na tento příspěvek Na jawe k moři Rady zkušených
Určitě s sebou lanka, náhradní duši, svíčku a doporučím ti i startovací kabely...vše ostatní je na těchto verglech dílem štěstí a náhody.
Přejel jsem na panelce Alpy, mám tady cestopis "Z Krkonoš na Grossglockner", tak můžeš mrknout, jaké "štěstí" tě může potkat s VAPE...
Přejel jsem na panelce Alpy, mám tady cestopis "Z Krkonoš na Grossglockner", tak můžeš mrknout, jaké "štěstí" tě může potkat s VAPE...
Brejsa dle cestopisu vám neodešlo Vape, ale optická náhrada kladívek u OHC. Ta byla nešťastně řešena od začátku. Kladívka jsou tam spolehlivá. Psal jsi, že jste ujeli uctihodných 600Km? To se dělá na panelce za den.. Minulý rok po Rumunsku necelých 500Km za den.
Jak říká Ed, na delší cestu se fakt hodí pár ložisek, specifický díly na Jawku co v zahraničí neseženeš (pružinky v převodovce/brzdách, pístní kroužky, těsnění, atd.), pár šroubků a pak ty klasický věci na běžné poruchy jako svíčky, lepení, duši (samo montpáky a funkční pumpičku - není nad to když máš replikovou, která ti při třetím pumpnutí zůstane vejpůl v ruce), lanka, žárovky a něco na zapalování (podle toho co máš). A zachránce všeho, stahovací pásky a šedá páska
Jinak když se něco posere, tak Ti stejně někdo z místních pomůže a Jawa není zas tak specifická že bys tam potřeboval speciální nástroje, pokud teda nejsi v zemích kde "metrický systém" je sprosté slovo. Nikdy se ti to nevysere natolik, abys to nezprovoznil a neodjel do nejbližšího města po svých. A již zde po několikáté, když neodflákneš přípravu, doveze Tě to všude.
Pro představu - rok zpátky v součtu 25 tisíc km na Číze za půl roku a na korbě jsem jeli dvakrát. Poprvé do nejbližšího města, bo se vysypaly ložiska na spojkové hřídeli, podruhé ke známému, protože jsem s sebou neměl klíč na povolení magneta kvůli výměně zapalovací cívky
Jinak když se něco posere, tak Ti stejně někdo z místních pomůže a Jawa není zas tak specifická že bys tam potřeboval speciální nástroje, pokud teda nejsi v zemích kde "metrický systém" je sprosté slovo. Nikdy se ti to nevysere natolik, abys to nezprovoznil a neodjel do nejbližšího města po svých. A již zde po několikáté, když neodflákneš přípravu, doveze Tě to všude.
Pro představu - rok zpátky v součtu 25 tisíc km na Číze za půl roku a na korbě jsem jeli dvakrát. Poprvé do nejbližšího města, bo se vysypaly ložiska na spojkové hřídeli, podruhé ke známému, protože jsem s sebou neměl klíč na povolení magneta kvůli výměně zapalovací cívky
No což, ještě to trochu projezdi, aby si motor sedl a při cestě to nehoň aby se to "dozajelo" Vem si svíčky, fajfky, kabel, lepení, pumpičku, lanka, pojistky a žárovky, olej. Omrkni v jakém stavu je řetěz a rozeta a kdyžtak vyměň ať to nemusíš tahat. Vape by mělo být spolehlivé, může ti odejít cívka, regulátor nebo snímač otáček, ale všechno kromě snímače je dost drahé, tak si pro sychr můžeš koupit alespoň ten. Jako můžeš sebou tahat i soustu ostatních věcí od lamel až po píst, jde jen o to, jak té motorce věříš a co dokážeš sám opravit. Při nejhorším si ale díly můžeš nechat poslat poštou.
Jinak je to jako jako se vším, motorka je složitá věc a navíc tato má už roky, ale do karet ji hraje, že je celkem blbuvzdorná a poměrně jednoduše opravitelná. Ale vůbec bych se toho nebál.
Problémy můžeš mít na čemkoliv, pak nezbývá doufat, že narazíš na nějáké dobré lidi, kteří ti pomůžou a zase budeš mít o zážitek navíc. Stará Jawa nerovná se nespolehlivá motorka, takže se neboj, natankuj a jeď. My byli loni na čízách v Africe a pohoda
Jinak je to jako jako se vším, motorka je složitá věc a navíc tato má už roky, ale do karet ji hraje, že je celkem blbuvzdorná a poměrně jednoduše opravitelná. Ale vůbec bych se toho nebál.
Problémy můžeš mít na čemkoliv, pak nezbývá doufat, že narazíš na nějáké dobré lidi, kteří ti pomůžou a zase budeš mít o zážitek navíc. Stará Jawa nerovná se nespolehlivá motorka, takže se neboj, natankuj a jeď. My byli loni na čízách v Africe a pohoda
Třeba tě tohle video posadí do sedla a vyjedeš.. Je to naše loňská Ukrajina, Rumunsko, Maďarsko a domů. Něco okolo 3300Km za 9 dní. Z jedenácti strojů zlobily jen dvě - viz video. Za obě chyby si mohli majitelé sami. První dal do libeňáckého válce píst z 559 a 2 kroužky chodily přes kanály. Školácká chyba. Po 2000Km byly venku. Dojel na jeden kroužek. U té cinkající sportky před cestou vyměnili bronzové pouzdro v ojnici a neproříznuli mazací drážku. Čep se zadřel a otáčel se v pístu. Píst měl na čepů vůli 2mm. Nicméně to dojel bez rozebrání... Pak jen menší chybičky, jako voda v elektrice, apod. Hrozně lilo.Takže nasedni a dej se do toho. Jak píše Čmoud. V pohodě dojedeš...
http://ed250.rajce.i..._2017_od_Martyho.jpg
http://ed250.rajce.i..._2017_od_Martyho.jpg
1 reakcí na tento příspěvek Na jawe k moři Rady zkušených
Děkuji Vám pánové za dobre rady jasné ze ještě musím něco najezdit . Jak jsem psal minimálně 500-1000 a dolazovat nedostatky každopádně podle vašich zkušenosti co tak koukam je nějaký Krk sranda
Jinak nevím co tu furt lidi řeší! Na 350/634 jsem jenom letos po republice najel 2500 Km. A na nic jsem nesahal. Na začátku sezóny jsem ji jen nastavil a pak celou sezónu jezdí a jezdí. Na mojí 250/353 jsem za 10 let natočil 80.000 Km s jedním výbrusem a jediná závada byla defekt předního kola a přetržené plynové lanko. Po celou dobu jsem dělal dvakrát dekarbonizaci a jednou jsem dával nové kroužky. Výměna oleje se nepočítá a při 40.000 Km jsem dával novou řetězovku.
Uzivatel507 píše: Jawy nesnasim. Stroj napicu :D ale co se cestovani tyka tak se nebat vyrazit. Naradi sebou a nezbytnosti co se nahradnich dilu tyka. Pak uz jen provazek a izolepu.
Bud se vratis z rakouska v dodavce nebo dojedes kam chces
To jsme všichni potřebovali vědět
4 reakcí na tento příspěvek Na jawe k moři Rady zkušených
Obdivuju vas ja bych na takovym strepu nejel ani na namesti pro rohliky ale je mi jasny ze se tim pripravuju o dost zazitlu. Taky bychytavky jako wape atd mi pripadaji tak trosku jako doping ne? Kdyz uz tak vyjet na jawce tak jak byla z vyroby
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4019, 4020] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 120577 | Včera v 22:54 Jirka4137 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |