Téma: Co vás v autoškele (ne)naučí .....
 
23.4.2008 v 19:10
Když vyšel můj baťůžek z autoškoly, koupili jsme auto. Když si prvně sedla za volant, zdělila mi, že vůbec neví co má dělat ... Jak se startuje a co všechno musí udělat. Prej vždy sedla do připraveného nastartovaného vozu ... tento nedostatek jsme spolu s ostatními odstranili. pak jsem konečně (po 3 letech s cbr900rr) nastoupil do autoškoly já. Konečne na sk. A neomez. Bylo mi řečeno že nemám brzdit přední brzdou :o .Stejně sem jí samozřejmě při jízdách používal..... Dnes při závěrečných jízdách mi komisař řekl, že nechce vidět, jak brzdim předkem. Zeptal sem se proč, že je to snad normální a bylo mi velmi odborně vysvětleno, že se brzdí zadkem a že předek se používá jen pokud stojím oběma nohama na zemi a potřebuju brzdit, nebo když potřebuju rychle dobrzdit nějakou krizovku tak si s ní můžu "pomoci" !!! Jinak že hrozí smyk. Ale že u novejch motorek je to už úplně o něčem jiném, že mají ABS. co dodat... Hlavně že už mám noty ...

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

23.4.2008 v 21:15 | Nahoru | #31

aifel202>Mi zadek nebrzdí
To mám přestat jezdit?


no ještě řekni že brzdíš předke ... si blázen a hazardér ... Rychl tu motorku zahoď a uteč!

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

23.4.2008 v 21:22 | Nahoru | #32
Mates RR: Předkem a někdy pěkné stopii.
Zadní brzda je za normál provozu tabu, to musí být jóó krizovka abych šlajfnul na zadek.
Proč bych jí měl prodávat???
Je starší než Ty, tak jí neurážej

Naposledy editováno 23.04.2008 21:24:58

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

23.4.2008 v 21:42 | Nahoru | #33
:D

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

23.4.2008 v 21:45 | Nahoru | #34
No to si delas prdel??? lol kde ze jste do te autoskoly chodili? lol

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

23.4.2008 v 21:46 | Nahoru | #35
Nevim kde jste delali autoskoly a me instruktor rekl ze 80 procent brzdi predek a zbylych 20 je zadek.

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

23.4.2008 v 22:08 | Nahoru | #36
Mates_RR> Já dělal papíry na GSX-1400 a to je superpohodlnej cesťák s brutálním krouťákem. Ale s tou přední brzdou to bylo to samé. Taky mě instruktor (a majitel autoškoly a GSXa v jedné osobě) nutil brzdit zadní brzdou... Do zatáček mě zas radil nebrzdit vůbec....(radši to víc naklop woe...ta mašina to zkousne,neboj! )
Pár jízd na GSX-R bez 100kg zátěže za zadkem, mě přesvědčilo o chybě(jo a jedno brutal probrždění do křižovatky s cca 20m čarou za zadním kolem :o ) a když sem s ním potom mluvil....Tak to bylo..."nojasný...se brzdí skoro jen přední...zadní jenom v autoškole...abych měl klid že někdo neurve přední kolo a nelehnem" :o

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

23.4.2008 v 22:21 | Nahoru | #37
MiP_> Hmm tak to je evidentěně dobrej instruktor

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

23.4.2008 v 22:27 | Nahoru | #38

BoB_33246>MiP_> Hmm tak to je evidentěně dobrej instruktor



No je to pohodovej chlápek. Na motorce tráví mraky času...pokud je přijatelný počasí, tak je někde vyjetej i s přítulkou.

První člověk co s ním dělal na tý mašině papíry, hned potom co jí koupil s ní šlehnul o zem....chudák to nesl fakt těžce...což se moc nedivím

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

23.4.2008 v 22:51 | Nahoru | #39
Mám takovej dojem, že půjdu autorovi knížky "Dokonalá jízda na motocyklu vrátit knížku, že tam má hrubou chybu a tvrdí nám kraviny včetně té křivky která je o kousek dál
(na borázku uryvek z této knížky kde to přímo píšou)
[img] Jen dodám, že také důsledně varují, že v zatáčce nebrzdit nebo jen lehce přibžďovat přední. Pokud je to nezbytné (náhlá překážka) tak buť přiostřit náklon nebo narovnat a brzdit co to jde a znova položit. (popřípadě narovnat a pokud je kam vyjet z cesty) Každopádně však radí nebrzdit a hlavně si dobře najet

Naposledy editováno 23.04.2008 22:59:25

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

23.4.2008 v 23:18 | Nahoru | #40
BoB_33246> knížku nevracej, to co se tam píše je pravda tomu že se někteří "instruktoři" bojí se nedivím, taky už jsem letěl
Dobrý učitel by měl žákovy brždění vysvětlit, upozornit na nebezpečí smyku předního kola! a učit ho brzdit obouma brzdama současně... ...dnes jsme při nácviku krizovek dali ve dvou na 125tce stoppie tak 10cm nad zem a možná že i pár čísel do dálky

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

23.4.2008 v 23:57 | Nahoru | #41
Autoškola na moto byla asi nej terno co sem zažil lol lol
Že měli rozflakanou velkou motorku co byla nad 25kW tak se to cele posunolo podle pana instruktora o řadu niž. Takže sem jezdil s Suzuki GN 125 která měla asi tak 30 kilo aji semnou a sním a na zavěrečkách mě pan milý starý komisař posadil na Kawu LTD 250 tak to byla celkem řiť lol Moto asi tak 10 těžší a von na to lezl jak na kozu. Jinak jedine co mi bylo řečeno v autoškole bylo tou přední brzdí hoodně opatrně seká se a zadní nebrzdí a spojku zvedej nebo se zasekne a pozor dole na ten kus spojkovýho lana co tam čučí at si nepoškrabeš nohu lol lol lol

Už nikdy více ! lol

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 01:49 | Nahoru | #42
Jó autoškola..klasika - nebrzdit přední, při podřazování nedávat meziplyn, nejezdit zatáčku pod plynem..a takovejch by se našlo..

:-/

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 02:01 | Nahoru | #43
Tak to teda nevim do jaké autoškoly ste to chodili. Asi sem si vybral dobře, měli sme mladýho instruktora, jízdy byly na Kawa KZ440 (mám pocit) instruktor samozřejmě říkal, že zadní brzda se používá minimálně, že to není jako na starejch plečkách (starý Jáwky apod) a že se brzdí předkem .....

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 09:07 | Nahoru | #44
prední brzdu použivat ale jen kdyz viš kam kudy a jak .,.,
jinak let pres řiditka mam odskouseno :\ :o
BOB

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 09:14 | Nahoru | #45
Ja delal autoskolu na Cagive Canyon a instruktor povida nedavej moc plynu zveda se to na prdel , tak sem se musel sam pro sebe zasmat, takze pul plynu aby se to snama vubec rozjelo, pak taky rika proc pouzivam predni brzdu porad proc ne zadni, pak uz mi do toho nekecal.Jezdil sem i sam ale ty druhy riditka me neskutecne s*ali.

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 09:43 | Nahoru | #46
Dělal jsem papíry na neomezenou na CBFce 500 před rokem a nikdo mi snad o brzdách přednášku nedělal. A pokud ano a nepamatuju si to, tak mi říkali, že raději předkem, aby nešel zadek do smyku. Ani komisař mi nic nevymezoval.
Kámoš s dlouhou zkušeností na krosce a následně supersportu mi říkal, abych brzdil především předkem, hlavně ne jak na kole prdel do smyku...
Teď brzdím zadkem jen na pomoc předku, nebo když dojíždím z dálky na křižovatku a vidím červenou. Jinak v zatáčce se snažím nebrzdit brzama, jen motorem. Pokud už nejni zbytí, tak trochu zadkem.
Přední brzdu mám hodně na pevno, ale problém, že bych šel do stopie, jsem ještě nepocítil, a to jsem zkoušel zamáčkout při třicítce naplno.

Čistě technická otázka: proč se na předním kole nachází dva velký kotouče s o dva pístky většími brzdami oproti zadku s jedním malým kotoučem, když by se předkem nemělo brzdit???

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 09:49 | Nahoru | #47
No, ja delal papiry na Jawe 350/634, ktera byla o rok starsi jak ja a ve predu mela totalne vyku*venej buben(kterym se na predku tak jako tak brzdit neda), takze na to byl zakaz byt jen pomyslet, natoz pak za to vzit.

Takze po cca 7letech nejezdeni a naslednym dotazeni japonce z Reichu jsem se ucil brzdit znova a to predkem. Zadek pouzivam, jen kdyz stojim v kopci a chci se rozjet, abych mel obe ruce k dispozici(jedna pousti spojku a druha toci heftem).

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 10:56 | Nahoru | #48
A do prdele, já v autoškole na zadní ještě ani nesáhnul lol

Všechno zatím předkem. Ne že bych řešil nějaké krizovky. Jezdím na tom pomaleji než v autě na zpátečku .

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 11:10 | Nahoru | #49
moje zena dela zaverecky v autoskole na neomezeny A zitra, domam pro ni mame CB500, to smay maji v autoskole..
Nekolikrat sem za ni sedel, aby si to natrenovala, a musim rict, ze bez tech druhych riditek je to slusnej adrenalin.. I lehky smyk predniho kola sme ustali;) Zadni nebrzdi vubec, to sem zjistil taky az na to sedla sama..

No, a obcas, s cim z te autoskoly prijde, to se nestacim divit;)

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 11:16 | Nahoru | #50
MATY2> Nacvik krizovek? To me v autoskole minulo, jezdili sme radsi jen tam, kde krize nehrozila. Aspon mi teda nekecal do brzdeni, jen sem nesmela radit v zatacce, ale to je pochopitelny, u svoji motky to umim, na cizi se to muze zachovat jinak.

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 11:45 | Nahoru | #51
Ale koukám že na silnici zadkem nikdo nebrzdí - já bych se vterénu bez zadní brzdy zabil

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 11:51 | Nahoru | #52
Jezi> Ja brzdim obema najednou, v Praze v provozu ty brzdy dostanou zabrat obe

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 11:57 | Nahoru | #53
Jezi> jojo, pro někoho jako já, kdo 10 let jezdil jen silnici, bylo dost těžký přeorientovat se z "hlavně přední" na "hlavně zadní" :o lol .
Ale i na XJR jsem si přišlapávala zadek, když už tam ta brzda je, tak ať taky něco dělá .

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 12:02 | Nahoru | #54
Klasika> Tak třeba MX není hlavně vo zadní, ale jak hamstneš na předek tak jak je ta moto lehká tak se začne vnit a zachvilku tě zadní kolo předbíhá, nebo si to přední rozmyslí že podklouzne ... Já osobně brzdim předkem o dost agresivnějš než zadkem, ale bez zadní brzdy moto do drážky nenavedu

Prostě na těhle strojích to bez zadku nejde

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 12:55 | Nahoru | #55

MATY2>BoB_33246> knížku nevracej, to co se tam píše je pravda tomu že se někteří "instruktoři" bojí se nedivím, taky už jsem letěl
Dobrý učitel by měl žákovy brždění vysvětlit, upozornit na nebezpečí smyku předního kola! a učit ho brzdit obouma brzdama současně... ...dnes jsme při nácviku krizovek dali ve dvou na 125tce stoppie tak 10cm nad zem a možná že i pár čísel do dálky



Hele, vezmi nejakou motorku a prijed me (nas) ucit krizovky k nam na Valassko ;).

Tady to určitě nikdo neučí ;) a myslím, že je to fakt škoda. Já bych mnohem raději než brouzdání po okolí začal s nácvikem ovládání stroje - slalom, otáčení, manipulace na místě atd.

Naposledy editováno 24.04.2008 12:56:41

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 12:59 | Nahoru | #56
Ja kdyz jsem delal zaverecky na A18, tak jsem to jel na otevreny CBR600RR s asi 90kw. Jeste do toho bylo nejakejch 5° a poletovaly vlocky a ja nikdy na nicem takovym predtim nesedel lol . No nakonec jsem to ale nejak udelal...

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 13:39 | Nahoru | #57
semnou když jel komisař,tak vytahal 2 ciga zasebou a nemluvil...

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 22:56 | Nahoru | #58
Generiq> nedělej si velký iluze že tě někdo v autoškole naučí zvládat krizovky... všechno je to jen teorie dokud to nezažiješ a pak stejně záleží hlavně na štěstí I když správnou a rychlou reakcí se dá lecos zachránit. V autoškole by ti měli říct tu teorii a ukázat jak si to vyzkoušet a sám si to natrénovat... (nouzové brždění, úhybný manévr)
jinak to co píšeš "začít s nácvikem ovládání stroje - slalom, otáčení, manipulace na místě atd." to by měla být samozřejmost.

Možná by bylo zajímavé navštívit kurz bezpečné jízdy na motocyklu http://www.hct.cz/kurz_bj_moto.htm

edit: fakaheda: kde jsi dělal zkoušky?

Naposledy editováno 24.04.2008 23:01:36

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 23:14 | Nahoru | #59
MATY2: Možná by bylo zajímavé navštívit kurz bezpečné jízdy na motocyklu http://www.hct.cz/kurz_bj_moto.htm

Zajímavé by to bylo, ale mám to kapku z ruky lol

Co vás v autoškele (ne)naučí .....

24.4.2008 v 23:22 | Nahoru | #60
MATY2> No, prvni hodinu jsme meli travit na cvicisti... jako zkouset se rozjizdet a zastavit. Po 3 zastavenich mel instruktor poplacal po rameni a uz jsme vyrazili.

Myslis, ze bych ho premluvil, abychom ten slalom, pomale zatacky, nacvik uhybneho manevru atd. na tom cvicisti trenovali?

EDIT: Kurz jo rad, ale je to vsechno daleko. tady davame dobrou noc medvedum

Naposledy editováno 24.04.2008 23:23:02
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist