paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024

Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.4.2018 v 11:03 | Nahoru | #68581

PetrL3 píše: milan1963> Přitom ta škoda 120 má dnes určitě vyšší hodnotu, než auta jako R19.

To je jenom bublina, stejně jako s kejchačkama a podobnejma plívama, kterejch je všude jak když nasere....

Skutečně hodnotné jsou verze co psal Milan - Rapid/sedan 13x, 120Lx které jsou technicky o krok dál, nebo alespoň kusy ve výbavě GL.... základní typ 105l prostě žádnou cenu reálně nemá, pokud nejde o úplně první provedení a ani tam to není žádná sláva...

Nikdo to nechce z několika důvodů... Jednak s tím mladá generace neumí jezdit a taky se o to starat, druhak na to těžce docházejí náhradní díly, za třetí to auto je poměrně dost nepraktické co do variability prostoru.... Takže to shání jen nadšenci a hipsteři, kteří se ale nespokojí se základní š105 s oholenou výbavou, budou chtít lepší verzi. pro běžného uživatele je to zcela nesmyslné, když za 10-15kkč koupíš třeba felicii, nebo poslední verzi fáčka, které jsou po všech stranách lepší, nemusí se zabývat sytičem, výkonově jsou o třídu výš a nemají problém na dálnici udržet 130km/h, jejich karoserie je prostorná a praktická, nároky na údržbu minimální....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.4.2018 v 12:11 | Nahoru | #68582
Tak jak jsem slíbill....report

Dnes testace......Jeep Willys...kontrola vůle řízení, kontrola brzd na válcích, kontrola tlumičů, kontrola úniku kapalin.
Wilda prošel bez ztráty květinky.....po novém průkaz vystaven na 2 roky......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.4.2018 v 12:15 | Nahoru | #68583
bimbo750> Gratuluji .A můžou se na něj zase chytat děvčata.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.4.2018 v 12:21 | Nahoru | #68584

Béďa17 píše: bimbo750> Gratuluji .A můžou se na něj zase chytat děvčata.



no v mém případě už jenom babičky.....

(reakce na) Jawablázni

8.4.2018 v 12:30 | Nahoru | #68585
bimbo750> Ale di ty, vem si příklad třeba ze Slováčka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.4.2018 v 15:48 | Nahoru | #68586
pech.> s hodnocením smyslem škodovek souhlasím (já osobně bych se nespokojil ani s tou felicií, i když je to mnohem lepší), ale ta bublina, s tou ještě uvidíme. Lidi kupujou kejvy za 50 a víc, aby si je vyleštili a dokoupili na to chromy, tak těžko to prodají dál zs nižší cenu.

Cenu určuje trh a myslím, že neklesne. Až válka to změní, ale to klesnou ceny všech veteránů.

Zatím furt čtu o bublině, co splaskne, ale nic tomu nenasvědčuje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.4.2018 v 16:05 | Nahoru | #68587

PetrL3 píše: pech.> s hodnocením smyslem škodovek souhlasím (já osobně bych se nespokojil ani s tou felicií, i když je to mnohem lepší), ale ta bublina, s tou ještě uvidíme. Lidi kupujou kejvy za 50 a víc, aby si je vyleštili a dokoupili na to chromy, tak těžko to prodají dál zs nižší cenu.

Cenu určuje trh a myslím, že neklesne. Až válka to změní, ale to klesnou ceny všech veteránů.

Zatím furt čtu o bublině, co splaskne, ale nic tomu nenasvědčuje.



Splaskne..... až se trh nasytí, až ty lidi přestane bavit jezdit na líné, ubručené, nebrzdící a nepříliš pohodlné věci, jenom proto, že je červená a smontovaná v boudě u bobří řeky.....

Pulec cenu neztratí nikdy, bylo jich málo a má výkon (ačkoli ten zbytek tomu těžce nestíhá), dvouválce a sportky na jejich základě asi taky, ale taková plíva jako je kejchačka 175/250 na malejch kolech, to ty lidi jednou přestane bavit, jakmile procitnou, že za ty peníze můžou mít řádově lepší věc.... navíc třeba já mám roadstera, o kterem se tvrdí, ze jeho cena je kolem kila, ale reálně se to prodává těžko, protože to musí bejt člověk co chce jediné toto a to dlouho trvá než se najde....
Když budu nabizet bmw1200, nebo Hondu cbf1000, které stojí stejně, tak do tejdne jsou pryč z baráku, prodej roadstera, to se může táhnout několik měsíců.....

A stejná plíva jako malá kejchačka jsou běžné verze čehokoliv hojně rozšířeného, tzn. i obyčejné 105/120l tak jak píše Milan (on píše i to že jsou moderni - to už ale pravda není....).

Priklad: pán chtěl felicii kabriolet, ta stojí půl milionu..... nakonec si to rozmyslel a koupil triumph, dvoulitra a vrní blahem... má hezčí, 2x výkonnější, auto s diametrálně lepšími jízdními vlatnostmi a lepší dostupností nd....

Až se kejchačka zdraží ještě tak o 15%, nikdo si ji nekoupi...

Naposledy editováno 08.04.2018 16:27:12

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.4.2018 v 17:04 | Nahoru | #68588
Pech: Ono nejde to hodnotit jen cenou. Kejvačka není nic extra na jízdu ale mě docela baví. Bohužel je bez papírů tak ji doma držím jen jako veteránka a vzpomínku. Jednou na ni snad seženu papíry ale i když jsem se snažil, za rozumnou cenu nebyly. Docela lituji že už nemám ČZ Sportku, na té jsem něco najezdil a dnes nemám žádný stroj vhodný třeba na tu Jawajízdu (na Pincku bych třeba jel, ale z Plzně na místo to mám skoro 200km, a to bych jel jen na celý víkend a v hezkém počasí, neb samotná cesta by byla navíc hodin).
Jinak rád jezdím Fiatem 126, což není taky nic extra a ve srovnání s novým autem je to prdítko. Ale mě baví, díly jsou dostupné za poloviční ceny než u Škodovky, jezdí to za 5 litrů, drží to hezky v zatáčkách a mě to prostě baví. Mám to nejen na srazy ale taky tu a tam na cestu do práce, na nákup a podobně. Nenáročné auto na srazy socialistických vozidel a nejlepší akci roku - Maluchiádu.
Dále mám Trabanta na kterého nedám dopustit. Sračka všech sraček, ale jede to furt, opět to člověk opraví kladivem, a i když ten můj už není ani zdaleka veteránem (postupně dělám lepší elektroinstalaci, vymýšlím lepší řízení, zvyšuji trochu komfort..), opět mě to auto baví. Lidi se za tím otočí, je to součást stylu. Všechno veterány levné na provoz a na to na co je mám dostačující. Mám je prostě rád, stejně jako kejvačku, a stejně jako bych měl rád škodovku, kdybych neměl v siučasnosti 9 aut na dvoře a nedostatek času se jim všem věnovat. Ale ani jedno bych nechtěl jako auto na běžné ježdění na Moravu či do práce. Na to dnes radši mám auto co žere plyn, dobře topí, je tiché a pohodlné i při rychlostech nad 90km/h. Plynulost provozu je při cestách za nějakým účelem základem.

(reakce na) Jawablázni

8.4.2018 v 19:20 | Nahoru | #68589
skodovak> Dneska jsem protáhl Formana po dálnici 140km-h a užil si výlet do Frenštátu. Poslední dobou mě to auto nějak baví a vůbec nevím proč ale asi je to tím že na něm můžu spoustu věcí dělat doma.
Na motorce konečně definitivně exla Varta a můžu s klidným svědomím nalít novou baterku.

Jawablázni

8.4.2018 v 20:06 | Nahoru | #68590

(reakce na) Jawablázni

8.4.2018 v 20:25 | Nahoru | #68591

pech. píše:

Priklad: pán chtěl felicii kabriolet, ta stojí půl milionu..... nakonec si to rozmyslel a koupil triumph, dvoulitra a vrní blahem... má hezčí, 2x výkonnější, auto s diametrálně lepšími jízdními vlatnostmi a lepší dostupností nd....
...



S tímto naprosto souhlasím, přesto ceny socialistických křápů jsou dány něčím jiným, než tvou úvahou, přestože je logická a já se s ní plně ztozožňuju. Jsou lepší a zajímavější stroje.

A stejně jako češi chtějí furt ty nový oktávky, i když už tonemá takový opodstatnění jako dřív, protože na francouze i asiaty taky koupíš vše, tak nevěřím že zrovna teď má přijít doba, kdy češi prozřou. Opravdu nevím, proč si to myslíš, když tyhle skutečnosti jsou konstantní přes všechny argumenty to je tak, tak to je. Když na to lidi nepřišli doteď, není důvod si myslet, že se to změní.

Naposledy editováno 08.04.2018 20:26:35

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.4.2018 v 20:58 | Nahoru | #68592
PetrL3: U nových aut bych si nic od koncernu nekoupil. Když tak první staré passaty a podobné dnes už zajímavé stroje. Ale jinak nic. Octávie (levné VW pro české zákazníky) považuji za znak tuctovosti, jak u auta tak majitele. Vesměs jsou to lidi co od souseda slyšeli že to jezdí za málo, že to je české, že to je škoda, případně to maj jako služebáka. Zdravý selský rozum v tom nemá slovo, protože jsou to předražené levně vyrobené krámy.
U socialistických vozidel to je podobné, ale pochopitelné. Někoho škodovka přivezla z porodnice, jinej si v trabantu užil první sex, další na jawě jel do Jugoslávie. Chápu lidi co si právě z nostalgie pořídí takové vozidlo a jezdí s ním na srazy a za volantem/řídítky vzpomínají na "staré krásné časy". Taky to tak mám. Před rokem a čtvrt jsem uvažoval o tom že se zbavím trabanta, protože má nic moc kastli, a vlastně maluch je lepší. To tehdy trabant půl roku stál u kamaráda na dvoře. Koupil jsem barák a trabanta ještě před koncem STK převážel z Plzně. Vrazil jsem do kazeťáku ZZ Top (kazeta která v tom autě byla při koupi a hrála mi kdysi cestou od prodejce domu), dal za 3, plyn na podlahu, Rokycanská ulice v Plzni za mnou zmodrala, a já zjistil že jej prostě neprodám. Prostě to nejde. To není tuctovej trabant jako na srazech, kde většina je jeden jako druhý zrenovovaný jak z fabriky. To je můj ošuntělej punkovej vrak, co má tramvajovej zvonek, rozervaný sedačky, šíbr, koženkovou stropnici, výbavu DeLuxe, ostřikovač zadního skla, a prostě je to kamarád a ne jen tuctový stroj. Neprodám jej. Letos na něj konečně přijďe čas, dílna bude brzo finišovat, nastartuji svářečku, nůžky na plech, a brzo trabi po dlouhé době vyjede v celé své kráse a hlavně v celém svém já.
A o tom přeci veterány jsou ne? O srdci, ne o rozumu Rozum mi říká že na ježdění do práce i všude je dobré moje plynové Daewoo. Srdce mi říká že venku je hezky a já mám chuť vyjet s veteránem

(reakce na) Jawablázni

8.4.2018 v 21:10 | Nahoru | #68593

pech. píše:
Až se kejchačka zdraží ještě tak o 15%, nikdo si ji nekoupi...

Něco podobnýho jsem si myslel, když se před lety prodávaly pěkný s papírama za dvacet. A dneska? Jak píše Petr, změní se to leda by nastal nějakej průs..r.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.4.2018 v 01:57 | Nahoru | #68594
skodovak> Napsal jsi to dobře, cítím to skoro stejně. Koupil jsem novější auto, Astru, částečně pro ženu, pro dceru, ale i s tím, že já s ní taky budu jezdit a 120, ač je jí teprve 38 let a za veterána ji nikdy nebudu považovat, začnu šetřit. To mi řekl rozum. Jenže po prvotním nadšení z Opela jsem cítil, že to není ono. Chybí mi ten sytič, pořádně šlapat na brzdy, neustále korigovat volantem řízení. Astra jede hned 90, ale po první pokutě za rychlou jízdu v obci ( 2000 .- ) mně to rychle přešlo, tak jsem se poslušně vrátil ke 120, s níž jezdím s přestávkou těch 38 let a jsem na ni zvyklý. A cítím se v ní lépe než v Opelu, jsem si jistější, jedu klidněji, je mi v ní dobře. Tady vítězí prostě to srdce. Jezdím s ní všude, protože Astra mně nebaví, jezdím v ní nejistě, dělám chyby, manželka mi říká, že to ani není možné, jak rozdílně jezdím v obou autech a v Astře se se mnou už bojí. Sedám-li do Astry, předem jsem nervozní, neklidný. Hlídám si tacho, abych nejel moc rychle, což rozptyluje. Ve škodovce jsem jako doma, v klidu, v pohodě, nedělám chyby.
Kdo to nezažil, asi nepochopí.
Stejně je to s předválečnými auty. S těmi se jezdí jen málo, ale sednu li si za volant, ten komfortní pocit za volantem moderního auta nikdy nezažiju.
Bimbo - gratuluju !!

Naposledy editováno 09.04.2018 01:59:32

(reakce na) Jawablázni

9.4.2018 v 04:35 | Nahoru | #68595
milan1963> buď s tou astrou jezdi, nebo pokud s ní jezdit nechceš, tak jí prodej..... jinak to bude jen na zlobení...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.4.2018 v 07:50 | Nahoru | #68596
Milan: Já se ti na jednu stranu nedivim, na druhou se zrovna Tobě divím. Nesouhlasím s tím že škodovka nikdy nebude veterán. To se říkalo vždy o všem, v 50. letech o Indianech a podobné předválce, v 60. letech o pérácích, v 70. se házely Jawy OHC do šrotu, v 80. Tudory a podobné auta (a Tudor byl taky tuctové a nezajímavé auto),.... Málokdo si řekl "brzo to bude veterán, tak to podle toho budu udržovat". A jen díky těm co si to řekli tady dnes ty auta jsou. Zatím ale máš pravdu, ještě škodovka veterán není, bohužel trh ji tak už bere. Cena jde nahoru jako kdyby to byl skvost. Díly ale dochází, druhovýroba nic moc...
Když jezdíš sám škodovkou, je to v pohodě. Ovšem není to už auto na to aby jej vzal na dálnici a jel si tam svejch 80. To už není bezpečné a je to bezohledné. Ale na ježdění do práce, na nákup a třeba na škodovácké srazy, proč ne. Někdy ale musíš nechat zvítězit ten rozum
Pech má pravdu v tom, že s auty je potřeba jezdit. Kolik najedeš s auty ročně? Auta jsou dělaná na to aby jezdila, a ty nové počítaj s tím, že jsou pořád v pohybu. Elektronika počítá s tím že auto nestojí měsíc ale že se baterka průběžně hýbe. Motor i brzdy, vše je nastaveno na používání, ne na skladování. Brzdové kotouče nemaj antikorozní ochranu. Musí se točit a musí brzdit. Když mi auto stojí měsíc (třeba Matiz kterým tolik nejezdím), první cesta vede na dálnici, po zahřátí samozřejmě protahnout pořádně motor a vyhnat myši z výfuku, a při sjezdu z dálnice vyřadim a dolu na stopku to intenzivně zabrzdim, ať se z kotoučů sedře bordel. Kdybych jej nechal stát půl roku, můžu kotouče hodit na soustruh a při tomto systému brzo měnit za nové. A to mluvím o jednom ze stovek komponent, které stáním trpí. Když pojedu na technickou s Leganzou, která denně najede 100km průměrně a stojí když jó, tak maximálně přes víkend pokud vytahnu třeba na víkend veterána, tak brzdy budou v cajku, emise budou v cajku, baterka bude nabitá a vše bude funkční. Když tam vytahnu bez přípravy auto, které půl roku stálo, bude problém s brzdama, neb z jedné strany oreznul kotouč víc, z druhé míň, nesouměrnost je na světě... Neříkám že máš jezdit stovky kilometrů jen proto abys něco najel. Ale je potřeba počitat s tím na co auto bylo stavěné. A že to spousta lidí často dodnes neví a nevěděli to ani dřív dokazuje stav druhé klapky u většiny škodovek. Pokud ji majitel za celý život neotevřel, tak nejspíš nečet ani manuál

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.4.2018 v 08:01 | Nahoru | #68597
Jawaři a škodovkáři se dělí na dvě skupiny.

První v těch paštikách vidí nostalgii, mladá léta a má je prostě ráda a jezdí v tom, protože jí to baví a ani na nic pořádného neměla finance a vlastně pořád nemá.
Ale je otázkou času, kdy ceny dílů, restrikce na STK a dostupnost technicky lepších strojů je přesvědčí, že to je krumpl a prodá to a nechá si dejme tomu jeden kousek čehosi, co nejvíc chce. Držet plný barák motorek, lítat s nima na STK, schytávat výtky k technickému stavu, platit ručení nebo nedej bože plánovanou raketu za roční ekodaň (u škůdky třebas i 16 tis. i když to asi neprojde. tedy alespoň zatím) apod. To je svým způsobem tortura, ale bez toho se na tom jezdit nedá a nejezdit na tom, tak to to vlastně nemusím mít, leda že bych patřil do druhé skupiny.

Druhá skupina je ta, co má prachy a díky stoupající ceně vidí ve veteránech, pozemcích, známkách či bitcoinech skvěle uložené peníze. Ale to ovšem jen do doby, než se to nevyplatí, poté začne trochu panika a stejně jako u akcií bublina splaskne. To že se to stane je víceméně jasné, spíše to je o tom, kdy to příjde. Je to v podstatě stejné jako s finanční krizí.

Edit: Trochu polopaticky podané to je zde , jen si za opici dosaďte Jawu.

Naposledy editováno 09.04.2018 08:03:56

(reakce na) Jawablázni

9.4.2018 v 08:19 | Nahoru | #68598
skodovak> i ta š 105/120 se 4kv. se dá provozovat při trvalé rychlosti 100-110km/h. Podmínkou je ale celkově bezchybný stav, a solidní pneumatiky... s120 je na kvalitu pneumatik dost hajsavá... na kvalitních, dnešních pneumatikách je i při maximální konstrukční rychlosti uspokojivě stabilní a v zatáčkách snese dost, pokud řidič chápe že u této koncepce se do zatáčky nikdy neubírá, ale přidává....

Na mizerných pneumatikách je to zrádná a kousavá svině co neodpouští....

Milan jezdí na diagonalkach, to je dneska dobré tak akorát na muzejni exponát co se už nikdy hejbat nebude a chová se to na nich od 70km/h výš tak svinky že už udržet přímý směr vyžaduje pozornost a prujezd zatáčkou rovná se řízenému smyku.....

Pri ceně 5000kč za sadu slušných pneumatik na malé auto, je to nepochopitelný masochismus, degradující to auto jízdně o dalších 10 let zpátky....

Já měl zrichtovanou užovku s petikvaltem a i při 150 se chovala slušně a nemuselo se nikdy neustále prohánět zleva doprava aby ses udrzel v pruhu.... Celá věda je auto ve skutečně bezchybném stavu (ne jen na pohled Milane ) a nešetřit na pneumatikách.... to sucho a bezpečí je potom lepší v každé rychlosti....

Ad druhá klapka.... ta zatuhla vždycky kloboucnikum kteří neznají vic nez půl plynu a přes tři tisíce motor nevytočí.... pokud je toto v pořádku a řidič umi plným využitím zdvihu pedálu a otáčkoveho rozsahu motoru vyzobat všechny koniky, není to auto zas až tak tragicky pomalé.....

(reakce na) Jawablázni

9.4.2018 v 09:30 | Nahoru | #68599

Verdom píše: Jawaři a škodovkáři se dělí na dvě skupiny.

První v těch paštikách vidí nostalgii, mladá léta a má je prostě ráda a jezdí v tom, protože jí to baví a ani na nic pořádného neměla finance a vlastně pořád nemá.
Ale je otázkou času, kdy ceny dílů, restrikce na STK a dostupnost technicky lepších strojů je přesvědčí, že to je krumpl a prodá to a nechá si dejme tomu jeden kousek čehosi, co nejvíc chce. Držet plný barák motorek, lítat s nima na STK, schytávat výtky k technickému stavu, platit ručení nebo nedej bože plánovanou raketu za roční ekodaň (u škůdky třebas i 16 tis. i když to asi neprojde. tedy alespoň zatím) apod. To je svým způsobem tortura, ale bez toho se na tom jezdit nedá a nejezdit na tom, tak to to vlastně nemusím mít, leda že bych patřil do druhé skupiny.

Druhá skupina je ta, co má prachy a díky stoupající ceně vidí ve veteránech, pozemcích, známkách či bitcoinech skvěle uložené peníze. Ale to ovšem jen do doby, než se to nevyplatí, poté začne trochu panika a stejně jako u akcií bublina splaskne. To že se to stane je víceméně jasné, spíše to je o tom, kdy to příjde. Je to v podstatě stejné jako s finanční krizí.

Edit: Trochu polopaticky podané to je zde , jen si za opici dosaďte Jawu.



To je právě ono... já mám motorky tři a jak jsem se už několikrát psal, neujezdím to... na hlavní motorce sice najezdím mraky kilometrů, protože je prostě reálně nejlepší, výkonná, spolehlivá, pohodlná.... Pak mám smolase, který mi umožňuje účastniti se "vete" akcí a je to dostatečně divné na to aby to nebyla plíva, přestože je to pořád velmi laciná cesta do "veteránského" dění, koupil jsem ho před mnoha lety za 5000,- s papírama slušně zachovalého co do původnosti a celkem pojízdného... ten ujede ročně tak 1000km, pár akcí, pár vyvětrání jenom tak... A nakonec Roadster, ten nenajede skoro nic, byly taky roky, kdy jsem ujel 200km stylem, že se mělo jet na technickou, tak jsem si udělal den volna, ráno sjel na STK a zbytek dne se vozil někde po tom našem pošumaví jenom pro prdel.... Jezdí to moc hezky, ale ten velký čtyřtakt je prostě všeobecně lepší než malý čtyřtakt..... takže ač jsem si s ním splnil sen mít něco extra a ideálně českého, dneska vím, že je mit o celkem úplně nahovno, protože to nepoužívám... Z vete dění se vyřadit nechci, na to je to mladé, na běžné používání je problém s dílama, protože když s tím někde plácnu, nekoupím na to skoro nic.... Jsem proto silně nalomen, že ho prodám.... Z kraje jsem to nechtěl slyšet, ale nakonec má manželka pravdu když říká: "na co máš tři motorky, když máš jednu prdel...."

V okolí je pár sběratelů, kteří měli prakticky celé portfolio českých motorek včetně předválek a podivností jako jsou soutěžáky apod... a postupně se toho zbavují, protože v tom sice leží peníze, které by hodnotu měly mít, ale když to nejezdí, je to celé nahovno.... na ježdění do práce mají skůtra, na velké cestování něco silného a běžného a k tomu těch pár čezet a jawiček vyměnili třeba za dvouválcového Nortona z konce 60. let, nebo za krásnou čtyřválcovou Yamahu o deset let novější, protože to skutečně užijou, a taky se na tom pořádně svezou....

Jawablázni

9.4.2018 v 09:31 | Nahoru | #68600
Bimbo - to co jsem potkal by bylo podobný té modré, kdyby místo plátěné střechy byla normálně plechová karoserie. Erko z prvního obrázku to nebylo, to bych ještě poznal. Koukám že Tě vyfotil paparazzi El Čmoudín i s tím válečným emerickým hemžidlem - jestli seš to teda Ty ale k zelenýmu autu patřej i zelený gatě jako máš tu bundu a čepici. Ty džíny mi tam k tomu nějak nepasujou i když jsou vlastně taky původem z tý slavný ameriky

Verdom - asi patřím do první skupiny, páč se mi na těch šerblech dobře jezdí, protože na tom můžu sedět jako na židli ( nebo na hajzlu že ) Že to nejede nad 100 a že se to kroutí a podobně to mi nervy netrhá, protože mně ta osmdesátka kterou se ploužím rovinatým polabím ke spokojenosti stačí, u kejchačky i ta šedesátka či sedmdesátka. Na pár moderních motorkách jsem jel ale sedí se mi na tom blbě, bolej mě z toho hnáty (kolena a kyčle) a záda, po hodině jízdy toho mám plný brejle. Mně prostě stačí ty jawušky a zetory, na to moje drandění do práce z práce od jara do podzima je to přijatelný a vyhovující.

Jawablázni

9.4.2018 v 10:10 | Nahoru | #68601
ale k zelenýmu autu patřej i zelený gatě jako máš tu bundu a čepici. Ty džíny mi tam k tomu nějak nepasujou i když jsou vlastně taky původem z tý slavný ameriky

BIMBAM.....já tydletý vojenský věci ,tak ortodoxně neprožívám.......

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.4.2018 v 12:12 | Nahoru | #68602
Tak u nás už je zahájeno https://zlinsky.den...sezonu-20180407.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.4.2018 v 12:23 | Nahoru | #68603
skodovak> To co jsi napsal, že auto má jezdit, vím. Jenže na druhé straně pravdu má Pech, má jen jeden zadek, jedny ruce a tak ideální je mít jedno auto, jednu motorku - a dost. Když toho má člověk víc, tak už to úplně nejde.
Třeba Astra - 5 měsíců stojí, potom ji vytáhnu ven, jedu 500 km jednu delší trasu. Pak zase 5 měsíců stojí, ujedu 300 km, potom 2 měsíce stojí - a ujedu 200 km. Za rok tedy 1000 km. Mám jí 2 roky, včetně koupě už v ní je kolem 100 tisíc korun. A je stará řekněme 15 let. Za ty peníze už ji neprodám. Inzerát jsem dával, zájem žádný. Prodal bych ji za třetinu ceny, to už vím. A prodělat 70 tisíc ? To raději at' stojí ve stodole. Po sobotním zjištění , že zase nebrzdí a začíná reznout jsem ji dnes objednal do servisu. Až ji opraví, pojedu na TK, věřím že projde - a zase bude stát. Jsem druhým majitelem, první, důchodce - s ní jezdil úplně stejně. Auto jako nové pohledově, najeto pár desítek tisíc kilometrů . V zimě nejezdila. Všichni mi ji doporučovali, tak ji mám. Shrnutí - lepší už to nebude.
Š 120 ? Za rok najede tak 3000 km. Průběžně, po celý rok. Problémy s ní nejsou. tedy až na korozi, ta sůl je svinstvo. Pravdou ale je, že druhá klapka karburátoru se u ní otevřela možná před 20 lety. Občas jí dopřeju Natural 100, občas vyndám a vyčistím karburátor, klapka se normálně hýbe, tak péči má.
A pak veteráni...
Člověk je opravdu jen jeden, nerozdvojí se a čím víc toho má, možná tím hůř. Něco ( auto nebo motorka ) to prostě "odnést " musí...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.4.2018 v 12:28 | Nahoru | #68604
hrnous> V sobotu chci jet na zahájení do Žd'áru nad Sáz. Tedy pokud bude počasí. A mám dilema - na čem ? Pérák nebo 660 ?
Líbí se mi titulek " První motorku jsem koupil v roce 1982 za 500 Kčs. " Já taky !! Péráka. Veterán to nebyl, na ježdění moc staré, tak co s tím ? Bud' do šrotu, nebo za flašku rumu...nebo za pětistovku.

(reakce na) Jawablázni

9.4.2018 v 12:32 | Nahoru | #68605
milan1963> Na druhou stranu, je to jen auto. Nic není na věky. Dokud člověk tratí jen na takových blbostech...

Jawablázni

9.4.2018 v 12:45 | Nahoru | #68606
Milan: To já naprosto chápu. Mám doma 9 aut a jezdime to ve dvou lidech.
-Daewoo Matiz (můj oranžovej, tu a tam s ním jedu do města nebo když vezu pesana)
-Daewoo Matiz (kamarádovo, pořízeno za 1000kč a v hezkém stavu, jezdí s tím do práce)
-Trabant 601 kombi (můj čekající na GO kastle a technickou)
-Trabant 601 kombi (kamarádovo před pár lety renovován do skoro původního stavu, ročně najede tak 2000km na srazy a akce)
-Fiat 126p (ročně najede ke 4000km, srazy a v létě taky popojížďky do práce či do města)
-Renault Safrane (Francouzský luxus, najede ale taky jen k 5000km ročně a to hlavně na akce kde se spí v autě neb je největší)
-VW Up! Cross (ročně dával 15 000 dokud kámoš nekoupil toho Matize, teď už jezdí jen když je potřeba a na dovolenou)
-Daewoo Leganza (tahoun na LPG, průměr 3000km/měsíčně, s tím jezdím furt)
-VW Passat B5.5 kombi (na tahání vozejku, brzo pude z domu, koncern nechcem, drahé a sere se to)
-Škodovka 105L kterou se snažím udat neb nejezdí vůbec a není na ní čas.

Takže asi tak. Hlavní pro mě je že korozi si opravím, motor si zgenerálkuji, prostě krom pneuservisu jsem soběstačný. Když bych si představil, že jen práci na těch autech za letošek bych měl dávat do servisu, asi bych neměl co jíst
Jinak zvedák skoro hotový, to se bude dělat!!

(reakce na) Jawablázni

9.4.2018 v 12:56 | Nahoru | #68607
milan1963> Jistě, že na 660. Pérák už dneska není žádný veterán., Je to vergl, který si už dneska koupil každý, kdo měl zrovna v kapse 150 tisíc a chtěl si něco píchnout k televize, nebo na chlupení před příbuzenstvem s mercedesy bez toho, aby měl k motorkám natožtak Jawě jakýkoli kladný vztah.

Jawablázni

9.4.2018 v 18:16 | Nahoru | #68608
Milan: kdyby ta astra jezdila denně, tak s ní problémy nebudou, ani s brzdami, jediné co by bylo stejné, je ta hniloba, s tou budeš bojovat pořád, protože je to prostě starý werk z plechu. Chápu že se ti nechce prodělat spoustu peněz, které jsi do toho auta nacpal právě proto že stálo, ale pokud ho budeš dál nechávat stát, bude dál stejně chřadnout a tím stáním vysávat další peníze, takže v ní nebude 100kkč, ale každý rok užere 5kkč za nějakou opravu tím, že zase něco od toho půlročního stání zatuhlo, ručení na stojící auto dalších 5kkč, a další rok zas a zas... ano je blbé žes na to autě prodělal mj. právě proto že ho nepoužíváš, ale když ho budeš tímto stylem nechávat kysnout, tak meztiím zpuchří pneumatiky, zase 5kkčv prdeli, chcípne baterka, zase 2kkč, olej a filtry musíš stejně po roce vyměnit, zase 1000kč.....
Prostě fixní náklady na auto + náklady na závady způsobené nepoužíváním....

Jawablázni

9.4.2018 v 19:10 | Nahoru | #68609
Dnešní debata rozhodla. Nasadil sem letní šestnáctky a budu chvíli jezdit tou, co smutně stála

No dobře, má hlavně funkční klimu a na té druhé je potřeba sundat chladičovku a vyměnit kondenzátor a nechtělo se mi to dělat na jeden zátah.

Naposledy editováno 09.04.2018 19:18:47

(reakce na) Jawablázni

9.4.2018 v 19:44 | Nahoru | #68610
milan1963> když tu astru odvezeš tak jak je do bazaru a dostaneš 15000,tak na tom budeš finančně stejně a ušetříš si hromadu starostí. bazarník si technickou udělá a někomu jí nadělí a ty můžeš ušetřenej čas věnovat výletu na motorce. věř mi,že to bude čím dál horší a jen se budeš stresovat se starou neprodejnou ludrou. ideální by bylo jí dojezdit,ale to nechceš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka Drsnak007 4 24.10.2024 v 09:42 PetrL3
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 Lithwick 2 18.10.2024 v 08:56 cmiral
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 4 15.10.2024 v 15:58 cmiral
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka koutnasjede 4 14.10.2024 v 09:25 Dolin
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka Mario1504 2 29.9.2024 v 22:26 Drak1

TOPlist